کلاهبرداری وکلای دروغین مهاجرت به کانادا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
کلاهبرداری وکلای دروغین مهاجرت به کانادا

هر ساله شهروندان آسیایی و خصوصا کشورهای جهان‌سوم در پی تجربه زندگی با کیفیتی بالاتر و ساختن آینده‌ای روشن‌تر برای خود و خانواده، تلاش می‌کنند تا بسته به شرایط خود نسبت به دریافت هر یک از انواع ویزای کانادا اقدام کرده و برای همیشه به این کشور پیشرفته و قدرتمند نقل مکان کنند.

 

 عموما بخشی از این متقاضیان سعی می‌کنند تا برای رسیدن به این هدف، به صورت شخصی و با استفاده از اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت‌های مختلف از جمله وب‌سایت دولت کانادا و یا از طریق راهنمایی دوستان و آشنایانی که در این مسیر قدم گذاشته‌اند، تمامی امور وقت سفارت، آماده‌سازی و ارسال مدارک، پرداخت هزینه‌ها و دریافت ویزا را از ابتدا تا انتها به انجام برسانند.

 

اما نداشتن آگاهی کافی از قوانین دولتی کانادا، وجود جزئیات و نکات فراوان در پروسه اخذ ویزا، عدم دسترسی مستقیم به سفارت کانادا در ایران، احتمال بروز نقص در مدارک و پرونده متقاضی و بسیاری از موارد دیگر، در اغلب موارد موجب عدم موفقیت و ریجکت درخواست ویزای این افراد از سوی سفارت شده و در نهایت به جز اتلاف وقت، انرژی، هزینه‌های ارزی، بر هم خوردن برنامه‌ریزی و شکست، نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

 

از این رو، امروزه بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی و کاری کانادا برای بالا رفتن ضریب موفقیت و اجتناب از بروز مشکلات احتمالی نظیر ارسال فرم‌های نامربوط و ناقص و ارائه اطلاعات نادرست به سفارت، از خدمات آژانس‌های گردشگری و یا وکلای مهاجرت برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

 

اما در این بین متاسفانه برخی از افراد سودجو و کلاهبردار در قالب وکلای دروغین مهاجرت به کانادا، بدون مجوز رسمی خود را به عنوان مجری قانونی امور ویزا و مهاجرت جا زده و از کمبود آگاهی و یا سادگی برخی از افراد، سوءاستفاده می‌کنند.

 

از این رو قصد داریم تا به طور مختصر و مفید شما را با نحوه شناسایی فریبکاران و وکلای دروغین مهاجرت به کانادا آشنا کنیم، تا برای مهاجرت، اخذ ویزا و اقامت کانادا در دام این‌گونه افراد گرفتار نشوید.

 

ویژگی‌های وکیل رسمی مهاجرت به کانادا

به طور کلی نام و اطلاعات تمامی مشاوران و وکلای رسمی مهاجرت به کانادا در لیست شورای قانون‌گذاری مهاجرت این کشور یعنی ICCRC ثبت شده است. بر همین اساس، می‌توان با مراجه به وب‌سایت رسمی این سازمان کانادایی از رسمی بودن دفتر وکالت و مشاور و وکیل موردنظر اطمینان حاصل کرد.

 

به بیانی دیگر چنانچه با وارد کردن شماره پروانه، مشخصات مشاور و وکیل رسمی خود در این سامانه با کد ثبتی RCIC کانادا و کد و شناسه مشاوره وی روبرو شدید، می‌توانید با خیال راحت انجام امور ویزا و مهاجرت به کانادا را به ایشان واگذار کنید. اما در صورتی که نتوانید از این سامانه تائیدیه‌ای دریافت کنید، فرد و موسسه مورد نظر شما مورد تائید دولت و سازمان مهاجرت کانادا نبوده و در بهترین حالت تنها یک وکیل داخلی و یا مشاور و مسئول یک موسسه حقوقی است که خود را به جای وکیل رسمی مهاجرت به کانادا معرفی کرده است.

 

این افراد با وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا تفاوت داشته و نمی‌توانند به تنهایی نامه دفاعیه موکل خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند. وکلای حقیقی امور مهاجرت دارای اقامت کانادا بوده، دوره‌های آموزشی وکالت در این کشور را گذرانده‌اند و از سازمان ICCRC مجوز قانونی دریافت کرده‌اند.

 

روش‌های شناسایی وکلای دروغین مهاجرت به کانادا

عموما دارای شماره پروانه، لایسنس و مجوز قانونی و قابل استعلام فعالیت در کانادا به عنوان وکیل مهاجرت نیستند.

 

برای انجام امور موکل با وی قرارداد رسمی و قانونی در کشور مقصد تنظیم نمی‌کنند و عموما قراردادها شخصی یا شرکتی بوده و فرد امکان ارتباط مستقیم با وکیل را نخواهد داشت.

