5 ترفند در مورد مرورگرهای مختلف

5 ترفند در مورد مرورگرهای مختلف

آموزش ترفندهای در مورد مرورگرها

 

برای بهرهگیری نمودن از مرور گر هاي اینترنتی می توان از این ترتفند ها بهرهگیری نمود در این مطلب قصد داریم 5 ترفند دیجیتالی را به شما آموزش دهیم که شاید با برخی‌هاي انها آشنا باشید و با برخی‌ها هم نه! چیزی که مهم هست این هست که ترفندها یک سری کارها را برای شما آسان‌تر خواهند کرد، پس توصیه میکنیم که در ادامه‌ي این پست را همراهی کنید.

 

۱- به صورت معکوس عکس سرچ کنید

فرض کنیم عکسی به دست شما رسیده که می خواهید آن را در سایز اصلی دیدن کنید، یا میخواهید منبع آن را پیدا کنید و یا تصویر‌هاي نمونه با آن را پیدا کنید . سرچ کردن تصویر به صورت‌ معکوس مانند سرچ معمولی در گوگل هست اما این جا به جای متن ازعکس بهرهگیری می کنیم. این ترفند به درد کسی که اینترنتی با کسی قرار می گذارد هم می خورد! به منظور اینکار فقط کافیست به سایت جست‌و‌جوی تصویر گوگل بروید و عکسی را آپلود کنید و پس از آن بلافاصله می توانید شاهد نتیجه‌ي جست‌و‌جوی‌ تان باشید.

 

۲- باز کردن تب بسته شده در مرورگر

این اتفاق خیلی پیش می آید که به طور تصادفی تب‌هاي باز شده در مرورگرتان را می‌بندید اما برای باز  کردن انچه باید کرد؟

میتوانید مرورگر خود را باز کنید و از طریق گزینشٔ Historyتب خود را پیدا کنید؛ اما راه راحت‌تری هم برای  اینکار هست و طبق آن برای باز کردن  خودکار تب بسته شده‌تان در کامپیوتر میتوانید از کلیدهای میانبر ctrl+shift+T و یا در مک از کلیدهای میانبر command+shift+T بهرهگیری کنید.

حالا می توانید با خیال راحت دوباره از تب بسته شده تان بهرهگیری کنید!

 

۳- تلفن همراه خود را در حالت guest mode بگذارید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کسی بخواهد گوشی‌تان را قرض بگیرد، اما  مسلما تلفن همراه شما همۀ‌ي زندگی شماست و شامل تاریخ کوتاه‌ي مرورگر و تصویر‌ها و اطلاعات شخصی تان میشود . پس چطور می توان از دیدن اطلاعات شخصی تان توسط دیگران پیش گیری کرد؟ اگر شما از گوشی‌اي با سیستم عامل اندروید بهرهگیری می کنید می توانید از گزینشٔ Guest mode بهره ببرید.

 

به منظور بهرهگیری از این انتخاب انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی گزینشٔ User بزنید. با ورود به صفحهٔ User یا کاربر، هم می توانید پروفایل خودتان را مشاهده نمایید و هم گزینشٔ Add guest را. با کلیک کردن بر روی گزینشٔ Add guest می توانید از ویژگی Guest mode یا حالت مهمان گوشی خود بهره‌مند شوید.

 

Guest mode به دیگران اجازه میدهد که فقط به چیزهای ساده و پایهٔ گوشی‌تان مانند مرورگر کروم دسترسی داشته باشند، اما مخاطبین، تاریخ کوتاهٔ سرچ و دیگر داده‌هایتان را از انها مخفی می کند. شما میتوانید از طریق همین مسیر تلفن خود را از حالت guest mode خارج کنید.

 

۴- با دکمه‌های ولوم گوشی عکس بگیرید

چند بار پیش آمده که می خواستید از خودتان سلفی بگیرید اما چون شست تان درست به دکمه نرسیده  عکستان تار شده ؟ اگر می‌توانستید جور دیگری تصویر بگیرید راحت تر نبود ؟ در این جا یک راه حل ساده برای شما داریم. شما می توانید از دکمه‌هاي کم و چندان کردن صدای گوشی برای تصویر گرفتن بهرهگیری کنید . اینکار خیلی وقت‌ها از فشردن دکمه‌ي تصویر گرفتن خود دوربین راحت تر بوده و بر روی تعداد زیادی از گوشی‌هاي اندروید و آیفون جواب می دهد و اصلاً هم فرقی ندارد که دکمه‌ي کم کردن صدا را بزنید یا چندان کردن صدا را .

 

۵- از پخش خودکار ویدیوها در یوتیوب جلوگیری کنید

تازه دیدن یک ویدیو را تمام کردید و هنوز دارید به آن فکر میکنید که یوتیوب خود به خود یک ویدیوی دیگر را برای شما اکران میکند. خیلی از مردم نمیدانند که به راحتی می توانند ویژگی اکران خودکار یوتیوب را متوقف کنند . دفعه‌ي بعد که ویدیویی را در مرورگرتان باز کردید دنبال دکمه‌ي autoplay در سمت راست صفحهٔ مرورگرتان بگردید. وقتی آن را در حالت off یا خاموش قرار دهید به رنگ طوسی در می آید و از این به بعد وقتی تماشای یک ویدیو را تمام کردید یوتیوب دیگر خودش به طور خودکار ویدیوی بعد را اکران نمی کند.

 

جدیدترین مطالب سایت