مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

یکی از نیازهای امروزه در قسمت‌های مختلف کشور، کولر گازی است. چندین سال قبل کولرهای قابل استفاده برای مردم تنها کولر آبی و پنکه بود. استفاده از این نوع خنک‌کننده‌ها کار آسانی بود اما بازدهی لازمه را برای درخواست و انتظار مردم نداشت. به همین دلیل برای پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان و خریداران، کولر گازی تولید شد.

 

یکی از نیازهای امروزه در قسمت‌های مختلف کشور، کولر گازی است. چندین سال قبل کولرهای قابل استفاده برای مردم تنها کولر آبی و پنکه بود. استفاده از این نوع خنک‌کننده‌ها کار آسانی بود اما بازدهی لازمه را برای درخواست و انتظار مردم نداشت.

 

به همین دلیل برای پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان و خریداران، کولر گازی تولید شد. کولرهای گازی چندین سال است که طرفداران بسیار زیادی دارند و کارایی آنها نسبت به دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی دیگر بیشتر است. کولر گازی بانه در نسل جدید به صورت دوجانبه سرمایشی و گرمایشی تولید شده‌اند که بسیار کاربرد کلی محصول را بالا برده است.

 

این کالا دارای گاز است که برای کارکرد خود به این بخش نیاز حتمی دارد. گازهای تولید شده برای کولر گازی، انواع مختلفی دارند که R410A و R22 بسیار پرطرفدار هستند. همچنین یکی دیگر از قطعات کاربردی و بسیار مهم در کولر گازی موتور است.

 

موتور قطعه بسیار قابل توجه و مهمی در کولر گازی است که کارایی محصول را مشخص می‌نماید. موتور روتاری کاربرد بالایی در کولر گازی‌های امروزی دارد و بیشترین طرفدار را در میان خریداران دارد. قسمت بسیار مهمی که باید در خرید کولر گازی به آن توجه داشته باشید، منطقه قابل استفاده کولر گازی است که در دو منطقه T1 و T3 است که به ترتیب مخصوص مناطق سردسیر – معتدل و گرمسیری – شرجی است. کولر گازی دارای فیلترهای متفاوتی هستند که این فیلترها تنوع بالایی دارند و گرد و غبار و باکتری‌های مختلفی را به صورت کامل می‌گیرند.

 

می‌توانید با توجه به متراژ محل سکونت خود، قدرت کولر گازی را انتخاب کنید. همینطور برق ورودی برای محصول به صورت تک فاز و سه فاز ارائه می‌شود که برق تک فاز برای کولر گازی‌هایی با قدرت پایین و برق سه فاز برای کولر گازی ایستاده با توان بالا مناسب است.

 

بهترین مارک کولر گازی بانه

در خرید و سرچ اولیه کولر گازی، برند بسیار مورد توجه قرار میگیرد. برندهای مختلفی کولر گازی را تولید و عرضه می‌کنند که انواع مختلفی از این محصول را با ظرفیت‌های متفاوت ارائه می‌دهند. حال این سوال مطرح می‌شود که چه برند کولر گازی از همه بهتر است؟

 

بهترین برند کولر گازی بستگی به نوع انتخاب و معیارهای شما دارد. معیارهای هر فردی در خرید و انتخاب برند مورد نظر تاثیرگذار است و برندهای پیشنهادی بانه ویترین ال جی، سامسونگ، جنرال و گری است. این برندها دارای تولیدات بسیار عالی هستند و در تمام دنیا فروش خود را به بالاترین حد رسانده‌اند. دلیل این فروش بالا کیفیت آنها است که در مورد قیمت نوسانات قابل توجهی دارند.

 

برندهای دیگری نیز در حال تولید کولر گازی هستند که می‌توان به ایوولی، یونیوا، وستینگ هاوس، دنکا، اسکندی لوکس، گرنیه و… اشاره کرد. تولیدات این برندها نیز تا به الان پاسخگو بوده و برای اطمینان پیدا کردن از کیفیت 100 درصدی آن نیاز است که مدتی امتحان خود را پس دهند. این محصولات دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به برندهای گفته شده در پاراگراف قبلی هستند. در ادامه به بررسی کامل این برندها می‌پردازیم.

 

کولر گازی جنرال

همانطور که می‌دانید یکی از کشورهای بسیار معروف در تولید کولر گازی ژاپن است. این کشور دارای خط تولید بسیار قوی است و در زمینه لوازم خانگی کاملا پاسخگو بوده است. این برند توانسته تا به حال ایرانیان بسیار زیادی را به خود جذب کند و بهترین کیفیت محصولات خنک‌کننده و گرم‌کننده را ارائه کرده است.

 

برند جنرال یا ژنرال کیفیت عالی را سر لوحه تولید خود گذاشته است که مشتریان می‌توانند از تولیدات این برند چندین سال استفاده کنند. برند جنرال کولر گازی‌های دیواری، ایستاده، سقفی و پنجره‌ای را در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کند. مشخصات محصول بسته به ظرفیت و نوع آن فرق می‌کند و نیاز است که برای خرید به منطقه محل سکونت خود، نوع گاز و نوع موتور کولر گازی دقت نمایید.

