معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

معرفی 5 هواپیمای سریع تر دنیا

در زمان جنگ هواپیماهای جنگی دارای امکانات میباشند که می توان از انها بهرهگیری نمود با ما در سایت تالاب باشید هر یک از قدرت‌هاي جهانی می خواهند بهترین و قوی ترین اسکادران‌ها را در اختیار داشته باشند.

 

بنابراین علاوه‌بر خلبانان کارآزموده و بی‌باک، به جنگنده‌هاي پیشرفته‌اي هم نیاز دارند. در این مطلب و همینطور مطلب بعدی قصد داریم 10 فروند از سریع‌ترین هواپیماهای شکاری جهان را به شما معرفی کنیم.

 

 به گزارش تالاب:انچه در جنگ‌هاي مدرن امروزه موردتوجه قرار دارد، بهره‌گیری از سلاح‌هاي پیشرفته هست. در این میان هواپیما‌هاي جنگنده‌ نیز از این قاعده مستثنا نیستند و دنیایی از تکنولوژی‌هاي محرمانه در پشت پنل قرارگرفته‌اند.

 

هر یک از قدرت‌هاي جهانی میخواهند بهترین و قویترین اسکادران‌ها را در اختیار داشته باشند. بنابراین علاوه‌بر خلبانان کارآزموده و بی‌باک، به جنگنده‌هاي پیشرفته‌اي هم نیاز دارند.

 

با سریع‌ترین هواپیماها‌ي جنگنده جهان آشنا شوید

 

در این مطلب و همینطور مطلب بعدی قصد داریم 5 فروند از سریع‌ترین هواپیماهای شکاری جهان را به شما معرفی کنیم.

 

 اف-16 فالکون

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

قطعا میتوان گفت سری اف ایالات‌متحده کشور آمریکا یکی از پیروز‌ترین جنگنده‌هاي موجود در دنیاست. به‌خصوص اف-5 و اف-14 که اگر خلبان دشمن از این هواپیماهای رعب‌آور جان سالم به در ببرد، شاید تا آخر عمرش هیچ‌گاه در اتاقک خلبان جنگنده خود قرار نگیرد! اما اف-16 نیز توانسته ویژگی‌هاي خود را به‌خوبی نمایان گرداند. این هواپیما در ابتدا منحصرا برای انجام ماموریت‌هاي برتر هوایی چون جنگ تن‌به‌تن هوایی ساخته شد، بااین‌حال با به‌روزرسانی‌هاي صورت گرفته توانست به یک جت چندمنظوره تمام‌عیار تبدیل شود.

 

 اف-15 ایگل

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

در سال 1967 مک دانل داگلاس جنگنده اف 15 را با ویژگی‌هایي مثال‌زدنی طراحی کرد. این جت در ارتفاع 10 کیلومتری میتواند حداکثر سرعتی در حدود 2500 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

 

ساب JAS 39 Gripen

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

همانند میراژ 2000، این جنگنده نیز تنها از یک پیشرانه بهرهگیری میکند و قابلیتی چندمنظوره دارد. ساب، مدل JAS 39 را برای جایگزینی با 35 Darken و Viggen 37 طراحی نمود تا در نیروی هوایی سوئد به‌کار گرفته شود. این هواپیما در سال 1988 نخستین پرواز خود را به‌سلامت انجام داد و 9 سال بعد یعنی در سال 1997 به جهت عملکرد فوق‌العاده، به نماد کمال در صنعت تولید جنگنده تبدیل شد.

 

 میگ 35

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

سری Mikoyan میگ روسیه دقیقا در برابر سری اف ایالات‌متحده قرار می گیرد. کارشناسان صنعت هوایی میگ 35 را نسخه تکامل‌یافته میگ 27 Fulcrum می دانند. این جنگنده با داشتن سیستم سلاح و رادار پیشرفته یکی از بهترین‌ها در نوع خود به‌شمار می رود.

 

جی-10

معرفی 5 هواپیمای جنگی سریع دنیا (عکس)

 

هرکجا که منفعتی برای چین داشته باشد، بدانید و آگاه باشید که قطعا این عزیزان حضور دارند! چنگدو جی-10 یک جنگنده چندمنظوره با قابلیت انجام عملیات در هر آب و هوایی هست. وزن کم، طراحی کانارد و بال عقب دلتا از ویژگی‌هاي بارز این هواپیمای چینی هست. تمامی مراحل تولید و طراحی جی-10 در شرکت هواپیمایی چنگدو «CAC» انجام‌ شده تا ارتش چین بتواند با خیال راحت و به‌دوراز افشای اطلاعات به نبردهای هوایی خود بپردازد.

جدیدترین مطالب سایت