چگونه وب سایت فروشگاهی را سئو کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه وب سایت فروشگاهی را سئو کنیم؟

شما یک شبه به رتبه یک گوگل نمیرسید! موفقیت در سئو زمان می برد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند از سئو به عنوان یک استراتژی بلند مدت چشم پوشی کنند. در حالی که سرمایه گذاری روی سئو میتواند خیلی سود آور باشد. شاید در ابتدای کار این موضوع سخت بنظر برسد، اما بعد از مدتی و قرارگیری در نتایج برتر، در بیشتر مواقع حفظ ترافیک و رشد آن به هزینه و برنامه ریزی کمتری نیاز دارد این مقاله یک راهنمای مختصر برای بهینه سازی سئو فروشگاه اینترنتی است. پس اگر قصد خرید سایت و یا طراحی سایت فروشگاهی را دارید و میخواهید ترافیک ارگانیک به سمت آن هدایت کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بهینه سازی سئو به دو مرحله کلی سئو داخلی و خارجی تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

 

سئو داخلی

سئو داخلی به کلیه عملیاتی گفته می شود که در درون سایت جهت بهبود سئو سایت انجام می شود. سئو داخلی شامل موارد زیر می باشد:

 

تحقیق و کشف کلمات کلیدی

ابتدا باید کلمات کلیدی که مناسب کسب و کار شما باشد را پیدا کنید. به دنبال کلمات کلیدی باشید که حجم جستجوی زیاد و رقابت کمی دارند. حجم بالای جستجو به این معنی است که کلمه کلیدی غالباً توسط مخاطب مورد نظر شما جستجو می شود و مقدار کم رقابت می تواند به شما کمک کند تا آسان تر در نتایج برتر قرار بگیرید. بعد از تعیین کلمات کلیدی که می خواهید آن ها را سئو کنید، وقت آن است که محتوای سایت خود را بهینه کنید. مطمئن باشید کلمه کلیدی اصلی که آن را هدف گذاری کرده اید، قبلا روی صفحه دیگه ای بهینه نشده باشد. اگر بخواهید چندین صفحه را برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید، این امر باعث کنیبالیزیشن خواهد شد؛ به عبارت دیگر، صفحات شما برای رتبه گیری در آن کلمه با هم رقابت خواهند کرد.

 

با پراکنده کردن چند کلمه کلیدی مشابه در کل صفحه در کنار کلمه کلیدی اصلی، از کنیبالیزیشن جلوگیری کنید. به این ترتیب، موتورهای جستجو می فهمند که محتوای شما با کلمه کلیدی مرتبط است و به این معنی است که محتوای شما هنگام جستجوی این کلمه، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دارد.

 

بهینه سازی محتوا

ضروری است که کلمه کلیدی اصلی که می خواهید برای آن رتبه بگیرید، در عنوان صفحه، زیر عنوان ها (به ویژه H1)، توضیحات متا دیسکریپشن، URL، متن alt برای تصاویر و نام فایل های تصویری موجود باشد. همه این عناصر موجود در صفحه به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند محتوای صفحه شما با ارزش و مربوط به کلمه کلیدی اصلی است. همچنین، محتوایی بنویسید که برای بازدیدکنندگان وب سایت شما ارزشمند و آموزنده باشد. مطمئن شوید که این صفحه کاملاً مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر است.

 

سئو خارجی

اگرچه سئو داخلی برای افزایش دید و کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای سایت شما عالی است، اما به تنهایی کافی نیست که تاثیر قابل توجهی در رتبه بندی نتایج ارگانیک بگذارد. اینجاست که به سئو خارجی نیاز دارید. سئو خارجی شامل تاکتیک هایی است که به موتورهای جستجو کمک می کند میزان محبوبیت وب سایت ها را اندازه گیری کنند.

 

لینک های با کیفیت

لینک سازی یکی از مهمترین بخش های سئو خارجی است. وقتی Google مشاهده می کند که سایر وب سایت های معتبر با محتوا و نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند، تشخیص می دهد که سایت شما محتوای ارزشمندی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. از طرف دیگر، اگر وب سایت های اسپم و بدون هیچگونه اعتبار به محتوای شما لینک دهند، گوگل نیز وب سایت شما را به عنوان اسپم تشخیص می دهد.

 

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بخش مهم دیگری از سئو خارجی است. رسانه های اجتماعی امکان بازاریابی دهان به دهان را برای مخاطبان نیز فراهم می کنند. اگرچه رسانه های اجتماعی از نظر گوگل تاثیر مستقیم در رتبه بندی ندارند، لینک هایی که از حساب یک نام تجاری به اشتراک گذاشته می شوند می توانند به عنوان بک لینک معتبر حساب شوند. به علاوه، پروفایل های شبکه های اجتماعی توانایی رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو را دارند.

امروز مصرف کنندگان نه تنها به گوگل بلکه به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اعتماد می کنند تا درباره برند ها و محصولات و خدمات آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند.شبکه های اجتماعی اساساً خود موتورهای جستجو هستند؛ بنابراین حضور در شبکه های اجتماعی  که بیشترین ارتباط را با تجارت شما دارند، بسیار حیاتی است.

جدیدترین مطالب سایت