نگاهی به زندگی بازیگران زن ایرانی متولد اسفند ماه

نگاهی به زندگی بازیگران زن ایرانی متولد اسفند ماه

بازیگران زن متولد ماه اسفند، افرادی هستند کـه در ماه آخر سال شمسی بـه دنیا آمده‌اند ودر عرصه هنر و سینما فعالیت دارند. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا ببینید کدام بازیگران سینما و تلویزیون در اسفند متولد شده اند.

 

خصوصیات زنان بازیگر اسفند ماهی

زن بازیگر اسفندی طبق معمولً زنی حساس، رویایی، مهربان، موسیقی‌دوست، مرموز و متین اسـت. او دارای تخیلات شدید و احساسات قوی اسـت و می تواند در سینما و تئاتر نقش‌هاي‌ مختلفی را بازی کند. او عاشق صلح و آرامش اسـت و بـه دخترانش علاقه زیادی دارد.

 

او همچنین پول دوست، حسود، دو دل، ترسو و نا امید اسـت و باید با احتیاط و مراقبت با او رفتار کرد. او می تواند همسری کامل باشد اما نیاز بـه تشویق و حمایت دارد. او از نظر جسمی ضعیف اسـت و باید بـه سلامتی خود اهمیت بدهد.

 

1. بیوگرافی آفرین عبیسی

بیوگرافی آفرین عبیسی

آفرین عبیسی یک بازیگر اهل ایران اسـت کـه درسال ۱۳۳۰ در لاهیجان بـه دنیا آمد. او فعالیت هنری خودرا با بازی در فیلم لیلی و مجنون درسال ۱۳۴۹ آغاز کرد ودر فیلم‌هاي‌ معروفی مانند طوقی، کاکو، پل، شهرت، نیمه پنهان و چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت نقش آفرینی کرد.

 

او درسال ۱۳۵۰ با ایرج صادق پور، تهیه کننده و فیلم بردار، ازدواج کرد و سه فرزند بـه نام‌هاي‌ محمدامین، هادی و لیلی دارد. او پس از ۲۸ سال دوری از بازیگری درسال ۱۳۷۸ با فیلم کودک و سرباز بـه سینما بازگشت و تا کنون در بیش از ۳۰ فیلم و سریال تلویزیونی حضور داشته اسـت. او علاقه زیادی بـه مطالعه و شعر مولانا دارد و بـه حجاب و ارکان دینی پایبند اسـت.

 


مطالب مشابه: نام افراد مشهور متولد اسفند « ایرانی و خارجی»


 

2. بیوگرافی الیزابت امینی

بیوگرافی الیزابت امینی

الیزابت امینی یک بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۵۴ در تهران بـه دنیا آمد. او تحصیلات خودرا در رشته روان‌شناسی نیمه‌کاره رها کرده و بـه علت علاقه بـه بازیگری، در آموزشگاه پویا دوره آموزش بازیگری را شروع کرد. او درسال ۱۳۷۹ با فیلم خواب سفید بـه کارگردانی حمید جبلی، اولین تجربه سینمایی خودرا داشت.

 

او همچنین در سریال‌هاي‌ معروفی مانند همسایه‌ها، همراز، وفا، شب هزارویکم و گلی برا گلی نقش آفرینی کرد. او درسال ۱۳۹۹ با توهین بـه شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌اي ایران، از سوی بسیاری از مردم و هنرمندان ایران مورد انتقاد قرار گرفت.

 

3. بیوگرافی پروانه معصومی

بیوگرافی پروانه معصومی

پروانه معصومی یک بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی بود کـه درسال ۱۳۲۳ در تهران بـه دنیا آمد. او تحصیلات خودرا در رشته زبان‌هاي‌ خارجی از دانشگاه ملی ایران بـه اتمام رساند و برای مدتی بـه کشور آلمان رفت.

 

او درسال ۱۳۵۱ با فیلم رگبار بـه کارگردانی بهرام بیضایی، اولین تجربه سینمایی خودرا داشت ودر فیلم‌هاي‌ معروفی مانند غریبه و مه، کلاغ، گل‌هاي‌ داوودی، جهیزیه‌اي برای رباب و شکوه زندگی نقش آفرینی کرد. او سه بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد. او درسال ۱۴۰۲ در سن ۷۸ سالگی در صومعه‌سرا درگذشت.

