تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

در ابتدا باید پرسید کـه چراباید تبلیغات کرد؟ تبلیغات بازوی بازاریابی اسـت کـه بـه ارسال پیام بـه مشتریان از طریق رسانه هاي‌ ارتباطی سنتی یک طرفه مربوط می شود. تبلیغات را می‌توان ایجاد کرد تا برای مخاطبان انبوه یا یک جایگاه هدف انتخابی جذاب باشد. تبلیغات می تواند تأثیر قابل توجهی بر موفقیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ بـه طور یکسان داشته باشد، و صنعت قابل توجهی بـه طور خاص برای مفهوم سازی، ایجاد و توزیع تبلیغات وجوددارد.

 

دلیل تبلیغات کردن چیست؟

انواع

تبلیغات را میتوان در رسانه هاي‌ مختلف قرار داد. تلویزیون، رادیو، مجلات و روزنامه ها در سراسر قرن بیستم بر دنیای تبلیغات تسلط داشتند، اما اینترنت از زمان رشد سریع اولیه خود در دهه 1990 همان‌ گونه در میان تبلیغ کنندگان محبوبیت پیدا کرده اسـت. تبلیغات بـه گزینه هاي‌ رسانه اي محدود نمی‌شود.

 

تبلیغات را می‌توان در مکان هاي‌ فیزیکی مانند بیلبوردها و ویترین مغازه ها نیز قرار داد. همانگونه کـه رسانه هاي‌ تبلیغاتی تغییر میکنند، شیوه هاي‌ کسب و کار نیز در پاسخ تغییر میکنند و تضمین میکنند کـه دنیای تجارت، و بـه طور خاص بخش هاي‌ بازاریابی، هرگز راکد نمی‌مانند.

 

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

هدف

استراتژی هاي‌ تبلیغاتی اهداف مختلفی را دنبال میکنند. برای شرکت‌ها، برندها یا محصولات جدید، تبلیغات میتواند برای اطلاع مشتریان در مورد محصول جدید و تحریک علاقه بـه بازار باشد. برای بازیکنان موجود، تبلیغات میتوانند ارزش محصول را بـه مشتریان یادآوری کنند، کاربردهای جدید محصول را پیشنهاد کنند یا از طریق تبلیغات، خریدهای مجدد را تشویق کنند.

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات در سایت تالاب

 

مزیت رقابتی

تبلیغات می تواند با ایجاد موانع بزرگ برای ورود بـه بازارهای تثبیت شده، تأثیر زیادی بر مشاغل جدید داشته باشد. شرکت‌هاي‌ مشهور با بودجه‌هاي‌ تبلیغاتی زیاد و شناخت نام در سطح بازار میتوانند مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت بـه رقبای نوپا داشته باشند. شرکت‌هایي با بودجه‌هاي‌ کلان نیز میتوانند کمپین‌هاي‌ متقابلی برای نفی اثرات تلاش‌هاي‌ تبلیغاتی شرکت‌هاي‌ جدید ایجاد کنند.

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

ملاحظات

کسب‌وکارها می توانند تبلیغات را در داخل خود تولید کنند – با استفاده از تخصص مالک یا با بکارگیری متخصصان دربخش بازاریابی خود – یا استفاده از خدمات یک آژانس تبلیغاتی. اهمیت تبلیغات برای انواع کسب و کارها باعث شده اسـت تا صنعت کاملی از مشاوران تبلیغاتی حرفه اي و آژانس هاي‌ تولید آگهی ایجاد شود. استفاده از آژانس تبلیغاتی می تواند بـه شـما در تولید کمپین هاي‌ تبلیغاتی با تاثیرگذاری بالا کمک کند، اما هزینه ان برای شرکت هاي‌ جدیدتر می تواند بالا باشد.

 

آینده

بـه عنوان یک روند کلی، تبلیغات شخصی سازی شده برای طیف گسترده اي از محصولات و خدمات محبوبیت پیدا می کند. مکانیسم هاي‌ هوشمند قرار دادن تبلیغات، مانند تبلیغات گوگل و فیس بوک، تضمین می کند کـه تبلیغات توسط افراد مناسب مشاهده می شود و کارایی هزینه هاي‌ تبلیغات را بـه حداکثر می‌رساند. تبلیغات ارسال شده بـه ایمیل و تلفن‌هاي‌ همراه نیز می تواند بسیار شخصی‌سازی شود و آگهی‌هایي را برای بینندگان ارسال کند کـه محصولات مکمل چیزهایی هستند کـه اخیراً خریداری کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات در کسب و کار ما چقد سود آور است ؟

 

چرا تبلیغات برای کسب و کارمان خوب است؟

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

 کسب و کارها از نظر کالاها و خدماتی کـه بـه مشتریان ارائه می دهند و نحوه تولید و ارائه محصولات و خدمات خود بـه مصرف کنندگان بسیار متفاوت هستند. هر کسب و کاری برای موفقیت نیاز بـه جذب مشتری دارد. بازاریابی مراحلی را کـه کسب‌وکارها برای جذب و حفظ مشتریان برمی‌دارند، توصیف میکند، کـه شامل ایجاد تبلیغاتی اسـت کـه آگاهی مصرف‌کننده را در مورد محصولات و خدمات افزایش می دهد.

 

مبانی تبلیغات

تبلیغات می تواند برای یک کسب و کار مفید باشد زیرا می تواند مشتریان جدید را از وجود و فضایل محصولات و خدمات ان آگاه کند. انجام اینکار ممکن اسـت باعث افزایش تعداد مشتریانی شود کـه بـه تجارت مراجعه میکنند. موارد زیر را بـه عنوان دیگر مزایای بالفعل تبلیغات لیست اسـت:

 

افزایش وفاداری مشتریان فعلی، جایگزینی مشتریان از دست رفته و تشویق مشتریان فعلی برای خرید بیشتر محصولات یا خدمات شرکت.

