دانه کنجد برای تقویت سلامت بدن

مجموعه : تغذیه سالم
دانه کنجد برای تقویت سلامت بدن

خواص دانه کنجد

مصرف کنجد و روغن آن در سلامتی بدن تاثیر مثبتی دارد . بهترین جایگزین برای روغن های شرکتی روغن کنجد میباشد . تاثیر کنجد بر تقویت سلامت بدن , به گفته کارشناسان تغذیه، درحالیکه ویژگی هاي آنتی اکسیدانی موجود در دانه کنجد با پیری مقابله می‌کند، اسیدهای چرب امگا موجود در آن به رشد مو کمک میکند.

 

کنجد همچنین به درخشش پوست و التیام زخم پوستی کمک میکند. دانه هاي کنجد منجر به حفظ گرما و رطوبت پوست میشوند.

 

دانه هاي کنجد سرشار از ویژگی هاي ضدالتهابی هستند که برای التیام قرمزی و سایر مشکلات پوست صورت از طریق رهایی از پاتوژن ها و سایر عوامل مسبب عفونت هاي پوستی ضروری اند.

 

ترکیب یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق پودر کنجد و استفاده ازآن بر روی پوست صورت یک یا دو بار در هفته می‌تواند به شادابی پوست کمک کند.

 
دانه کنجد برای تقویت سلامت بدن

دانه های کنجد

 

فواید کنجد فقط به پوست ختم نمی‌شود، بلکه برای مو هم خاصیت دارد. گفته میشود کنجد با تغذیه ریشه مو با اسیدهای چرب امگا خود، موجب رشد مو میشود.

 

همچنین کنجد به مرطوب سازی پوست سر کمک کرده و جریان خون به سمت فرق سر را در جهت جوان سازی فولیکول هاي مو التیام می بخشد.

 

بهتر است دو قاشق چایخوری روغن کنجد رابا ۲ تا ۳ قطره روغن رزماری و یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط نمایید.

 

بررسی تاثیر کنجد بر تقویت سلامت بدن

این ترکیب رابه فرق سر مالیده و با حرکات آرام دست ماساژ دهید سپس موهایتان رابا شامپو فاقد موادشیمیایی و نرم کننده بشویید. دو تا سه بار اینکار را در هفته انجام دهید.

 

روغن کنجد در مقایسه با سایر روغن ها، حاوی بالاترین میزان روغن است. مصرف این روغن به از بین بردن پلاک هاي دندانی کمک کرده و بهداشت دهان و دندان را افزایش می‌دهد.

 

روغن کنجد با تسکین یبوست، سلامت گوارش را التیام می بخشد. همچنین مصرف این روغن برای افرادی که تحت درمان رادیوتراپی به خاطر سرطان هستند، مفید است.

 

ترکیبات دانه کنجد، نظیر منیزیم، به حفظ میزان سالم انسولین و گلوکز کمک کرده و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. میزان منیزیم کنجد برای کاهش فشارخون هم ایده آل است.

 

دانه هاي کنجد دارای خواص ضدپیری هستند که با تغذیه موها، مانع از سفیدشدن انها میشوند.

 

کنجد همچنین موجب کاهش التهاب مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها می‌شود. کنجد از پوست در مقابل اشعه هاي UV خورشید و همچنین رادیکال هاي آزاد محافظت می‌کند.

مهر

جدیدترین مطالب سایت