گیت فلزیاب چیست؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
گیت فلزیاب چیست؟

تاریخچه فلزیاب :

فلزیاب از قانون های تعریف شده توسط یکی از فیزیکدان های اسکاتلندی به نام جیمز کلرک ماکسول او کشف کرد، که مغناطیس و الکتریسیته مرتبط هستند.

مثالی از این تعریف پیچیدن سیم مسی به دور میخ فلزی است، زمانی که جریان الکتریکی اعمال شود سیم دارای خاصیت مغناطیسی است.

 

چیز هایی که باید در مورد گیت فلزیاب بدانیم:

ردیاب های فلزی از طریق میدان های مغناطیسی برای تشخیص فلزی که از بین انها عبور می کند بهره میبرند، جدیدترین فلزیاب ها شامل مناطق شناسایی چند گانه هستند.

که به انها این توانایی بسیار مفید را می دهد که محل قرار گیری این شی فلزی را که باعث زنگ هشدار می شود را نشان می دهد.

ردیاب های فلزی چند منطقه ای که دارای پیاده روی هستند شامل چندین سیم پیچ می باشند که منطقه تشخیص جداگانه رو ایجاد می کند و همه مناطقی را  که در ان فلز مشخص می شود را نمایش می دهد.

 

گیت بازرسی ها از نظر سلامت و بی خطری :

انجمن فیزیک و سلامت یک برگه حقایق در مورد امنیت نوشت که می گوید :

حتی اگر زمینه های مغناطیسی ایجاد شده توسط ردیاب های فلزی نوعی تشعشع و امواج هستند پرتویی که از دستگاه ایجاد می شود باعث اسیب بیولوژیکی نمی شود.

حتی اگر بطور مکرر در معرض ردیاب های فلزی قرار بگیرید خطرات پرتوی ناشی از ان وجود ندارد.

 

مکان های مورد استفاده گیت فلزیاب :

کسانی که با هواپیما سفر کرده اند احتمالا با ردیاب های فلزی پیاده روی برخورد کرده هستند. این دستگاه های امنیتی همچنین در مدارس، مسابقات ورزشی ، دفاتر دولتی و کنسرت های همگانی مورد استفاده قرار میگیرد. این ردیاب ها بخشی از یک امنیت کلی که شامل دوربین ها و کنترل درب نیز می شود.

 

چگونگی تشخیص فلزات در فلزیاب بازرسی :

فلزیاب های جریان الکتریکی  را از سیم پیچ های عبور می دهند و با عبور جریان هر پالس یک میدان مغناطیسی کوتاه تولید می کند، هنگامی که یک قطعه فلزی از میدان مغناطیسی عبور می کند، یک میدان مغناطیسی دیگر بطور ملعکس شده ایجاد می شود، و این میدان بطور مستقیم با سیم پیچ گیرنده فلز واکنش نشان می دهد که بطور برنامه ریزی خود زنگ خطر را تحریک می کند.

گیت فلزیاب چیست؟

گیت بازرسی فلزیاب :

فلزیاب دروازه ای روی زمینه های مغناطیسی بزرگی ایجاد می کنند که تمام فضای  داخل قوس مستطیل فلزی را به طور کامل می پوشاند. که انواع مختلفی دارد.

یک گیت  بازرسی معمولی حدود 100 پالس در ثانیه ارسال می کند، این تعداد به مدل و شرکت سازنده نیز مرتبط است و میتواند از حدود 25 پالس در ثانیه به بیش از 1000 پالس نیز برسد.

 

به عنوان مثال :

فلزیاب های pl : این فلزیاب های محبوب ترین نوع و به طور معمول به دلیل هزینه کم و دقت بسیار بالا این دستگاه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، و فلزیاب های نفر رو از این نوع هستند.

 

فلزیاب های نوع bl :

این دسته از فلزیاب ها از دو حلقه سیم پیچ به وجود امده اند که روی هم قرار گرفته اند و یکی مثل فرستنده و یکی مثل گیرنده کار می کند به همین ترتیب ارسال امواج توسط سیم پیچ اول و دریاف امواج توسط سیم پیچ دوم که مدار فلزیاب با در نظر گرفتن اختلاف بین موج رفت و برگشت به فلز پی میبرد.

 

فلزیاب های نوع tr :

این نوع از فلزیاب ها موج ارسال که از خود ارسال میکنند را به داخل زمین فرستاده و از طریق دیسک بزرگی که پشت دستگاه هست ان را دریافت می کند، این دسته بیشتر در پیداکردن فلز های داخل زمین مانند لوله های اب و گاز که درون زمین هستند کاربرد  دارد.    

جدیدترین مطالب سایت