 

این موارد تاثیر بسزایی در کارکرد و طول عمر محصول دارد. برند جنرال در تولیدات خود، گستردگی بسیار بالایی پیدا کرده است و زیر مجموعه‌های مختلفی را به برند خود اضافه کرده است که شامل جنرال شکار، جنرال مکس و جنرال گلد است.

 

 مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

کولر گازی اجنرال

برند اجنرال در بازارهای ایران بسیار طرفدار دارد و تا به حال توانسته خریداران بسیاری را به خود جلب کند. این برند محصولات بسیار عالی و امروزی را ارائه کرده است که جنس و کیفیت ظاهری محصول بسیار قابل توجه بوده است. برند اجنرال تولید کولر گازی های ایستاده، پنجره‌ای و پرتابل را به صورت کاملا مداوم و با کیفیت هر چه بهتر تولید می‌کند. از این نوع کولرها می‌توانید در فضاهایی با متراژ مختلف بهترین استفاده را داشته باشید.

 

محصولات این برند در کشور چین تولید و مونتاژ می‌شود و در عمده فروشگاه‌ها همراه با گارانتی عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید خرید کولر گازی در بانه را انجام دهید، برند اجنرال یکی از برندهای پیشنهادی بانه ویترین به شما همراهان گرامی است.

 

این برند محصولات خود را با موتورهای روتاری، پیستونی و اسکرول تولید می‌کند که دارای قدرت و توان ارائه هوا به صورت بسیار عالی هستند. از گازهای به کار برده شده در کولر گازی اجنرال، به R410A و R22 می‌توان اشاره داشت که این نوع از گازها بسیار پر طرفدار و پر بازده هستند.

 

کولر گازی گری

اگر برای خرید کولر گازی پرس و جو کرده باشید، گری از برندهای اولیه است که برای خرید به شما معرفی می‌شود. برند گری تا به حال تولیدات بسیار عالی را عرضه کرده است که این تولیدات دارای کیفیت ساخت بسیار عالی بوده‌اند.

 

طول عمر بالا و کیفیت و بازدهی محصولات گری باعث شده است در بازار وسیله‌های سرمایشی و گرمایشی طرفداران بسیاری داشته باشد. کمپانی گری انواع کولر گازی دیواری، پرتابل، ایستاده و پنجره‌ای را تولید کرده است و با گارانتی معتبر محصولات خود را عرضه می‌کند. ساخت و مونتاژ محصولات برند گری در کشور چین انجام می‌شود و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوزم خانگی از چین به سراسر دنیا است. محصولات این برند با توجه به نوع ساختار آن‌ها، مشخصات آن نیز معلوم می‌شود.

 

همانند دیگر برندها، این کمپانی نیز کولر گازی‌های خود را بیشتر برای مناطق گرمسیری و شرجی می‌سازد. برق ورودی کولر گازی با ظرفیت پایین، تک فاز و برای عمده کولر گازی‌های ایستاده و داکت، برق سه فاز تعبیه می‌شود. گازهای مختلفی برای محصولات گری استفاده می‌شود که R410A، R22 و R32 از پرطرفدارترین و پر استفاده‌ترین گازها است.

 

کولر گازی سامسونگ

برای خرید لوازم خانگی، سامسونگ از برندهای اولیه است که به شما معرفی و پیشنهاد می‌شود. برند سامسونگ یک کمپانی چند ملیتی کره‌ای است که تا به حال بسیار عالی عمل کرده است. این برند محصولات خانگی متنوعی را با کیفیت بسیار عالی ارائه می‌کند که نظر هر فردی را به خود جلب کرده است.

 

کولر گازی نیز یکی از محصولات کاملا تایید شده برند سامسونگ است و خریداران بسیاری برای خرید کولر گازی سامسونگ درخواست دارند. مشخصات گفته شده همانند موتور، گاز مبرد و منطقه زندگی خود را در نظر بگیرید و نسبت به خرید اقدام نمایید. انتخاب اشتباه شما در این موارد ممکن است کارایی کولر گازی را پایین بیاورد و کارکرد محصول دچار اختلال شود.

 

برند سامسونگ در تولید کولر گازی‌های دیواری بسیار تجربه دارد و از پرفروش‌ترین محصولات این برند است که سهم بزرگی از کمپانی سامسونگ را به خود اختصاص داده است. برند سامسونگ گزینه مناسبی برای خریدی با کیفیت است. 

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

کولر گازی ال جی

در این مورد به پرطرفدارترین برند تولید لوازم خانگی در تمام دنیا رسیدیم. برند ال جی دارای طرفداران بسیار زیادی است و تا به حال تولیدات بسیار عالی را ارائه کرده است که کولر گازی از نام‌آورترین این تولیدات است.

