چگونه موهایی زیبا و پرپشت داشته باشیم؟ | 5 روش جادویی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه موهایی زیبا و پرپشت داشته باشیم؟ | 5 روش جادویی

برای داشتن موهای زیبا و پرپشت رعایت چند نکته اصولی نظیر تغذیه سالم، استفاده از شامپوی مناسب، رعایت بهداشت مو، بهره‌گیری از روغن‌های گیاهی و… می‎تواند موثر واقع شود؛ اما همواره به منزله تاثیر قطعی و صددرصدی نیست.

 

زیرا همه ما در دوره‌ای از زندگی خود به دلایل مختلفی نظیر: ژنتیک، تغییر سبک زندگی، زیاده‌روی در استفاده از اتو مو و… ممکن است با معضل ریزش و کم پشتی مو مواجه شویم.

 

در چنین شرایطی مسلما به دنبال راهکاری برای حل این مسئله خواهیم بود؛ از این‌رو موضوع این مطلب را به چگونگی داشتن موهای زیبا و پرپشت اختصاص داده‌ایم و قرار است 5 روش جادویی و تضمینی را معرفی کنیم. که به کمک آن به رویای موهایی زیبا و پرپشت دست خواهید یافت؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

 

روش های داشتن موهای زیبا و پرپشت

بسیاری از ما تا زمانی که موهای سالم و درخشانی داشته باشد، قدر آنها را ندانسته و با سهل انگاری و عدم مراقبت صحیح، منجر به بروز آسیب و اختلال در ساختار آن‌ها می‌شویم. مسلما اولین واکنشی که این مواقعی از خود بروز می‎دهیم؛ جستجو در اینترنت و یافتن روش‌های رایج برای داشتن موهای زیبا و پرپشت می‌باشد. فلذا ما به شما که در حال حاضر مشغول خواندن این محتوا از دنیای وب هستید، اطمینان می‌دهیم که روش‌های معرفی شده در ادامه این مطلب بسیار موثر و قابل اتکا بوده و بار دیگر لذت داشتن موهای پرپشت و درخشان را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

 

1- کراتینه کردن موها

پیش از آشنایی با فرآیند انجام کراتین مو بهتر است اندکی اطلاعات خود را در رابطه با ماهیت کراتین افزایش دهید تا به درک بهتری از نحوه عملکر و تاثیر این ماده بر موی سر برسید. کراتین در واقع همان پروتئین سازنده مو است که منجر به نرم و لطیف شدن آن می‌شود. در بهترین حالت ممکن، ماندگاری این روش تا 6 ماه بوده و پس از آن نیاز به احیای مجدد خواهد داشت. البته اگر به درستی از موهای خود مراقبت نکنید؛ میزان ماندگاری پایین‌تر خواهد آمد.

 

اولین قدم از پروسه کراتینه کردن، شست‌وشوی موها می‌باشد. پس از آن مواد مربوطه را بر روی موها مالیده و برای دقایقی بدان استراحت می‌دهند. سپس موها را آبکشی کرده و نتیحه نهایی را مورد بررسی قرار می‌دهند. توصیه می‌شود تا 24 ساعت پس از کراتینه کردن موها از اتوکشی، سشوار یا بستن آن‌ها با کش خودداری نمایید.

 

2- بوتاکس کردن موها

بوتاکس مو روشی برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده می‌باشد. در این فرایند ماده‌ای به نام فیلر تا عمق مو نفوذ کرده و فیبرهای آسیب دید را ترمیم می‌کند. لذا افرادی که موهای شکننده، فر و مجعد، ورزشی یا حتی درگیر موخوره دارند، می‌توانند با بهره‌گیری از این روش موهای خود را احیا کنند.

 

فرایند بوتاکس کردن به این صورت است که ابتدا از شامپوی مخصوصی برای تحریک کوتیکول‌ها استفاده می‎شود. سپس موها را با مخلوط مایع بوتاکس پوشش داده و برای چند دقیقه استراحت می‌دهند. در وهله بعدی باتوجه به صلاحدید آرایشگر، گاها موها را اتوکشی نموده و سپس می‌شویند. در برخی مواقع نیز، صرفا آبکشی کرده و نیازی به اتو مو نمی‌باشد. میزان ماندگاری این روش از 2 تا 4 ماه متغیر بوده و به نوع مراقبت شما از موهایتان بستگی دارد.

