دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

مجموعه : دانستنیها
دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

دانستنی های جالب بابانوئل

در پایین دانستنی هایي جالب درباره بابانوئل و کریسمس را خواهید خواند. کریسمس جشن سال نو میلادی میباشد و بابانوئل یکی از اصلی ترین نمادهای کریسمس میباشد. بابانوئل کارش هدیه دادن و برآورده کردن آرزوهای کودکان است و نقش بسیار جالبی را در جشن کریسمس ایفا میکند.

 

1- مکان سانتا کلازیا بابانوئل

کودکی با گرفتن عدد اي که گویا اشتباه بود به فرماندهی پدافند هوایی کلرادو تماس گرفت و گفت که میـــخواهد با بابانوئل صحبت کند.فردی که گوشی را برداشت برای این که کودک را ناامید نکند گفت که بابانوئل از قطب شمال به سمت جنوب عازم شده است و تا به امروز این سنت ادامه یافته و موقعیت بابانوئل را مشخص کرده است.

 

دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

2- تماس با سانتا کلاز «بابانوئل»

بچه ها می‌توانند توسط نامه نگاری با سانتا کلاز در ارتباط باشند و بابانوئل حتماً به نامه آنها جواب خواهد داد.البته باید بگوییم که بابانوئل یا سانتا کلازی وجود ندارد.

 

در واقع پست چی ها و یا افرادی که به صورت داوطلبانه نامه ها را دریافت می کنند برای بچه ها جوابی نوشته و به دست آن ها می‌رسانند. حتماً می پرسید پس چه کسی به بچه ها کادو می دهد؟ نامه هاي‌ بچه ها به دست سازمان هاي‌ اجتماعی میرسد و این سازمان ها به بچه ها کادوهایی تحویل می‌دهند.

دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

3- سانتا کلاز در واقع همان سینت نیکلاس است.

در قرن 4 ؛ اسقفی مسیحی خودش را بعنوان پیام آور شادی برای بچه ها معرفی کرد که به بچه ها کادو هم اهدا میکرد.او همچنین بچه ها را دعوت به خوب بودن و رعایت معنویات میکرد و به آنها میگفت که سعی کنند همواره در زندگی انسانیت را فراموش نکنند. نام این اسقف مسیحی، سینت نیکولاس بود که به مرور زمان سانتا کلاز «بابانوئل» نامیده شد.

 


 

دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

 دانستنی های جالب در مورد کریسمس

 

1-مهم ترین سمبل سال نو میلادی بابانوئل است.

 

2- قرمز بودن لباس بابانوئل موثر از آیین مهرپرستی ایرانی می باشد. در قرون اولیه میلادی کشیش‌ها و راهبان لباس قرمز و سفید به تن میکردند.

 

3- سنت نیکولاس، فردی که به در قرن چهارم میلادی می‌‌زيست و اسقف شهر کوچک و باستاني ميرای ترکيه بود، همان بابانوئل است.

 

4- ابتدا پيکر سنت نیکولاس در شهر میرای ترکیه بود اما بعد از حمله‌ي مسلمانان این پيکر به شهر باری در جنوب ایتالیا انتقال یافت. روز کریسمس

 

5- سنت نیکولاس تمامی ثروت خانوادگی خودرا برای کمک به فقرا خرج کرد. بهمین علت داستان شهرت و فداکاری او از سال 4 میلادی به بعد نسل به نسل بازگو شد.

 

6- سمبل بابانوئل از سال 1920 تا 1931 به‌عنوان شخصیت تبلیغاتی شرکت کوکاکولا استفاده شد.

 

7- طرح اولیه بابانوئل‌هاي‌ امروزی درسال 1804 میلادی توسط جان پینتارد «John Pintard» در نشست فرهنگی نیویورک طراحی شد.

 

8- در طرح اولیه‌ي سمبل بابانوئل «تا قبل از انتشار تبلیغ کوکاکولا» از دو رنگ سبز و آبی استفاده شده بود.

 

دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

نماد سال نو میلادی بابانوئل

9- انیمیشن گرینچ به‌عنوان موفقترین فیلم کارتونی کریسمس شناخته شده است. این فیلم درسال 2000 تهیه شد و اکنون نسخه جدید آن در حال فیلم‌برداری می باشد.