 

کولر گازی‌های تولید الجی بسیار کاربردی هستند و مشخصات آن در بهترین رده قرار دارند. بهترین کیفیت به معنای کیفیت ظاهری و داخلی است. ظاهر محصولات ال جی بسیار زیبا هستند و جنس بدنه آن در بهترین رده است و پنل بیرونی و داخلی این محصول به جنس فولاد ساخته شده است که در برابر تغییرات هوایی مقاومت بسیار عالی دارد.

 

کولر گازی های الجی انواع مختلفی مانند دیواری، داکت و ایستاده را دارا هستند که برای مکان‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت کاربرد دارد. مشخصات کولرهای گازی ال جی همانند برندهای دیگر متفاوت است و نیاز است که برای خرید به مشخصات محصول توجه کامل داشته باشید.

 

موتور کولر گازی ال جی بیشتر روتاری است که بسیار قدرت عالی برای ارائه دارد و همچنین برای مناطق گرمسیری و شرجی T3 بسیار مناسب است. گاز مبرد نیز نکته مهمی در خرید کولر گازی است که برند ال جی در عمده محصولات تولیدی خود، گاز مبرد R410A را به کار می‌برد. البته گاز R22 نیز دارای طرفداران بسیارز یادی است اما به دلیل آسیب رساندن به لایه اوزون، استفاده از آن در این برند بسیار کم شده است. برند ال جی برای خرید بسیار توصیه می‌شود و تولیدات بسیار عالی دارد.

 

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

کولر گازی ایوولی

یکی از برندهای جدید تولید کولر گازی، برند ایوولی است. این کمپانی به تازگی در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و توانسته فروش عالی داشته باشد. خریداران کولر گازی ایوولی تا به حال از خرید خود کاملا راضی بوده‌اند. محصولات این برند کاملا با کیفیت ارائه می‌شود و کولرهای آن با گازهای R410A و R22 هوشمندسازی شده‌اند. این نوع گازها دارای قدرت بسیار بالایی هستند و پاسخگوی نیاز هر مشتری است. کمپرسورهای پرطرفداری مانند روتاری برای کولر گازی یونیوا به کار می‌رود و در کولرهای دوجانبه، بهترین بازدهی را خواهد داشت.

 

این برند کولر گازی های متنوعی را مانند دیواری و پرتابل تولید می‌کند که در ظرفیت‌های متنوعی می‌توانید آن را برای محیط‌هایی با متراژ متفاوت به کار ببرید. محصولات برند ایوولی توسط کشور ایتالیا تولید و عرضه می‌شود و با توجه به قیمت مناسبی که دارد، کیفیت آن بسیار قابل قبول است.

 

کولر گازی یونیوا

برند دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، برند یونیوا است. این برند بسیار عالی عمل می‌کند و کاملا قدرتمند جریان هوا را در محیط انجام می‌دهد. برند یونیوا در کشور چین تولیدات کولر گازی را انجام داده و مونتاژ قطعات این برند نیز در همین کشور انجام می‌گیرد. برند یونیوا کولر گازی داکت، دیواری و ایستاده را تولید می‌کند و این محصولات در ظرفیت‌های متفاوتی برای انواع محیط طراحی شده‌اند. عمده محصولات یونیوا دارای موتور روتاری هستند که با گاز مبرد R410A و R22 بهترین بازدهی را خواهند داشت. کلاس آب و هوایی مورد استفاده کولر گازی یونیوا برای مناطق مختلف کشور تولید شده است و از محصولات تولیدی این برند برالی مناطق گرمسیری و سردسیری نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

معرفی انواع کولر گازی

کولر گازی‌ها با توجه محیط مورد نظر انتخا می‌شوند. در ادامه این مطلب به صورت کامل بازگو کرده‌ایم که با توجه به متراژ و شرایط محیطی چه نوع و چه ظرفیتی از کولر گازی را انتخاب کنید. کولر گازی پرتابل، دیواری، ایستاده، سقفی و پنجره‌ای از تولیدات عمده و تعداد بالای امروزی هستند که طرفداران و کاربرد اسپلیت دیواری از همه آنها بیشتر است. برای آشنایی با انواع کولر گازی و آگاهی از قیمت خرید کولر گازی در بانه، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

کولر گازی پرتابل

در تولیدات آخریه کولرهای گازی، نوعی از این محصول با نام کولر گازی پرتابل تولید شد. کولر گازی پرتابل دارای ابعاد کوچک‌تری نسبت به دیگر کولرگازی‌ها هستند. همچنین قدرت قابل پشتیبانی این محصول نیز کمتر است. کولر گازی پرتابل نهایتا ۱۲۰۰۰ قدرت دارد و برای محیط‌های کوچک انتخاب بسیار مناسبی است. این محصول توسط برندهای مختلفی مانند اوناکس، گری، دنکا، هایسنس، ایوولی و … تولید می‌شود. این برندها دارای شهرت جهانی هستند و کیفیت تولیدات آنها کاملا ثابت شده است. کولر گازی پرتابل قابل حمل آسان است و در محیط‌های مختلفی می‌توانید آن را قرار دهید. البته همانند دیگر کولرهای گازی، این محصول نیز باید در محیط مناسب خود با میزان دمای متناسب قرار بگیرد تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

 

قرار گرفتن کولر گازی پرتابل در محیط مناسب، علاوه بر بازدهی بالا، مصرف کمتری نیز خواهد داشت و طول عمر محصول بالا می‌رود. این محصول برای مناطق گرمسیری و سردسیری ساخته می‌شود و می‌توانید در هر منطقه‌ای از این تولید جدید و جذاب بهره ببرید.

