کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

مجموعه : رپورتاژ آگهی
کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

ما قصد داریم در این مقاله به بررسی 10 کشور که از نظر ویزای کار شرایط مناسب و بهتری را نسبت به دیگر کشورهای جهان دارند را بررسی کنیم این کشورها براساس نرخ بیکاری ، متوسط دستمزد و درآمد ، سطح زندگی ، شرایط اقتصادی و دیگر موارد طبقه بندی شده اند. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور دیگری را دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

 

کشور استرالیا

اولین کشوری که قصد بررسی آن را داریم کشور استرالیا می باشد اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید . کشور استرالیا همواره به عنوان یکی از اصلی مقاصد مهاجرین در سراسر جهان شناخته می شود. کشور استرالیا با مساحتی بالغ 7692240 کیلومتر مربع به عنوان ششمین کشور پهناور جهان از نظر وسعت است. ولی از سوی دیگر با جمعیت ۲۴ میلیون و ۷۷۷ هزار نفر با تراکم نسبی ۶/۲ نفر در هر کیلومتر مربع است و جز کشورهای کم ترام محسوب می شود . میانگین نرخ رشد جمعیت ۳/۱ در سال است و هر دو دقیقه یک نوزاد در این کشور متولد می‌شود. طبق آخرین آمار بدست آماده 48 درصد جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند. ویزای کار استرالیا جزء متداول ترین روش ها برای مهاجرت به استرالیا می باشد. استرالیا به دلیل وسعت زیاد و جمعیت کم و شرایط اقتصادی مناسب و نرخ بیکار پایین ، سطح بالای زندگی ، پیشرفت سریع در زمینه های مختلف و دیگر موارد باعث شده است که همیشه یک گزینه بسیار مناسب برای برای مهاجران سراسر جهان محسوب می شود.

 

میزان متوسط درآمد در استرالیا : 50000 دلار

میزان حداقل دستمزد در استرالیا : ۱۱.۳۰ دلار در ساعت

میزان مرخصی در استرالیا : حداقل ۲۰ روز

تعداد تعطیلات عمومی: ۱۰ تا ۱۳ روز

مرخصی بچه‌دار شدن: کارکنان واجد شرایط تا ۱۸ هفته مرخصی با حداقل حقوق کشوری دارند. آن‌ها می‌توانند تا ۱۲ ماه مرخصی بدون حقوق هم بگیرند.

کشور استرالیا رتبه 5 را درمیان 195 کشور جهان را در زمینه بهداشت و خدمات درمانی به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری در کشور استرالیا : 4.49 درصد

 

اخذ ویزای کار استرالیا

همان طور که اشاره کردیم ویزای کار استرالیا جزء محبوبت ترین ویزاهای در جهان به حساب می آید که هرساله مهاجران بسیاری برای اخد ویزای کار استرالیا اقدام می کنند. برای این منظور شما باید در سیستم امتیاز بندی ویزای کار استرالیا حداقل امتیاز 65را کسب کنید که این امتیاز براساس میزان تحصیلات ، سن ، سابقه کار ، سطح زبان و دیگر موارد محاسبه می شود .هرچند که برای برخی ویزاهای کار استرالیا این امتیاز متغیر می باشد که توصیه می کنیم با مشاوران مختص به ویزای استرالیا در تماس باشید اما راه دیگری نیز وجود دارد و آن هم تکمیل فرم ارزیابی رایگان ویزای کار استرالیا است که در مدت کوتاهی شرایط شما را بررسی می کند و امتیاز شما را می گوید برای این کار کلیک کنید ( فرم ارزیابی ویزای کار استرالیا )

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور بلژیک

 کشور بلژیک که تا قبل از سال ۱۸۳۰ ملیت مستقل نداشت و جزء کشور های هلند و اسپانیا محسوب می شد اکنون کشوری مستقل و با جمعیت و حکومتداری جداگانه ای است .

 

کشور سلطنتی بلژیک یکی از کشورهای اروپای شمالی است که از بنیانگذاران اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که کی از کشورهای عضو پیمان شینگن است. کشور بلژيک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقي با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربي با درياي شمال مجاور است.خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.

