کلید سلامتی ، ثروت و خوشبختی ممکن است یادگیری یک زبان خارجی باشد !

مجموعه : رپورتاژ آگهی
کلید سلامتی ، ثروت و خوشبختی ممکن است یادگیری یک زبان خارجی باشد !

بیشتر مردم در مورد زندگی کامل اهداف تقریبا مشترکی دارند. ما می خواهیم خوشحال باشیم. ما می خواهیم سالم باشیم. و، بسیاری از ما، بدمان نمی آید که ثروتمند باشیم. ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید در یک عمر به هر سه این چیزها دست پیدا کنید. خوب، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که پاسخ ساده است: یادگیری یک زبان خارجی. واقعاً به همین راحتی است، اما اگر باور ندارید این مقاله را بخوانید تا بفهمید چگونه یک زبان جدید می تواند کلید سلامت، ثروت و خوشبختی شما باشد!

 

یادگیری زبان و سلامتی

یادگیری یک زبان جدید چه یه صورت یادگیری آنلاین زبان چه به صورت یادگیری حضوری زبان، بیش از چند مزیت برای سلامتی دارد، بنابراین بیایید به سرعت وارد آن شویم. دانشمندان بیان می کنند که دوزبانه بودن یا چند زبانه بودن می تواند به شدت شروع زوال عقل را در سنین بالا به تاخیر بیندازد. از آنجایی که صحبت کردن به یک زبان خارجی اساساً تمرینی برای مغز شماست، ذهن شما را سالم نگه می‌دارد. همچنین فواید فوری تری نیز وجود دارد، مانند کمک به مغز برای توانایی بیشتر در تصمیم گیری منطقی، کمک به شما برای نزدیک شدن به موقعیت های پیچیده با سهولت بیشتر و بهبود بسیار زیاد حافظه.

 

البته، نمی‌توانیم ظرفیت بیشتر دوزبانه‌های معمولی برای انجام چند کار را فراموش کنیم – به دلیل این واقعیت که افرادی که بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، در جابجایی بین زبان‌ها از قبل حرفه‌ای هستند. و به طرز عجیبی، وقتی به بیش از یک زبان صحبت می‌کنید، بخش‌هایی از مغزتان در واقع بزرگ‌تر می‌شوند، بنابراین به رشد مغزتان نیز کمک می‌کنید!

 

بهبودی سریعتر سکته مغزی

از جمله موارد دیگر، دوزبانگی می تواند به بهبود سکته مغزی کمک کند. مطالعه ای توسط دانشگاه ادینبورگ نشان داده است که بیماران سکته مغزی اگر بیش از یک زبان صحبت کنند، احتمال بیشتری دارد که عملکردهای شناختی خود را بازیابند.

 

این ممکن است به این دلیل باشد که افراد دوزبانه دائماً از یک زبان به زبان دیگر جابجا می‌شوند که نتیجه آن تمرین مداوم مغز است. همانطور که قبلا ذکر شد، یادگیری یک زبان خارجی تعداد سلول های ماده خاکستری را افزایش می دهد و سلامت کلی مغز را بهبود می بخشد. این همچنین می تواند عاملی برای کمک به بهبود بیماران سکته مغزی باشد.

 

شنوایی خود را به خوبی تنظیم می کند

از طریق قرار دادن شما در معرض صداهای زبان دیگر، و همچنین بهبود دامنه توجه و درک کلی شما، یادگیری یک زبان خارجی شنوایی شما را به خوبی تنظیم می کند.

مطالعه ای توسط دانشگاه نورث وسترن نشان داده است که افراد دوزبانه در شرایطی که صدای پس زمینه زیادی وجود دارد به طور قابل توجهی بهتر از افراد تک زبانه عمل می کنند. این به دلیل این واقعیت است که دوزبانه‌ها به «جلوگیری» ورودی زبانی و جدا کردن موارد مرتبط از نامربوط عادت دارند.

 

یادگیری زبان و ثروت

کارشناسان می‌گویند، به‌عنوان یک دوزبانه یا چند زبانه، برای موفقیت بیشتر و حقوق بالاتر نیز آماده شده‌اید. طبق مطالعات اخیر، کودکانی که به موسسه زبان می روند و یا  در خانواده‌های دوزبانه بزرگ می‌شوند، جایی که به زبان مادری والدین خود و همچنین به زبان کشوری که در آن زندگی می‌کنند صحبت می‌کنند، می‌توانند در بزرگسالی نسبت به همسالان تک زبانه‌شان درآمد بیشتری کسب کنند. دوزبانه ها در محل کار نیز تقاضای زیادی دارند و با داشتن چندین زبان زیر کمربند شما فرصت های شغلی و کاری بیشتر و همچنین مقیاس دستمزد بالاتری خواهید یافت. در ایالات متحده انتظار می رود که یک دوزبانه به طور متوسط ​​تا 7000 دلار بیشتر درآمد داشته باشد. حتی برخی از مطالعات نشان می‌دهند که دوزبانه‌ها به عنوان کارمند بیشتر از کسانی که فقط به یک زبان صحبت می‌کنند (شاید به دلیل مهارت‌های شگفت‌انگیز چندوظیفه‌ای و تصمیم‌گیری منطقی) ارزش دارند. مهم نیست از چه جهتی به آن نگاه کنید، توانایی صحبت کردن به بیش از یک زبان به ارزش شخصی شما می‌افزاید و در نهایت در حوزه‌های شغلی به نفع شماست.

