معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

زندگینامه حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان و المپیک

حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران می‌باشد به طوری کـه حسن یزدانی تا بـه حال در تمام مسابقات و تورنمنت هاي‌ مختلف خوش درخشیده اسـت،همچنین حسن یزدانی از کشتی گیران محبوب ایرانی اسـت و این پهلوان تا بـه حال هیچ حاشیه اي نداشته و تمرکز وی تنها بر روی ورزش کشتی اسـت.در اینبخش از تالاب بـه زندگی نامه کامل وی می پردازیم.

 

نام :حسن
نام خانوادگی :یزدانی چراتی
تاریخ تولد :7 دی 1373
محل تولد :جویبار
وزن :86کیلو گرم
قد :181 cm

 

حسن یزدانی یکی از شش کشتی گیر آزادکار ایرانی اسـت کـه موفق بـه کسب مدال طلای مسابقات المپیک شده اسـت. او با یک مدال طلای المپیک و یک مدال طلای جهان و یک مدال نقره جهان در رده بندی بهترین کشتی گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد و با توجه بـه سن کمش می‌تواند در سال های آینده یکی از برترین کشتی گیران تاریخ ایران بشود.

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

زندگی نامه حسن یزدانی کشتی گیر از زبان خود وی

حسن یزدانی دریک خانواده 6 نفره زندگی میکند و 3 برادر دارد و حسن یزدانی پسر سوم این خانواده اسـت. پدر حسن یزدانی هم در رشته کشتی فعالیت داشته اسـت اما نه به طوری کـه بـه صورت حرفه اي کشتی را دنبال کند و کشتی سنتی کار میکرد.

 

محل زندگی حسن یزدانی در گیل خواران شهرستان جویبار می باشد، همچنین حسن یزدانی در رابطه با مردم شهرش آن گونه میگوید:هم شهری هایم برای قهرمانان احترام بسیاری قائل هستند و علاقه بسیاری بـه ورزش کشتی دارند.

 

حسن یزدانی کشتی را از کجا شروع کرد

حسن یزدانی در دوران کودکی اش زمانی کـه مسابقات در شهرستان جویبار برگزار می شد، برای تماشا در مسابقات حضور پیدا میکرد و آن گونه شد کـه یزدانی بـه ورزش کشتی علاقه پیدا کرد.

 

آیا حسن یزدانی کشتی گیر ازدواج کرده است؟

حسن یزدانی در حال حاضر مجرد اسـت و فعلاً قصدی برای ازدواج ندارد. حسن یزدانی قرار اسـت پس از مسابقات المپیک 2021 توکیو ژاپن با مشورت خانواده اش ازدواج کند.

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

 

هدف از کشتی گرفتن حسن یزدانی چیست؟

کشتی گیر حسن یزدانی:از همان روزهای ابتدایی کـه کشتی را شروع کردم، با این هدف کشتی را بـه صورت حرفه اي دنبال کردم کـه بـه بالاترین مقام در ورزش برسم.

 

مدرک تحصیلی و سواد سواد حسن یزدانی در چه سطحی است؟

کشتی گیر حسن یزدانی دانشجوی سما دانشگاه آزاد اسـت و تحصیلات خودرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر پیگیری می‌کند، وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت می باشد.

 

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

سال های اول کشتی گرفتن حسن یزدانی

حسن یزدانی کشتی را از سن یازده سالگی ودر سال 2006 میلادی آغاز کرد. او پس از چند سال ودر سال 2011 بـه عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد ودر آگوست سال 2011 با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2011 بـه مدال برنز وزن 50 کیلو گرم دست یافت.

نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با کسب عنوان دوم بـه مدال نقره وزن 50 کیلو گرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت.

 

حسن یزدانی در ژوئن سال 2014 بـه عنوان نماینده وزن 66 کیلو گرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا شرکت کرد و با پیروزی مقابل همه ی رقیبان بـه قهرمانی رسید و مدال طلا گرفت.

 

او دو ماه بعد در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب کرواسی در وزن 66 کیلو گرم شرکت کرد و قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی پس از این قهرمانی بـه رده سنی بزرگسالان آمد ودر همان سال در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابلوف قهرمان وزن 70 کیلو گرم جهان از روسیه را شکست دهد.

