بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

بیوگرافی کامل الناز شاکردوست

در اینبخش از تالاب نگاهی کوتاهی بـه زندگی و آثار هنرمند محبوب و خوش سیما کشورمان خانم الناز شاکردوست می‌پردازیم که با اثار چند سال اخیرشان مورد توجه جشنواره های‌ داخلی و خارجی شده اند. در ادامه با ما همراه باشید.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

الناز شاکر دوست در چه سالی متولد شد؟

الناز شاکردوست، طراح صحنه و لباس و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، متولد: ۱۳۶۳/۰۴/۰۷ می باشد.

 

وی فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده‌ی “هنر و معماری” دانشگاه “آزاد” تهران اسـت. شاکردوست بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و با بازی در فیلم «گل یخ» «83» کیومرث پوراحمد، پا بـه عرصه‌ی سینما گذاشت. الناز شاکردوست، جایزه‌ی بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی فیلم سان فرانسیسکو آمریکا، را در کارنامه دارد.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

سوپر استاری کم نظیر

سینمای رمانتیک دهه ۸۰ بدون شک یکی از پرستاره‌ترین دهه‌های سینمای کشور جمهوری اسلامی ایران اسـت که بـه‌نوعی می‌توان گفت هنوز هم با نام‌هایش شناخته میشود. یکی از این نام‌ها الناز شاکردوست بود.

 

دوگانه او با محمدرضا گلزار و امین حیایی پرطرفدارترین آثار سینمای ان روزها را رقم می‌زد. شاکردوست باوجود سن کمش یکی از بازیگران باتجربه سینما محسوب میشود.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

او زمانی که تنها ۳۰ سال داشت سابقه نقش‌آفرینی در ۳۴ فیلم سینمایی را یدک می کشید. باوجود تحول در سبک و سیاق سینمای کشور جمهوری اسلامی ایران و ظهور ستاره‌های جدید الناز شاکردوست هنوز طرفداران خود را دارد.

 

البته مدتی اسـت کم‌کارتر یا بهتر اسـت بگوییم گزیده کار شده اسـت. سینمادوستان حتماً نقش‌آفرینی الناز شاکردوست در آثاری همچون «گل یخ»؛ «عروس فراری»؛ «بی‌وفا» و … را به یاد دارند.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

خانواده الناز شاکردوست

الناز شاکردوست ۷ تیر ۱۳۶۳ در محله پاسداران تهران متولد شد. او یک برادر بزرگ تر بنام علی و یک خواهر کوچک‌تر از خود بنام الیکا دارد. الناز علاقه شدیدی بـه خانواده دارد و بیشتر لحظات عمرش را در کنار ان‌ها می‌گذراند.

 

بـه‌طور کلی کمتر در اذهان عمومی دیده می‌شود و بیشتر زندگی‌اش در خانه پدری بـه ورزش، مطالعه، تماشای فیلم و هم‌نشینی با خانواده می‌گذرد.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

علاقه الناز شاکردوست به بازیگری

از کودکی عاشق نواختن پیانو و بازی کردن بود، بـه‌طوری که همه ی ی اطرافیان پی بـه استعداد او برده بودند. بااینکه کسی مانع ورود او بـه دنیای هنر نبود، در دوره دبیرستان رشته ریاضی را انتخاب کرد و دیپلمش را با معدل ۱۹.۲۳ گرفت. اما علاقه‌اش بـه هنر نهایتاً غلبه کرد و در کنکور هنر شرکت کرد.

 

شاکردوست تحصیلاتش را در رشته نمایش و طراحی صحنه در دانشکده هنرومعماری پایتخت ادامه داد. جالب اینجاست که هنوز دوره لیسانسش بـه اتمام نرسیده بود که تبدیل بـه یک ستاره سینما شد. اما شهرت مانع ادامه تحصیل وی نشد. شاکردوست چندین سال بعد تحصیلات تکمیلی‌اش در رشته هنر را در لندن ادامه داد.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

استارت فعالیت هنری شاکردوست

فعالیت بازیگری الناز شاکردوست بعد از ورود بـه دانشگاه، از تئاتر آغاز شد. کیومرث پوراحمد که بازی وی را در صحنه‌های تئاتر دیده بود، برای بازی در فیلم جدیدش از او دعوت بـه عمل آورد.