 

در ۶۰٪ از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش فلاندری) صحبت می‌شود و فرانسوی در ۴۰٪ مناطق جنوبی مثل والونی صحبت می‌شود و در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است. کمتر از ۱٪ مردم بلژیک آلمانی‌زبان‌اند و در شرق کشور زندگی می‌کنند.

 

خیلی از بلژیکی‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند، بنابراین برای کسانی که به این زبان تسلط دارند، مهاجرت از طریق ویزای کار به بلژیک آسان‌تر است. بلژیک با بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت که در ۳۰ هزار کیلومترمربع پراکنده شده‌اند، دومین کشور متراکم اروپا محسوب می‌شود. تفاوت بین درآمد مردان و زنان در بلژیک، پایین‌ترین مقدار در اروپاست.

 

متوسط درآمد در بلژیک : 50000 دلار

حداقل دستمزد در بلژیک : ۱۰.۱ دلار در ساعت

میزان مرخصی در بلژیک : ۲۴ روز

تعداد تعطیلات عمومی در بلژیک : ۱۰ روز

مرخصی بچه‌دار شدن: ۳۲ هفته با متوسط ۴۱ درصد از حقوق

رتبه 15 در میان 195 کشور جهان براساس میزان خدمات درمانی بهداشتی

نرخ بیکاری در بلژیک : ۶.۰۵۲ درصد

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور اتریش

کشور اتریش با مساحت  ۸۳٬۸۷۱ کیلومتر متر مربع و جمعیتی حدود 8/8 میلیون نفر در مرکز اروپا واقع شده است. کشور اتریش با داشتن مرز مشترک با 8 کشور یکی از کشورهایی است که بیشترین مرز مشترک را در بین کشورهای اروپایی دارا است.

 

کشور اتریش کمی بزرگتر از اسکاتلند و کوچکتر از پرتغال است. اتریش ۱۲اُمین کشور ثروتمند جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی است. تا دهه ۱۹۸۰ بسیاری از صنایع بزرگ اتریش ملی شدند. با این حال٬ در سال‌های اخیر خصوصی‌سازی باعث کاهش بخش دولتی در سطحی قابل مقایسه با دیگر اقتصادهای اروپایی شده است.

 

جنبش کارگری در اتریش از قدرت زیادی برخوردار بوده و تأثیر زیادی بر حزب‌های کارگری می‌گذارند. گردشگری بین‌المللی مهمترین بخش اقتصاد ملی اتریش است. به طور سنتی کشور آلمان مهمترین شریک تجاری اتریش بوده است که این موضوع باعث شده است که نسبت به تغییرات سریع در اقتصاد آلمان آسیب‌پذیر شود.

 

متوسط درآمد در اتریش : 51000 دلار

میزان حداقل دستمزد در اتریش : ندارد

میزان مرخصی در اتریش : ۲۵ روز

تعداد تعطیلات عمومی در اتریش : ۱۳ روز

مرخصی بچه‌دار شدن: ۶۰ هفته با ۸۵ درصد از حقوق

رتبه 13 در میان 195 کشور براساس میزان خدمات درمانی و سرانه بهداشت عمومی

نرخ بیکاری در اتریش : ۵.۰۷۳ درصد

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور نروژ

کشور دیگری که قصد معرفی آن را داریم نروژ نام دارد. كشور پادشاهي نروژ يكي از كشورهاي حوزه اسكانديناوي است كه بالاترين استانداردهاي زندگي را دارد.همان طور که میدانید در حوزه اسکاندیناوی شامل کشورهای سوئد ، نروژ ، دانمارک و فنلاند می شود. کشور نروژ مساحت ۳۸۵٬۲۵۲ کیلومتر مربع را دارد و جمعیت آن بالغ بر ۵٬۱۰۹٬۰۵۹ نفر می‌باشد. نروژ کشور ثروتمندی است و از نظر درآمد سرانه در جایگاه چهارم دنیا قرار دارد.

