7 ایده ی جدید برای چیدمان آپارتمان های نقلی و کوچک

مجموعه : رپورتاژ آگهی
7 ایده ی جدید برای چیدمان آپارتمان های نقلی و کوچک

هیچ چیزی رضایت بخش تر از این نیست که خانه ای داشته باشیم که تمام وسایل موجود در آن دارای نظم و ترتیب باشد و همه چیز در جای صحیح خود قرار گرفته باشد. کابینت ها و کمد هایی مرتب که بهم ریخته نباشد و در صورت نیاز به هر وسیله ای بتوان سریع به آن دسترسی پیدا کرد.

 

شاید فکر کنید با وجود خانه های آپارتمانی کوچک این مسئله چیزی جز رویا نباشد، اما کارشناسان گامی نو در این مقاله به شما ایده هایی می دهند که با استفاده از آن ها خانه های نقلی خود را به بهترین شیوه ممکن دکوراسیون نمایید.

 

همه طراحان مد برای چیدمان خانه های کوچک در یک مورد اتفاق نظر دارند و حتی میتوان گفت که به آن تاکید دارند، آن هم این است که تا جای ممکن از فضای گوشه و کنار و حتی به نظر بی مصرف، بهترین استفاده ممکن را نمایید. پس از تمام خلاقیت خود استفاده کنید تا به محیطی دل نشین و بهینه برسید.

 

کمد ها و قفسه های مناسب خودتان را سفارش دهید!

اولین گزینه برای داشتن یک خانه با فضای بهینه برای قرار گیری لوازم تان سفارش ساخت کمد هایی متناسب با نیاز خودتان است. خرید کمد لباس سفارشی که کاملا با نیاز های شما هم سو است یک امتیاز ویژه دارد آن هم این است که اگر فرورفتگی یا نقصی در فضای خانه شما وجود داشته باشد مانند یک ستون مزاحم، به راحتی میتوان آن را با این ایده پوشاند و از آن قسمت بهترین استفاده را نمود. حتی میتوان این فضا ها را با توجه به موقعیت قرار گیری آن ها به کتابخانه، جا کفشی، قفسه و حتی میز تی وی تبدیل نمود. می توانید با مراجعه به سایت گامی نو محصولات مورد نظر خود را با ابعاد خاص، سفارش دهید.

7 ایده ی جدید برای چیدمان آپارتمان های نقلی و کوچک 2023

از سقف تا کف را استفاده نمایید!

یکی دیگر از ایده های فوق کاربردی استفاده حداکثری از فضا با استفاده از نصب کابینت ها از سقف تا کف است. اینگونه از فضا هایی که معمولا بلا استفاده هستند مثل بالای کابینت ها و یا زیر آن ها بهترین استفاده ممکن را نمود. این فضا ها که اصطلاحا به آنها مرده می گویند، برای قرار دادن وسایلی که کمتر مورد نیاز تان است بهترین مکان ها هستند. یک مزیت دیگری که اینگونه کابینت ها دارند این است که سطح رویی آن ها کمتر کثیف می شود و روغن دودی که معمولا در آشپزخانه وجود دارد و تمیز کردن آن ها هم بسیار دشوار است دیگر روی آن ها نمی نشیند. اینگونه زمان کمتری را به تمیزکاری خواهید پرداخت.

 

اگر چنین فضایی را توانستید ایجاد نمایید توجه کنید که دسترسی به این نقاط نباید سخت و غیر قابل امکان باشد پس در زمان طراحی آن، به یک نردبان که قابلیت دسترسی به مکان های بالایی را برای شما فراهم می کند و در عین حال زمانی که به آن نیاز ندارید از زیر دست و پا جمع می شود؛ فکر کنید.

 

این ایده نه تنها در آشپزخانه بلکه در اتاق خواب های کوچک هم که حجم زیادی از وسایل را مجبور هستیم در آن جای دهیم بسیار به کار می آید. ما همواره در اتاق خواب، سیل انبوهی از لباس ها، کیف، کفش، کمربند، حوله ها، ملحفه ها و رخت خواب میهمان را داریم که باید برای قرار دادن آن ها جایی پیدا کنیم. کمد دیواری ها این امکان را به خوبی برای ما فراهم می کنند که برای انواع وسیله جای کافی داشته باشیم و معمولا بخش بندی هایی که دارند نظم دهی به وسایل را نیز ساده تر می کنند.

 

اگر رنگ کمد دیواری ها را با دیوار ها، هم رنگ انتخاب کنید، یک حس منسجم را القا می کند و با حواس پرتی برای چشم ها یک راه هوشمندانه برای بزرگتر کردن فضا خواهیم داشت.

 

صندلی و میز های کنار پنجره ایجاد نمایید!

7 ایده ی جدید برای چیدمان آپارتمان های نقلی و کوچک 2023

فرقی نمی کند! اگر در آشپزخانه یا اتاق خواب و حتی نشیمن پنجره های عریضی دارید، می توانید فضای پایین آن ها را به نشیمن هایی تبدیل کنید که فضاهای ذخیره سازی در زیر آن ها موجود است. این یک راه عالی برای استفاده از این فضا است که عموما به هدر می رود. این نشمین علاوه بر فضای ذخیره سازی انبوهی که برای شما فراهم می کند، یک جای دنج و خوش منظره خواهد بود که برای صرف یک فنجان چای عصرانه و مطالعه بسیار مناسب است.