 

یادگیری زبان و خوشبختی

به گفته کارشناسان، سلامت روان کلید خوشبختی است و یادگیری یک زبان خارجی در واقع می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند! اما فراتر از مزایای سلامتی ذکر شده در بالا، یادگیری زبان در واقع روشی موثر برای مبارزه با افسردگی است. اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، مطالعه یک زبان خارجی می تواند به شما احساس موفقیت بدهد و به شما کمک کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. با یادگیری صحبت کردن به زبان دیگری اعتماد به نفس به دست می آورید – فقط به این فکر کنید که چه احساسی دارید که اولین مکالمه موفق خود را به زبان انگلیسی، فرانسوی یا ژاپنی انجام می دهید! در حالی که به کار بردن یک زبان به جسارت زیادی نیاز دارد، اما وقتی آن را به کار می گیرید، اعتماد به نفس باورنکردنی را افزایش می دهد. و در نهایت، توانایی برقراری ارتباط در سطح عمیق‌تری با فرهنگ دیگری، پیدا کردن دوستان در سراسر جهان، و سفر آزادانه، همگی به شما کمک می‌کنند تا فردی شادتر شوید.

 

گسترش مهارت‌هایمان و تلاش برای رسیدن به چیزی که بتوانیم به آن دست پیدا کنیم، ما را خوشحال می‌کند. محققان دانشگاه کمبریج مروری بر مطالعات متعددی انجام داده اند که شواهد روشنی نشان می دهد که یادگیری در بزرگسالی باعث افزایش عزت نفس و خودکارآمدی می شود.

 

مطالعه دیگری که توسط موسسه مطالعات اشتغال انجام شده است نشان داده است که 80 درصد از فراگیران بین 50 تا 71 سال تأثیر مثبتی بر حداقل یکی از این موارد داشته اند: لذت آنها از زندگی، اعتماد به نفس آنها، احساس آنها نسبت به خود، شادی آنها در سایر زمینه های زندگی و توانایی آنها در کنار آمدن با مشکلات روزمره.

 

چند فایده دیگر یادگیری زبان

خلاقیت خود را بهبود میبخشید

خلاقیت جادو نیست. این شامل مهارت هایی مانند حافظه، ادراک، انجام چند کار، تصمیم گیری است که همه آنها با یادگیری زبان دوم بسیار بهبود می یابند. دوزبانه بودن همچنین تفکر نوآورانه شما را بهبود می بخشد: تا حدی، به سادگی از طریق قرار دادن شما در معرض واژگان، مفاهیم و فرهنگ کاملاً جدید.

مطالعات نشان می‌دهد که به دلیل افزایش تفکر اجرایی و قرار گرفتن در معرض فرهنگ‌های دیگر، دوزبانه‌ها در کارهای خلاقانه مختلف از تک زبانه‌ها بهتر عمل می‌کنند.

کلید سلامتی ، ثروت و خوشبختی ممکن است یادگیری یک زبان خارجی باشد !

در ریاضیات بهتر عمل می کنید

مزایای یادگیری زبان خارجی – عملکرد بهتر در ریاضیات این احتمالاً یکی از مزایای غیرمنتظره‌تر یادگیری زبان دوم است. به نظر می رسد زبان و ریاضی دروس نسبتاً متفاوتی باشند، با این حال، مطالعات نشان می دهد که دوزبانه ها در آزمون های مختلف ریاضی بهتر از تک زبانه ها عمل می کنند.

این احتمالاً به دلیل برخی از مزایای دیگر یادگیری زبان است: بهبود حافظه، افزایش تمرکز، ادراک و مشاهده بهتر، بهبود توانایی شناختی عمومی.

 

زبان اول خود را بهبود میبخشید (زبان مادری)

یکی دیگر از مزایای کمتر آشکار یادگیری زبان دوم این است که مهارت های زبان مادری شما را توسعه می دهد. توضیح بسیار ساده است: هنگام یادگیری یک زبان خارجی، زمان زیادی را صرف تمرکز بر روی دستور زبان، صرف، ساختار جمله و سایر جنبه های زبان می کنید.

 

ما معمولاً به گرامر و ساختار زبان در زبان مادری خود توجه چندانی نمی کنیم، اما یادگیری یک زبان خارجی به طور کلی تمرکز بیشتری بر گرامر می کند. ما همچنین به طور منظم بین زبان مادری و زبان خارجی خود تشابهاتی را ترسیم می کنیم. در نتیجه، درک بهتری از نحوه عملکرد زبان مادری خود به دست خواهید آورد و ارتباط بهتری خواهید داشت.

 

تعداد زیادی دوزبانه و چند زبانه وجود دارند که می توانند قدرت زبان ها را تایید کنند، و بسیاری به شما خواهند گفت که یادگیری یک زبان دیگر بهترین تصمیمی است که می توانید بگیرید. در حالی که ممکن است فوراً نتیجه سلامت، ثروت و خوشبختی را نبینید، اما اگر به آن پایبند باشید و روی تحصیلات خود سرمایه گذاری کنید، هرگز پشیمان نخواهید شد که به زبان های خارجی این فرصت را می دهید که شما را سلامت تر، ثروتمندتر و شادتر کنند!

منبع : آموزشگاه زبان آفاق

جدیدترین مطالب سایت