چگالی کلمات کلیدی چیست؟ آیا برای سئو مهم است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگالی کلمات کلیدی چیست؟ آیا برای سئو مهم است؟

 وقتی می خواهید یک محتوای بهینه شده برای سئو بنویسید، باید چند کلمه کلیدی در متن بیاید؟از کجا متوجه شوید که تعداد کلمات کلیدی زیاد است؟اگر گوگل و سایر موتور های جستجو تشخیص دادند که محتوای شما پر از کلمات کلیدی است، چه اتفاقی می افتد؟چگالی کلمات کلیدی چقدر برای سئو اهمیت دارد؟ما در این مقاله توضیح می دهیم چگالی کلمات کلیدی چیست و اهمیت آن در سئو چقدر است. در پایان نیز چند ابزار برای بررسی چگالی کلمات کلیدی در متن معرفی می کنیم.

 

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی (فراوانی کلمات کلیدی یا تراکم کلمات کلیدی) تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی خاص در یک محتوا ظاهر می شود. فرمول چگالی کلمات کلیدی به این شکل است: تعداد دفعاتی را که کلمه کلیدی در محتوای شما استفاده شده است، بر تعداد کل کلمات متن تقسیم کنید. مثلا مقاله شما 1000 کلمه است و کلمه کلیدی شما 10 بار استفاده شده است. در واقع چگالی کلمات کلیدی در متن شما یک صدم است. اگر بخواهید درصد آن را حساب کنید، چگالی کلمات کلیدی شما یک درصد است.

 

چگالی کلمات کلیدی چیست؟ آیا برای سئو مهم است؟

آیا چگالی کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو شما هستند. در کنار تولید محتوا و طراحی بهینه سایت، رتبه بندی براساس کلمات کلیدی مناسب سایت شما را از بقیه متمایز می کند و شما را به به بالای صفحه نتایج موتور های جستجو یا serp نزدیک تر می کند. به همین دلیل است که سئو بر روی چگالی کلمات کلیدی تاکید زیادی دارد. زیرا این کلمات کلیدی هستند که جستجو می شوند. وقتی کاربران به دنبال محصولات یا خدمات می گردند، معمولا از یک کلمه کلیدی استفاده می کنند که هدف کلی آن ها را نشان می دهد. کاربران انتظار دارند که موتور های جستجو نتایج مرتبط را به آن ها نشان دهد.

 

به این نکته توجه کنید که شما اجازه ندارید محتوای خود را از کلمات کلیدی پر کنید. به این کار بمباران کلمات کلیدی می گویند. هدف از بمباران کلمات کلیدی فریب دادن موتور های جستجو تا صفحه شما را در بالای صفحه نتایج جستجو نشان دهد. بمباران کلمات کلیدی یکی از تاکتیک های سئو سایت کلاه سیاه است و در حال حاضر با این کار هیچ نتیجه ای نمی گیرید.

 

حتی ممکن است مشمول پنالتی گوگل شوید و از serp به طور کامل حذف شوید. در دوران اولین موتور های جستجو، سایت ها به اهمیت کلمات کلیدی پی برده بودند و صفحات سایت خود را پر از کلمه کلیدی می کردند؛ بدون آنکه اطلاعات خاصی به بازدیدکننده بدهند. این کار به تجربه کاربر آسیب می زد. به همین دلیل موتور های جستجو پیشرفت کردند و امروزه دیگر نمی توانید از بمباران کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

چگونه از کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنیم؟

1.    تعداد استاندارد کلمات کلیدی را رعایت کنید

هیچ قانون سفت و سختی برای چگالی کلمات کلیدی نیست. با این حال اکثر سئوکار ها پیشنهاد می کنند که در هر 100 کلمه از یک یا دو کلمه کلیدی استفاده کنید تا درصد چگالی کلمات کلیدی حدود 1 یا 2 درصد شود. گوگل و سایر موتور های جستجو به متن هایی توجه می کنند که چگالی کلمات کلیدی آن ها بالای نیم درصد است.

 

2.    به محل استفاده از کلمات کلیدی توجه کنید

علاوه بر رعایت چگالی کلمات کلیدی باید به محل استفاده از کلمات کلیدی نیز توجه داشته باشید. شما باید علاوه بر بدنه متن، در قسمت های زیر از کلمات کلیدی استفاده کنید:

عنوان: عنوان به موتور های جستجو و کاربران می گوید صفحه شما درمورد چیست. بنابراین منطقی است که کلمه کلیدی را در عنوان استفاده کنید.

