یک وکیل پایه یک دادگستری چه وظایفی دارد و به چه چیزهایی رسیدگی می‌کند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
یک وکیل پایه یک دادگستری چه وظایفی دارد و به چه چیزهایی رسیدگی می‌کند؟

به جرات می توان گفت که همه ما در زندگی خود به یک وکیل نیاز داریم. همه ما ممکن است گاه و بیگاه با مسائل حقوقی درگیر شویم که تخصص و تجربه ای در زمینه حل آن ها نداریم. به همین دلیل، نمی توانیم به صورت مستقل در این موارد ورود کنیم. در چنین شرایطی نیاز به کمک و راهنمایی یک وکیل پایه یک دادگستری خواهیم داشت. انتخاب یک وکیل خوب خیلی مهم است و یک وکیل خوب باید وظیفه شناس باشد. اما برای این که بتوانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم باید بدانیم که یک وکیل پایه یک دادگستری چه وظایفی دارد.

 

چرا به یک وکیل پایه یک دادگستری نیاز داریم؟

همان طور که می دانید امروزه  میزان اختلافات و مشکلات پیش آمده میان مردم متاسفانه افزایش یافته و در نتیجه میزان مراجعه به دادگاه ها نیز بیشتر شده است.  دادخواست یا شکواییه  اولین گام برای دادخواهی می باشد که مردم  می توانند این کار را به صورت مستقیم نیز پیگیری نمایند.  اما حقیقت این است که پیچیدگی ها و جزئیاتی که در قوانین وجود دارد  باعث می شود هر کسی از عهده این کار بر نیاید.

 به همین دلیل است که ما به وکلای پایه یک دادگستری نیاز داریم تا با کمک و راهنمایی و در صورت لزوم دخالت مستقیم آنها شکایات خود را پیش ببریم.  یک وکیل پایه یک دادگستری  با سابقه و تخصصی که  دارد به موکلان خود در مورد پرونده ها و دعاوی حقوقی آنها کمک می کند.  وکلا با قوانین و جزئیات آنها آشنا هستند و می توانند گام به گام تا حل شدن پرونده های ما با ما همراهی کنند.

 

 یک وکیل پایه یک دادگستری به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

 قبولی در آزمون کانون وکلا و گرفتن پروانه وکالت موفقیت یک وکیل پایه یک دادگستری را تضمین نخواهد کرد.  یک وکیل پایه یک دادگستری برای رسیدن به موفقیت در کار خود نیاز به چند مهارت مهم دارد.  در این بخش به برخی از این مهارت ها به اختصار اشاره می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه فوق مراجعه نمایید : https://vokalaye-divan.com/tag/lawyer

 

مهارت اول: نظم و ترتیب

 یکی از اولین و پایه ای ترین مهارت هایی که یک وکیل پایه یک دادگستری نیاز دارد نظم و ترتیب است. او باید بتواند سر ساعت دقیق سر قرار با موکل های خود یا در جلسات دادگاه حضور یابد.  وکیلی که نتواند نظم و ترتیب را رعایت کند  به زودی موکلان خود را دلزده کرده و در انجام کار خود موفق نخواهد بود.

 

 مهارت دوم: برنامه ریزی

 برنامه ریزی از دیگر مهارت هایی است که هر وکیل پایه یک دادگستری به آن نیاز دارد.  او باید بتواند کارهای خود را در روز برنامه ریزی کرده و هر وقت از زمان خود را به کاری مشخص اختصاص دهد.  مهارت برنامه‌ریزی به یک وکیل کمک می کند تا بتواند به تمام برنامه های روزانه خود برسد و از کارهایش عقب نماند.  بدون برنامه ریزی  کارهای یک وکیل روی هم انبار شده و دچار مشکل خواهد شد.

برای ارتباط با یک وکیل پایه یک دیوان عدالت اداری به سایت وکلای پایتخت مراجعه نمایید.

