قابلیت های خواندنی گوگل درایو

قابلیت های خواندنی گوگل درایو

گوگل درایو را چگونه بشناسیم ؟ 

گوگل درایو یکی از کاربردی ترین نرم افزار هاي موجود در گوگل هست در ادامه می توانید تالاب را دنبال نمایید .

 

سرویس گوگل درایو روز به روز به امکانات بیشتری مجهز میشود و یکی از این امکانات اخیر، قابلیت پیشگیری از ثبت اطلاعات تکراری هست.

 

روش عملکرد این قابلیت اینگونه هست:

هنگامیکه فایلی را در گوگل درایو آپلود میکنید، وجود فایل نمونه با این فایل در سرویس گوگل درایو بررسی می شود ودر صورتی‌که فایلی با نام نمونه وجود داشته باشد، فایل قدیمی‌تر با فایل اخیر ترکیب شده و ضمن ذخیره‌سازی فایل اخیر روی فایل قدیمی، فایل قدیمی به‌عنوان یک نسخه ویرایش شده از فایل اخیر در تاریخ کوتاه فایل به ثبت می رسد.

 

به کمک این قابلیت از تکرار ذخیره‌سازی فایل‌هاي دارای نام نمونه پیش گیری می شود و به‌عنوان مثال هنگامیکه شما یک فایل را در چند مرحله به‌روزرسانی کرده و دوباره روی سرویس خود آپلود کنید گریبانگیر افزونگی در اطلاعات نمی شوید، اما این عدم تکرار مقدور هست در مواردی دردسرساز باشد، چراکه شاید بخواهید دو فایل با نام نمونه را روی درایو گوگلی خود ذخیره کنید.

 

به‌نظر شما روشی برای غیرفعال کردن قابلیت عدم تکرار در گوگل درایو وجود دارد؟ پاسخ به این سوال بله هست و انجام آن نیز براحتی امکان پذیر هست.

 

 ابتدا فایل موردنظرتان را انتخاب کرده و بعنوان دیگر فایل‌ها، آن را در سرویس گوگل درایو آپلود کنید.

 

به گزارش تالاب پس از اتمام عملیات آپلود، پنجره‌اي در پایین سوی راست صفحه برای شما نمایش داده می شود که ضمن اعلام اتمام عملیات آپلود، انتخاب‌اي با عنوان Keep as separate file را نیز در خود جای داده هست. روی این انتخاب کلیک کنید تا عملیات آپلود با غیرفعال‌سازی قابلیت عدم تکرار به اتمام رسیده و فایل شما بصورت یک فایل اخیر و دقیقا مستقل در کنار فایل قبلی ذخیره شود.

 

جدیدترین مطالب سایت