 

به طور معمول وکلای دروغین مهاجرت پیش از صحبت و هماهنگی برای مبلغ دقیق حق‌الوکاله، با عجله برای متقاضی تشکیل پرونده می‌دهند.

 

این افراد اغلب به قوانین جدید کشور و کنسولگری کانادا اشراف کامل نداشته و با تناقض و شک اطلاعات ناقص و اشتباهی را به موکل ارائه می‌دهند.

 

وکلای دروغین مهاجرت به کانادا دارای شعبه و دفتر ثبت‌شده و قانونی در این کشور نبوده و در کانادا حضور فیزیکی ندارند.

 

امکان ارتباط و همکاری با سایر وکلای حقیقی مهاجرت به کانادا را نداشته و در صورت درخواست متقاضی از انجام اینکار اجتناب می‌کنند، همچنین این افراد از جانب سایر وکلا و مشاورین رسمی این کشور مورد تائید نیستند.

 

وکلای دروغین مهاجرت نسبت به تمامی هزینه‌های پیش روی موکل شفاف‌سازی و توضیح کاملی ارائه نداده و با توضیحات و دلایل غیرموجه در خلال پروسه، درخواست هزینه‌های اضافی از موکل خود می‌کنند.

 

وکلای دروغین مهاجرت به جای ارائه مشاوره و راهنمایی کامل درباره روش‌های ممکن مهاجرت به کانادا، سعی می‌کند تا ذهن موکل را به سمت مهاجرت به کشوری ببرند که برای خودشان زحمت کمتر و سود بیشتری را به همراه داشته باشد.

 

این دسته از افراد از ویزای تضمینی یا داشتن ارتباطات موثر در سفارت و کنسولگری کانادا حرف می‌زنند و ادعا می‌کنند که می‌توانند تحت عنوان خدمات VIP با سرعت بیشتری پروسه دریافت ویزای این کشور را به انجام برسانند! باید به این نکته توجه کنید که هیچ فردی حتی یک وکیل قانونی مهاجرت به کانادا، اجازه داشتن ارتباط و رایزنی با مامورین سفارت را نداشته و هیچ دخل و تصرفی در ویزا شدن و سرعت رسیدگی به پرونده متقاضی در سفارت نخواهد داشت.

 

برای تسریع امور پیگیری ویزا و مهاجرت به شما پیشنهاد پرداخت هزینه بیشتر و دریافت یک دعوت‌نامه از فرد یا شرکتی در کانادا را می‌دهند. این عمل کاملا غیرقانونی بوده و حتی ممکن است موجب شک آفیسر پرونده و ریجکت ویزا شود.

 

روال کار این افراد به این صورت است که به جای شما حساب کاربری آنلاین در وب‌سایت سفارت باز کرده و اطلاعات شما را وارد می‌کنند و اجازه دسترسی به یوزر و پسورد و آدرس ایمیل ایجاد شده را به شما نخواهند داد. این عمل از نظر سازمان مهاجرت، پناهندگی و حق شهروندی کانادا کاملا غیرقانونی بوده و بخاطر بی‌احتیاطی فرد، بروز هرگونه تبعاتی هم‌چون خسارت مالی تنها به عهده موکل است.

 

بدون توجه به مساعد نبودن شرایط فعلی متقاضی (نبود تمکن مالی کافی، مناسب نبودن سن برای دریافت برخی از انواع ویزا نظیر ویزای تحصیلی، نداشتن سابقه سفر مکفی) و بسیاری از موارد دیگر، برای فرد تشکیل پرونده داده و با وجود احتمال بسیار زیاد ریجکت درخواست ویزا و عدم موفقیت برای مهاجرت، به جای ارائه راهنمایی، تنها بخاطر دریافت پول نسبت به انجام این کار اقدام می‌کنند.

 

در شرایط مهاجرت کاری، ادعای داشتن ارتباط با کارفرمای کانادایی و تضمین صدور مجوز کار و پیدا کردن شغل را در این کشور در ازای دریافت وجه مضاعف به موکل می‌دهند.

 

برای پرداخت هزینه‌های دولتی و سفارت کانادا از شما درخواست می‌کنند که کل وجه را به یک حساب شخصی و غیر رسمی واریز کنید.

 

در مجموع باید به این موضوع اشاره کنیم که بهتر است پیش از اقدام برای استفاده از خدمات یک وکیل مهاجرت نسبت به تمامی هزینه‌ها و صحت مجوز آژانس گردشگری، شرکت و وکیل موردنظر به خوبی تحقیق کرده و در صورت مواجه با هرگونه شبهه و یا هر یک از موارد اشاره‌شده در بالا، از عقد قرارداد و پرداخت هزینه‌های گزاف مهاجرت به این افراد خودداری کنید. 

جدیدترین مطالب سایت