آموزش طرز تهیه فرنی رنگی خوشمزه ویژه افطار

آموزش طرز تهیه فرنی رنگی خوشمزه ویژه افطار

طرز تهیه فرنی رنگی یک دسر خوشمزه

فرنی یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی میباشد. یکی از دسر هاي‌ بسیار خوشمزه و پر طرفدار خصوصا برای سفره هاي‌ افطاری ماه رمضان در میان ایرانیان , فرنی است . دراین پست از تالاب  طرز تهیه یک فرنی بسیار خوشمزه و مجلسی رابه شما آموزش می‌دهیم.

 

آموزش آشپزی تالاب فرنی یکی از بهترین خوراکی ها برای سفره افطار ماه رمضان است. شما به اسانی میتوانید با این دستور بجای تهیه فرنی تک رنگ و ساده،فرنی سه رنگ درست کنید.

 

مواد اولیه برای تهیه فرنی سه رنگ :

 

پودر ژلاتین : 1 قاشق سوپ خوری

آب : 1/4 پیمانه

آرد : برنج 3 قاشق سوپ خوری معادل 50 گرم

شیر : 500 میلی لیتر

شکر : 5 قاشق سوپخوری معادل 100 گرم

گلاب : یک یا دو قاشق سوپخوری

آموزش طرز تهیه فرنی رنگی خوشمزه ویژه افطار

طرز تهیه فرنی سه رنگ

پودر ژلاتین رابا آب مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم «روش بن ماری» قرار دهید تا حل شوذ آرد برنج را در شیر حل کنید شکر و گلاب رابه ان افزوده و روی حرارت ملایم قرار دهید.مخلوط را مرتب به هم بزنید تا غلیظ شود، سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.

 

سپس ژلاتین حل شده رابه ان اضافه کنید. « اگر ژلاتین رابه فرنی گرم اضافه کنید فرنی میبرد ».

 

برای سه رنگ شدن و مجلسی تر شدن فرنی ؛ می تونید فرنی رابه سه قسمت تقسیم کنید به یک قسمت زعفران و به یک قسمت کاکائو اضافه کنید.

 

مواد را در قالب ریخته ودر یخچال قرار دهید تا ببندد این فرنی رو می تونید با مربا سرو کنید.

 


حتما بخوانید:  آموزش درست کردن دسر فرنی پرتقال


 

آموزش طرز تهیه فرنی رنگی خوشمزه ویژه افطار

بخور نخورهای ماه مبارک رمضان – تغذیه مناسب رمضان

بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری چربی بعنوان ذخیره انرژی در نقاط مختلف ذخیره می‌كند و اگر این چربی‌ها به مدت طولانی، در بدن باقی بمانند می توانند به شكل فشرده درآمده و احتمال مورد استفاده قرار گرفتن چربی‌ها در بدن، كمتر شود.
 

بنابر این روزه‌داری حتی در كسانی كه لاغر یا دارای وزن طبیعی هستند، به بدن این فرصت را می دهد تا بدن آن ها این چربی‌هاي‌ زمانمند را بسوزاند و پس از پایان دوره روزه‌داری، بجای آن ها چربی تازه جای گزین شود.همچنین این ماه برای افرادی كه چربی بیش از حدی را در بدن خود ذخیره دارند نیز فرصت مغتنمی فراهم میشود تا مقداری از انها را برای تولید انرژی به مصرف برسانند و از اضافه وزن خود بكاهند.

 

دكتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه در گفت و گو با «جام‌جم»؛ درخصوص چند و چون و بخور و نخورهای ماه مبارك رمضان میگوید: تعداد زیادی از افراد با فرا رسیدن ماه رمضان، سوالات فراوانی در خصوص نحوه تناول غذا در وعده‌هاي‌ سحر و افطار برایشان پیش می آید كه با حرف‌هاي‌ ضد و نقیضی كه از اطراف به گوششان می رسد، سرگردان میمانند كه بالاخره چطور و چگونه باید روزه خودرا افطار كنند ودر سحرگاه بایستی چه غذاهایی را صرف كنند.