 

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یا کولر گازی سقفی دارای طرفداران خاص خود است. کولر گازی سقفی دارای مزیت‌های بسیاری نیز است که قدرت خنک‌کنندگی بالای آن، قابل توجه است. این محصول با قدرت‌های بالا تولید شده و در توان پایین‌تر به ندرت دیده می‌شود. این محصول دارای ظاهر معمولی است و به دلیل قرار گرفتن بدنه در داخل سقف نیازی نیست که ظاهر زیبایی داشته باشد. یونیت خارجی کولر گازی در قسمت بیرونی خانه قرار داده می‌شود. برندهای مختلفی داکت اسپلیت یا کولر گازی سقفی را تولید می‌کنند که شامل ال جی، یونیوا و جنرال گلد است. کولر گازی سقفی با قدرت و کشش بالایی که دارد، مناسب خانه‌هایی با متراژ بالا و طبقات زیاد است.

استفاده از کولر گازی سقفی به صورتی است که پس از نصب و در مرحله ساخت ساختمان، برای آن دکمه‌های خاموش و روشن و تغییر سرعت تعبیه می‌شود. این نوع کولر گازی با توجه به قدرت آن، برق تک فاز و سه فاز برای محصول تعبیه می‌شود. منطقه آب و هوایی و گاز مبرد بسته به موتور و کمپانی سازنده و نوع ساختار کولر گازی سقفی، مشخص می‌شود.

 

کولر گازی دیواری

این نوع از کولر گازی که به اختصار به آن (پنلی) نیز گفته می‌شود، پراستفاده‌ترین نوع کولر گازی است. کولر گازی دیواری دارای مزایای بسیار زیادی است و با قدرت‌های ۱۲۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ در بازار موجود است. جدیدا قدرت ۷۰۰۰ این محصول نیز تولید و ارائه شده است. اسپلیت دیواری توسط برندهای متفاوتی مانند ال جی، هایسنس، سامسونگ، گری، جنرال، یونیوا، ایوولی، وستینگ هاوس و … تولید می‌شود. این محصول با توجه به میزان قدرت آن، در محیط‌های مختلفی مانند خانه، مغازه، دفاتر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی ظاهری کولر گازی دیواری به صورت دو پنلی است که یک پنل در قسمت داخلی و دیگری در محیط بیرون نصب می‌شود.

 

ظاهر یونیت داخلی اسپلیت دیواری برندهای مختلف، تقریبا مشابه هستند و درصد بالایی از این تولیدات کاملا شیک و زیبا ساخته شده‌اند. کولرهای گازی دیواری اکثرا برای مناطق گرمسیری و شرجی ساخته می‌شوند و تنها درصد کمی از این محصول برای مناطق سردسیری ساخته می‌شود. همچنین بسته به برند سازنده و نوع ساختار محصول، نوع گاز و موتور آن نیز تغییر می‌کند.

 

کولر گازی ایستاده

نوع دیگری از کولر گازی‌های دو تکه، کولر گازی ایستاده است. این نوع کولر گازی در مکان‌های بزرگ با متراژ بالا کاربرد دارد و در قدرت‌های متفاوتی تولید می‌شود. برخی از اسپلیت‌های ایستاده قدرت ۳۶۰۰۰ را دارا هستند و دا ۶۰۰۰۰ نیز این مقدار بالا می‌رود. این محصول برای مکان‌هایی مانند فروشگاه، مجتمع‌های تجاری و مکان‌های دیگری با متراژ بالا کاربرد دارد. همچنین برندهای متفاوتی کولر گازی ایستاده را تولید می‌کنند که برندهای ال جی، سامسونگ، گری، جنرال و …. شامل آن می‌شوند. کولر گازی ایستاده با قدرت بالا، با برق سه فاز کار می‌کنند و برخی از آنها که دارای قدرت ۳۶۰۰۰ هستند که با برق تک فاز نیز کارایی خود را ارائه می‌دهند.

این نوع محصول نسبت به کولر گازی دیواری دارای مصرف برق بالاتری هستند و برای محیط‌های تجاری گزینه مناسبی است. برندهای تولید‌کننده کولر گازی ایستاده، ال جی، گری، جنرال گلد، یونیوا، اجنرال، جنرال شکار، جنرال، جنرال مکس، بکو، هایسنس و … هستند.