 

4. بیوگرافی حنانه شهشهانی

بیوگرافی حنانه شهشهانی

حنانه شهشهانی یک بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۶۸ در تهران بـه دنیا آمد. او در رشته موسیقی تحصیل کرده و ویولن ساز تخصصی اوست. او اولین بار در سن ۴ سالگی در سریال شلیک نهایی بازی کرد و بعد از ان در چندین فیلم و تله فیلم دیگر نقش آفرینی کرد.

 

او بعد از چند سال دوری از بازیگری، درسال ۱۳۷۸ با فیلم زاگرس بـه سینما بازگشت و تا کنون در بیش از ۱۵ فیلم و سریال تلویزیونی حضور داشته اسـت. او درسال ۱۳۹۹ با پخش عکس هاي‌ بی حجاب خود در شبکه هاي‌ اجتماعی، از سوی بسیاری از مردم و هنرمندان ایران مورد انتقاد قرار گرفت و از صحنه هنری دور شد.

 

5. بیوگرافی زهرا اویسی

بیوگرافی زهرا اویسی

زهرا اویسی یک بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۶۲ در تهران بـه دنیا آمد. او فرزند زهره صفوی، بازیگر پیشکسوت، و نوه میراحمد صفوی، کارگردان تئاتر، اسـت. او از سن ۶ سالگی بازیگری را شروع کرد ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلفی مانند کیمیا، خانه ما، اگه بابام زنده بود، تلاطم و غیره نقش آفرینی کرد.

 

او همچنین مدرک کارشناسی رشته حقوق دارد ودر دفتر خواهرش کـه وکیل اسـت مشغول بـه کار اسـت. او با فتحعلی اویسی، بازیگر دیگر، هیچ نسبت فامیلی ندارد.

 

6. بیوگرافی زهرا سعیدی

بیوگرافی زهرا سعیدی

زهرا سعیدی یک بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۳۲ در آبادان بـه دنیا آمد. او فعالیت هنری خودرا با تئاتر مدرسه آغاز کرد ودر سال ۱۳۴۹ با فیلم لیلی و مجنون بـه کارگردانی حمید جبلی، اولین تجربه سینمایی خودرا داشت.

 

او در فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلفی مانند مریم مقدس، شبکه، تلاطم، کیمیا و یوسف پیامبر نقش آفرینی کرد. او علاوه بر بازیگری، دستی هم در نوشتن دارد و رمانی با نام «بی‌دل هوا» را چاپ کرده‌اسـت کـه دربارهٔ تأثیر جنگ هشت ساله ایران و عراق بر روی خانواده‌ها و زنان اسـت

 

7. بیوگرافی عاطفه رضوی

بیوگرافی عاطفه رضوی

عاطفه رضوی یک بازیگر و چهره‌پرداز ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۴۷ در تهران بـه دنیا آمد. او درسال ۱۳۶۶ با فیلم «آنسوی آتش» اولین تجربه سینمایی خودرا داشت ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلفی مانند «نرگس»؛ «کیمیا»؛ «پرستاران» و «خاتون» نقش آفرینی کرد. او همچنین در طراحی و اجرای چهره‌پردازی برای بسیاری از فیلم‌ها و تئاترها فعالیت داشته‌اسـت. او دو بار ازدواج کرده‌اسـت و دختری بـه نام «صبا» دارد.

 

8. بیوگرافی شقایق دهقان

بیوگرافی شقایق دهقان

شقایق دهقان یک بازیگر و نویسنده ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۵۷ در کشور آلمان بـه دنیا آمد. او فعالیت هنری خودرا با تئاتر عروسکی آغاز کرد ودر سال ۱۳۷۹ با فیلم زیر نور ماه اولین تجربه سینمایی خودرا داشت. او در فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلفی مانند پاورچین، شب هاي‌ برره، ساختمان پزشکان، ناگهان درخت و آتیش بازی نقش آفرینی کرد.

 

او درسال ۱۳۸۳ با مهراب قاسم‌خانی نویسنده ازدواج کرد و یک پسر بـه نام نویان دارد. او درسال ۱۴۰۱ با پخش عکس‌هاي‌ بی‌حجاب خود در شبکه‌هاي‌ اجتماعی از سوی مردم و مسئولان ایران مورد انتقاد قرار گرفت و ممنوع‌الفعالیت شد.

 

9. بیوگرافی لادن مستوفی

بیوگرافی لادن مستوفی

نگاهی به زندگی بازیگران زن ایرانی متولد اسفند ماه

لادن مستوفی یک بازیگر زن ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۵۱ در تنکابن بـه دنیا آمد. او همسر شهرام اسدی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، و خواهر لاله مستوفی، منشی صحنه، اسـت. او کار خودرا با فیلم روز واقعه درسال ۱۳۷۳ آغاز کرد ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلفی مانند دوران سرکشی، پریا، شیخ بهایی، یک دزدی عاشقانه و غیره نقش آفرینی کرد.

