بیوگرافی امیر محمد متقیان همکار عمو پورنگ

بیوگرافی امیر محمد متقیان همکار عمو پورنگ

امیر محمد متقیان کـه بیشتر با نام کوچکش یعنی امیرمحمد شناخته می‌شود، جوان ترین مجری تلویزیون ایران بوده و بیشتر درکنار داریوش فرضیایی «عموپورنگ» دیده میشود. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد امیرمحمد متقیان را منتشر کرده ایم.

 

بیوگرافی امیر محمد متقیان و خانواده اش

امیرمحمد متقیان متولد 13 آذر 1374 در ساوه بازیگر و مجری ایرانی اسـت. یك دانه خانه اسـت تا كلاس پنجم ابتدایی در مدرسه تیزهوشان درس خوانده اسـت و دبیرستان در رشته ادبیات و علوم انسانی بوده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی امیرمحمد متقیان در برنامه عمو پورنگ


 

خانواده امیر محمد متقیان

خانواده امیرمحمد متقیان

تک فرزند و مادرش اهل ساوه و پدرش اهل تهران ودر شغل چاپ و طراحی تابلو و پارچه نویسی میباشد کـه تا سوم دبستان دراین شهرت زندگی می‌کردند.

 

شروع کار امیر محمد متقیان با تئاتر

شروع کار امیر محمد متقیان با تئاتر

درسال 1383 وقتی 9 ساله بود پس از آشنایی با یک کارگردان تئاتر در شهر ساوه وارد بازیگری شد ودر دو تئاتر شهرستانی بروی صحنه رفت.

 

به شهرت رسیدن امیر محمد متقیان

به شهرت رسیدن امیر محمد متقیان

 

امیرمحمد متقیان در نخستین حضور سینمایی ‌اش با چهره‌اي متفاوت در فیلم «طبقه یک و نیم» ایفای نقش کرد. بـه گزارش مشاور رسانه‌اي پروژه؛ امیرمحمد متقیان بازیگر شناخته‌شده برنامه‌هاي‌ کودک کـه بیش از یک دهه در برنامه‌هاي‌ متنوع کودک و نوجوان درکنار داریوش فرضیایی «عموپورنگ» نقش‌آفرینی کرده و بـه شهرت رسیده اسـت، حالا با نقش و چهره‌اي متفاوت در فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» نخستین تجربه سینمایی خودرا پشت سر گذاشته اسـت.

 

خصوصیات اخلاقی امیر محمد متقیان

خصوصیات اخلاقی امیر محمد متقیان

 

امیرمحمد راحت حرف میزند و مزه‌پرانی‌هایش حال خوبی بـه آدم می دهد. اگر چه بـه عقیده خیلیها، دیده شدن و اهمیتش را از بودن و قرار گرفتن در كنار عمو پورنگ دارد، اما سالها حضور و مقبولیت امیرمحمد متقیان نشان داده بی‌ان كه سایه‌اي بر سرش سنگینی كند، قابلیت ماندن دارد، هرچند بامرام‌تر از ان اسـت كه بخواهد ساز جدایی كوك كند: «تا وقتی عمو پورنگ مرا بخواهد میمانم و همكاری می‌كنم.» این رابا تاكید و تعصب خاص می گوید.

 

آشنایی با عمو پورنگ

آشنایی با عمو پورنگ

امیرمحمد کـه در تابستان سال 1384 بـه عنوان مهمان در برنامه کودک و نوجوان شبکه جام جم حضور یافته بود با داریوش فرضیایی مجری برنامه آشنا شد. در ان برنامه هم بلبل زبانی بـه کمکش آمد و بـه دعوت عوامل برنامه مجری کمکی عموپورنگ شد.

 

ماجرای بازیگر شدن امیر محمد متقیان

ماجرای بازیگر شدن امیر محمد متقیان

تابستان ها کـه بیکار بودم همراه بابا بـه مغازه می رفتم ؛ یک روز کـه ایشان از مغازه بیرون بود یکی از کارگردانان تئاتر ساوه برای سفارش بنر تبلیغاتی مراجعه کرد. من مشخصات کار را ثبت کردم و موقع خداحافظی گفتم لطفا بیعانه را فراموش نکنید همین جمله باعث شد تا از من خوشش بیاید لبخندی زد و گفت شـما پسر همین آقایی هستید کـه این جا مغازه دارد؟ گفتم بله

 

خلاصه مبلغی داد و بی آنکه چیزی بگوید رفت اما طولی نکشید کـه پیشنهاد حضور من در تئاترش رابا پدرم در بین گذاشت ان زمان کلاس دوم ابتدایی بودم.