 

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

کولر گازی پنجره‌ ای

از سری‌های قدیمی تولیدات کولر گازی، نوع پنجره‌ای آن است. کولر گازی پنجره ای به صورت یک تکه و تنها با یک عدد پنل کارکرد خود را ارائه می‌دهد. این نوع کولر گازی همانطور که از اسم آن پیدا است، در قسمت داخلی پنجره نصب می‌شود و کارایی بسیار عالی دارد. کولرهای پنجره‌ای نیز با ظرفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند که بسیار بازدهی عالی را دارا هستند. همچنین مصرف این مدل از کولر گازی نسبت به دیگر ساختارها، کمتر است و در حد بسیار پایینی مصرف انرژی دارد. کولر گازی پنجره‌ای نیز همانند دیگر کولرهای گازی دارای گاز مبرد، موتور، منطقه آب و هوایی و … است. منطقه آب و هوایی بیشتر کولرهای پنجره‌ای سردسیر و معتدل است که به اختصار T1 هم به آن گفته می‌شود.

خنک کردن فضا در این نوع آب و هوا نیاز بالایی به مصرف انرژی ندارد و با یک پنل و مصرف انرژی متوسط، نیاز مخاطب برطرف می‌شود. برای گرفتن بازدهی بالاتر سعی کنید این نوع کولر را در ارتفاع بالا نصب نکنید.

 

منطقه مناسب برای استفاده از کولر گازی

کولر گازی بر اساس منطقه تولید می‌شود که برای خرید یک نکته بسیار قابل توجه است. انواع کولرهای گازی توضیح داده شده در پاراگراف‌های قبلی دارای منطقه آب و هوایی مخصوص در ساختار خود هستند. کولر گازی بر اساس دو نوع منطقه آب و هوایی تولید می‌شود که T3 و T1 هستند. مناطق گرمسیری و شرجی همان T3 نام دارند که در اکثر فصول سال گرمای شدید را تجربه می‌کنند. این مناطق نیاز بیشتری به استفاده از کولر گازی دارند و همچنین محاسبه برق در این مناطق نسبت به مناطق سردسیری، کمتر است. پس اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می‌کنید و نیاز به یک کولر گازی دارید، لازم نیست که نگران مصرف بالای محصول باشید زیرا محاسبه قیمت قبض برق در حد پایینی قرار دارد. منطقه دیگری که کولر گازی را بر اساس آن تولید می‌کنند، منطقه T1 است.

 

این منطقه همان مناطق سردسیری و معتدل هستند که تنها در فصل‌های مشخصی از سال گرما را تجربه می‌کنند. محاسبه قیمت مصرف برق در این مناطق نسبت به دیگر منطقه‌های کشور، بیشتر است و به همین دلیل قبوض پرداختی برق در این مکان‎‌ها هزینه بیشتری دارند. برندهای مختلفی که در زمینه تولید کولر گازی تجربه دارند، کولرهای مختلف را با ظرفیت‌های متفاوت و مخصوص مناطق T1 طراحی می‌کنند. همانطور که گفته شد، دقت به آب و هوای محل سکونت نکته بسیار مهمی است.

 

تولیدات کولر گازی برای منطقه‌های مختلف انجام گرفته می‌شود و در صورت انتخاب اشتباه محصول، ممکن است که بازدهی قابل انتظار را دریافت نکنید. بر همین دلیل است که قبل از خرید باید در مشخصات کولر گازی دقت کامل را به خرج دهید. همچنین انتخاب نادرست منطقه آب و هوایی، کارایی و طول عمر محصول را کاملا پایین می‌آورد.

 

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

گازهای به کار برده شده در کولر گازی

از دیگر قطعات مهم در ساختار کولر گازی باید به گاز آن اشاره کرد. گاز قرار داده شده در کولر گازی بر کارایی آن تاثیر مستقیم دارد. تا به حال گازهای متفاوتی برای کولر گازی گذاشته شده‌اند که یکی از پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین این گازها، گاز مبرد R410A است که در عمده کولر گازی‌های امروزی به کار می‌رود و استفاده می‌شود. این نوع گاز تا به امروز کم ضررترین و کم خطرترین گاز مبرد بوده و استفاده از آن دارای تاییدیه‌‌های بهداشت و محیط زیست جهانی است. این نوع گاز دارای قدرت مناسبی است و می‌تواند پاسخگوی نیاز خریدار باشد. گاز دیگری که بسیار در صنعت کولر گازی مورد استفاده قرار می‌گرفت و تا به الان نیز دارای طرفدارن خاص خود است، گاز مبرد R22 است.

