مهم ترین نکات درمورد گلدن گلوب 2018

مهم ترین نکات درمورد گلدن گلوب 2018

دانستنی های جالب از گلدن گلوب 2018 باید بدانید

 

سال 2018 گلدن گلوب چگونه خواهد بود …

 

 

«شکل آب»، «پُست»، «سه بیلبورد بیرون از اِبینگ، میسوری» و «بانو بِرد» همگان در چند بخش نامزد شدند.

 

گلدن گلوب 2018 , در دسته بندی هاي تلویزیونی، نامزدهای قابل پیشبینی مثل «دروغ هاي کوچک بزرگ» و «حکايت پیشخدمت» درکنار تازه واردهایی مثل «بانو مایسل حیرت انگیز» قرار گرفتند.

 

رأی دهندگان گلدن گلوب به فیلمهای  مختلف زیادی رأی دادند. آنها نمایشنامه هاي کوتاه تر مثل «سه بیلبورد خارج از اِبینگ، میسوری» راکه پیش از این وارد رقابت اسکار شده است را  از تلاش ثانیه هاي آخر ریدلی اسکات برای حذف کِوین اسپیسی از فیلم «تمام پول دنیا» حمایت کرده و از تنوع در بین نامزدها استقبال کردند.

 

اما نقاط ضعف و اشتباه هاي مهمی نیز وجود داشت. «بیمار بزرگ» که انتظار می رفت جایزه برترین کُمدی و فیلمنامه را در بین دیگر فیلم ها دریافت کند کاملاً نادیده گرفته شد. و در بین شو هاي تلویزیونی «معاون رئیس جمهور» و «شفاف» بر خلاف تصور اصلاً به مراسم راه پیدا نکردند.

 

بیشترین تعداد نامزدها با هفت عنوان نامزدی در رشته‌هاي مختلف به فانتزی «گیلر مو دل تورو» یعنی، «شکل آب» برای برترین فیلمنامه، کارگردانی، بازیگر زن«سالی هاکینز»، بازیگر نقش مکمل زن«اوکتاویا اِسپنسر» و بازیگر نقش مکمل مرد«ریچارد جنکینز» اختصاص یافت.

 

به گزارش تالاب فیلم هایي که هر یک با نامزد شدن در شش بخش رقابت نزدیکی با این فیلم دارند عبارتند از: «پُست»، که حکايت آن در مورد رسوایی سیاسی واترگیت و کشمکش هاي کاترین گراهام برای هدایت واشنگتن پُست است و «سه بیلبورد» درمورد یک مادر«که نقش آنرا فرانسیس مَک دورماند، نامزد برترین بازیگر زن» است که مسئولین قانونی محلی را برای یافتن قاتل دخترش کنار می‌زند.

 

همه ی این فیلم ها توسط شرکت فاکس قرن ۲۰ تهیه شده اند، که شرکت هاي فیلمسازی با ۲۷ نامزد را هدایت کرد و ۱۵ تای انها برچسب کیفیت مخصوصاً فاکس سرچ لایت را دارا هستند.

استیسی اسنایدر، مدیر فیلم شرکت فاکس میگوید:”هر سه فیلم از فیلم ساز هایي هستند که حرف مهمی برای گفتن دارند-بدون مصالحه، منحصر به فرد، قوی، صدای نویسنده. من سربلندي می‌کنم که ما بعنوان شرکتی برای این نوع فیلم سازی خودرا از دیگر شرکت ها متفاوت ساخته ایم.”

 

«دان کِرک» فیلم حماسی کریستوفر نولان مربوط به جنگ جهانی دوم و روایت عاشقانه «مرا با اسم خودت صدا بزن» از دیگر نامزدهای برترین فیلمنامه هستند. رأی دهندگان فیلم آقای نولان را تأیید کردند در حالی‌که بر خلاف انتظار، «مرا با اسم خودت صدا بزن» اثر لوکا گوآدا نینو مورد بی مهری واقع شد.

 

جایزه گلدن گلوب توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود که گروهی از خبرنگارهای آزاد هستند و تنها ۸۹ نفر از انها رأی میدهند داده می‌شود. استودیوها به سهولت می‌توانند اعضا را نظارت کرده و تحت تأثیر قرار دهند، مدت‌هاست که شهرت و اعتباری که این گروه مدعی آن بود منسوخ شده است. و جایزه‌هاي برتر غالباً به شیوه‌هاي حیرت‌آوری به دو بخش دراما و کُمدی تقسیم می شوند؛ تقریبا در حال حاضر فیلم کمدی – وحشت «گریز» در قسمت برترین کمدی موزیکال نامزد شد.«حمایت کننده‌هاي آن به معرفی این فیلم در یونیورسال پرداختند و ماه گذشته به منظور دستیابی به شانس‌هاي بهتر، در اینترنت سر و صدای زیادی به راه انداختند»

 

«گریز» با فیلم موزیکال پی. تی. بارنِم یعنی «بزرگترین شومن» رقابت میکند. کمدی تاریک رقص روی یخ «من، تونیا»؛ «هنرمند فاجعه» که  فیلمی درمورد یک فیلم است و «بانو بِرد» نمایش کمدی‌اي که مربوط به وارد دنیای بزرگسالی شدن است، دیگر نامزدهای اینبخش است.