 

اما هزینه‌های بالای زندگی، که بخشی از آن به‌خاطر واردات بیشتر مواد غذایی به این کشور است، عامل تأثیرگذاری در زندگی نروژی‌ها محسوب می‌شود. نروژ در شبه‌جزیره‌ای به طول بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر قرار گرفته که هم در نیمکرهٔ شمالی است و هم جنوبی. شهرهای مهم نروژ عبارتند از برگن و استاوانگر در غرب این کشور، تروندهیم در بخش مرکزی، و تروما در بخش شمالی هستند.

 

کشور نروژ از جمله کشورهایی است که امید به زندگی در آن بالاست. براساس آمار ارائه شده توسط بانک جهانی، میزان امید به زندگی در زنان و مردان نروژی به ترتیب برابر ۸۱ سال و ۸۴ سال است، که موجب شده مردم این کشور آینده روشنی را برای خود متصور شوند. علاوه بر این، کشور نروژ در کنار کشور سوئد، زمره خوشحال ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. سطح تحصیلات و فرهنگ در این کشور بسیار بالاست به طوری که ۳۲ درصد از جمعیت این کشور دارای تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکتری) هستند.

 

متوسط درآمد در نروژ : 51000 دلار

میزان مرخصی در نروژ : ۲۱ روز

تعداد تعطیلات عمومی در نروژ : حداقل ۲ روز

مرخصی بچه‌دار شدن: ۹۱ هفته با ۵۰ درصد از حقوق

کشور نروژ رتبه 2 در میان 195 از لحاظ خدمات بهداشت و سلامت را به خود اختصاص داده است

نرخ بیکاری در نروژ : ۳.۸۰۷ درصد

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای شمال اروپا محسوب می شود که در جنوب شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. دانمارک با ۵٫۵ میلیون نفر جمعیت ، جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی است که تنها با آلمان مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر کپنهاگ و واحد پولشان کرون دانمارک است و با اینکه کشور دانمارک در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته اما به حوزه یورو نپیوسته ‌است.

 

دانمارک بیش از ۲۵ درصد انرژی خود را از طریق نیروی باد تأمین می‌کند و یکی از بزرگترین صادرکنندگان توربین‌های بادی در دنیاست. گزارش جهانی شادی و رضایت از زندگی سازمان ملل (UN World Happiness Report) دو سال پیاپی دانمارکی‌ها را شادترین مردم دنیا اعلام کرد؛ این انتخاب بر اساس عواملی همچون زندگی سالم، درآمد، آزادی انتخاب، حمایت اجتماعی و اعتماد انجام می‌شود. سطح رفاه اجتماعی و زیستن در کشور دانمارک از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

 

دانمارک مجمع‌الجزایری از ۴۰۶ جزیره است و درمجموع بیش از ۷ هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. این کشور نسبتا مسطح است و بلندترین نقطه‌اش فقط ۱۷۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. بادخیز است و باد ملایمی با متوسط سرعت ۲۷ کیلومتر در ساعت می‌وزد.

 

متوسط درآمد در دانمارک : 51500 دلار

میزان مرخصی در کشور دانمارک : ۲۵ روز

تعداد تعطیلات عمومی: ۱۱ روز

مرخصی بچه‌دار شدن: ۵۰ هفته با حقوق، با مقداری پاداش

کشور دانمارک رتبه 17 را در میان 195 کشور از لحاظ سلامت و خدمات بهداشتی به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری در کشور دانمارک : ۴.۹۴۴ درصد

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

 کشور هلند

هلند کشوری کوچک در بخش اروپای غربی است که بخش اصلی پادشاهی هلند را تشکیل می دهد و با کشور های آلمان و بلژیک نیز همسایه می باشد. پایتخت کشور هلند شهر آمستردام و دومین شهر بزرگ آن روتردام است که به عنوان بزرگترین بندر اروپا شناخته می شود . این کشور با جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر در مساحت حدود ۴۱ هزار کیلومترمربع، متراکم‌ترین کشور اروپاست.