این نوع گاز بسیار عالی عملکرد خود را ارائه می‌دهد و قدرت خاصی برای ارائه هوا را دارا است. به کار بردن گاز R22 در کولر گازی های دوجانبه کاملا به نفع است و می‌تواند هوای سرمایشی و گرمایشی را در هر قدرت و انواع کولر گازی پوشش دهد. تنها دلیل که این نوع گاز امروزه به کار برده نمی‌شود، ضررمندی آن برای لایه اوزون است. البته با توجه به اینکه استفاده از این گاز کاملا ممنوع شده است، برخی تولیدکنندگان هنوز به دلیل کارایی و قدرت بالا از گاز مبرد R22 استفاده می‌کنند و مردم نیز خواستار این گاز قدرتمند هستند. گازهای دیگری نیز برای کولر گازی به کار می‌رود که R32 یکی از آن‌ها است. استفاده از این گاز به ندرت دیده می‌شود و در کولر گازی های ایستاده بیشتر مشاهده می‌شود.

 

اسپلیت تک جانبه و دو جانبه سرمایشی و گرمایشی

اگر توجه داشته باشید در تولید اولیه کولر گازی، این محصول به صورت تک جانبه تنها سرمایشی ساخته می‌شد. اما کولر گازی‌های امروزی به صورت دوجانبه سرمایشی و گرمایشی ساخته می‌شوند. تک جانبه بودن کولر گازی باعث می‌شد که بسیار هزینه و مصرف انرژی خانوارها افزایش یابد و در فصول سرما باید به خرید بخاری دست می‌زدند. همچنین جابه‌جا کردن این وسیله‌ها در فصل‌های مختلف بسیار سخت و وقتگیر بود که با تولید کولرگازی دوجانبه این مشکل به صورت کامل برطرف شد. کولر گازی دوجانبه به صورت سرمایشی و گرمایشی ارائه هوا را انجام می‌دهد و می‌توانید به صورت چهار فصل از آن استفاده نمایید. همچنین با خرید کولر گازی سرد و گرم به راحتی هزینه خرید وسیله‌های سرمایشی و گرمایشی را پایین می‌آورید و با توجه به وضعیت اقتصادی امروزی، نیازی به صرف هزینه‌های اضافی نیست.

 

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، حمل و نقل محصول است که اصلا نیاز نیست با تغییرات فصلی و آب و هوایی نسبت به نصب دوباره کولر گازی اقدام نمایید و نهایتا توسط ریموت کنترل محصول، هوا را کنترل می‌کنید. کولرهای ایستاده و دیواری به صورت عمده و در بالاترین رده کیفیت به صورت دوجانبه طراحی می‌شوند. قیمت کولر گازی سرمایشی و گرمایشی نسبت به کولر تک جانبه فرق چندانی ندارد و تنها در صورتی کولر گازی تک جانبه را خریداری کنید که فصول سرد سال را به کمی تجربه خواهید کرد. کولر گازی به صورت تک جانبه گرمایشی تولید نمی‌شود و تولید تک جانبه این محصول به صورت سرمایشی است. حال این سوال پیش می‌آید که آیا کولر گازی‌های دیگر دو جانبه تولید نمی‌شوند؟

 

کولر گازی‌های دیگر نیز به صورت دوجانبه تولید می‌شوند اما میزان تولید آنها نسبت به پنلی و ایستاده کمتر است. کولرهای پرتابل نیز به صورت دوجانبه و تک جانبه تولید می‌شوند و برای متراژهای پایین گزینه و انتخاب بسیار عالی هستند.

 

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

برق ورودی انواع کولر گازی

همانگونه که در پاراگراف‌های قبلی خواندید، انواع کولر گازی مانند دیواری، ایستاده، پرتابل، سقفی، پنجره‌ای و … در بازار موجود است. با توجه به اینکه این محصول کولر گازی نام دارد، نیازی نیست که آن را به گاز متصل کنید و گاز محصول درون محفظه‌ای قرار دارد که هر چند مدت یکبار نیاز به شارژ شدن دارد. کارایی اصلی این محصول به وسیله برق ارائه می‌شود و برای کارکرد نیاز است که به برق شهری آن را متصل کنید. با توجه به نوع کولر گازی، نوع برق مصرفی آن نیز مشخص می‌شود. برق تامینی برای کولر گازی به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود.

 

برق تک فاز

برق تک فاز بیشترین استفاده را در کولرهای گازی دارد. کولرهایی مانند پنجره‌ای، پرتابل، دیواری و برخی از کولر گازی‌های ایستاده و سقفی نیز با برق تک فاز کار می‌کنند. برق تک فاز نسبت به سه فاز دارای قدرت کمتری است و برق معمولی شهری محسوب می‌شود و کولرهایی تا قدرت 36000 را نیز ساپورت می‌کند اما برای قدرت‌های بالاتر نیاز است که ولتاژ برق بالا برود.

 

برق سه فاز

جریان برق سه فاز برای عمده کولرهای گازی ایستاده و سقفی کاربرد دارد. کولر گازی‌هایی با توان 48000 و گاهی 36000 به بالا نیاز به برق سه فاز دارند. برق سه فاز همان برق صنعتی است که ولتاژ تحت پوشش آن میزان بالاتری نسبت به برق تک فاز دارد. اگر کولر گازی سه فاز را به برق تک فاز متصل کنید، به طور حتمی برای سیم کشی محیط مشکل ایجاد می‌شود و کشش محصول کاملا پایین می‌آید.