 

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

ایجاد هویت

دلیل دیگری کـه تبلیغات می تواند برای یک کسب و کار مفید باشد این اسـت کـه می تواند بـه کسب و کار کمک کند هویت و شهرت خودرا دریک صنعت خاص ایجاد کند. انها همچنین می توانند بـه کسب و کارها در ایجاد شناخت برند کمک کنند.

 

بـه عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی کـه بر سمبل یا کاراکتر علامت تجاری متمرکز اسـت کـه در ارتباط با محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده میشود، ممکن اسـت بـه مصرف‌کنندگان در تشخیص محصولات و خدمات شرکت در هنگام خرید کمک کند.

 

افزایش سود

هدف نهایی یک تجارت انتفاعی کسب درآمد بیشتر از طریق فروش کالاها و خدمات نسبت بـه هزینه هاي‌ ان اسـت. تبلیغات ممکن اسـت گران باشد، اما اگر یک کمپین تبلیغاتی بـه اندازه کافی درآمد را افزایش دهد تا هزینه اجرای تبلیغات را جبران کند، می تواند منجر بـه سود بیشتر شود. یکی از اشکالات اصلی تبلیغات این اسـت کـه هیچ تضمینی وجود ندارد کـه تبلیغات در آینده منجر بـه سود بیشتر شود.

 

بیشتر بخوانید: با کمترین هزینه بهترین تبلیغات را داشته باشیم

 

چرا تبلیغات باید متقاعدکننده و خوب باشند؟

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

تبلیغات خوب متقاعد کننده اسـت، اما تبلیغ کنندگان باید مراقب باشند کـه افرادی را کـه تبلیغات را میبینند گمراه نکنند. با این حال، تمایز بین تبلیغات متقاعد کننده و تبلیغات گمراه کننده همیشه چندان ساده نیست، زیرا تبلیغ کنندگان می‌دانند کـه چگونه بین حقیقت و تخیل خط باریکی را طی کنند. دانستن تمایز بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده می تواند بـه شـما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید کمک کند.

 

احساسات

یکی از ویژگی هاي‌ اصلی یک تبلیغ متقاعد کننده این اسـت کـه اغلب احساسات مصرف کننده را جذب می کند. تبلیغات متقاعد کننده قرار اسـت رشته هاي‌ قلب بیننده را بـه خود جلب کند یا بـه تجربه حسی دیگری مانند گرسنگی توجه کند.

 

تبلیغات گمراه‌کننده نیز می توانند احساسات بیننده را جذب کنند، اما بـه دروغ وعده می دهند یا بـه این معنا هستند کـه محصولی کـه تبلیغ میشود می تواند کارهایی را کـه واقعاً میتواند انجام دهد، انجام دهد. زمانی کـه یک تبلیغ‌کننده بیش از انچه کـه می تواند وعده دهد، در تبلیغات گمراه‌کننده شرکت می کند.

 

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

قصد

مجله تحقیقات مصرف کننده نشان می دهد کـه تبلیغات گمراه کننده را میتوان تا حدی با تشخیص قصد تبلیغ کننده شناسایی کرد. اگر تبلیغ کننده قصد داشته باشد کـه اطلاعات را برای گمراه کردن مصرف کننده جعل کند، تبلیغات گمراه کننده را می‌توان بـه طور کلی بـه عنوان جعلی طبقه بندی کرد. عده اي از تبلیغات گمراه کننده درنظر گرفته نشده اند و بنابر این میتوان انها را اصلاح کرد.

 

تبلیغات متقاعد کننده بـه منظور متقاعد کردن مصرف کننده برای خرید محصول بر اساس ادعای تبلیغ کننده اسـت. اگر تبلیغ گمراه کننده باشد، زمانی کـه ادعاها صحت نداشته باشند، اعتبار تبلیغ کننده را از بین می‌برد.

 

قانونی بودن

ادعاهای مطرح شده توسط تبلیغ کنندگان باید قابل تأیید باشد. در غیر این صورت دروغ و گمراه کننده هستند. هنگامی کـه یک تبلیغ کننده یک تبلیغ متقاعد کننده ایجاد می کند، اینکار را بـه گونه اي انجام می دهد کـه بتوان از ادعاها پشتیبانی و تأیید کرد. با این حال، یک آگهی گمراه کننده را نمیتوان تأیید کرد.

تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

ظاهر

تبلیغات همچنین می توانند معتبر بـه نظر برسند در حالی کـه نیستند. تبلیغات گمراه کننده در رسانه هاي‌ چاپی گاهی اوقات بـه عنوان مقالات معتبر در مورد یک محصول ظاهر می شود. تبلیغاتی کـه بـه عنوان چنین ظاهر می‌شوند باید علامت “تبلیغات” داشته باشند تا مصرف کنندگان را گمراه نکنند. یک آگهی متقاعد کننده مکتوب نیازی بـه چنین طولی ندارد. در عوض، یک تبلیغ متقاعد کننده بـه سادگی حقایق را ارائه می دهد و خواننده را بـه صحت ادعاهای خود متقاعد می کند.

 

در پایان

برای پیشرفت کار خود بهتر اسـت تبلیغات هاي‌ زیادی انجام دهید تا بـه چشم مشتریان دیده شوید ولی مهم اسـت کـه این تبلیغاتی را کـه انجام میدهید موثر اسـت بر بیننده یا نه. چرا کـه می تواند اثر منفی بگذارد و مشتریان خودرا از دست بدهید و هزینه اي را کـه برای تبلیغات انجام داده اید را هدر داده باشید.

جدیدترین مطالب سایت