 

3- پلکس تراپی مو

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن موهای زیبا و پرپشت؛ پلکس تراپی مو می‎باشد. باتوجه به اثرگذاری چشمگیری که دارد؛ از این روش به عنوان یک راه حل نهایی جهت نجات موهای خشک و آسیب دیده یاد می‌شود. در این فرایند، مواد پلکس ترمیم و بازسازی ساختار موها را برعهده گرفته و در نهایت تاثیرات مثبتی با ماندگاری بالا خواهند داشت. نحوه عملکرد این مواد بدین صورت است که با اثرگذاری بر روی باندهای دی‌سولفید، آن‌ها را مقاوم‎تر کرده و بخش‌های آسیب دیده را ترمیم می‌نمایند. این تکنیک برای افرادی که موهایشان دچار آسیب شدید شده یا حالت کشسانی و خرد شدگی پیدا کرده است، یک گزینه مطلوب به شمار می‌رود. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که قیمت پلکس تراپی با توجه به اثرگذاری بالایی که دارد؛ چقدر است؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مواد پلکس وارداتی بوده و باتوجه به نوسانات نرخ ارز، ارزش نهایی این محصول متغیر می‌باشد؛ فلذا به دنبال آن قیمت پلکس تراپی نیز در بازه‌های زمانی مختلف تغییر خواهد کرد.

 

4- پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی در واقع روشی است که به واسطه آن، کمبودهای مو از نظر پروتئین تامین شده و به تدریج موها درخشندگی و لطافت خود را باز می‌یابند. این تکنیک نسبت به سایر روش‌های داشتن موهای زیبا و پرپشت، ساده‌تر بوده و خودتان به شخصه در منزل قادر به انجام آن خواهید بود.

 

روش انجام پروتئین تراپی بدین صورت است که ابتدا باید ماسک پروتئین را بر روی سر مالیده و به خوبی ساقه موها را تا ریشه به آن آغشته نمایید. سپس با انگشتان شروع به ماساژ دادن کنید و مطمئن شوید که مواد به طور یکنواخت در تمام نواحی توزیع شده است.

 

براساس دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی، اگر ماسک‌تان نیاز به پوشاندن موها هنگام استراحت داشته باشد؛ بهتر است که پوششی مانند کلاه حمام بر روی سر خود قرار دهید؛ در غیر اینصورت نیازی به آن نخواهد بود. پس از اتمام تایم استراحت؛ موهای خود را بشویید.

 

5- اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو یک روش تضمینی برای درمان عمقی موها و رهایی از موخوره و شوره سر می‌باشد. همچنین تاثیر بسزایی بر کاهش میزان ریزش مو داشته و به رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کند. معمولا زیبا جویان پس از چند جلسه اوزون تراپی متوجه درخشندگی و پرپشت شدن موهایشان شده و شاهد تغییرات محسوسی که رخ می‎دهد، خواهند بود.

طی فرایند اوزون تراپی ابتدا موهای سر داخل محفظه‌ای از بخار قرار گرفته و با تحریک فولیکول‌ها؛ منافذ سر باز شده و آماده پذیرش مولکول‌های اوزون و اکسیژن خواهند بود. سپس این مولکول‌ها از طریق منافذ، وارد نواحی عمیق مو شده و در آنجا با عمل اکسیداسیون، موجب از بین بردن میکروب‌ها می‌شوند و فرایند استریلیزه نمودن موها با موفقیت به پایان می‎رسد. در ادامه با انتشار بخار سرد؛ منافذ نام برده بسته شده و مولکول‌های اکسیژن داخل ساختار مو باقی می‌مانند و فرایند ترمیم و التیام موها را به خوبی پیش می‎برند.

 

کلام آخر

در این مطلب به بررسی 5 روش جادویی برای داشتن موهای زیبا و پرپشت پرداختیم و دانستیم که هر یک از این تکنیک‌ها تاثیرات مثبتی بر روی موها داشته و موجب بهبود وضعیت آن می‌شوند. به هر حال یک نکته کلیدی در این باره وجود دارد که هنوز بدان اشاره نکرده‌ایم؛ و آن هم این است که چطور می‌توان فهمید کدام یک از روش‌های نام برده برای موهای ما مناسب است؟! دو راه حل برای این مسئله وجود دارد که عبارتند از:

 

مشورت با آرایشگر یا فرد متخصصی که تجربه مناسبی در این باره داشته باشد.

سنجش وضعیت موها و انطباق آن با کاربرد هر یک از روش‌ها

 

در صورتیکه سوال یا نظری در رابطه با این موضوع دارید، حتما در بخش کامنت‎ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید؛ از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

 

منبع:

https://keratin-shams.com/

جدیدترین مطالب سایت