 

او علاقه زیادی بـه مطالعه و مسایل بیولوژیک و روانشناسی دارد و رویای ایجاد یک مجموعه درمانی و هنری برای هنرمندان سالمند سینما را دنبال می کند.

 


مطالب مشابه: عکس نوشته متولدین اسفند ماه + عکس پروفایل متولدین اسفند ماه


 

10. بیوگرافی مرجان گلچینی

بیوگرافی مرجان گلچینی

مرجان گلچینی یک بازیگر و چهره‌پرداز ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۴۷ در تهران بـه دنیا آمد. او فرزند زهره صفوی، بازیگر پیشکسوت، و نوه میراحمد صفوی، کارگردان تئاتر، اسـت. او از سن ۶ سالگی بازیگری را شروع کرد ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلفی مانند لیلی و مجنون، طوقی، کاکو، پل، شهرت، نیمه پنهان و چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت نقش آفرینی کرد.

 

او درسال ۱۳۵۰ با ایرج صادق پور، تهیه کننده و فیلم بردار، ازدواج کرد و سه فرزند بـه نام‌هاي‌ محمدامین، هادی و لیلی دارد. او پس از ۲۸ سال دوری از بازیگری درسال ۱۳۷۸ با فیلم کودک و سرباز بـه سینما بازگشت و تا کنون در بیش از ۳۰ فیلم و سریال تلویزیونی حضور داشته اسـت. او علاقه زیادی بـه مطالعه و شعر مولانا دارد و بـه حجاب و ارکان دینی پایبند اسـت.

 

11. بیوگرافی مرجان محتشم

بیوگرافی مرجان محتشم

مرجان محتشم یک بازیگر بازنشسته ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۴۸ در تهران بـه دنیا آمد. او از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷ در چندین فیلم و سریال تلویزیونی نقش آفرینی کرد. او بیشتر بـه خاطر نقش شهربانو در سریال پس از باران شهرت یافت. او درسال ۱۳۹۱ بـه علت بیماری و مشکلات مالی از بازیگری کناره‌گیری کرد. او همچنین ادعا کرده کـه برخی از بازیگران با تن دادن بـه روابط نامشروع در سینما محبوب شدند و او بـه اینکار تن نداده اسـت.

 

12. بیوگرافی محبوبه بیات

بیوگرافی محبوبه بیات

محبوبه بیات یک بازیگر پیشکسوت ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۲۸ در مشهد بـه دنیا آمد. او لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک دارد و از سال ۱۳۵۰ در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت میکند. او در بیش از ۵۰ فیلم و سریال نقش آفرینی کرده اسـت و برنده چندین جایزه هنری شده اسـت.

 

او درسال ۱۳۹۳ بـه فرانسه پناهنده شد ودر آنجا زندگی می کند. او از مخالفان جمهوری اسلامی و حامیان پادشاهی پهلوی اسـت ودر گفتگوهایی از بازی در برخی فیلم‌ها اظهار شرمندگی کرده اسـت.

 

13. بیوگرافی نگین صدق گویا

بیوگرافی نگین صدق گویا

نگین صدق گویا یک بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۴۹ در مرند بـه دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد نظری از دانشگاه الزهرا و کارشناسی حقوق قضایی اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۱ با فیلم تیک تاک بـه کارگردانی محمدعلی طالبی شروع کرد.

 

او در بیش از ۲۰ فیلم و سریال نقش آفرینی کرده اسـت و برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر درسال ۱۳۸۵ برای فیلم خواستگار ارجمند شده اسـت. او خواهر شیرین بینا، بازیگر دیگر، اسـت و همان‌ گونه مجرد زندگی میکند

 


مطالب مشابه: خصوصیات و شخصیت متولدین ۱۵ اسفند ماه را بخوانید


 

در پایان

اسفند دوازدهمین و آخرین ماه سال در گاه‌شماری هجری خورشیدی اسـت. اسفند سومین و آخرین ماه فصل زمستان اسـت. این ماه درسال‌هاي‌ عادی ۲۹ روز ودر سال‌هاي‌ کبیسه ۳۰ روز دارد. امیدواریم از این مطلب از مجله تالاب کـه لیستی از بازیگران سینما و تلویزیون اسفند ماهی بود لذت برده باشید.

جدیدترین مطالب سایت