 

کشور هلند دارای یکی از با ثبات ترین اقتصاد ها در میان کشورهای اروپایی و جهان است. بز و تقریباً ۸۰% از کل گل های جهان از این کشور تامین می شود. علاوه بر این، کشور هلند پس از امریکا، دومین کشور صادر کننده محصولات غذایی و کشاورزی در دنیا است.

 

اقتصاد هلند، رشد بسیار خوبی را از زمان انقلاب صنعتی داشته است. بر پایه فهرست منتشره از طرف بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، هلند سیزدهمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه است.

 

هلند به لاله‌هایش معروف است و با در اختیار داشتن ۴۰/۳ درصد ار سهم بازار، و حدود ۳/۲ میلیارد دلار فروش، بزرگ‌ترین صادرکنندهٔ گل در دنیا محسوب می‌شود. هلندی زبان رسمی هلند است، اما حدود ۹۰ درصد از ساکنان این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند.

 

متوسط درآمد در هلند : 53000 دلار

حداقل دستمزد در هلند : ۱۰ دلار در ساعت

میزان مرخصی در هلند : حداقل ۲۰ روز

تعداد تعطیلات عمومی: ۱۱ روز

مرخصی بچه‌دار شدن: ۱۶ هفته، با حقوق کامل

کشور هلند رتبه 3 در میان 195 کشور را از لحاظ خدمات درمانی و بهداشت به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری: ۴.۱۸۳ درصد

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور ایالات متحده آمریکا

کشور آمریکا با مساحت ۹٬۸۳۳٬۵۱۷کیلومتر مربع، بعد از روسیه و کانادا، در جایگاه سوم از نظر وسعت قرار دارد. کشور آمریکا به دلیل وسعت فراوان خود دارای آب و هوای متنوعی می باشد به عنوان مثال آب و هوای قطبعی در آلاسکا و از سویی آب‌وهوای معتدل، نیمه‌خشک، خشک، مدیترانه‌ای، نیمه‌گرمسیری، و گرمسیری در جنوب فلوریدا و هاوایی.

 

کشور آمریکا به دلیل شرایط خاصی که دارد تبدیل به یک آرزو برای اکثر مهاجران شده است این دلایل می تواند شرایط اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و دیگر دلایل باشد . 25 درصد تولید ناخالص جهان در اختیار آمریکا می باشد که نشان دهنده قدرت این کشور می باشد.

 

مهاجرت به آمریکا همیشه جزء گزینه های ایدآل برای هرمهاجری می باشد.

متوسط درآمد در آمریکا : 61000 دلار

حداقل دستمزد در آمریکا : ۷.۲۵ دلار در ساعت

میزان مرخصی : به‌طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ روز بر اساس شرایط

تعداد تعطیلات عمومی : حدود ۸ روز

میزان مرخصی بچه‌دار شدن در آمریکا : ۱۲ هفته، بدون حقوق، بر اساس قانون مرخصی خانوادگی و پزشکی

رتبه 29 جهان در میان 195 کشور از نظر بهداشت و سلامت خدمات درمانی

نرخ بیکاری در آمریکا : ۳.۹ درصد

به‌طور میانگین برای تمام ایالات آمریکا می‌توان گفت متوسط هزینه زندگی یک فرد مجرد در آمریکا ۳۲۵۰۰ دلار در سال است.

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور ایسلند

کشور ایسلند کشوری جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس و همچنین جمهوری ایسلند شمالی ترین کشور اروپا است.پایتخت این کشور شهر ریکیاویک است و بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می شود.

 

جمعیت کشور ایسلند در حدود 355 هزار نفر است.واحد پول این کشور کرونای ایسلند نام دارد و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم این کشور را ایسلندی‌ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتاً از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند.

