چرا بعضی اوقات خودرو دیر و بد استارت میخورد ؟

چرا بعضی اوقات خودرو دیر و بد استارت میخورد ؟

علت سخت روشن شدن ماشین

بعضی از اوقات هست که در هوای سرد ماشین روشن نمی‌ شود یکی از دلایل آن میتوانید نداشتن ضد یخ باشد که این کار موجب سخت روشن شدن خودرویتان می‌ شود .

 

5 علت روشن نشدن ماشین

1. اگر موتور، با استارت چندان روشن شده و سپس، دود سفید از اگزوز خارج میشود و موتور لرزش دارد، احتمالاً علت آن ورود آب به فضای احتراق هست که خرابی واشر سرسیلندر علت آن هست. یکی دیگر از نشانه های‌ آن ورود روغن به آب رادیاتور است.

 

2. اگر موتور پس از استارت زدن چندان روشن شده و سپس دود سیاه از اگزوز خارج میشود، علت چندان بودن نسبت بنزین به هوا در فضای سیلندر است، علت آن می تواند یا خرابی سنسور دمای موتور و یا نشتی بنزین از انژکتورها باشد.

 

3. اگر موتور دیر روشن شده و سپس دود آبی از اگزوز خارج شود، علت نشتی روغن به محفظه احتراق است و علت آن خرابی کاسه نمد سوپاپها می باشد.

 

4. اگر موتور دیر روشن شده و هیچ دودی از اگزوز خارج نمی شود، دلیل آن می تواند نسبت کم بنزین به هوا در محفظه احتراق، خطای سنسور دمای موتور، ضعیف بودن جرقه شمع، خرابی شمع یا کوئل، پایین بودن تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر سوپاپها و یا نامرغوب بودن سوخت باشد.

 

5. گاهی تغییرات شدید آب و هوایی باعث می شود که موتور اتومبیل با استارت های‌ مکرر روشن شود، این موضوع به تنظیمات سیستم سوخت رسانی و تامین هوای موتور مربوط میشود، زیرا ECU ماشین، بر اساس تنظیمات قبلی این ترکیب را برای موتور فراهم می کند.

نوع روغن و انتخاب درست در روشن شدن خودرو

به گزارش تالاب نوع روغن موتور مورد استفاده نیز در تعداد استارت صبحگاهی مؤثر است، به ویژه در زمستانها و هوای سرد.

روی روغنهای موتور عبارتی بصورت 10W40 نوشته شده که عدد گذشته از دبلیو «10»، ضریب گرانروی روغن در دمای پایین و عدد بعد از دبلیو «40»، ضریب گرانروی روغن در دمای بالا است.

استفاده از روغنهایی با ضرایب کمتر گرانروی روغن در دمای پایین و ضریب اکثر گرانروی روغن در دمای بالا، که البته گران تر هم هستند، باعث می شود موتور در زمستان راحت تر روشن شود.

جدیدترین مطالب سایت