 

خردسالی حسن یزدانی کشتی گیر و قهرمان ایران و جهان

حسن یزدانی ورزش کشتی را از سن 11 سالگی آغاز کرده و اولین مربی حسن یزدانی حاج محمد اسماعیل پور بوده اسـت، اما پس از حدود یکسال کشتی را بـه طور بسیار جدی زیر نظر همت مسلمی ادامه داد ودر حال حاضر هم درکنار همت مسلمی «مربی دوران کودکی اش» تمرینات خودرا پیگیری میکند.

 

مدال هاي‌ یزدانی از کودکی تا بـه رده سنی جوانان
مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا 2011 در وزن 50 کیلو گرم
مدال نقره قهرمانی نوجوانان جهان 2011 در وزن 50 کیلو گرم
مدال طلا قهرمانی جوانان آسیا 2014 در وزن 66 کیلو گرم
مدال طلا قهرمانی جوانان جهان 2014 در وزن 66 کیلو گرم

 

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

مریضی زمین گیر حسن یزدانی قبل از کشتی مسابقات توکیو

کشتی گیر حسن یزدانی چند روز قبل از شروع مسابقات کشتی جام جهانی 2017 دچار سرما خوردگی شدید شد اما با این حال بـه دلیل کشتی گرفتن برای تیم ملی کشتی ایران دراین مسابقات شرکت کرد، وی باوجود سرما خوردگی و تزریق آنتی بیوتیک ها بـه بدنش در شرایطی بسیار سخت دراین رقابت ها کشتی گرفت و با اقتدار بـه فینال راه پیدا کرد.

 

حسن یزدانی در دیدار فینال مقابل کشتی گیر دیوید تیلور قرار گرفت ودر یک کشتی حساس و نفسگیر در حالی کـه از رقیب خود پیش بود، ناگهان در هنگام رد و بدل شدن فن بر روی پل رفت و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد. بدین ترتیب حسن یزدانی بـه دلیل سرما خوردگی بسیار شدید این کشتی را مقابل دیود تیلور واگذار کرد.

 

قضیه کشتی نگرفتن حسن یزدانی و جردن باروز چیست؟

این کشتی می توانست در مسابقات جام جهانی 2016 و المپیک ریو 2016 اتفاق بیفتد کـه متاسفانه این مسابقه هیچوقت برگزار نشد، بـه طوری کـه در مسابقات جام جهانی 2016 جردن باروز در رقابت ها شرکت نکرد و حسن یزدانی تمام حریفان خودرا شکست داد ودر مسابقات المپیک ریو 2016 هم قرعه وزن 74 کیلو گرم طوری رقم خورد کـه جردن باروز و حسن یزدانی در گروه یک دیگر نبودند، حسن یزدانی در المپیک با پیروزی در برابر تمام حریفان بـه فینال رسید و جردن باروز در ان طرف جدول در کشتی اول شکست خورد و بدین ترتیب حسن یزدانی و جردن باروز در مسابقات المپیک هم نتوانستند با یک دیگر کشتی بگیرند.

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

 

صحبت های جالب حسن یزدانی در مورد کشتی

ورزش کشتی بـه هیچ عنوان ورزشی نیست کـه در ان سلامتی باشد ودر کشتی میتواند تمام اتفاقات پیش بیاید و مصدومیت هایي از جمله شکستگی دست و پا و شکستگی هاي‌ ابرو در کشتی وجوددارد و می‌توان گفت یک امر طبیعی اسـت.

 

استقبال ویژه از حسن یزدانی کشتی گیر و قهرمان جهان

حسن یزدانی دراین سال موفق شد در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در شهر بیشگک قرقیزستان مدال طلای وزن 86 کیلو گرم رقابت ها را از ان خود کند.

 

یزدانی در اولین دیدار خود دراین مسابقات عظمت دولت بیکف قزاقستانی رابا نتیجه 12 بر 2 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد ودر این مرحله هم کار سختی در پیش نداشت و جاورتیل شاپیف از کشور ازبکستان را در کمتر از سه دقیقه و با نتیجه 13 بر صفر از پیش رو برداشت و برای کسب عنوان قهرمانی آسیا، اویتومن اورگودول، کشتی گیر مغولستانی را در مسابقه پایانی با نتیجه ده بر صفر شکست داد و قهرمان شد.

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

 

قهرمانی کشتی آسیا 2021

حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست مسابقات، در دور دوم هایاتو ایشیگورو از کشور ژاپن رابا نتیجه 10 بر 0 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شد. حسن یزدانی دراین مرحله مصطفی العبید از کشور عراق رابا نتیجه 10 بر 0 شکست داد و بـه مسابقات فینال راه یافت، یزدانی در فینال مسابقات دیپاک پونیا از کشور هند رابا نتیجه 10 بر 0 شکست داد و با اقتدار قهرمان مسابقات آسیا سال 2021 شد.