 

الناز شاکر دوست طرفدار چه تیمی است؟

الناز شاکردوست در اسپانیا « او از طرفداران باشگاه بارسلونا اسـت»

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

بـه‌این‌ترتیب الناز شاکردوست در سال 83 با بازی در فیلم «گل یخ» بـه نویسندگی و کارگردانی پوراحمد پا بـه عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر یک سال در ۴ فیلم سینما حضور پیدا کرد. شاکر دوست بـه‌واسطه چهره خاص و زیبایش خیلی زود محبوب و تبدیل بـه یکی از جوان‌اول‌های سینمای کشور جمهوری اسلامی ایران شد.

 

اوج محبوبیت الناز شاکردوست

الناز جوان در تجربه دومش «مجردها» بازی متفاوتی از خود بـه نمایش گذاشت. بعد از آن‌هم در «عروس فراری» برای اولین بار در مقابل امین حیایی قرار گرفت.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

زوج او با امین حیایی و محمدرضا گلزار بارها در آثاری همچون «چـه کسی امیر را کشت»؛ «مجنون لیلی»؛ «دو خواهر» و «آتیش بازی» و… تکرار شد. او با شروع دهه ۹۰ فصل جدید از زندگی هنری را آغاز کرده اسـت.

 

شاکردوست با حضور در آثاری همچون «مبارک» «انیمیشن»؛ «اسب سفید پادشاه»؛ «خفگی» و «سراسر شب» نشان داد که بـه دنبال تجربه‌های کاملاً نو تازه اسـت.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

وی تا کنون بارها برای دریافت جایزه بهترین بازیگری در جشنواره‌های انجمن منتقدین، خانه سینما و جشنواره فیلم فجر نامزد شده اسـت. در سال ۹۴ نیز اولین جایزه بازیگری‌اش را برای بازی در فیلم «تابو» از جشنواره فیلم سان‌فرانسیسکو دریافت کرد.

 

فعالیت های خارج از سینما الناز شاکردوست

منهای سینمای الناز شاکردوست خارج از حیطه بازیگری نخواهد بود. تنها شغل و فعالیت جدی

او بازیگری اسـت و بـه‌جز دوره‌هایی کوتاه فعالیت بـه‌عنوان مدلینگ از این حرفه‌ها پا فراتر نگذاشته اسـت.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

الناز شاکردوست با نقش‌آفرینی در مجموعه «قلب یخی» محمدحسین لطیفی برای اولین بار در مدیومی غیر از سینما دیده شد.

 

مدتی هم خبر ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی بنام «وطن مـن» با بازی وی منتشر شد که البته پخش ان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. شاکردوست در سال ۱۳۹۶ با بازی در نمایش «گم‌وگور» پس از سال ها بـه صحنه تئاتر بازگشت. «گم‌وگور» نمایشی بود بـه کارگردانی امیر مهندسیان که امیر جعفری و الناز شاکردوست بازیگران اصلی ان بودند.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

انگیزه الناز شاکر دوست در سینما

الناز شاکردوست از عدم نیاز مالی‌اش بـه سینما و هم چنین دردسرهای چشم‌رنگی بودنش میگوید: «متأسفانه باید بگویم یک‌سری نان چشم رنگی بودن خود را خورده‌اند اما مـن چوبش را خوردم. برخی منتقدان و کارگردانان همیشه گفته‌اند که توانایی بازیگری مـن در پس چشم رنگی بودنم پنهان‌شده اسـت.

 

درواقع خیلی اوقات چهره‌ام از بازی‌ام پیشی ‌گرفته اسـت. سعی کردم با نه گفتن بـه خیلی پول‌ ها و کارها ان‌ هم در سن و سالی که دارم، ثابت کنم این‌طور نیست که مـن فقط بخواهم پولی بگیرم و بازی کنم. همین مسئله باعث شده کارگردان‌ ها نسبت بـه مـن ترس داشته باشند…

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

خیلی وقت اسـت دیگر بخاطر دیده شدن و پول و… کار نمی‌کنم. خدا را شکر همیشه خانواده خوبی داشتم و هیچ‌وقت بخاطر ثروت بازیگر نشدم. حتی اولین فیلمی راکه برای قراردادش رفتم با ماشینی رفتم که پدرم برایم خریده بود.

