کلاهبرداری از مهاجران با تست MBTI رایج شده است !!!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
کلاهبرداری از مهاجران با تست MBTI رایج شده است !!!

در حالی که تعداد زیادی از مهاجران در سراسر جهان در تلاش برای پیدا کردن شغل و شروع زندگی جدید خود هستند، برخی از کلاهبرداران از تست MBTI برای فریب آنها و برای پیدا کردن شغل برای آنها استفاده می کنند.

 

تست MBTI  چیست؟

تست MBTI، یکی از معروف ترین تست های شخصیت شناسی است که به منظور شناخت و ارزیابی شخصیت فرد استفاده می شود. در این تست، فرد باید به یک سری سوالات پاسخ دهد که به وسیله آنها نوع شخصیت خود را مشخص می کند. در نهایت، نوع شخصیت فرد با یکی از 16 نوع شخصیت مختلف تطابق می یابد.

 

طریقه کلاهبرداری از طریق تست MBTI

برخی از کلاهبرداران از این تست برای فریب مهاجران استفاده می کنند. آنها به مهاجران می گویند که برای پیدا کردن شغلی مناسب، نیاز دارند تا این تست را انجام دهند و پس از آن به آنها شغلی را پیشنهاد می دهند که به نظر می رسد با شخصیت آنها مطابقت دارد. اما، در واقعیت، این شغل ها هیچ ارتباطی با نوع شخصیت مهاجر ندارند و بسیاری از آنها در واقع شغل های پایین دستی و کم درآمدی هستند.

 

در یکی از موارد اخیر گروهی از طریق پیشنهاد تست MBTI به مراجعین خود گفته بودند که شما می توانید با پرداخت پول توصیه نامه معتبر MBTI را دریافت کنید. این توصیه نامه کمک می کند تا در بزرگترین شرکت های دنیا استخدام شوید. اما نهایتا فریب خوردگان اذعان داشتند که این توصیه نامه به کار نیامده و آن ها فقط زمان و هزینه خود را از دست داده اند.

 

در اینجا مسئله اصلی کلاهبرداری است. بسیاری از مهاجران، به دلیل نداشتن زبان و شناخت کافی از سیستم کاری در کشور جدید خود، آسان تر به دام کلاهبرداران می افتند. با استفاده از تست MBTI، کلاهبرداران بیشتر به این تمایل دارند که به مهاجران شغل های خیالی و بیشتر با سطح پایینی ارائه دهند که معمولا هیچ گونه تضمینی برای پرداخت حقوق و یا قرارداد ندارند.

 

بنابراین، مهاجران باید با اطلاعات کافی و شناخت صحیح از سیستم کاری و ارزیابی شغلی، از این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری کنند. همچنین، لازم است که توجه داشته باشند که تست MBTI یکی از تست های شخصیت شناسی می باشد و استفاده از آن برای تعیین شغل مناسب، نیازمند تحلیل بیشتر و ارزیابی شغلی و توسط روانشناس و متخصص می باشد.

 

راهکارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری با تست MBTI

توصیه ها و راه حل هایی که می توان برای جلوگیری از فریب کلاهبرداران برای تست MBTI به مهاجران ارائه داد عبارتند از:

 

آگاهی از واقعیت های بازار کار: مهاجران باید با تحقیق در مورد بازار کار در کشور جدید خود، به واقعیت های این بازار آشنا شوند. آنها باید در مورد شغل هایی که در بازار کار واقعی وجود دارند، اطلاعات داشته باشند.

 

اطلاعات دقیق در مورد تست MBTI: برای جلوگیری از فریب کلاهبرداران، مهاجران باید اطلاعات کافی در مورد تست MBTI و هدف اصلی آن را داشته باشند. آنها باید با توضیحات کامل در مورد اینکه چگونه این تست استفاده می شود، آشنا شوند.

 

از منابع معتبر استفاده کنید: برای تشخیص و تحلیل شخصیت، مهاجران باید از منابع معتبر استفاده کنند. این شامل مشاوران شغلی معتبر و ارزیابی شغلی آنلاین از سایت های معتبر است.

 

نگرانی های خود را با دیگران در میان بگذارید: مهاجران باید در مورد نگرانی های خود و احتمال اینکه ممکن است به دام کلاهبرداری افتاده باشند، با دوستان و خانواده خود در میان بگذارند تا از نظرهای دیگران هم بهره مند شوند.

 

تحقیق قبل از قبول شغل: پیش از قبول کردن هرگونه شغل، مهاجران باید به تحقیق در مورد شغل و شرکت اختصاص داده و مطمئن شوند که این شرکت معتبر است.

 

جهت انجام تست MBTI (مایرز بریگز) بصورت رایگان همراه با تفسیر جامع و معتبر اینجا کلیک نمایید.

 

منبع: خبرگذاری فردانیوز – پیشنهاد ویژه – بهار نیوز – 55 آنلاین – سرپوش

https://www.fardanews.com

https://www.baharnews.ir

https://www.pishnahadevizheh.com

https://www.55online.news

جدیدترین مطالب سایت