زندگینامه محمود جهان پولادی

زندگینامه محمود جهان پولادی

بیوگرافی محمود جهان پولادی

این خواننده محبوب که در عرصه خواننده و می باشد  نیز بازیگری مشغول هست این خواننده محبوب بندری خوان در سال 1355 توسط آقای بهمن خوش خلق به همراه یداله رضازاده به تهران آمدمحمود دنیا پولادی در سال 1330 در آبادان و در محله احمدآباد بدنیا آمد.

 

وی کارمند بازنشسته شرکت نفت و دارای پنج فرزند و تک پسر او امید دنیا هست که او نیز مثل پدر اهل موسیقی هست.

 

پدر دنیا که اهل تنگستان بوشهر بود شروه خوانی میکرد و از جمله چهره هاي شناخته شده این شهر بود. وی در ابتدای انقلاب با اجرای ترانه یا الله یا خدا در برابر بنیانگذار انقلاب اسلامی نماد بزرگی و همدلی و اتحاد مردان تنگستانی را به نمایش گذاشت.

 

این خواننده محبوب بندری خوان در سال 1355 توسط آقای بهمن خوش خلق به همراه یداله رضازاده به تهران آمد و برای نخستین بار با هدف مجموعه در استودیو 4 اثر ارکستری ضبط کرد.

 

به گزارش تالاب:محمود دنیا،همۀ وقت در گفت و گو هایش خودش را خاک پای اهالی جنوب کشور میداند.

محمود دنیا که تمام شهرت و محبوبیتش را با خواندن آهنگ و ترانه هاي جنوبی و بندری به دست آورده هست،در گفت و گو هایش عنوان کرده بود که اگر حمایت ها و پشتیبانی هاي مردم خونگرم و صبور جنوب کشور نبود،برای او نیز موفقیتی کسب نمی شد.

 

محمود دنیا با شروع جنگ که 29 سال داشته در خوزستان باقی میماند اما پدر و مادرش به بوشهر باز می‌گردند.  وی در سال 1352 ازدواج می‌کند. اصالت والدینش گویی موجب شده تا معمایی برای اصلیت وی در اذهان مردم بوجود آید و اینطور که می‌گوید، مردم گاهی میگویند محمود دنیا اهل سیستان هست یا بلوچ هست یا بندرعباسی، بوشهری و… 

 

زندگینامه محمود جهان پولادی

بیوگرافی زنده یاد محمود جهان

 

محمود دنیا در هنگام مرگ 66 سال سن داشت.محمود دنیا که برای اجرای کنسرتی به مناسبت میلاد امام رضا «ع» به شهر ماهشر سفر کرده بود،در تاریخ 8 مرداد 1396 ساعاتی گذشته از اجرای برنامه دچار حمله ي قلبی شد و بلافاصله  به یکی از بیمارستان هاي  شهر ماهشهر برده شد.اما هنگامی که به بیمارستان آورده شد،علائم حیاتی در وی وجود نداشت. 

 

آثار محمود جهان

بندر نشینان

بندرگاه عشق

کاروان بندر

داغت نیینم ۱

داغت نبینم ۲

ایولله

فانوس بندر

هله دان

مبارکه

پریای دریا

سبزه قبا

ستاره دریا

ستاره ي جنوب

صبح ساحل

یاد کارون

 

زندگینامه محمود جهان پولادی

زندگینامه محمود جهان

 

جدیدترین مطالب سایت