 

این ایده به خصوص در آشپزخانه هایی که به بالکن راه دارند عالی خواهد بود تا از  فضای زیر پنجره برای نیمکت میز صبحانه بهره برد و از زیر این نیمکت نیز برای قرار دادن ظروف استفاده کرد. در اتاق خواب ها نیز یک نشیمن زیر پنجره فضای بالقوه ای را برای قرار دادن کفش ها و کیف ها و حتی ملحفه ها فراهم می کند. حتی اگر نمی خواهید آن را به یک فضای نشیمن تبدیل نمایید، می توانید یک میز تحریر جدید داشته باشید به این ترتیب از این فضا برای قرار دادن میز و در کنارش یک کتابخانه استفاده کرده اید. برای خرید میز تحریر مناسب خود در رنگ و اندازه و طرح دلخواه تان سایت گامی نو برای شما بهترین گزینه است.

 

نیمکت هایی برای میز های غذاخوری بسازید!

میز های غذا خوری معمولا اولین وسایلی هستند که در صورت کمبود فضا حذف می شوند. به جای خرید میز های آماده که فضای زیادی را اشغال می کنند و از طرفی ممکن است اندازه مناسبی برای مکانی که شما در نظر دارید آن را قرار دهید، نداشته باشد. می توانید آن ها را سفارش دهید تا در اندازه دلخواه شما ساخته شوند.

 

برای استفاده حداکثری یک نیمکت سفارش دهید تا در سمت دیوار قرار گیرد به این ترتیب برای مثال به جای دو نفر 3 نفر می توانند از این نیمکت استفاده کنند و به دلیل این که نیازی به فضای حرکت در قسمت پشتشان ندارن بیشتر می توانند به دیوار نزدیک شوند. همچنین از نیمکت ها می توان برای قسمت نشیمن نیز استفاده کرد تا با عدم اشغال بصری فضا، محیط را باز تر و بزرگ تر نشان داد.

 

از این نوع نیمکت ها می توان در هنگام خرید میز آرایش نیز استفاده نمود تا به طور کامل زیر میز قرار گیرد و در مواقعی که از آن استفاده نمی کنیم مزاحم عبور و مرور نباشد.

 

7 ایده ی جدید برای چیدمان آپارتمان های نقلی و کوچک 2023

روی تخت خواب تان حساب کنید!

معمولا تخت خواب ها بیشترین فضا را از یک اتاق اشغال می کنند. انتخاب تخت خواب هایی با فضای ذخیره سازی در زیر آن ها که می تواند شامل کشو ها و جعبه هایی برای قرار دادن لباس ها، کفش ها، و به ویژه وسایل حجیم مثل ملحفه ها، حوله ها و حتی پتو ها باشد؛ به مدیریت وسایل و فضا کمک شایانی خواهد کرد.

 

برخی از این تخت ها به گونه ای طراحی شده اند که به جای کشو باکس هایی در زیر آن ها طراحی شده است که در آن تشک به وسیله کفی های جک دار بالا می رود و اینگونه به فضای زیر آن دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب کنار تخت ها خالی می ماند و امکان قرار دادن میز پا تختی نیز برای شما فراهم می شود.

 

برای تهیه این مورد تخت ها و حتی این نوع کفی ها سایت گامی نو در اختیار شما خواهد بود و هم چنین می توانید پا تختی های مناسب نیاز خود با ارتفاع و ویژگی های خاص خودتان را نیز به صورت آنلاین بخرید تا به آدرس شما برای تان ارسال شود.

 

کابینت های کم عمق مخفی انتخاب کنید!

هنگامی که از سرویس های بهداشتی و افزایش فضای ذخیره سازی آن ها صحبت می شود، بجز کابینت زیر سینک ایده ی دیگری به ذهن مان نمی آید. اما یک راه عالی و در عین حال مخفی برای افزایش فضای ذخیره سازی حمام و دستشویی، آینه هایی است که کابینت هایی با عمق کم پشت آن ها وجود دارد و برای قرار دادن انواع لوازم آرایش و بهداشتی و حتی دارو ها مناسب می باشد. هم برای آماده شدن های روزانه به دلیل دسترسی به آینه و شیر آب بسیار مناسب هستند و هم این وسایل را از دسترس کودکان دور می کنند و به این ترتیب خطرات را برای آن ها به حداقل می رسانند.

 

این نوع کابینت ها به طرز فوق العاده ای حمام و دستشویی شما را کاربردی و پر جا می کند. از این نوع کابینت ها می توانید در کنار میز های آرایش خود نیز استفاده کنید تا لوازم آرایش تان را به خوبی در خود جای دهد و از شلوغ شدن میز و اطراف آن با لوازم آرایش جلوگیری کنند. این کابینت ها چون عمق کمی دارند در نظم دهی به این وسایل هم به شدت کمک می کنند. این کابینت ها معمولا به صورت سفارشی ساخته می شوند و شما اگر مایل به خرید این نوع آینه ها از گامی نو هستید، می توانید همراه میز آرایش تان آن را سفارش دهید.

 

جزیره های ثابت را با جزیره های متحرک عوض کنید!

این ایده فضای کاربردی آشپزخانه را به شدت افزایش می دهد. مخصوصا اگر آشپزخانه ی خانه ی آپارتمانی شما کوچک است و امکان ساخت و نصب جزیره در آن وجود ندارد، می توانید آن را با یک جزیره چرخ دار تعویض نمایید. به این ترتیب می توانید آن را در صورت عدم استفاده به گوشه ای هدایت کنید تا فضای رفت آمدتان را اشغال نکنند.

جدیدترین مطالب سایت