 

اما زمانبندی در تجارت سینما بسیار حائز اهمیت است و رأی دهندگان جایزه آکادمی که ۸۴۰۰ نفر هستند تنها باید به گلدن‌گلوبز دقت داشته باشند.

 

هفتاد و پنجمین مراسم گلدن‌گلوبز در تاریخ هفتم ژانویه با میزبانی سِت مییرز به صورت زنده از ان. بی. سی. پخش خواهد شد؛ و نامزدهای اسکار بیست و سوم ژانویه توسط آکادمی هنر و دانش هاي تصویر متحرک اعلام خواهد شد.

 

این رقابت اسکار، نخستین مراسم در تقریبا سی سال اخیر است که بدون هاروی واینستین، کسیکه تلاش می‌کند با زد و بند دراین بین جایی برای خود باز کند برگزار می‌شود. این مراسم تا کنون برای همه ی میان«پُست»، «دان کِرک»، «مرا با اسم خودت صدا بزن»، «بانو بِرد» و دیگران رقابتی برای دستیابی به موقعیتی ناب است.

 

در بین دسته‌بندی‌هاي تلویزیونی، «دروغ هاي کوچک بزرگ» محصول شبکه HBO بعنوان فیلمی برای رقابت با دیگر حریف ها ظاهر شد. در شش بخش از جمله، برترین سریال محدود و برترین بازیگران نقش زن برای هر چهار بازیگر زن- ریس ویتراسپون و نیکول کیدمن در دسته نقش اول و لورا دِرن و شایلین وودلی در نقش مکمل زن. این فیلم به HBO کمک کرد تا در دوازده قسمت نامزد دریافت جایزه شود که بیشترین تعداد برای  شبکه هاي تلویزیونی است.

 

نِت فیلیکس با نُه نامزدی، که حاوی برترین فیلمنامه برای “تاج” و “چیزهای عجیب” است در رده دوم قرار گرفت. دیگر نامزدهای برترین فیلمنامه قابل پیشبینی بودند: “بازی تاج و تخت”، “حکايت پیشخدمت” و “این ما هستیم”. برترین نامزدهای کمدی به “Will & Grace “، “Black- ish”، “همه ی کاره و هیچ کاره”- طبق انتظار- و دو سریال جدید: “بانو مایسل حیرت انگیز” روی آمازون«جدید ترین کار سازنده “دختران گیلمور”، اِمی شِرمن پالادینو» و “SMILF” سریالی که در آن فرنکی شا بعنوان یک مادر مجرد از طبقه کارگر در بستون هنرنمایی میکند.

 

آلفره وودارد، گَرت هدلند، کریستین بِل و شارون استوندر یک برنامه سحرگاهی در هتل هیلتون بِورلی به وقت اخبار صبحگاهی ساحل شرقی نامزدها را اعلام کردند؛ قبل از ساعت ۵ صبح به وقت متداول ایالات امریکا و کانادا خبر را اعلام کردند تا هفتاد و پنجمین سالگرد جایزه ها را جشن بگیرند.

 

این فیلم که به نقش بانو گراهام در انتشار روزنامه پنتاگون میپردازد، تلاش میکند تا عقب نشینی کند:
این فیلم زودتر از تاریخ ۱۲ ژانویه نمیتواند به پخش گسترده برسد ولی اشتیاق اولیه بسیار قوی عمل کرده است- هیئت مدیره ملی بازبینی آنرا بعنوان برترین فیلم سال معرفی کرد- و رأی دهندگان گلوب با نامزد کردن آن در چهار دسته بندی بزرگ: برترین فیلمنامه، کارگردان«اسپیلبرگ»، بازیگر زن«مرلی استریپ» و بازیگر مرد«تام هَنکس» آن رابه فیلمی درخشان مبدل کرد. همینطور این فیلم برای فیلمنامه، نوشته لیز هانا و جاش سینگر و عرضه آن توسط جان ویلیامز نیز نامزد شده است.

 

از آنجایی که اتحادیه خبری  جایزه برترین فیلمنامه و برترین کمدی را می‌دهد، اکثریت اعضای هالیوود به منظور تشخیص این‌که در حقایق کدام فیلم در صدر جدول گلوب قرار میگیرد، نامزدی کارگردان‌ها را درنظر می‌گیرد.

 

 

به گزارش تالاب پیوستن استیون اسپیلبرگ، کریستوفر نولان، دِل تورو به مارتین مک دونا، کسیکه “سه بیلبورد” را نوشت و کارگردانی کرد و آقای اسکات که ناگهان قسمت هاي ترسناک آدم ربایی “تمام پول دنیا” را بعد از آقای اسپیسی، از ستاره هاي اصلی آن که دریک نزاع مربوط به رسوایی سوء رفتار جنسی درگیر شد، می تواند اینبخش را جذاب کند.

 

جایگزینی آقای اسپیسی با کریستوفر پلامر نامزد نقش مکمل نیز ودر کمال ناباوری، میشل ویلیامز، که بعنوان مادر از خود گذشته جِي. پال گتی سوم که درسال ۱۹۷۳ ربوده شد همراه بانو استریپ، بانو مُک دورماند و بانو هاکینز برترین بازیگر زن نمایشی این دو رشته رابا جذابیت‌هایي همراه کرده است. جسیکا چَستین نیز «“بازی مالی”» دراین دسته قرار گرفت.

 

منبع: cinemacinema.ir

جدیدترین مطالب سایت