چگونه بهترین رنگ مو را برای چهره خود انتخاب کنید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه بهترین رنگ مو را برای چهره خود انتخاب کنید

انتخاب رنگ مو جدید

پیدا کردن رنگ مو مناسب، مطابق با ویژگی های مختلف چهره شما کار چندان ساده ای نیست. برخی از افراد گمان می کنند که انتخاب رنگ موی مناسب به آسانی انتخاب رنگ مورد علاقه شان است.

 

اما اگر رنگ نامناسبی را انتخاب کنید ممکن است چهره شما را خسته و بی حال نشان دهد. رنگ موی مناسب باعث درخشش پوست و گیرا و برجسته به نظر رسیدن چشمان شما می شود.

 

نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم به شما کمک می کند تا رنگ موی هماهنگ با پوست و چهره خود را انتخاب کنید.

رنگ موی طبیعی شما

هنگام انتخاب رنگ موی جدید، لازم است که رنگ موی طبیعی و فعلی خود را در نظر بگیرید. بهترین رنگ مو، رنگی است که دو درجه از موی طبیعی تان تیره تر یا روشن تر باشد. در این صورت پس از بلند شدن موها، ریشه های مو کم تر خود را نشان داده و آسان تر می توان رنگ آن ها تجدید کرد.

بسته به رنگ طبیعی و زمینه رنگی موهایتان، گاهی اوقات در رنگ کردن مو با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

روشن کردن موهای تیره کار دشواری است؛ اما می توان در زمینه موهای تیره به سادگی هایلایت درآورد یا از رنگ هایی با تناژ قرمز استفاده کرد.

روشن کردن رنگ قرمز نیز دشوار است و بعضی وقت ها ممکن است به دو بار رنگ کردن نیاز داشته باشید تا رنگ قرمز از بین رفته و موهایتان اصطلاحا رنگ باز کند.

موهایی با رنگ قهوه ای متوسط معمولا به راحتی رنگ می شوند؛ اما گاهی اوقات نیز ممکن است هنگام دکلره کردن طیف رنگی قرمز یا نارنجی ظاهر شده و به اصطلاح مو به قرمزی بزند.

روشن تر کردن موهای بلوند راحت است؛ اما این موها آسیب پذیر بوده و باید از آن ها بسیار مراقبت کرد.

چگونه بهترین رنگ مو را برای چهره خود انتخاب کنید

انتخاب رنگ موی مناسب بر اساس رنگ پوست شما

ابتدا باید مشخص کنید که پوستی با تناژ گرم، سرد و یا خنثی دارید. یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص این موضوع نگاه کردن به رنگ رگ های تان است. اگر رگ های روی مچ دست شما آبی باشد، پوستی با رنگ سرد دارید و اگر رگ های شما سبز به نظر می رسد، پوستی با تناژ گرم دارید. اگر رنگ رگ هایتان بین این دو رنگ است، پوست شما خنثی است. در ادامه لیستی از انواع رنگ هایی که متناسب با هر تناژ پوست است، ذکر شده است.

-پوست هایی با تناژ رنگی گرم

هنگام خرید رنگ مو برای پوست های گرم بهتر است به سراغ رنگ های گرم بروید.
برای پوست های روشن، بلوند طلایی گرم بسیار عالی به نظر می رسد.
برای پوست تیره تر، قهوه ای گرم ممکن است بسیار جذاب باشد.
برای افرادی با رنگ پوست متوسط، رنگ موی مسی می تواند یک چهره درخشان و زیبا را به وجود آورد. رنگ قرمز نیز می تواند جذاب به نظر برسد.
از رنگ هایی چون خاکستری، آبی و بنفش خودداری کنید.

-پوست هایی با تناژ رنگی سرد

هنگام انتخاب رنگ مو برای پوست هایی با تناژ سرد بهتر است از رنگ های سرد استفاده کنید.
برای پوست های روشن، بلوند خاکستری انتخاب بسیار مناسبی است.
برای پوست هایی با رنگ تیره تر، رنگ هایی مانند شرابی می تواند جذاب باشد.
اگر پوستی با رنگ متوسط دارید، می توانید به سراغ رنگ های روشن تر یا تیره تر بروید؛ فقط توجه داشته باشید که به رنگ طبیعی موی هایتان نزدیک باشد.
از استفاده از رنگ هایی نظیر نارنجی، زرد یا گروه رنگ های خانواده قرمز جلوگیری کنید.

