یک روز از زندگی مهماندار قطار!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
یک روز از زندگی مهماندار قطار!

آیا تا‌به‌حال با قطار سفر کرده‌اید؟ شما کدام وسیله نقلیه را برای سفر‌های خود ترجیح می‌دهید؟ افراد زیادی هستند که شغل آن‌ها به سفر ارتباط دارد. در این‌مقاله قصد داریم یک روز از زندگی یک مهماندار هواپیما را بررسی کنیم.

 

در راه سفر به هر نقطه ما فقط بعضی از مشاغل را برای مدتی می‌بینیم و سخت است تصور این‌که چرخه زندگی برای آن‌ها به همان شکل ادامه می‌یابد. مثلا وقتی با قطار به مشهد سفر می‌کنیم، مهمانداران قطار را در طول مسیر می‌بینیم و نمی‌دانیم بعد از این‌که مثلا ما به هتل درویشی مشهد یا دیگر هتل‌ها می‌رسیم، کار آن‌ها چگونه ادامه پیدا می‌کند.

 

حتی ما آن‌ها را قبل از سفر در قطار حاضر می‌بینیم و نمی‌دانیم آن‌ها کار خود را از چه ساعتی شروع کرده‌اند. در این‌مقاله قصد داریم یک روز از زندگی یک مهماندار قطار را بررسی کنیم تا از کار آن‌ها و وظایفی که دارند بیشتر آگاه باشیم. اگر دوست دارید به مشهد یا دیگر شهر‌ها سفر کنید یا دوست دارید شغلی در قطار را تجربه کنید، بهتر است برای شروع این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

 

مهماندار هواپیما

اگر برای رزرو هتل در مشهد جستجو می‌کنید یا می‌خواهید بلیط قطاری به مشهد تهیه کنید، بهتر است، این‌مقاله را مطالعه کنید. مهماندار قطار مانند بسیاری دیگر از مهمانداران وسایل نقلیه باید قبل از مسافران در محل حاضر باشد و بعد از آن‌که مسافران به مقصد رسیدند نیز او احتمالا باید مسیر برگشت را در قطار باشد.

 

مهماندار قطار به مسافران کمک می‌کند تا سفر خوبی را داشته باشند و اگر سوالی داشته باشند به آن‌ها پاسخ دهد. در ادامه توضیحاتی را برای یک روز یک مهماندار قطار بیان می‌کنیم. سعی کرده‌ایم در یک روزی که توصیف می‌شود هم از مزایای شغل و هم معایب آن بگوییم. اگر به هتل درویشی مشهد یا دیگر هتل‌های مشهد با قطار سفر می‌کنید، بتر است این‌مطلب را بخوانید.

 

یک روز از زندگی مهماندار قطار!

شما به‌عنوان مهماندار قطار، زمان زیادی از عمر خود را روی ریل‌ها و در حال حرکت سپری می‌کنید. شاید برای بسیاری افراد این‌کار خسته‌کننده به‌نظر برسد؛ اما برای مهمانداران قطاری که به کار خود علاقه دارند، یکی از شغل‌های ایده‌آل به‌شمار می‌رود. شما دائم افرادی را می‌بینید که به سفر می‌روند و با آن‌ها معاشرت می‌کنید. خودتان نیز در سفر هستید و برای علاقه‌مندان سفر فرصتی بی‌نظیر است. اگر‌چه مهمانداران قطار فرصت زیادی برای گشت‌وگذار در شهر‌ها نمی‌یابند ولی فرصت‌هایی را می‌توانند داشته باشند. همچنین جاده و زیبایی‌های آن برای مهمانداران نیز می‌تواند به همان شیرینی باشد که مسافران آن را حس می‌کنند.

 

مشکلات یک روز از زندگی مهماندار قطار

اگر نگاهی به روز مهمانداران قطار بیندازیم همه آن مزایا و زیبایی نیست و شاید اگر به کار خود علاقه کامل نداشته باشید، اذیت شوید. هر‌چند شما می‌توانید نوع قطار و سفر را برای کار خود انتخاب کنید، اما همیشه همه چیز طبق روالی که شما می‌خواهید پیش نمی‌روید.

پس باید صبور باشید و خود را برای هر‌نوع اتفاقی آماده کرده باشید. خیلی از وقت‌ها شما فرصت این‌که از قطار پیاده شده و روزی را در شهر مقصد باشید، ندارید و این، ممکن است روحیه شما را برای برگشت بگیرد. خوابیدن در قطار نیز برای همیشه کار آسانی است. شما مانند بسیاری از مسافران مشهد روز بعد خواب را در هتل درویشی مشهد یا دیگر هتل‌ها ندارید و باید به مبدا بازگردید.

 

شرایط کاری یک مهماندار قطار

معمولا مهمانداران قطار بسته به مسیر و طول سفر خود ساعت‌ها و شیفت‌های مشخصی دارند. مثلا ممکن است دو روز سرکار باشند و دو روز بعد را به‌عنوان استراحت در قطار نباشند. در یک روزی که قطار است به شما بگوییم اغلب اوقات را مهماندار هواپیما باید آماده پاسخگویی به مسافران و ارائه گزارش‌ها لازم باشد.

 

ممکن است در نیمه‌شب مسافری به مشکل خاصی برخورد کند؛ اولین کسی که باید به او پاسخ داده و وضعیت را رسیدگی کند، مهماندار قطار است. رزرو هتل در مشهد یا دیگر شهر‌ها را که انجام دادید، بهتر است درباره همه عواملی که در قطار یا دیگر وسایل نقلیه با آن‌ها معاشرت دارید نیز مطالعه کنید. این‌کار سفر شما را بهتر خواهد کرد.

 

ویژگی‌های لازم برای یک مهماندار قطار

اگر با قطار به مشهد سفر می‌کنید و در حال رزرو بلیط یا هتل در مشهد هستید، بد نیست درباره افرادی که در سفر می‌بینید هم بیشتر بدانید. مهمانداران قطار چند ساعتی از سفر را همراه شما هستند. معمولا مهمانداران قطار باید خوش‌برخورد و اجتماعی باشند.

 

اگر‌چه آن‌ها سعی می‌کنند به‌خوبی با شما برخورد کنند و خوشامدگویی گرمی با شما داشته باشند، اما شما نیز بهتر است شرایط کاری آن‌ها را درک کنید. بهتر است شما هم با خوش‌رویی با آن‌ها برخورد داشته باشید تا این‌چرخه اخلاق خوب به خودتان باز‌گردد.

 

کلام آخر

مهمانداران قطار از افرادی هستند که زمان زیادی از سفر را با آن‌ها معاشرت دارید. کار این‌افراد به‌سادگی قسمت‌هایی که شما می‌بینید نیست و زحمت زیادی می‌کشند. ساعت‌های کار طولانی و شیفتی از اخلاق خوب آن‌ها کم نکرده و بهتر است ما هم در سفر‌های خود با آن‌ها رفتار مناسبی داشته باشیم.

جدیدترین مطالب سایت