چند نکته برای انتخاب رنگ دفتر کار

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چند نکته برای انتخاب رنگ دفتر کار

دفتر کار بیشتر از همه فضاها نیاز به اهمیت و طراحی اصولی دارد زیرا جز مکان های عمومی است  و می توان  گفت از همه نوع سلیقه و شخصیت در این مکان مشغول به فعالیت می باشند .

 

پیشنهاد مان در شرکت معماری هیرادانا برای دکوراسیون داخلی دفتر کار  اگر در درجه اول می خواهید دفتر کارتان هم برای مراجعه کنندگان و هم برای کارمند شما آرام و دلپسند باشد و در درجه دوم شخص مراجعه کننده به دفتر حس حرفه ای بودن فضا را بلافاصله درک کند  این موضوع بسیار با اهمیت می باشد و باید حتماً خوب  طراحی شود و دقیق اجرا شود .

 

رنگ مناسب و الهام بخش معرفی کننده فعالیت کاری

  _ استفاده از رنگ : اگر قصد شما در این مرحله از دکوراسیون کلاسیک  دفتر کار ، نقاشی کردن است حتما ، سعی کنید  از رنگ هایی که باعث می شود زمینه فعالیت کاری شما منعکس شود استفاده کنید مثلاً  اگر کار شما نیازی به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی ، می توانید از رنگ هایی مانند رنگ نارنجی یا درجات تیره تر مثل رنگ های سبز و یا آبی استفاده کنید .

 

در  طراحی داخلی رنگ ها ،  قضاوت افراد را از محصول یا سرویس شما تعیین می نماید .

 

فضایی که شما مراجعان خود را  پذیرا می باشید می تواند در ذهن مراجعین تصویر مثبتی را  ایجاد کند و از ضروریات  کسب و کار شما شناخته می‌شود .

 

عموماً افراد رنگ ها را بر اساس سلیقه شخصی خود و حس درونی  انتخاب می‌کنند  ، اما اصولی هم هست  که می‌تواند ترکیباتی درست و موثر به وجود آورند و این کار باعث جذب مراجعه کنندگان بیشتری می شود.

 

رنگهای گرم زرد نارنجی و قرمز

در محیط های کاری  اصولاً فعالیت های بدنی زیادی انجام نمی شود رنگ های گرم مثل طیف هایی از زرد ، آجری و قرمز می تواند به افراد کمک کند که دچار خواب‌ آلودگی نشوند.

 

مثلاً می توان گفت در طراحی داخلی هیرادانا که محیط نسبتاً آرام می باشد حضور رنگ زرد یا قرمز حتی اگر در یک بخش از اتاق  مورد استفاده قرار بگیرد می تواند به بالا رفتن سطح انرژی بسیار کمک کرده و از کسالت نیروهای کار جلوگیری کند .

 

 اتاق های کنفرانس فضایی است که افراد درباره مسائل مختلف با هم گفت و گو و تبادل نظر می کنند و باید به ایده های تازه دست  یابند .

 

استفاده از رنگ‌های گرم تحرک کافی را در اتاق های کنفرانس ایجاد می کند می‌توان گفت ترکیبی از رنگ‌های خنثی مثل خاکستری یا کرم را به همراه آنها به کار گرفت تا رنگ های گرم و تعدیل بشوند .

 

رنگ زرد رنگی  پر انرژی  می باشد و  باعث بالا بردن خلاقیت و بالا رفتن روحیه است این رنگ برای اتاق کنفرانس بسیار مناسب می باشد .

 

چند نکته برای انتخاب رنگ دفتر کار

رنگ نارنجی رنگی پر انرژی و چالش‌ برانگیز  می باشد و وفاداری ، هوش  و اعتماد به نفس  را به نمایش می‌گذارد و در کنار رنگ سفید مناسب برای فضا هایی است که در آنجا فروش انجام می شود و ترکیب با خاکستری متانت بیشتری یافته و محیط کاری گرم و امروزی را به وجود می آورد.

 

چند نکته برای انتخاب رنگ دفتر کار

تاثیری دوگانه: بنفش

رنگ هایی مثل بنفش به جهت این که نزدیک به هر دو رنگ یعنی رنگ قرمز و آبی است خصلتی دوگانه از خود نشان می دهد و می توان بنابر اینکه به کدام سمت متمایل است تاثیرات بسیار متفاوتی بر جای  بگذارد  ولی در مجموع رنگ عمیق و با هویت می باشد که ترجیحاً از طیف های ملایم آن در محیط کار مورد استفاده قرار می‌گردد .

 

رنگ سرد: آبی و سبز

انتخاب در رنگ بسته به نوع فعالیت در اصول معماری و طراحی ویلا  بسیار متنوع می باشد ولی در مجموع رنگ در طراحی دفاتر کار بایستی باعث بالا رفتن روحیه کار و تولید شود .

 

شما می توانید در محیط هایی که فعالیت‌های بدنی انجام می‌شود از رنگ های ملایم که از خستگی می کاهد و به افراد کمک می‌کند با نیرویی که مدیریت میکنند در تمام زمانها با نیرویی  هماهنگ از پس  انجام کارها نیز برآیند .

 

رنگ آبی ، محیط بسیار آرام و صلح آمیز را فراهم می نماید و باعث می شود همه ی افراد  از هیجانات بی مورد دور نگه داشته شوند .

 

چند نکته برای انتخاب رنگ دفتر کار

 ممکن است  این آرامش  در فضای کاری مورد پسند شما نباشد و شما به دنبال فضایی پر انرژی تر و هیجان انگیز باشید ولی در برخی فضاهای  کاری که تنش زیادی دارد شاید راهی برای تسکین تنش های روانی ناشی از کار باشد.

جدیدترین مطالب سایت