-پوست هایی با تناژ رنگی خنثی

شما بسیار خوش شانس هستید؛ زیرا می توانید هر گروه از رنگ ها، از رنگ های گرم و طلایی گرفته تا شرابی تیره، را انتخاب کنید.
بهترین راه برای انتخاب رنگ موی مناسب برای رنگ پوست خنثی، پیدا کردن رنگی است که باعث می شود چشمان شما برجسته تر به نظر برسد.

رنگ چشم

رنگ چشم یک روش عالی دیگر برای تعیین رنگ موی مناسب شما است. رنگی که انتخاب می کنید باید باعث شود که چشمان شما درخشان و گیرا به نظر برسد.

-رنگ چشم آبی

رنگ پوست گرم و چشم های آبی: بهترین رنگ مو برای این افراد قهوه ای طلایی، بلوند عسلی و قهوه ای شاه بلوط خواهد بود.
رنگ پوست سرد و چشمان آبی: رنگ موهایی مانند بلوند پلاتینی، قهوه ای مایل به قرمز و شرابی واقعا چشم نواز خواهد بود.

-رنگ چشم سبز

رنگ پوست گرم و چشم های سبز: همیشه ترکیب رنگ موی قرمز با چشمان سبز عالی به نظر می رسد و باعث می شود که ظاهری جذاب و فوق العاده پیدا کنید. اگر پوستی با تناژ سرد دارید، رنگ هایی مانند قهوه ای مایل به قرمز یا بلوند توت فرنگی را امتحان کنید. اگر به دنبال رنگ تیره تری هستید، مشکی نیز انتخاب بسیار خوبی است.

رنگ پوست سرد و چشم های سبز:

برای این افراد نیز رنگ قرمز عالی به نظر می رسد؛ اما می توانید رنگ مسی را هم امتحان می کنید. بلوند پلاتینی و طلایی نیز انتخاب های جذابی هستند. تناژهای تیره تری از رنگ قهوه ای و همین طور رنگ مشکی به افرادی که چشم های سبز روشن دارند، زیبایی دو چندان می بخشد.

-رنگ چشم قهوه ای

رنگ پوست گرم و چشم های قهوه ای: قهوه ای تیره با این ترکیب از رنگ پوست و رنگ چشم فوق العاده به نظر می رسد. قرمز تیره نیز یکی دیگر از رنگ های جذاب برای این دسته از افراد است.

رنگ پوست سرد و چشم های قهوه ای: برای این افراد هم قهوه ای تیره انتخاب ایده آلی است. رنگ هایی از خانواده قهوه ای روشن تر مانند عسلی یا رنگ هایی با ته مایه بلوند نیز بسیار فوق العاده به نظر می رسند.

چگونه بهترین رنگ مو را برای چهره خود انتخاب کنید

-رنگ چشم میشی

رنگ پوست گرم و چشم های میشی:

انتخاب رنگ مو برای این افراد به رنگی بستگی دارد که می خواهد در چشمان شان منعکس شود. اگر می خواهید رنگ طلایی را داشته باشید، قهوه ای تیره و قهوه ای مایل به قرمز پیشنهاد می شود.

 

برای داشتن رنگ سبز در چشمان خود به سراغ رنگ های خانواده قرمز بروید. افرادی که چشم های میشی دارند، در انتخاب رنگ مو انتخاب های متعددی می توانند داشته باشند. به طور کلی از هر رنگی با تناژ گرم می توانید استفاده کنید.

-رنگ پوست سرد و چشم های میشی:

موهای بلوند و قهوه ای روشن برای این افراد عالی به نظر می رسد. رنگ های خانواده قرمز نیز بسیار زیبا هستند؛ فقط سعی کنید بیشتر از قرمزهای ملایم استفاده کنید. در کل شما می توانید از بین خانواده رنگ های سرد یکی را انتخاب کنید.

نکته: فراموشش نکنید رنگ موهای با کیفیت هم می تواند به موهای شما آسیب برساند. پس لازم است مراقبت بعد از رنگ کردن مو را فراموش نکنید و حتما از ماسک مو و شامپوی مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.

جدیدترین مطالب سایت