 

متوسط درآمد:62000 دلار

میزان مرخصی : ۲۴ روز

تعداد تعطیلات عمومی : ۱۲ روز

مرخصی بچه‌دار شدن: ۲۶ هفته با حقوق

گشور ایسلند رتبه اول را در میان 195 کشور از نظر سلامت و بهداشت به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری : ۲.۹۴ درصد

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور سوئیس

قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت به سوئیس بهتر است شرایط و هزینه های زندگی در سوئیس آگاه شوید و نسبت به موقعیت و شرایط خودتان مقایسه کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب نمائید. کشور سوئیس از نظرِ ساختاری شبیه کشور آمریکا است و از اتحاد ۲۶ ایالت تشکیل شده که هرکدام سازمان‌های حکومتی محلی خود را دارند. کشور سوئیس واقع در غرب اروپا ، پایتخت آن شهر زیبای برن است و شهرت جهانی اش را مدیون امنیت بالای خود میباشد.

 

این کشور از شمال با آلمان ، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین ، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. زبان اول اکثر مردم ، آلمانی میباشد اما زبان فرانسوی ، ایتالیایی و رمانش نیز زبان رسمی این کشور محسوب میگردد و واحد پولشان فرانک سوئیس است.

 

آیا تابه‌حال رومانش به گوش‌تان خورده؟ رومانش، در کنار آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی، چهار زبان رسمی سوئیس هستند. گردشگری صنعت اصلی است و بیشتر بخش‌های تجاری در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

 

متوسط درآمد: 62500 دلار

میزان مرخصی: ۲۰ روز

تعداد تعطیلات عمومی: ۷ تا ۱۵ روز

میزان مرخصی بچه‌دار شدن : ۱۴ هفته با ۸۰ درصد حقوق

کشور سوئیس رتبه 7 را درمیان 195 کشور را ازنظر خدمات بهداشت و سلامت به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری در سوئیس : ۴.۹۰۴ درصد

متوسط ساعت‌های کاری در هفته: ۳۰.۱۹ ساعت

هزینه زندگی ماهیانه در سوئیس برای یک نفر دانشجو

خوراک : 470 فرانک

خوابگاه : 750 فرانک

حمل و نقل : 120 فرانک

تلفن و اینترنت : 170 فرانک

 

کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری

کشور لوکزامبورگ

 شاید کمی برای شما هم این موضوع تعجب برانگیز باشد که چرا کشور لوکزامبورگ در ربته اول قرار دارد . کشور کوچکی در غرب اروپا است. پایتخت آن شهر لوکزامبورگ می‌باشد. لوکزامبورگ با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور با توجه به جمعیت ششصد هزار نفری‌اش از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می‌آید. لوکزامبورگ همواره شرایط سیاسی و اقتصادی باثباتی داشته‌است. لوکزامبورگ یکی از کوچکترین کشورهای اروپاست، که مساحت آن به نصفِ کوچکترین استان ایران، یعنی استان البرز هم نمی‌رسد. این کشور کوچک عضو اتحادیهٔ اروپاست. لوکزامبورگی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی، چهار زبان پُرکاربرد آن هستند.

 

اگر در اندیشه مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ویزای کار هستید باید به این موضوع دقت کنید که درست است است که درآمد بالا و نرخ بیکاری پایینی دارد این کشور ولی هزینه های زندگی در لوکزامبورگ به نسبت دیگر کشورها بالا می باشد.

 

میانگین درآمد : بیش از 64000 دلار

حداقل دستمزد : 11 دلار در ساعت

تعطیلات رسمی : 10 روز

مرخصی : 25 روز

متوسط ساعت کار در هفته : 29 ساعت

مرخصی بچه‌دار شدن: با حقوق، ۴۲ هفته

کشور لوکزامبورگ رتبه 4 را از بین 195 کشور در بحث خدمات سلامت و بهداشت را به خود اختصاص داده است.

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به استرالیا با وکیل مربوطه در میان بگذارید تا بهترین و کامل ترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنید ما به شما شرکت سلکت ویزا را معرفی می کنیم که تجربه زیادی در زمینه مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزای استرالیا دارد و با بهره مندی از یک وکیل مهاجرت استرالیا و مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا می تواند شما را در این زمینه کمک کند جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک رو به رو مراجعه کنید .( وکیل مهاجرت به استرالیا )

جدیدترین مطالب سایت