توضیحات متا: توضیحات متا برای serp بسیار مهم است. گنجاندن کلمات کلیدی در این قسمت اهمیت زیادی دارد.

زیر عنوان ها: مطمئن شوید که حداقل یک بار کلمات کلیدی در تگ های h1 و h2 آمده باشد.

 

چگالی کلمات کلیدی چیست؟ آیا برای سئو مهم است؟

معرفی ابزار محاسبه چگالی کلمات کلیدی

شما به راحتی می توانید با محاسبه تعداد کل کلمات کلیدی در هر متن، چگالی کلمات کلیدی را محاسبه کنید. با این حال بعد از گسترش وبسایت و بیشتر شدن تعداد صفحات وبسایت، به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. ابزار هایی برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی به ساده کردن این فرایند کمک می کند. ما در این بخش چند ابزار را معرفی می کنیم:

 

1.    SEO Review Tools Keyword Density Checker

شما می توانید آدرس سایت یا صفحه خود را در این ابزار رایگان وارد کنید و چگالی کلمات کلیدی سایت خود را بررسی کنید. ابزار SEO Review Tools Keyword Density Checker برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مناسب نیست؛ اما می تواند یک نمای کلی از چگالی کلمات کلیدی به شما نشان دهد. این ابزار یک هشدار رنگی برای بالا بودن غیر عادی چگالی کلمات کلیدی دارد و شما با استفاده از آن می توانید به راحتی تشخیص دهید که کدام قسمت ها را باید اصلاح کنید.

 

2.    SEOBook Keyword Density Analyzer

این ابزار نیز مانند ابزار بالا رایگان است؛ اما برای استفاده از آن به حساب کاربری نیاز خواهید داشت. شما می توانید در ابزار SEOBook Keyword Density Analyzer کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید، داده های پنج صفحه اول را که از همان کلمه کلیدی استفاده می کنند جمع آوری کنید، سپس آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چگونه می توانید از کلمه کلیدی موردنظر خود به بهترین شکل استفاده کنید. حتی می توانید برای نوشتن توضیحات متا نیز از این ابزار استفاده کنید.

 

3.    Copywritely Keyword Density Checker

Copywritely Keyword Density Checker نسبت به دو ابزار بالا امکانات کمتری دارد؛ اما برای شروع یک ابزار عالی است. این ابزار کلمات کلیدی برتر شما را نشان می دهد و چگالی کلمات کلیدی را محاسبه می کند. این ابزار ساده و کاربرپسند است و اگر به دنبال بررسی سریع چگالی کلمات کلیدی هستید، از این ابزار استفاده کنید.

 

4.    Semrushs On-Page SEO Checker

این ابزار قدرتمند برای سئو، یک ابزار برای بررسی استفاده از کلمه کلیدی دارد که علاوه بر بررسی چگالی کلمات کلیدی به بررسی سئو، ارزیابی عناوین و متا دیتا، جستجوی بک لینک و … می پردازد. همچنین چگالی کلمات کلیدی شما را با رقبا مقایسه می کند. این ابزار رایگان نیست و برای استفاده از آن باید ماهانه مبلغی پرداخت کنید.

 

5.    Yoast SEO

ابزار Yoast SEO بررسی می کند که به اندازه کافی از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کرده اید یا نه. اگر کلمه کلیدی شما طولانی است، ممکن است استفاده از آن در تولید محتوا دشوار تر از زمانی باشد که از یک کلمه کلیدی کوتاه تر استفاده می کنید. در این ابزار طول کلمه کلیدی یک فاکتور در هنگام محاسبه چگالی کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود. این ابزار نه تنها به شما نشان می دهد که چند بار از کلمات کلیدی استفاده کرده اید؛ بلکه به شما توصیه می کند چند بار باید از آن استفاده کنید.

 

جمع بندی

همانطور که توضیح دادیم، چگالی کلمات کلیدی جزئی جدایی ناپذیر در استراتژی سئو و بخش حیاتی تولید محتوای کسب و کار است.  کسانی که تولید محتوا انجام می دهند، با استفاده از کلمات کلیدی آشنا هستند و بهتر است که در هنگام تولید محتوا به استفاده از کلمات کلیدی توجه کنند. شما باید علاوه بر بدنه اصلی متن خود، از کلمات کلیدی در عنوان، زیر عنوان و توضیحات متا استفاده کنید. ما در این مقاله چگالی کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو را توضیح دادیم و به چند ابزار برای بررسی چگالی کلمات کلیدی اشاره کردیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://bizzone.ir مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت