کشیدن پوست صورت با لیزر

مجموعه : رپورتاژ آگهی
کشیدن پوست صورت با لیزر

عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند زیبایی پوست را از بین ببرد و باعث چین و چروک روی صورت شود. آلودگی محیط، استفاده محصولات بهداشتی نامناسب، استرس و اضطراب، نداشتن روتین پوستی درست و… همه از عواملی هستند که موجب پیر شدن پوست صورت می‌شود.

خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه توانسته بسیار موفق عمل کند به طوری که امروزه با کمک راه‌های درمانی می‌توان چین و چروک پوست صورت را کاهش داد و موجب جوانسازی پوست صورت شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در رابطه با یکی از روش‌های جوانسازی صورت(لیفت صورت) اطلاعات کامل و جامعی به دست آورید.

 

منظور از لیفت صورت چیست؟

افرادی که به دنبال جوانسازی پوست خود هستند شاید بارها با این عبارت مواجه شده‌اند. اما لیفت صورت به چه معناست؟ لیفت صورت یک روش کم تهاجم و غیرجراحی است که برای بالا کشیدن پوست صورت و فرم دادن به آن استفاده می‌شود. در این روش خبری از برش، بخیه و … نیست. زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک با توجه به شرایط چسمی و میزان افتادگی پوست شما لیف صورت را در نواحی مشخصی به شما پیشنهاد می‌کند. بیشتر افراد در سنین 40 تا 50 سالگی به دلیل کاهش حجم عضلات و ماهیچه‌ها و کاهش تولید کلاژن در بدن به دنبال جوانسازی صورت خود هستند. لیفت صورت برای برطرف کردن این مشکلات می‌تواند بسیار موثر عمل کند و این مشکلات را برطرف کند.

 

کشیدن پوست صورت با لیزر

جوانسازی صورت چیست؟

با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با جوانسازی پوست: چین و چروک، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید. البته برای جوانسازی گردن، دست و سایر نقاط هم می‌توان اقدامات مختلف انجام داد و منظورمان از پوست محدود به صورت نیست.

 

جوانسازی و مراقبت از پوست سن و سال خاصی ندارد. همچنین یادتان باشد که نباید مشکل پوستی داشته باشید یا پوست صورتتان افتاده و چروکیده شده باشد تا به فکر روش‌های جوانسازی باشید.جوانسازی پوست صورت یک اقدام پیشگیرانه است که شامل مجموعه گسترده ای از خدمات می‌شود.

 

کشیدن پوست صورت یا لیفت صورت با لیزر ممکن است؟

امروزه پزشکان با کمک لیزر لیفت صورت را انجام می‌دهند. قبل از این عمل زیبایی باید پزشک تشخیص دهد که آیا می‌توان این ناحیه را با کمک لیفت کشید و به فرم دهی آن کمک کرد یا خیر.
برای این کار پزشک ابتدا ناحیه مورد نظر را بی حس می‌کند، سپس دستگاه انتقال نور لیزر را در محل مورد نظر قرار می‌دهد و بدین ترتیب موجب لیفت در آن ناحیه خواهد شد. این کار حدود 30 تا 90 دقیقه زمان لازم دارد و پزشک بعد از اتمام آن با استفاده از پماد آنتی بیوتیک محل مورد نظر را پوشش می‌دهد.

 

کشیدن پوست صورت با لیزر

در درمان افتادگی پلک، کدام روش موثر‌تر است؟

عارضه افتادگی پلک را هم می‌توان با لیزر درمان کرد اما میزان تاثیرگذاری در روش جراحی به مراتب بسیار بیشتر از لیزر است. طبق مطالب منتشر شده در  کلینیک صدف در رابطه با افتادگی پلک چشم : پزشک ممکن است جراحی پتوز را انتخاب کند. در طی این روش، عضله بالابرنده سفت می شود. این کار پلک را به سمت بالا و در موقعیت مورد نظر بالا می برد. برای کودکانی که پتوز دارند، پزشکان گاهی جراحی را برای جلوگیری از شروع تنبلی چشم (آمبلیوپی) توصیه می کنند.

 

اصولا در پتوز مادرزادی با افزایش سن تغییری در حالت چشم دیده نمی‌شود به همین دلیل جراحی زودهنگام بهتر خواهد بود و حتی جراحی می‌تواند از بیماری‌های چشمی کودک یا بیماری‌های گردن جلوگیری کند.

در بزرگسالان، پزشک در صورت شدت افتادگی تصمیم به جراحی می‌گیرد. اگر شدت افتادگی کم باشد و آسیبی به بینایی چشم نرسد اصولا سایر روش‌های درمانی یا روش‌های پیشگیری پیشنهاد می‌شود.

با این حال، خطراتی در روش جراحی وجود دارد، از جمله خشکی چشم، خراشیده شدن قرنیه و هماتوم. جایگزیندیگر،عمل“اسلینگ”استکهدرآنازعضلاتپیشانیبرایبالابردن پلک ها استفاده می شود.

 

آیا لیزر در جوانسازی پوست کاربرد دارد؟

استفاده از لیزر تنها برای از بین بردن موهای زائد نیست. از لیزر برای جوانسازی پوست صورت، از بین بردن چین و چروک روی صورت، جوانسازی پوست‌های شل و افتاده، از بین بردن جای آفتاب سوختگی و لک، از بین بردن جای جوش، لایه‌برداری پوست و شادابی آن و…  استفاده می‌شود.

 

سایر روش های لیفت صورت

لیفت صورت مانند دیگر روش‌های جراحی زیبایی و جوانسازی پوست صورت، انواع و اقسام مختلفی دارد. در ادامه با روش‌های لیفت صورت بیشتر آشنا خواهید شد:

 

لیفت صورت به روش هایفوتراپی

 در این روش از امواج فراصوت برای جواسازی پوست صورت استفاده می‌کنند. انرژی این امواج به قدری بالاست که موجب گرم شدن بافت و لایه مورد نظر می‌شود. این سلول‌های هدف با آسیب سلولی مواجه می‌شوند و در نهایت موجب تولید کلاژن در پوست و جوانسازی پوست صورت می‌شود.

 

لیفت صورت با نخ

در این روش پزشک سعی می‌کند بدون جراحی و برشی صورت را در ناحیه مورد نظر به سمت بالا بکشد. در واقع با استفاده از نخ‌های مخصوص لیفت پوست صورت در ناحیه مورد نظر به سمت بالا کشیده خواهد شد. بدین ترتیب بافت و پوست صورت در آن ناحیه به سمت بالا خواهد رفت. از این روش بیشتر برای جوانسازی و کشیده شدن پوست در ناحیه مورد نظر استفاده می‌کنند.

 

لیفت صورت با روش آر اف

این روش با سفت کردن پوست با امواج رادیویی شناخته می‌شود. لیفت صورت با روش آر اف فرکشنال یکی از روش‌هایی است که در آن از امواج انرژی برای گرم کردن لایه‌های عمیق پوستی استفاده می‌کنند. این روش بافت‌ها و لایه‌های زیرین بدن را تحریک به ساخت کلاژن بیشتر می‌کنند. از این روش در سال‌های گذشته برای درمان چین و چروک و کاهش علائم پیری روی صورت استفاده می‌کردند.

 

لیفت صورت با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی است که بدون درد، خونریزی و تهاجم موجب کاهش چین و چروک صورت و لیفت صورت می‌شود. در این روش با استفاده از میکرونیدل‌های استریل، تحریک پوستی و کلاژن سازی انجام خواهد شد. یکی از مزایای مهمی که باعث شده تا بسیاری از افراد این روش درمانی را انتخاب کنند قدرت تهاجم پایین و تاثیرگذاری بالا آن است.

 

لیفت صورت با اکسنت

 با استفاده از این دستگاه پوست جوان‌تر خواهد شد و احساس بسیار بهتری پیدا خواهید کرد. لیفت صورت با اکسنت یک عمل زیبایی سرپایی است که موجب سفت شدن و لیفت شدن پوست صورت و گردن خواهد شد. در این روش از امواج آر اف بدون هیچگونه جای زخم و بخیه‌ای استفاده می‌شود.

 

لیفت صورت با میکرودرم آبریژن

 یکی دیگر از روش‌های کم تهاجم که با لایه‌ برداری به ترمیم پوست صورت و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، میکرودرم آبریژن است. با استفاده از دستگاه‌های خاصی به روش مکانیکال، تراش سطحی روی پوست صورت ظاهر می‌شود.

لیفت صورت با فیلر

 تزریق فیلر برای لیفت صورت درست شبیه به چربی و ژل است. فیلر می‌تواند با افزایش حجم زیرپوستی منجر به افزایش کشیدگی پوست شود. تزریق چربی درمقایسه با تزریق ژل ماندگاری و دوام بیشتری خواهد داشت. چون در این روش از چربی بدن فرد استفاده می‌کنند، از این رو چربی سازگاری بیشتری با بدن خواهد داشت.

 

لیفت صورت با آندولیفت

 در این روش پزشک سعی می‌کند تا با تحریک لایه‌های عمیق پوست، موجب کلاژن سازی در سطوح زیرین پوست شود. کلاژن سازی در زیر پوست می‌تواند با کاهش چین و چروک صورت موجب جوانسازی پوست صورت شود. در روش آندولیفت یک فیبر نازک وارد پوست می‌شود، سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار می‌گیرد. با جا به جا کردن این فیبر لیزر دایود در طیف مادون قرمز در بخش‌های مختلف پوست تابانده می‌شود.

 

لیفت صورت با تزریق پی آر پی

 در این روش پزشک از خون خود فرد برای درمان استفاده می‌کند، با استخراج پلاکت‌های خون موجب جوانسازی پوست صورت می‌شوند. از روش پی آر پی برای رفع چین و چروک صورت، خط خنده، خطوط اطراف چشم و… استفاده می‌کنند. 
روش پی آر پی به دلیل داشتن عوارض کم و دوره نقاهت کوتاه مدت، در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی طرفدار بیشتری دارد.

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با لیفت صورت و انواع لیفت آشنا کنیم. لیفت صورت هم مانند هر روش جراحی دیگری با عوارض بسیاری همراه است، اما به دلیل مزایای بسیاری که دارد همه افراد به دنبال این روش زیبایی برای جوانسازی صورت خود هستند. اما علاوه بر این روش‌های پزشکی می‌توان لیفت صورت در خانه را انجام داد. لیفت صورت در خانه با داشتن یک روتین پوستی مناسب، نوشیدن آب کافی، ماساژ پوست ممکن است. با کمک لیفت صورت در خانه می‌توان از افتادگی و چین و چروک شدن صورت جلوگیری کرد.

جدیدترین مطالب سایت