چگونه سیستم ایمنی خود را بسنجیم و آن را تقویت کنیم

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه سیستم ایمنی خود را بسنجیم و آن را تقویت کنیم

اینکه بدانیم چرا خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی می‌تواند برای شما یک مسیر بهبود دهنده برای تقویت سیستم ایمنی باشد شاید لازمه‌اش این باشد که با ایمنی در بدن بیشتر آشنا شویم!

اینکه از ایمنی در یک سطح سیستمی سخن به میان می‌آوریم نشانه‌ی این مهم است که تمامی واحدهای تشکیل دهنده سیستم ایمنی بدن انسان در تقویت امنیت و ایمنی بدن نقش ویژه دارند. هر کدام از اعضاء داخلی و خارجی بدن در حال مبارزه با انواع عوامل بیماری‌زا بوده و هر شخص باید با رعایت نکات لازم موجب بهبود وضعیت سیستم ایمنی خود شود. یکی از اصلی‌ترین روش‌های تشخیص وضعیت سیستم ایمنی، انجام آزمایشات دوره‌ای جهت مشخص شدن وضعیت جسمانی اشخاص است. پزشک پس از بررسی نتایج آزمایش اقدام به تجویز انواع مکمل تقویت سیستم ایمنی خواهد نمود.

هر فردی که از یک رژیم غذایی سلامت محور پیروی کند موفق به تامین ریزمغذی‌های ضروری بدن می‌شود و از طرفی امکان ابتلا به انواع بیماری را کاهش خواهد داد. انجام تمرینات ورزشی، مدیریت وضعیت روحی و کاهش استرس نیز از دیگر عوامل جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی خواهد بود. چنانچه خرید مکمل سیستم تقویت ایمنی بدن از دغدغه‌هایتان محسوب می‌شود؛ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تشخیص وضعیت سیستم ایمنی بدن در گام اول با آزمایش خون

اصولی‌ترین راه تشخیص و ارزیابی سیستم ایمنی بدن انجام تست‌های خون و ادرار از افراد است. آزمایش CBC  یا فرمول شمارش به همراه گستره‌ خون محیطی و سرعت رسوب گلبول های قرمز (ESR) نتایج مهمی در رابطه با میزان عوامل ایجاد عفونت در بدن را نشان خواهند داد. پزشک معالج با استناد بر جواب آزمایش خون و بررسی آن از وضعیت سیستم ایمنی بیمار مطلع خواهد شد. در صورت نیاز انجام حرکات ورزشی، رژیم غذایی، دارو و مکمل تقویت سیستم ایمنی را تجویز خواهد نمود.

هشدارهایی که برای ضعف سیستم ایمنی باید جدی گرفته شوند!

بدن انسان با نمایش علائم مختلف هشدار لازم برای رفع مشکلات ناشی از عدم‌کارکرد صحیح سیستم ایمنی بدن را نشان خواهد داد. آزمایش خون، ادرار و دیگر تجهیزات پزشکی مدرن در چند دهه گذشته مورد استفاده قرار گرفته شده و پیش از آن با دقت به علائم هشداردهنده از روش‌های مناسب بهبود سیستم ایمنی به‌کار گرفته می‌شد. از نشانه‌های رایج ضعف سیستم ایمنی عبارت است از:

⦁ سرماخوردگی زیاد: ابتلا 3 الی 4 مرتبه سرماخوردگی در افراد بزرگسالان طی یک سال امری عادی است. در صورت بروز دفعات بیشتر از میزان استاندارد بیان شده و طول درمان بیش از 7 الی 10 روز وضعیت سیستم ایمنی شما دچار مشکل است.

⦁ اضطراب همیشگی: استرس، اضطراب و شرایط روحی ناپایدار موجب کاهش گلبول سفید در بدن شده و از این جهت خطر ابتلا به انواع بیماری افزایش خواهد یافت.

⦁ اسهال، یبوست و نفخ شکمی: تعدد ابتلا به مشکلات گوارشی نشان از ضعف دستگاه گوارش و در ادامه سیستم ایمنی است. رابطه تنگاتنگی بین سیستم گوارشی و ایمنی در بدن وجود داشته و با تغییر میزان باکتری مفید در روده احتمال گسترش عفونت و حتی بیماری خودایمنی نیز وجود دارد.

⦁ خستگی بی دلیل: در صورت وجود خواب کافی، تغذیه مناسب و مصرف مکمل تقویت سیستم ایمنی همچنان خستگی مفرط در بدن شما وجود دارد. بروز این حالت تنها در شرایط ذخیره انرژی برای مقابله با انواع عفونت و بیماری از سوی بدن رخ خواهد داد.

⦁ عدم ‌بهبود زخم: پوست بدن در اثر خراش، بریدگی و سوختن دچار جراحات مختلفی شده و سیستمی ایمنی بدن وظیفه ترمیم را بر عهده خواهد گرفت. با انتقال گردش خون به مناطق آسیب‌دیده و تامین مواد غذایی مختلف بهبود زخم میسر خواهد شد. تنها در صورت ضعف در سیستم ایمنی امکان طولانی شدن مدت بهبود زخم و ایجاد لایه پوستی جدید وجود دارد.

 

چگونه سیستم ایمنی خود را بسنجیم و آن را تقویت کنیم

خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی را جدی بگیرید!

در قسمت‌های قبلی مقاله، رابطه نزدیک بین دستگاه گوارش و سیستم ایمنی را مطالعه نمودید. با تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن از طریق رژیم غذایی مناسب و مکمل تقویت سیستم ایمنی شاهد حفظ راندمان بخش حفاظتی بدن خواهید بود. جهت کسب نتیجه بهتر به پزشک مراجعه و پس از انجام آزمایشات مختلف میزان کمبودهای ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب مشخص شده و سپس اقدام به مقادیر مشخص از مکمل تقویت سیستم ایمنی کنید.

با جذب ریز مغذی ضروری مورد نیاز بدن تمام قسمت‌های بدن به درستی مشغول فعالیت اختصاصی خود شده و بدین‌ترتیب سطح ایمنی نیز افزایش پیدا خواهد نمود. در کنار رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف داروهای مکمل تقویت سیستم ایمنی دلایل دیگری نیز برای بهبود وضعیت ایمنی وجود دارد. در ادامه به برخی از راهکارهای افزایش سطح ایمنی بدن اشاره شده است.

خواب کافی

حداقل استراحت 7 ساعت در طول شبانه‌روز موجب کاهش سطح گلبول سفید شده و همین امر موجب افزایش عوامل ویروسی، میکروبی و عفونت‌زا در بدن خواهد شد. خوابیدن به‌مانند شارژ دستگاه‌های هوشمند اهمیت داشته و در صورت نداشتن انرژی لازم قادر به انجام صحیح فعالیتی نیز نخواهید بود.

رعایت بهداشت

عدم‌رعایت بهداشت فردی حتی در صورت مصرف مکمل تقویت سیستم ایمنی نتایج مناسبی برای فرد ایجاد نخواهد شد. شست‌وشوی دست قبل از مصرف غذا، استحمام مرتب، کوتاهی ناخن و مو موجب جلوگیری از شرایط گسترش عفونت و میکروب در بدن خواهد شد. از طرفی گذران وقت در محیط زندگی یا محل کار با شرایط بهداشتی مناسب خطر ابتلا به انواع بیماری را کاهش خواهد داد.

 

چگونه سیستم ایمنی خود را بسنجیم و آن را تقویت کنیم

تمرینات تقویت شرایط روحی و جسمانی

انجام ورزش و تحرک حرکتی مناسب موجب تنظیم وزن ایده‌آل شده و با بهبود شرایط جسمانی مقاومت بدن در برابر ابتلا به انواع بیماری افزایش پیدا خواهد نمود. از طرفی افراد ورزشکار به نسبت اشخاص معمولی دوره نقاهت کمتری را جهت بازگشت سلامتی خود طی خواهند نمود. استرس و شرایط روحی نامناسب با تاثیر مستقیم بر سیستم ایمنی از دلایل بروز انواع بیماری است. حضور محیط‌های آرامش‌بخش و انجام تمرینات افزایش تمرکز مثل یوگا در کنار استفاده از مکمل تقویت سیستم ایمنی تاثیر دوچندان خواهد داشت.

چکاپ سالانه

همه‌ی ما می‌دانیم به دلیل شرایط اقتصادی که به ویژه در چند دهه‌ی گذشته درگیر آن بوده‌ایم اهمیت چکاپ سالانه میان قشر متوسط به پایین جامعه جدی گرفته نشده است. این در حالی است که انجام آزمایشات لازم جهت بررسی وضعیت جسمانی امری مهم ست و هر شخص می‌بایست حداقل یک بار در سال بررسی‌های لازم را برای حصول اطمینان از وضعیت سلامت بدنش انجام دهد.

بی‌توجهی و کم اهمیت شمردن این مهم منجر به ابتلا به بیماری‌هایی خواهد شد که چنانچه در زمان خود به موقع تشخیص داده می‌شد خسارات کمتری به فرد وارد می‌کرد. اهمیت این چکاپ در آنجاست که گاه با مشخص شدن نیازهای ضروری بدن که در مرز فقر قرار دارند شما را به خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن سوق می‌دهد و این خود یک راه جلوگیری از اتفاقات ناگوار در ادامه خواهد بود.

جدیدترین مطالب سایت