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

فیلترهای کولر گازی

یکی از قطعات مهمی که باید در هر کولر گازی وجود داشته باشد، فیلتر است. فیلتر کولر گازی نکته بسیار مهمی است که نیاز است برای خرید به آن توجه کنید. همانگونه که می‌دانید، اکسیژن اولین و مهمترین عامل در زندگی هر انسانی است. اگر هوای آلوده را نفس بکشیم، زندگی ما به خطر می‌افتد و سلامت هر فردی با اکسیژن ناخالص به خطر می‌افتد. عمده کولرهای گازی که از ما دریافت می‌کنید دارای فیلترهای مختلفی هستند و استشمام یک هوای پاک را تجربه خواهید کرد. بهترین فیلترهای کولر گازی در محصولات برندهای ال‌جی، سامسونگ، اجنرال، جنرال، گری و … قرار گزفته شده است. بازدهی این نوع فیلترها در بالاترین رده خود قرار دارند و بسیار عالی عمل می‌کنند.

 

فیلتر گرد و غبار

گرد و غبار یکی از عامل‌های اصلی برای ایجاد تنگی نفس و ایجاد مشکلات تنفسی است. مخصوصا افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند، حساسیت بیشتری به گرد و غبار دارند. از بهترین فیلترهای کولر گازی، فیلتر گرد و غبار است. این نوع فیلتر بیشترین استفاده را در کولر گازی دارد. همانطور که اسم فیلتر مشخص است، وظیفه آن گرفتن گرد و غبار موجود در هوایی است که به داخل پنل اسپلیت وارد می‌شود و کاربرد فیلتر در اسپلیت ایستاده و دیواری بسیار زیاد است.

 

فیلتر ضد باکتری

موجودات بسیار ریزی هستند که در بلند مدت با تنفس و وارد شدن آن‌ها به بدن، به راحتی مریض می‌شویم که این موجودات ریز باکتری‌ها هستند. باکتری‌هایی که از طریق هوا به داخل خانه سرایت کنند، ممکن است در لحظه اول تنفس نشوند و بر روی سطوحی مانند مبل، ظروف آشپزخانه و حتی غذاها بنشینند. این باکتری‌ها بسیار راحت به بدن انسان می‌رسند و در طی کوتاه مدت ایجاد مریضی می‌کنند. برای اینکه با ورود چنین باکتری‌هایی مبارزه شود، کولر گازی‌های امروزی را همراه با فیلتر ضد باکتری تولید می‌کنند. پنل این نوع فیلتر به گونه‌ای تولید شده است که ذرات کاملا ریز را به راحتی گرفته و تنها اکسیژن را از داخل پنل‌ها به محیط داخلی خانه، راه می‌دهد.

 

فیلتر هپا

این نوع فیلتر دارای لایه‌های مختلفی از جنس پنبه است که می‌تواند انواع اجسام خارجی و گرد و غبار و حتی باکتری و میکروب را بگیرد و هوا را به صورت خالص به داخل ارائه دهد. این نوع فیلتر قدرت بسیار بالایی دارد و تنها مشکل آن، گرمایش بیش از اندازه کمپرسور در اثر فشاری است که به آن وارد می‌شود. از مزایای قابل توجه فیلتر HEPA در کولر گازی می‌توان به جریان هوای سالم برای افرادی که مشکل تنفسی دارند اشاره کرد.

 

فیلتر ضد میکروب

میکروب‌ها عوامل زنده بسیار سرسخت برای ایجاد تداخل در سیستم ایمنی بدن هستند. این موجودات در طی مدت زمان بسیار کوتاه، به راحتی می‌توانند بدن را دچار اختلال کنند و به راحتی مریضی ایجاد کنند. برای اینکه میکروب‌ها همراه با اکسیژن به داخل یونیت کولر گازی وارد نشوند، فیلتر مخصوصی گذاشته شده است که با استفاده از این نوع فیلتر، هوا به صورت کاملا سالم و خالص به بدن می‌رسد. فیلتر ضد میکروب دارای منافظ بسیار کوچک برای عبور اکسیژن هستند و میکروب‌ها به راحتی بر روی پنل می‌چسپند. با هر بار شستشوی پنل، کارایی و بازدهی آن نیز کاهش می‌یابد‌.

 

فیلتر ویتامین c

ویتامین c دارای مزایای بسیار زیادی برای بدن است. از جمله این مزایا می‌توان به کاهش خطر ابتلا به سرماخورگی و آنفلوآنزا، کاهش خطر سکته مغزی، تقویت سیستم ایمنی، مبارزره با رادیکال‌های آزاد، جذب مواد معدنی و سلامت پوست اشاره داشت. برای اینکه این مزایا به بدن انسان برسد، کمپانی‌های تولیدکننده کولر گازی تصمیم به گذاشتن فیلتر ویتامین c کرده‌اند که هوا هنگام عبور از این فیلتر، در محیط نیز ویتامین c پخش می‌کند تا به تداوم سلامت انسان کمک کند.