 

خوانندگی و مداحی

خوانندگی و مداحی

متقیان صدای خوبی برای آواز و مداحی دارد ودر ترانه ها و موزیک هایي کـه در برنامه هاي‌ کودک تولید می‌شود خوانندگی کرده و همین طور مداحی نیز انجام‌می دهد و قطعه معروفی را نیز اجرا کرده اسـت.

 

الگوی امیر محمد متقیان

الگوی امیر محمد متقیان

وی در مسیر هنری کـه پیش میرود، در مورد الگوی خود چنین می گوید:

«الگوی من عمو پورنگ اسـت او با این سن و سال و کسوت خودش را کاملا اندازه بچه ها میکند و حرف ها و شوخی هاي‌ خیلی ساده و بچگانه بـه زبان می آورد.»

 

رویاهای دست نیافته امیر محمد متقیان

رویاهای دست نیافته امیر محمد متقیان

عاشق سینه چاک ماشین و بازیگری اسـت و از 8 سالگی خاک صحنه خورده ؛ ضربه زدن بـه توپ فوتبال و دوچرخه سواری در کوچه را رویای روزهای رفته اش کرده اسـت. همان روزهایی کـه شادمانه هاي‌ رنگ وارنگ و خنده را بر لب هاي‌ همسالانش می نشاند.

 

ازدواج امیر محمد متقیان

ازدواج امیر محمد متقیان

امیر محمد متقیان هنوز ازدواج نکرده و مجرد میباشد

 


مطالب مشابه: عکس و نام بازیگران سریال کلبه عمو پورنگ «داستان سریال کلبه عمو پورنگ»


 

بیماری امیر محمد متقیان 

بیماری امیر محمد متقیان 

امیر محمد متقیان در 24 بهمن 1394 ساعاتی مانده بـه اجرای برنامه دچار افت فشار شد کـه مشکلی خاصی نبود ؛ او مبتلا بـه هیچ بیماری نمی باشد.

 

کارهای تصویری امیرمحمد متقیان

کارهای تصویری امیرمحمد متقیان

  • یکی و تکی – 1384
  • باز باران با طراوت – 1385
  • سفر بی خطر – 1386
  • شبکه کودک شبکه کوچک – 1387
  • فوق برنامه عمو پورنگ – 1388
  • بوستان دوستان پورنگ – 1389
  • شبکه کودک عمو پورنگ – 1390
  • عبور موقت – 1390
  • هزار و شصت و شونزده – 1391
  • کتابخانه عمو پورنگ – 1392
  • عیدانه 94 عمو پورنگ – 1394
  • محله گل و بلبل – 1398–1394
  • عیدانه 95 عمو پورنگ – 1395
  • بالشها – 1397
  • عیدانه 99 عموپورنگ – 1399
  • بچه محل – 1399
  • کلبه ي عمو پورنگ _1400

 

عکس های جدید امیرمحمد متقیان و عموپورنگ

 

عکس های جدید امیرمحمد متقیان و عموپورنگ

 

عکس های جدید امیرمحمد متقیان

 

عکس های جدید امیرمحمد متقیان

 

عکس های جدید اینستاگرام امیرمحمد متقیان

 

عکس های جدید اینستاگرام امیرمحمد متقیان

 


مطالب مشابه: حال و هوای محرم در بین هنرمندان و بازیگران ایرانی «عکس»


 

در پایان

همان روزهایی كه شادمانه‌‌هاي‌ رنگ وارنگ و خنده‌هاي‌ ریز را بر لب‌هاي‌ همسالانش می‌نشاند. امیرمحمد صدای شش دانگ و دلنشینی هم دارد و تاكنون بیش از 20 ترانه شاد و كودكانه رابا عموپورنگ هم خوانی كرده و خوانندگی 5 اثر موسیقایی در ژانر مذهبی را نیز بـه تنهایی بـه عهده داشته اسـت.

جدیدترین مطالب سایت