آموزش فارسی کردن وردپرس | تغییر زبان وردپرس فارسی به انگلیسی

آموزش فارسی کردن وردپرس | تغییر زبان وردپرس فارسی به انگلیسی

آموزش سریع و ساده فارسی کردن وردپرس

برای پارسی کردن وردپرس با این آموزش ساده می‌توانید در کمتر از چند دقیقه وردپرس خودرا پارسی کنید و از مزایای پارسی ان آسان استفاده کنید .

 

البته پارسی کردن وردپرس روش هاي‌ مختلفی دارد که در این جا ساده‌ترین روش پارسی سازی وردپرس رابه شما خواهیم گفت .

 

همونطور که در بالا اشاره کردم، پارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌هاي‌ مختلفی انجام بگیره که شاید در برخی موارد نتونید از روش‌هاي‌ ساده اون جوابی بگیرید و برای اینکار باید از روش‌هاي‌ دستی برای پارسی سازی پنل مدیریت وردپرس استفاده کنید که در این جا به معرفی دو روش برای پارسی کردن مدیریت وردپرس می‌پردازم که عبارتند از:

 

آموزش فارسی کردن وردپرس | تغییر زبان وردپرس فارسی به انگلیسی

1. فارسی کردن وردپرس از تنظیمات وردپرس

برای شروع پارسی کردن وردپرس ابتدا باید به پیشخوان وردپرس وارد شوید. برای این منظور میتونید با استفاده از آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس با روش‌هایي که برای ورود به پیشخوان وردپرس توضیح داده شده آشنا شوید.

 

بعد از این که وارد پیشخوان وردپرس شدید به مسیر Settings> General مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر از بخش Site Language زبان پارسی یا هر زبان که قصد دارید برای وردپرس از اون استفاده کنید را انتخاب کنید.

 

حالا همانگونه که در تصویر مشاهده میکنید زبان‌هاي‌ در معرض برای وردپرس نمایش داده شده و بسته به انتخاب خودتون میتونید زبان دلخواه برای نصب بر روی وردپرس را انتخاب کنید. بعد از این که زبان پارسی را انتخاب کردید در انتهای صفحه روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

 

بعد از کلیک روی این گزینه اگر فایل‌هاي‌ مربوط به پارسی کردن وردپرس از قبل وجود داشته باشد تغییرات سریعا اعمال می شود اما اگر از قبل فایل‌هاي‌ RTL و زبان وجود نداشته باشند چند لحظه‌اي باید صبر کنید تا دانلود شده و به وردپرس اضافه شوند ودر نهایت عملیات تبدیل وردپرس انگلیسی به پارسی انجام گیرد.

 

2. تبدیل وردپرس انگلیسی به فارسی

توی این روش باید به صورت دستی فایل زبان پارسی وردپرس رو داخل هسته وردپرس قرار داده و ذخیره کنید. بعد از این که فایل‌هاي‌ زبان قرار داده شد باید با ویرایش کردن فایل wp-config.php زبان رو روی حالت پارسی تنظیم کنید. برای شروع اینکار باید مراحل زیر رو به ترتیب طی کنید.

 

گام اول: ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه دانلود وردپرس پارسی هدایت شده و با کلیک روی دکمه دریافت وردپرس پارسی کلیک کنید تا آخرین نسخه وردپرس دانلود بشه.

 

دانلود وردپرس فارسی

سپس فایل زیپ را باز کرده و وارد مسیر wordpresswp-contentlanguages بشید. توی این پوشه فایل‌ها و پوشه‌هایي قراردارند که باید هر فایل که با فرمت mo. و po.

 

قرار داره را کپی کنید ودر مسیر wp-contentlanguages هاست خودتون جای گزین کنید. دقت کنید که اگر افزونه‌هایي که نصب کردید یا قالبی که ازش استفاده میکنید در پیشخوان وردپرس پارسی هست، پوشه‌هایي که داخل پوشه languages با نام‌هاي‌ plugins و themes قراردارند رو نباید جای گزین کنید، چرا که این پوشه‌ها برای فایل‌هاي‌ زبان افزونه و قالب هستند که پارسی هستند. حالا فایل‌هاي‌ mo. و po. رو باید داخل هاست خودتون در همین مسیر آپلود کنید.

 

آموزش فارسی کردن وردپرس | تغییر زبان وردپرس فارسی به انگلیسی

 

گام دوم: ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید.

 

حالا به مسیر public_html/wp-content/languages مراجعه کرده و روی دکمه آپلود که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید. وارد صفحه جدیدی میشید که در اونجا امکان انتخاب فایل برای آپلود رو خواهید داشت که باید فایل‌هاي‌ زبان mo. و po. که داخل فایل دانلود شده وجود دارند رو توی این مسیر آپلود کنید. کلیه این فایل‌ها به نام fa_IR ختم میشن.

 

گام سوم: وارد مسیر public_html شده و فایل wp-config.php رو پیدا کنید. سپس روی فایل راست کلیک کرده و گزینه EDIT رو انتخاب کنید تا صفحه ویرایش فایل براتون باز شده و به دنبال عبارت زیر در اون بگردید.

 

define«‘WPLANG’,»

بعد از پیدا کردن این خط باید کد زیر رو باهاش جای گزین کنید.

 

define«WPLANG,fa_IR’»

با جای گزین کردن این کد به وردپرس دستور میدین که موقع خوندن فایل زبان مدیریت وردپرس باید فایل زبان پارسی خونده بشه که دراین صورت مشکل پارسی نشدن پیشخوان وردپرس حل خواهد شد.

 

حالا اگر به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و دکمه‌هاي‌ CTRL + F5 رو بزنید می‌بینید که پیشخوان وردپرس از انگلیسی یا هر زبان دیگه که قبلا بوده، به پارسی تبدیل شده است.

 

از دیگر آموزش های وردپرسی ما در پایین دیدن نمایید.

جدیدترین مطالب سایت