 

حسن یزدانی در مسابقات المپیک 2020

حسن یزدانی در دور اول مسابقات وزن 86 کیلو گرم جاورایل شاپیف از کشور ازبکستان رابا نتیجه 11 بر 2 شکست داد ودر دور دوم مسابقات استفان ریچموت از کشور سوئیس رابا نتیجه 12 بر 1 مغلوب کرد ودر مرحله نیمه نهایی مسابقات آرتور نایفون اف از کشور روسیه رابا نتیجه 7 بر 1 شکست داد و بـه فینال راه یافت.

 

حسن یزدانی در دیدار فینال بـه مصاف دیوید تیلور از ایالات امریکا رفت ودر حالی کـه تا 15 ثانیه پایانی از رقیب خود پیش بود اما طی یک غافلگیری کشتی رابا نتیجه 4 بر 5 واگذار کرد و بـه مدال نقره مسابقات دست یافت.

 

کشتی گیر حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مسابقات عظمت دولت بیکوف از کشور قزاقستان رابا نتیجه 12 بر 2 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، حسن یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی اتان راموس از پورتوریکو رابا نتیجه 10 بر 0 مغلوب کرد و بـه نیمه نهایی مسابقات راه یافت، یزدانی دراین مرحله آرتور نایفونوف از کشور روسیه را شکست داد و راهی فینال مسابقات شد. حسن یزدانی در فینال دیوید تیلور کشتی گیر نیرومند آمریکایی رابا نتیجه 6 بر 2 شکست داد و قهرمان مسابقات شد.

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

 

حسن یزدانی در مقابل چه کشتی گیرانی نتیجه را واگذار کرده است؟

باخت مقابل کشتی گیر کشور مغولستان در فینال نوجوانان آسیا سال 2011
باخت مقابل رشید اف کشتی گیر روسیه اي در فینال نوجوانان جهان سال 2011
باخت مقابل ماگومد رسول قاضی ماگمادوف در فینال مسابقات جهانی بزرگسالان سال 2015
باخت مقابل علی شعبانوف در فینال جام جایزه بزرگ فرانسه سال 2016
باخت مقابل ختیگ تسابولوف در فینال مسابقات الکساندر مدوید سال 2016
باخت مقابل دیوید تیلور آمریکایی در فینال جام جهانی سال 2017 و مسابقات کشتی جهانی 2018 و فینال المپیک 2020

معرفی کامل حسن یزدانی (بیوگرافی + عکس)

 

بخشی از مدال ها و افتخارات حسن یزدانی کشتی گیر ایران و جهان

 

طلا مسابقات قهرمانی المپیک 2016 ریو در وزن 74 کیلو گرم

نقره مسابقات قهرمانی المپیک 2020 توکیو در وزن 86 کیلو گرم

مسابقات قهرمانی جهان

نقره مسابقات قهرمانی جهان 2015 لاس و گاس در وزن 70کیلو گرم

طلا مسابقات قهرمانی جهان 2017 پاریس در وزن 86کیلو گرم

برنز مسابقات قهرمانی جهان 2018 مجارستان در وزن 86 کیلو گرم

طلا مسابقات قهرمانی جهان 2019 قزاقستان در وزن 86 کیلو گرم

طلا مسابقات قهرمانی جهان 2021 نروژ در وزن 86 کیلو گرم

مسابقات قهرمانی آسیا

طلا مسابقات قهرمانی آسیا 2018 بیشکک در وزن 86 کیلو گرم

طلا مسابقات قهرمانی آسیا 2021 آلماتی در وزن 86 کیلو گرم

مسابقات بازی هاي‌ آسیایی

طلا مسابقات بازی هاي‌ آسیایی 2018 جاکارتا در وزن 86 کیلو گرم

 

حسن یزدانی کـه از سن یازده سالگی کشتی را بـه صورت جدی در رده نوجوانان و درحال حاضر جوانان شروع کرده ودر حال حاظر پیش می‌رود بدون هیچ شکی یکی از بهترین کشتی گیران دنیا و ایران می‌باشد کـه آرزو سلامتی و موفقیت روز افزون برای این پهلوان داریم.

جدیدترین مطالب سایت