بیوگرافی مهرانه مهین ترابی | علت مجرد ماندن مهرانه مهین ترابی

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی | علت مجرد ماندن مهرانه مهین ترابی

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی

نام و نام خانوادگی: مهرانه مهین ترابی

متولد: 20 مرداد 1336

شهر تولد: کرج

میزان تحصیلات : لیسانس بازیگری و کارگردانی

تاهل: مجرد

 

مهرانه مهین ترابی متولد 20 مرداد 1336 از شهر زیبای کرج میباشد.

تحصیلات وی : فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

او فرزند چهارم دریک خانواده پرجمعیت هفت نفری است و که فقط وی در کار هنر بازیگری میباشد.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی | علت مجرد ماندن مهرانه مهین ترابی

 

ازدواج و همسر مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی هنوز مجرد میباشد ودر پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نمی کند گفته است:

 

دوست داشتم ازدواج کنم ولی بخاطر عشقی که به سینما و تلویزیون و بازیگری داشتم تصمیم گرفتم مجرد باشم. در جای دیگر گفت : من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای خانواده ام آشپزی کنم ولی از آنجا که عاشق بازیگری هستم ترجیخ میدم به حرفه ام بپردازم.

 

ورود به دنیای بازیگری

مهرانه مهین ترابی توانست با بازی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا ودر سال 1356 وارد دنیای هنر بازیگری شود.

 

مهرانه مهین ترابی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی درسال 1365 به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار درسال 1371 عضوی از خانواده مجموعه هاي‌ تلویزیونی شد و با نقش آفرینی در مجموعه همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.

 

محبوبیت مهرانه مهین ترابی با سریال خانه سبز دوچندان شد و تا امروز در خاطر ما نقش بسته است.

 

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی | علت مجرد ماندن مهرانه مهین ترابی

 

سخت است قلم باشی و دلتنگ نباشی
با تیغ مدارا کنی و سنگ نباشی.
سخت است دلت را بتراشند و بخندی
هی با تو بجنگند و تو در جنگ نباشی.
از درد دل شاعر عاشق بنویسی
با مردم صد رنگ هماهنگ نباشی.
مانند قلم تکیه به یک پا کنی اما
هنگام رسیدن به خودت لنگ نباشی.
سخت است بدانی و لب از لب نگشایی
سخت است خودت باشی و بی رنگ نباشی

 

این متن زیبا در پیج اینستاگرام مهرانه مهین ترابی منتشر شده است.

 

دوران کودکی مهرانه مهین ترابی

از کودکی عاشق موزیک هاي‌ خاص بودم و توجه زیادی به موسیقی هاي‌ با سبک خاص داشتم. مخصوصا به موزیک هاي‌ شارل آرناوور، خوانده معروف فرانسوی علاقه داشتم ؛ ساعت ها می نشستم پای گرامافون و لذت باور نکردنی می بردم.

 

مهرانه مهین ترابی عاشق شهر اصفهان

عاشق و دیوانه شهر اصفهان هستم با تمام وجودم میگویم که به شدت عاشق اصفهان هستم و بعد از ان شیراز را دوست دارم ؛ خیلی زیاد این دو شهر را دوست دارم…و زیاد به این شهرها سفر میکنم. «بیخود نیست به اصفهان لقب نصف جهان را داده اند»

 

سفر کردن دوست دارم

به سفر رفتن را بسیار دوست دارم، هر وقت که پای سفر در بین باشد آماده ام و بیشتر دوست دارم با خانواده ام به سفر بروم ؛ من در سفر رفتن کمی لوسم و امکانات و رفاه را در معرض می‌خواهم.

 

بارها شده که دوستانم به سفر های کمپی رفتند، تورهای طبیعت گردی که در چادر و کیسه خواب میخوابند، اما من همراهی شان نکردم چون من بیشتر دوست دارم وقتی مسافرت می‌روم دریک هتل باشم و یک رفاه نسبی را داشته باشم. یه جورهایی خاص هستم…

 

کتاب خوانی در برخی اوقات

کتاب زیاد دارم ودر اتاقم و روی تختم و کنار میز کارم پر از کتاب است ولی گاهی وقت ها کتاب می خوانم و بیشتر زمانی که برایم سوالی پیش می‌آید به کتاب رجوع میکنم.

