امپراطوری بزرگ روم

امپراطوری بزرگ روم

تاریخ امپراطوری بزرگ روم

ابتدا که روم بوجود آمد اغلب هنرمندان یونانی بودند.
 
بیشتر هنرمندان به کپی برداری از هنر یونان پرداختند، در معماری  آنچه متعلق به سبک رومی است داشتن قوسها یا آرک در بناها می‌باشد، یکی از مهمترین آثار رومیان در زمینه معماری فضایی برای اجرای تئاتر به نام کولسئوم  می‌باشد،
 
 
آنچه از امپراطوری بزرگ  روم باقی مانده است خرابه های پر ابهتی است که انسان در برابر آن خرد و کوچک به نظر می‌رسد.
 
 
طاقهای نصرتی که به منظور پیروزی امپراطوری روم در سراسر امپراطوری روم به چشم می خورد  دیگر آثار بجای مانده از روم  باستان میباشد.
 
 
دیگر چیزی که با شنیدن نام روم باستان به ذهن می‌رسد. جنگ گلادیاتورها با یکدیگر و یا با حیوانات وحشی چون شیر می‌باشد. رومیان تمدنی  براساس  خشونت و خونریزی بنا نهادند.
اما آنچه رومیان را  در جهان  مشهور کرد مهندسی عمران بود، شاید از پلهاه و جاده آباد آنزمان که بگذریم حمامهای رومی معروفترین شکل تمدن روم می‌باشد.
 
اگر استقلال یا اصالت مجسمه سازی و نقاشی رومی مورد تردید قرار گرفته باشد، برعكس معماری رومی آفرینشی چنان با عظمت بوده است كه جایی برای چنین شك و شبهه باقی نمی‌گذارد.
 
ادعای بزرگی است اگر بگوییم می‌خواهیم شما را با تمام جنبه‌های روم آشنا سازیم اما گروه فرهنگی سیمرغ در نظر دارد هر چند در حد بضاعت اما با نگاهی جدید و متفاوت با کنار هم گذاشتن عناصر برجسته سرزمین روم؛ شما را با گوشه‌ای ناچیز از این امپراطوری پهناور آشنا کند.
 
در این هفته به صورت روزانه شما را به مرور بخشی از عجایب و اسرار این سرزمین رمز آمیز آشنا می‌کنیم و در این مسیر همراهی شما را چشم در راهیم.
 
جدیدترین مطالب سایت