تصویر متحرک از عواقب عطسه در یک نگاه

مجموعه : دانستنیها
تصویر متحرک از عواقب عطسه در یک نگاه

به هنگام عطسه کردن چه اتفاقی می افتد؟

این تصاویر در جریان یک مطالعه بر روی دینامیک سیالات عطسه ثبت شدند و با ارائه تصاویر واضح‌تری از این افشانه‌های عفونی، اطلاعات بیشتری در مورد نقش آن‌ها در انتشار بیماری‌ها ارائه کرده‌اند.

 

محققان در سال 2014 دریافته بودند که عطسه‌ها می‌توانند ابرهای گازی نامرئی را به حرکت را به حرکت دربیاورند که قطرات ریز را بطور مخفیانه تا 200 برابر دورتر از تصورات پیشین منتقل می‌کنند. محققان موسسه فناوری ماساچوست با استفاده از یک دوربین پرسرعت توانسته‌اند قطرات ریز حاصل از عطسه را که چندین دقیقه در هوا باقی می‌مانند، به تصویر بکشند.
 

محققان در سال 2014 دریافته بودند که عطسه‌ها می‌توانند ابرهای گازی نامرئی را به حرکت را به حرکت دربیاورند که قطرات ریز را بطور مخفیانه تا 200 برابر دورتر از تصورات پیشین منتقل می‌کنند.

 

به گزارش تالاب:آنها طی آزمایشی در اوایل امسال، داوطلبان انسانی را در بر ابر یک پس‌زمینه سیاه قرار داده و از دوربین‌های پر سرعت تک‌رنگ استفاده کردند که بر روی دهان داوطلبان متمرکز شده بودند. سپس بینی این افراد را تحریک کردند تا یک عطسه شدید ایجاد شود.

 

 

تصویر متحرک از عواقب عطسه در یک نگاه
تصویر متحرک از عواقب عطسه در یک نگاه

 

این دانشمندان دریافتند که عطسه‌ها باعث ایجاد صفحه گسترده‌ای از مایعات در هوا می‌شوند که سپس به شکل بالون درآمده و به شکل قطرات ریز منفجر می‌شوند.

 

آن‌ها همچنین در نهایت تعجب کشف کردند که قطرات حاصل از عطسه در شرایط درست می‌توانند تا چندین دقیقه در هوا باقی بمانند؛ این بدان معنی است که یک عطسه ساده می‌تواند تمام افراد حاضر در اتاق را بیمار کند.

 

این جزئیات در مجله Medicine منتشر شده است.

جدیدترین مطالب سایت