 

از گمرک تا کلاس بازیگری

بعد از گرفتن دیپلم یک دوره دو ساله کاردانی محاسبه گمرک را گرفته بودم و مشغول کار در گمرک شدم. بعد شش ماه کار در گمرک فهمیدم هیچ علاقه اي به این شغل ندارم و بخاطر همین از این شغل بیرون امدم. شروع به رفتن به کلاس هاي‌ تئاتر کردم و گاهی وقت ها هم به کتابخانه کرج میرفتمو تقریباً بیشر وقتم دراین دو جا میگذشت.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی | علت مجرد ماندن مهرانه مهین ترابی

دانشگاه در بحبوحه انقلاب

سال 1358 چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه شدم. من واقعا در سخت ترین شرایط تصمیم گرفتم بازیگر شوم که البته خیلی هم اول کار شانس نداشتم ودر اوج جوانی ام عملا زیاد نتوانستم کار کنم چون در ان زمان و شرایط، فیلم زیادی ساخته نمی شد.

 

پیاده روی در پارک

منزل من خیلی نزدیک است به پارک آب و آتش و من آنجا را خیلی دوست دارم و هر موقع بتونم با دوستانم به آنجا می‌روم که پیاده روی کنیم.

 

مهرانه مهین ترابی و شروع بازیگری حرفه ای

نخستین فیلم سینمایی ام را وقتی بازی کردم که 28 سالم بیشتر نداشتم . به اسم گلبهار سال 1364 به کارگردانی زنده یاد تهمینه اردکانی در ان نقش بازی کردم که فیلمی بسیار با کیفیتی هم نبود و همه ی بدون استثنا کار اولشان بود. از فیلمبردار گرفته تا خود خانم اردکانی و دستیارش همگی کار اولمان بود.

 

شرایط برای شروع بهمین صورت بودو جالب اینجاست که چند بار از تلویزیون پخش شد و خیلی ها کار را دیدند و پسندیدن….

 

مهرانه مهین ترابی و ورود به تلویزیون

3 سال بعد از بازی در فیلم گلبهار درسال 1367 چند فیلم و تئاتر دیگر کار کردم ؛ نخستین نقشی که در تلویزون بازی کردم ؛ مش خیرالله و صندوقچه اسرار درسال 1369 بود آنجا برای نخستین بار با فردوس کاویانی همبازی شدم سریالی اپیزودیک بود که یک اپیزود 3 تا 4 قسمتی اش را ما بازی کردیم.

 

مهرانه مهین ترابی چگونه مشهور شد ؟

مهرانه مهین ترابی با نقش آفرینی در مجموعه همسران درسال 1373 و خانه سبز درسال 1375 به کارگردانی بیژن بیرنک و مسعود رسام به اوج محبوبیت و شهرت رسید و از ان به بعد بود که تواسن نقش ها و کارهای بهتر و موفق تری را انجام دهد.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی | علت مجرد ماندن مهرانه مهین ترابی

علت کم کاری در سینما

من کارم رابا سینما شروع کردم ولی در سینما نتوانستم زیاد نقشی را بگیرم و بازی کنم و علت اصلی اش فکر میکنم همان پایین بودن آمار ساخت فیلم در ان سال‌ها بود چون تا سال 1374 – 1373 فیلم چندانی در سینما ساخته نمی شد.

 

اهل ورزش

من مدت زیادی ورزشی که مربوط به یک خانم آمریکایی بود را انجام می دادم، نام ورزش کل نتیکس است . اما متاسفانه ما به خاطر شغل مان نمیتوانیم برنامه ریزی هاي‌ همیشگی داشته باشیم، من سال‌ها ورزش کردم و سلامتی همین حالا خودرا مدیون ان ورزش ها هستم. پیشنهاد میکنم برای سلامتی حتماً ورزش کنید.

 

غذای مورد علاقه مهرانه مهین ترابی

من بیشتر غذاها را دوست دارم ولی قورمه سبزی و بیف استراگانفی که می پزم، بسیار خوشمزه میشوند. در کل همه ی غذاها را دوست دارم ولی بهترین غذا از نظرم همون قورمه سبزی است.

 

علاقه به گل و گیاه

یکی از سرگرمی هاي‌ مورد علاقه من همین گل و گیاه است ؛ روی میز من پر از بنفشه آفریقایی است و پشت پنجره هاي‌ خانه ام پر از شمعدانی است و از گیاهانی که دارم خیلی خوب مراقبت میکنم. طوریکه همه ی از سرحال بودن این گل ها و گیاه ها تعجب میکنند. من از داشتن گل و گیاه احساس خوبی دارم و لذت می‌برم.

 

جدیدترین مطالب سایت