 

آسیب خطرناک به الناز شاکردوست

سال 96 یک اتفاق ناگوار برای الناز شاکردوست و اهالی سینما بـه همراه داشت. الناز شاکردوست در پشت‌صحنه فیلم سینمایی دو طبقه روی پیلوت دچار سانحه‌ ای خطرناک شد و مدتی زیادی را در بیمارستان بـه سر می برد. وی از ناحیه کمر و از ارتفاع یک‌ونیم متری بـه زمین افتاد و آسیب جدی بـه مهره‌های ستون فقراتش وارد شد.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

جمع کثیری از هنرمندان و ورزشکاران در بیمارستان از بازیگر محبوب عیادت کردند. اما خبری از عوامل فیلم نبود. شاکردوست با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش نوشت: حال مقصرین الآن چطوره؟ دیگه نمیکشم او در پستی دیگر اعلام کرد که حتی یک نفر از عوامل ان پروژه حالش را هم نپرسیده اسـت.

 

خوشبختانه پس از مدتی حال بازیگر خوب کشورمان رو بـه بهبود رفت. این تنها حادثه سینما پیش‌آمده برای شاکردوست نبود. در سال 93 وقتی الناز شاکردوست در سکانسی از فیلم «تابو» ایفای نقش می کرد، بـه یک‌باره بـه سمت دریا کشیده شد و تا مرز غرق شدن رفت.

 

نگهبانی که تصادفاً در ان نزدیکی بود بـه دل آب زد و وی را نجات داد. شاکردوست میگوید بعد از آن اتفاق تا مدت‌ها وقتی زیر دوش حمام می‌رفتم احساس میکردم در حال غرق شدن هستم. یا شب‌های بسیاری خوابم نمی‌برد زیرا مدام حس میکردم دارم می‌روم زیر آب.»

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

 

حضور الناز شاکر دوست در خارج از ایران

شاکردوست معتقد اسـت تجربه مرگ باعث ایجاد تغییر و تحولات شدید در او و نگاهش بـه جهان شد. او بعد از اسب سفید پادشاه نزدیک بـه سه سال در هیچ پروژه سینمایی دیده نشد و در خارج از کشور بـه تحصیل، مطالعه و تمرین بازیگری مشغول بود.

 

این خودسازی بی‌تأثیر هم نبود. الناز شاکردوست در سال ۱۳۹۵ حضور کاملاً متفاوت و درخشانی در فیلم سینمایی «خفگی» داشت که برای بازی در ان فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینما نیز شد.

 

همسر الناز شاکردوست

الناز شاکر دوست میگوید: «آرزوهایی دارم که برای بسیاری از آدم‌ها اتفاقات روزمره زندگی‌شان اسـت و شاید اصلاً بـه ان‌ها فکر هم نمی‌کنند.» همان‌گونه که بسیاری از آدم‌ها هم ‌آرزوهایی دارند که زندگی روزمره ستارگان اسـت شاید بـه ان فکر هم نکنند.

 

حقیقیت های جالب در مورد الناز شاکردوست

خانم بازیگر بـه تناسب‌اندام خود اهمیت زیادی می‌دهد. ورزش روزانه‌اش ترک نمیشود. بدن‌سازی، تی‌آرایکس و اسکی از ورزش‌های موردعلاقه‌اش هستند. او معتقد اسـت یوگا نیز یکی از ضروری‌ترین و مفیدترین فعالیت‌ها برای سلامت جسم و روح اسـت.

 

بیوگرافی الناز شاکردوست بازیگر محبوب سینما (+عکس)

عکس های جذاب از الناز شاکردوست

 

شاید برایتان جالب باشد که گوهر خیراندیش یکی از صمیمی‌ترین دوست‌های الناز شاکردوست اسـت. این دو هنرمند محبوب باوجود اختلاف سنی بیش از بیست‌ساله‌شان مدت‌هاست رفقای صمیمی و درجه اول یکدیگر هستند. الناز شاکردوست بعد از خانواده و بازیگری، فوتبال را هم عاشقانه دوست داد. او طرفدار دوآتشه تیم پرسپولیس تهران اسـت.

 

بالاتر بـه زندگی شخصی و علایق کامل خانم بازیگر پرداخته ایم ؛ بـه جرعت می‌توان گفت او جز بازیگران توانا و باهوش کشور عزیزمان اسـت که با نقش آفرینی های‌ مختلف در فیلم ها و سریال ها توانسته اسـت جایگاهی برای خود پیدا کند، برای ایشان آرزوی موفقیت روز افزون می کنیم.

جدیدترین مطالب سایت