 

10- انیمیشن پرمخاطب ملکه‌ي برفی «Frozen» با الهام از کریسمس و نمادهای آن ساخته‌شده است.

 

11- هرسال نامه‌هاي‌ فراوانی به آدرس بابانوئل در قطب شمال یعنی کشور کانادا ارسال میشود.

 

12- مشهور‌ترین شعر کریسمس ” Silent Night” نام دارد و از سال 1978 تا کنون بیش از 733 بار به زبان‌هاي‌ و شیوه‌هاي‌ مختلف بازنویسی شده است. البته رکورد بیشترین فروش را موزیک «کریسمس سفید، White Christmas» در بین ترانه‌هاي‌ کریسمس دارد.

 

13- گوزن شاخ‌دار شمال «reindeer» و پرنده کوچک سینه‌سرخ «robin» به‌عنوان دو حیوان کمک‌کننده به بابانوئل استفاده میشوند.

 

دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

زادروز میلاد حضرت مسیح

14- فیلم چند قسمتی تنها در خانه نام‌آشناترین فیلم در بین ایرانی‌هاست که به ایام کریسمس مربوطه می باشد. 15- اگر چه روز 25 دسامبر مقارن با زادروز میلاد حضرت مسیح «ع» را روز کریسمس مینامند اما در هیچ‌کدام از کتاب‌هاي‌ انجیل اشاره‌اي به تاریخ ولادت مسیح «ع» نشده است.

 

16- باوجود اختلاف‌نظر در مورد تاریخ ولادت حضرت مسیح «ع» کنستانتین یکم یا کنستانتین کبیر یک روز ثابت یعنی 25 دسامبر را روز تولد مسیح معرفی کرد تا بتواند پایه‌هاي‌ دین جدید رسمی روم را مستحکم کند. این تاریخ نزدیک‌ترین جشن مسیحیت به جشن باستانی ایرانی یعنی شب یلداست.

 

17- برای درخت کریسمس طبق معمولً از کاج و نراد استفاده می شود.

 

18- ستاره بزرگ بالای درخت نمادی از فرشته بیت لحم و تولد حضرت مسیح «ع» است.

 

19- درخت کریسمس درحدود سال 1830 وارد کشور آمریکا شد و تا سال 1846 استفاده ازآن مرسوم نبود تا آنکه پس از ازدواج پرنسس آلبرت آلمانی با ملکه ویکتوریا و استفاده از درخت کریسمس در مراسم ازدواج آن‌ها این سمبل رواج یافت.

 

دانستنی های جالب و خواندنی درباره کریسمس و بابانوئل (عکس)

حقایق جالب درباره کریسمس

 

20- ماجرای قرار دادن کادو زیر درخت کریسمس به داستان پیرمرد فقیری برمی‌گردد که سه دختر داشت. او توان مالی دادن پول جهیزیه برای ازدواج سه دختر خودرا نداشت. روزی سنت نیکولاس از طریق لوله‌ي دودکش خانه پیرمرد به او کیسه‌ي پر از طلا می دهد تا برای ازدواج دخترانش استفاده کند.

 

21- بدلیل استفاده از نمادها در مراسم کریسمس این عید در ابتدا در قسمت‌هایي از کشور آمریکا به‌خصوص شهر بوستون پذیرفته نبود.

 

22- از شکلات و شیر در جشن کریسمس استفاده می شود. چراکه سنت نیکولاس برای کودکان شیر و شکلات میبرد.

 

23- سنت هدیه دادن به کودکان توسط بزرگ‌ترها انجام می شود اما کودکان زمانی که هدیه‌هاي‌ خودرا از پای درخت کریسمس برمی‌دارند تصور می کنند که بابا نوئل به آنها هدیه داده است.

 

24- رسم هدیه دادن به کشور هلند و روز 6 دسامبر مربوط میشود. کودکان هلندی در شب 6 دسامبر کفش‌هاي‌ خودرا بیرون از خانه می‌گذاشتند تا بابا نوئل در آنها هدیه قرار بدهد.

 

جدیدترین مطالب سایت