چگونه رنگ فرش خود را انتخاب کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه رنگ فرش خود را انتخاب کنیم؟

فرش می تواند یکی از سخت ترین اجزای دکوراسیون باشد زیرا عوامل زیادی مانند سبک فرش، نوع الیاف،نقش، کیفیت و در نهایت رنگ در تصمیم گیری و انتخاب فرش مناسب وجود دارد .

 

انتخاب رنگ مناسب اغلب سخت ترین تصمیم برای مشتریان است. اگر مطمئن نیستید که چه رنگ فرشی را برای اتاق خواب، اتاق نشیمن یا راهرو انتخاب کنید، یااینکه نمی دانید هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ فرش از کجا شروع کنید نگران نباشید!

درادامه چند نکته و پیشنهاد برای برای اینکه فرآیند انتخاب فرش مدرن شما کمی آسان‌تر شود، راهنمای نهایی خود را برای انتخاب رنگ فرش گردآوری کرده‌ایم.

 

چگونه رنگ فرش خود را انتخاب کنیم؟

نکات برای انتخاب رنگ فرش مناسب

ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنیدبرای فضاهای اصلی مانند اتاق نشیمن خانه، ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنید.

بسیاری از مدل‌های مبل تنها در چهار یا پنج رنگ (یا کمتر) ارائه می‌شوند، مگر اینکه مبل سفارشی ساخته شود.بنابراین،اگر ابتدا انتخاب نشود، پیدا کردن مبل به سبکی که دوست دارید، که با فرشی که قبلا انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد، دشوار است.

رنگ فرشی را انتخاب کنید که مکمل مبلمان و طرح موجود شما باشد

استفاده از ویژگی های موجود در اتاق شما یک راه عالی برای محدود کردن انتخاب رنگ است. به رنگ، مبلمان، هنر، پرده ها و دکوراسیون اتاق فکر کنید. سایه ای را انتخاب کنید که در خانواده رنگی مشابه سایر موارد موجود در اتاق باشد تا همه چیز منسجم به نظر برسد

به عنوان مثال، اگر یک مبل دارید که می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید، از یک فرش خنثی استفاده کنید که حواس‌تان را از مبل منحرف نکند. اگر مبل شما قرمز، دیوارها خاکستری است و مبلمان تیره یا مشکی دارید، فرش کلاسیک زغالی انتخاب کنید.

 

با روانشناسی رنگ فرش در خانه جریان رنگ ایجاد کنید

گردش رنگ در فضای خانه یکی از اصول اساسی طراحی دکوراسیون داخلی است.

اگر تعداد رنگ ها در انتخاب فرش برای منزل زیاد است و این مسئله شما را سردرگم کرده ، از قانون طلایی سه گانه استفاده کنید. طبق قانون طلایی سه گانه ، باید ابتدا سه رنگ انتخاب کنید. سپس از تنالیته های این سه رنگ برای جاهای مختلف خانه استفاده نمایید.

برای انتخاب رنگ فرش از نسبت ۱۰-۳۰-۶۰ هم می توانید استفاده کنید؛ یعنی 60درصد خانه را به رنگ اصلی درآورید ، ۳۰درصد را به رنگ ثانویه و ۱۰درصد بقیه را به رنگ سوم درآورید. برای نمونه رنگ اصلی را هنگام انتخاب مبل و فرش در نظر بگیرید.

 

از رنگ های خنثی برای انتخاب رنگ فرش استفاده کنید

دلیلی وجود دارد که رنگ های خنثی بیشترین فروش را در فرش دارند. فرش تاثیر زیادی در یک اتاق دارد و رنگ‌های روشن در فضای بزرگ می‌توانند غلبه کنند. همچنین تعویض فرش هزینه بر است.

میتوانید از رنگ های گرم و بژ استفاده کنید. برای اینکه مطمئن شوید فرش شما با وجود رنگ خنثی هنوز شخصیت دارد، بافت فرش را انتخاب کنید.

 

رنگ فرش خود را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ فرش می تواند کل حس یک اتاق را تغییر دهد، بنابراین مطمئن شوید که رنگ خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید. به این فکر کنید که چگونه روندها ممکن است در طول سال ها تغییر کند و مطمئن باشید که رنگی که امروز دوست دارید همچنان برای شما جذاب خواهد بود.

هنگامی که انتخاب رنگ را محدود کردید، وقت آن است که نمونه ها را بررسی کنید.

برای دریافت هرگونه مشاوره در هر لحظه از شبانه روز با فروشگاه فرش زیلوکس در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب سایت