مشخصات و قیمت خرید انواع کولر گازی در بانه

متراژ تحت پوشش کولر گازی

دانستن متراژ تحت پوشش کولر گازی یکی از دغدغه‌های هر فردی هنگام خرید کولر گازی آن است. کولر گازی یکی از محصولاتی است که باید به قدرت و منطقه مورد نظر آن بسیار توجه کرد. متراژهای متفاوتی نسبت به متراژ محیط  و شرایط محیطی شما وجود دارد که در ادامه به صورت کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

شرایط محیطی

نور مستقیم و غیر مستقیم: نور یکی از عامل‌های بسیار مهم است که در انتخاب توان کولر گازی تاثیر دارد. باید به این نکته توجه کنید که در محل سکونت شما، از چند جهت نور وارد می‌شود. هرچه تعداد جهات بالاتر باشد باید به توان کولر گازی اضافه شود. دقت داشته باشید اگر طبقه آخر یک ساختمان هستید و نور مستقیم به بام خانه می‌خورد، باید توان بی‌تی‌یو بیشتری را انتخاب کنید.

 

ارتفاع محیط: اگر در ساختمان زندگی می‌کنید و خانه شما در طبقات بالا قرار دارد، نسبت به ارتفاعی که از زمین دارید نیاز است که توان بیشتری را برای خرید کولر گازی انتخاب کنید.

 

تعداد نفرات: نکته سوم تعداد نفراتی است که در منزل زندگی می‌کنند. تعداد نفرات هرچه بالاتر باشد، باید به ازای هر نفر 600 BTU به توان انتخاب شده اضافه کنید.

 

ارتفاع سقف: برخی منازل به صورتی ساخته شده‌اند که ارتفاع سقف آنها بسیار زیاد است. در نتیجه خنک کردن این نوع محیط‌ها کار سخت‌تری است. هرچه ارتفاع سقف بالاتر باشد باید توان بیشتری انتخاب کنید.

 

متراژ محیط

کولر گازی 7000: این نوع کولر گازی به صورت پرتابل طراحی شده و تا به حال تنها توسط برند اسکندی لوکس نسخه دیواری آن تولید شده است که تا 15 متر را پوشش می‌دهد و برای مغازه‌ها گزینه بسیار مناسبی است.

 

کولر گازی 12000: کولرهای 12000 به صورت پرتابل و دیواری تولید می‌شوند و دارای طرفداران بسیاری هستند. این نوع از کولر گازی تا متراژ 30 متر را به راحتی تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

کولر گازی 18000: این توان از کولر گازی کاربرد زیادی دارد و تا متراژ 60 متر را پوشش می‌دهد و برای آپارتمان و منازل مسکونی کوچک گزینه مناسبی است.

 

کولر گازی 24000: ظرفیت 24000 کولر گازی بیشترین خریدار را دارا است. محیط منازل امروزی بیشتر با متراژ 85 متر ساخته شده‌اند. این توان از کولر نیز تا 85 متر محیط را کاملا پوشش داده و بهترین کارایی را در آپارتمان‌ها و منازل مسکونی ارائه می‌دهد.

 

کولر گازی 30000: اگر منزلی بالای 85 متر را دارید، کولر گازی 30000 به شما پیشنهاد می‌شود. این محصول برای منازل گزینه کاملا مناسبی است.

 

کولر گازی 36000: کولر گازی با توان 36000 تا متراژ 140 متر را پوشش می‌دهد. این محصول بسته به محیط استفاده آن تغییر می‌کند و برق ورودی آن بعضی مواقع تک و برخی مواقع دیگر با توجه به تولید آن سه فاز است.

 

کولر گازی 48000: کولر 48000 به صورت ایستاده و با برق سه فاز تولید می‌شود. این محصول برای فروشگاه‌ها، مساجد، مدارس و خانه‌های بسیار بزرگ کاربرد دارد و تا متراژ 240 متر را پوشش می‌دهد.

 

کولر گازی 60000: بالاترین قدرت کولر گازی توان 60000 است که این نوع کولر متراژی تا 300 متر را پوشش می‌دهد و برای مکان‌هایی با متراژ بسیار بالا و بزرگ کاربرد دارد.

 

توجه: شما یک خانه 85 متری دارید و ظرفیت 24000 را برای آن انتخاب کرده‌اید. تعداد افراد خانواده 4 نفر هستند که به ازای هر نفر 600 بی‌تی‌یو اضافه می‌شود و در نتیجه 26400 بی تی یو مناسب است. در طبقه پنجم یک ساختمان هستید و از دو جهت نور به خانه وارد می‌شود و همچنین ارتفاع سقف نرمال است. در این حالت ظرفیت 30000 برای منزل شما مناسب است. دقت داشته باشید در هنگام خرید مشخصات منزل خود را بازگو کنید.

جدیدترین مطالب سایت