 

 مهارت سوم: قدرت تصمیم گیری و مدیریت

 یک وکیل پایه یک دادگستری باید مدیر و مدبر باشد و بتواند تصمیمات درست را در زمان مقتضی بگیرد.  مهارتهای مدیریتی به یک وکیل کمک می کند تا بتواند شرایط را به دست گرفته و مشکلات پیش رویش را به درستی حل کند.  بدون وجود مهارت تصمیم گیری و مدیریت حل پرونده های حقوقی برای یک وکیل غیر ممکن خواهد بود.

 

 مهارت چهارم: مهارت های اجتماعی

 مهارت های اجتماعی نیز برای یک وکیل دادگستری بسیار مهم هستند.  یک شنونده خوب و با حوصله باشد تا صحبت های  موکل خود و دیگر مطلعان پرونده را به دقت گوش کند.  علاوه بر آن باید قدرت سخنوری داشته باشد تا بتواند در دادگاه از موکل خود به خوبی دفاع کرده و با طرف مقابل صحبت کند.  باید در رفتار با اطرافیان خود اعم از  موکل خود و یا طرف مقابل صبور  و منطقی برخورد کند  اعتماد به نفس خود را از دست ندهد فر غیر این صورت کنترل شرایط از دست او خارج خواهد شد.

 

 وظایف یک وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

 اشاره کردیم که یک وکیل خوب باید وظیفه شناس باشد.  اما وظایف یک وکیل پایه یک دادگستری شامل چه مواردی هستند؟  بر حسب آیین نامه اجرایی کانون وکلا  که در سال ۱۴۰۰ تصویب شده است؛  وظایف اصلی و کلیدی یک وکیل پایه یک دادگستری  به شرح زیر می باشند:

 

 پیش از هر چیز یک وکیل پایه یک دادگستری و وظیفه دارد که قبل از طرح دعوا برای موکلش و حتی در کلیه مراحل دادرسی همواره سعی کند که  پرونده را با مصالحه و ایجاد سازش  در بین دو طرف حل نموده و از ایجاد تنش جلوگیری نماید.  وظیفه دیگر یک وکیل پایه یک دادگستری این است که متن وکالت‌نامه و قرارداد خود را به صورت واضح و دقیق  نوشته و یک نسخه از آن به موکلش تحویل دهد. وی حق دریافت مبلغی اضافه بر آن چه در قرارداد ذکر شده ندارد.

 

 به علاوه،  وکلا موظف هستند که رسید هر گونه سندی که از موکل دریافت می کنند را به او بدهند.  یک وکیل پایه یک دادگستری باید پس از  بستن قرارداد دادخواست و شکوائیه و …  مربوط به پرونده موکل خود را تنظیم کرده و به غیر از مواردی که عذر موجهی داشته باشد در همه جلسات دادرسی حاضر شده و پرونده قضایی موکل خود را پیگیری کند.  وظیفه دیگر وکلای پایه یک دادگستری این است که تمام ابلاغیه های مربوط به پرونده موکل خود را در موعد مقرر دریافت و مشاهده کرده و موکل خود را از آن مطلع نمایند.

 

در صورتی که به دنبال بهترین وکیل خانواده هستید ما مراجعه به تهران طلاق را به شما پیشنهاد می کنیم. در مجموعه حقوقی تهران طلاق می توان بهترین وکیل طلاق توافقی و بهترین وکیل مهریه را پیدا کنید. علاوه بر آن اگر به دنبال بهترین وکیل دیوان عدالت اداری هستید، ما مجموعه حقوقی وکلای دیوان را به شما پیشنهاد می کنیم. با مراجعه به وکلای دیوان می توانید از بهترین وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری و بهترین قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری که تجربه بالایی در زمینه طرح شکایت در این نهاد دارند نیز راهنمایی و مشاوره حقوقی بگیرید.

 

منبع : کی خوبه

جدیدترین مطالب سایت