چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟

وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی، مهمان‌نوازی مردمان نازنین جنوب و غذاهای خوشمزه، مقاومت در برابر وسوسه سفر به قشم را بسیار دشوار می‌کند. قشم که عنوان بزرگترین جزیره ایران را یدک می‌کشد، سراسر زیبایی و شگفتی است و هر ایرانی حداقل برای یکبار در عمرش هم که شده، باید مسافرت به این جزیره خلیج فارس را تجربه کند. با توجه به قرارگیری قشم در جنوبی‌ترین خطه ایران، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه فصلی برای مسافرت به این جزیره مناسب‌تر است؟ اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این جزیره شگفت‌انگیز و زیبا هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به قشم را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. 

 

بهترین زمان سفر به قشم از نظر آب و هوا

از نظر آب‌وهوایی، اوایل آذر تا اوایل فروردین بهترین زمان سفر به قشم است. در این ماه‌ها میانگین دمای جزیره به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دما بیشتر از 24 درجه نمی‌شود. از این رو، با خیال راحت می‌توانید به قشم بروید و در حالی که این جزیره دلپذیرترین آب‌وهوای ممکن را دارد، از جاذبه های گردشگری آن مانند دره ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها و…. دیدن کنید. از اوایل تیر تا اوایل شهریور نیز قشم در گرمترین حالت خود قرار دارد و این مسئله گردش در شهر را بسیار دشوار خواهد کرد.

 

شلوغ ‌ترین و خلوت‌ ترین زمان سفر به قشم

در ایام تعطیلات نوروز که مسافرت به سراسر ایران رونق دارد، قشم در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد. در این حالت، علاوه بر افزایش هزینه های سفر، به‌راحتی نمی‌توانید در جزیره گردش کنید و به بازدید از مکان های دیدنی مورد نظرتان بپردازید. از نیمه دوم فروردین ماه رفته‌رفته از جمعیت گردشگران کاسته می‌شود و با شروع گرمای تابستان از اواخر خرداد و اوایل تیر، تعداد مسافران به حداقل خود می‌رسد. فصل زمستان نیز به دلیل شرایط آب‌وهوایی، سفر به قشم مجددا رونق پیدا می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به قشم از نظر فصل

سفر به جزیره قشم در هر فصلی از سال جذابیت‌های مخصوص به خود را دارید و این خود شما هستید که با توجه به اولویت‌ها و انتظاراتتان از سفر، باید بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید. در ادامه، شرایط مسافرت به قشم در فصول مختلف سال بررسی شده است:

در فصل بهار (به‌ویژه 2 ماهه نخست)، قشم آب‌وهوای بسیار معتدل و مطبوعی دارد و مسافرت به آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. هر چه به خرداد و شروع تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، رفته‌رفته به گرمای هوا هم افزوده خواهد شد و ممکن است نتوانید به‌راحتی در جزیره گردش کنید.

 

تابستان های قشم به‌شدت گرم است و در این فصل، میزان جمعیت گردشگران به حداقل مقدار خود می‌رسد. مهم‌ترین مزایای سفر به قشم در تابستان، خلوتی و ارزان بودن هزینه سفر است. همچنین، اگر عاشق تفریحات آبی هستید، مسافرت به این جزیره در تابستان بی‌نهایت برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

 

با شروع پاییز، کم‌کم از گرمای هوا کاسته می‌شود؛ البته نه تا حدی که بدون روشن کردن کولر قابل تحمل باشد! اگر دوست دارید در دره ستارگان قشم کمپ بزنید، پاییز بهترین زمان سفر خواهد بود. در این فصل، تغییرات آب‌وهوایی ممکن است بر وضعیت تفریحات آبی قشم تاثیر بگذارد.

 

در فصل زمستان، میانگین دمای قشم نهایتا به 24-23 درجه سانتی‌گراد خواهد بود و شرایط بسیار خوبی برای تجربه سفری تمام‌عیار و لذت‌بخش فراهم است. اگر با هدف کمپ‌کردن به قشم می‌روید، باید بدانید که نیمه دوم سال – به‌ویژه در بازه زمانی آذر تا اواخر بهمن – بارندگی در قشم به اوج خود می‌رسد.

 

چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید

از آنجایی که قشم منطقه آزاد است، مسافران می‌توانند اجناس مورد نظر خود با قیمتی کمتر از قیمت بازار خریداری کنند. از این رو، تعداد زیادی از مسافران تنها به قصد خرید به این جزیره سفر می‌کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم تابستان را برای سفر انتخاب کنید. فصل حراج قشم در تابستان آغاز می‌شود و به دلیل خلوتی جزیره، راحت‌تر می‌توان اجناس تخفیف‌خورده را خریداری کرد.

 

چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟

ارزان ترین زمان سفر به قشم

اگر دوست دارید سفری ارزان و اقتصادی را به قشم تجربه کنید، توصیه می‌کنیم فکر سفر در تعطیلات نوروز و زمستان را از سر به در کنید. در این بازه زمانی، علاوه بر شلوغی بیش از حد، قیمت بلیط قشم و رزرو هتل نیز افزایش پیدا می‌کند و باید بودجه زیادی را برای سفر کنار بگذارید. اما در فصل تابستان هزینه مسافرت به قشم به کمترین مقدار خود می‌رسد و این فصل زمان مناسبی برای حراج تابستانی و لذت‌بردن از تفریحات آبی محسوب می‌شود. 

 

تجربه سفر ارزان قشم با فلای تودی

زیبایی‌ها و جاذبه های قشم، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند. از آنجایی که این جزیره در جنوب کشورمان قرار دارد، اغلب ما در زمان برنامه‌ریزی برای سفر به قشم بیش از هر چیزی دوست داریم بدانیم که چه زمانی برای مسافرت مناسب‌تر است؟

 

در این مطلب این مسئله را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم؛ حال، خود شما باید با توجه به انتظاراتتان از سفر، بهترین زمان را برای مسافرت انتخاب کنید. برای خرید بلیط هواپیما قشم و رزرو هتل قشم همین حالا به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل، تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر را برای شما رقم می‌زند.  

جدیدترین مطالب سایت