 

به گزارش تالاب وی با اعلام این موضوع در ادامه یادآور میشود: بهتر است در وعده سحر، غذا هم چون نان، پنیر، طالبی و… سبك و حتی‌الامكان كم‌چرب باشد، ولی باید خاطرنشان كرد كه خوردن غذا هاي حاضری برای كودكان خوب نیست و نمی تواند انرژی انها را تامین كند. پس بهتر است در وعده سحر انها غذا هاي كم چربی هم چون برنج و خورش نیز جای گیرد.

 

این متخصص تغذیه عنوان می‌كند: غذا هاي پرچرب می توانند در طول روز باعث تشنگی افراد شوند. بهمین دلیل خوردن «كله‌پاچه و بیفتك‌هاي‌ چرب» اصولا توصیه نمی شوند و لازم است كه بجای این نوع غذاها، در وعده سحر از سبزیجات و ماست استفاده شود تا زمان گرسنگی فرد به این وسیله به تعویق بیفتد.

آموزش طرز تهیه فرنی رنگی خوشمزه ویژه افطار

چگونه روزه خودرا افطار كنیم؟

آش و سوپ رقیق و حلیمی كه در انها از مقدار كمی سرخ‌كردنی استفاده شده باشد، بهترین غذا هنگام افطار است. دكتر درستی با اشاره به این مطلب اظهار می‌كند: بهتر است روزه‌داران پس از صرف آب جوش و خرما، شیر گرم، مقداری نان به همراه پنیر و سبزی را فراموش نكنند.

 

وی در خصوص روزه‌داری در ماه‌هاي‌ تابستان می‌افزاید: بدلیل ان كه در ساعات 20 تا 30/20؛ اذان مغرب داده می شود، شایسته است روزه‌داران عزیز بلافاصله پس از صرف افطار سبك، اقدام به صرف شام خود كه حاوی برنج، خورش، سالاد و ماست است، كنند و تا هنگام خواب از نوشیدن 2 لیوان چای، یك لیوان شیر، 2شماره بیسكویت و شیرینی كم‌شیرین، خرما و میوه دریغ نكنند.

 

دكتر درستی در ادامه ابراز می‌كند: روزه‌داران بایستی توجه داشته باشند كه نحوه صرف اینگونه افطار در فصول سرد تغییر می‌كند و روزه‌داران پس از صرف افطار سبك «نان، پنیر، سبزی و…» در ساعات بین 17 تا 18؛ بایستی در ساعات بین 20 تا 30/2 اقدام به صرف وعده شام كنند.

 

روزه‌داری در كودكان

وی متذكر می شود: در ایام روزه‌داری باید به تغذیه كودكان مابین 9تا12سال و نوجوانان بین 13تا18‌‌سال توجه خاصی شود؛ چراكه دریافت ناكافی مواد غذایی میتواند به رشد و نمو انها، لطمات جبران ‌ناپذیری وارد كند.

 

نوجوانانی كه دچار وقفه در رشد یا نمو شود، گاها با كوتاه ماندن قد، لاغری یا چاقی بیمارگونه مواجه میشوند؛ ولی متاسفانه اختلالاتی كه در اثر وقفه نمو در ساختمان دستگاه‌هاي‌ بدنی انها اتفاق می‌افتد، عموما مبتلا به ضعف و دردهای بدنی «بویژه سردردهای مزمن»‌؛ بیماری‌هاي‌ زنان، سقط و زایمان زودرس، مرده‌زایی، خون ریزی‌هاي‌ غیرطبیعی و… میشوند، لذا ساده‌اندیشی و بی‌توجهی به وضع تغذیه كودكان و خردسالان به هیچ عنوان جایز نیست.

 

دكتر درستی خاطرنشان می‌كند: بنابر این به دختران 9 تا 12 ساله و همچنین نوجوانانی كه حتی در دسترس كمترین خطر سوءتغذیه قراردارند و به تمام بیماران و حتی افراد بظاهر سالمی كه روزه‌داری منجر به علائم شدید بدنی از جمله ضعف فراوان در آن ها می شود، توصیه می شود با مشورت با متخصص تغذیه و متخصصان بیماری‌ها اقدام به روزه‌داری كنند.

 

گروه اشپزی تالاب
جدیدترین مطالب سایت