آموزش و ترفند برای کم کردن بهای قبض گوشی همراه

مجموعه : موبایل
آموزش و ترفند برای کم کردن بهای قبض گوشی همراه

آموزش و ترفند برای کم کردن بهای قبض گوشی همراه

روش اول) شما با این کار قیمت مکالمه خود را در هر دقیقه چند ریال کاهش می دهید.در گوشی های نوکیا این آدرس را پیدا کنید :

 

menu***setting***security*** phone & sim*** closed user groupe***activate

 

آن را از حالت (default) به حالت (on) تغییر دهید.سپس صفحه ای باز می شود که باید در آن چهار رقم آخر شماره خود را وارد کنید و بعد ok کنید.البته کاربران سیمکارتهای همراه اول و ایرانسل اعتباری با وارد کردن کد مخصوص اعتبار باقیمانده به وضوح شاهد کاهش قیمت مکالمه خود خواهند بود.

 

در گوشیهای سامسونگ این آدرس را پیدا کنید :

 

menu***network setting***closed user groupe***activate

 

وقتی که فعال شد ، وارد منوی زیر شوید،

 

menu***network setting***closed user groupe***cug text

 

و 4 رقم آخر موبایل خود را وارد کنید .

 

در گوشیهای سونی اریکسون این آدرس را پیدا کنید :

 

 برای این کار از منوی گوشی وارد Contacts شوید.از قسمت Option گزینه Groups را انتخاب کرده و New Groups را انتخاب کنید.

 

حال گروهی بسازید و تمامی مخاطبین (حداکثر 15 عدد)خود را در آن اضافه(Add) کنید و done را بزنید.

 

حال از منوی گوشی وارد setting شده و تب calls شوید.Manage Calls را بیابید و وارد شوید . از منوی آمده Closed Groups را انتخاب کرده ، از منوی Edit List،New Group را انتخاب کنید و Add را بزنید.اسمی که برای گروه خود در Contacts اتخاب کرده اید را وارد کنید و Continue را بزنید.

 

در قسمت Index 0 را پاک کرده و تعداد مخاطبین خود (15)را وارد کنید.(البته اگر عددی بیشتر وارد کردید عیبی ندارد)و Save را بزنید . حال گروهی که اضافه شده است را به جای استاندارد انتخاب کنید.

 

به منوی قبلی بازگشته (Closed Groups) و Open Calls را انتخاب کرده و روی o¬n بگذارید.

 

روش دوم ) کم کردن بهاب قبض :باتری گوشی را در بیاورید در محل سیم کارت 6 اتصال فلزی دارد شما روی فلز پایین وسطی (اتصال VPP) یک چسب کوچک بچسبانید.

 

روش سوم) مکالمه رایگان:کد ( #094021 *21 * ) را بنویسید. بعد از نوشتن اعداد کلید ok رابزنید و برای لغو کردن این کد هم کد ( #21# ) را بکار ببرید .البته بیشتر از  5 دقیقه خط  ردیابی می شود و بعد از آن مصادره به نفع مخابرات. البته اگر 100دقیقه هم صحبت کنید رایگان است.

 

وبرای لغو کردن کد#21# را بنویسید.

 

روش چهارم) مکالمه رایگان: کد #09۰ *21 * را بنویسید البته تا ۳ دقیقه می توانید رایگان صحبت کنید و اگر بیشتر طول کشید مثل روش بالا خط شما رد یابی نمی گردد ولی بعد از ۳ دقیقه شد ۲ برابر محاسبه می شود وهمینطور که ادامه پیدا کند ۳ برابر می شود پس سعی کنید زمان  بگیرید و قبل ازپایان ۳ دقیقه مکالمه مجانی به تماس خود خاتمه دهید و در صورت تمایل دوباره تماس بگیرید.

 

روش پنجم) مکالمه رایگان با استفاده از گوشی های نوکیا : کد #746025625#* را وارد کنید. اگر درست وارد کرده باشید پیام SIM CLOCK STOP ALLOWED را می بینید و این به این معنی است که شبکه به شما اجازه توقف زمانسنج سیم کارت را داده است.

 

حال با خیال آسوده شماره گیری کنید. برای جلو گیری از لو رفتن این امر بهتر است هر تماس شما بیشتر از ۵ دقیقه طول نکشد.در ضمن به ازای هر ۵ دقیقه باید یک بار کد را وارد کنید.

 

روش ششم) منوی جدید در تماس های اضطراری : با استفاده از کد *3001#12345# قادر خواهید بود تا با تلفن های اضطراری مانند ۱۱۰ ، ۱۱۸ و … به طور رایگان تماس حاصل نمایید. برای این منظور کد را بر روی گوشی همراه خود وارد نمایید.

 

در این هنگام منویی در مقابل شما ظاهر خواهد گشت و شما را قادر به برقراری تماس رایگان با شماره های اضطراری خواهد نمود. قابل ذکر است که کارکرد این ویژگی بستگی به شبکه GSM دارد و ممکن است در بسیاری از شبکه ها قابل استفاده نباشد و شما همچنان مجبور به پرداخت هزینه برای برقراری تماس باشید.

 

روش هفتم) با شماره شهرستان ها تماس بگیرید و فقط هزینه مکالمه داخل شهری را بدهید: شما اول باید تلفن خود را به شماره تلفن آن کسی که می خواهید به او زنگ بزنید منتقل (Divert) کنید سپس شماره تلفن خودتان را بگیرید حالا به جای اینکه تلفن شما زنگ بخورد تلفن آن شخصی که شما شماره تلفن آن را وارد کردید زنگ می خورد و شما می توانید با آن شخص صحبت کنید.برای منتقل کردن (Divert)  کد  # شماره مخاطب*21* را از چپ به راست وارد کنید.

 

روش هشتم) یک خط دائمی ایرانسل بخرید و با پرداخت ماهیانه 15000 تومان عضو طرح قرمز ایرانسل شوید و به صورت نامحدود بین خطوط ایرانسل مکالمه رایگان داشته باشید ، علاوه بر این بین خطوط دیگر تا 50 درصد از تخفیف برخوردار شوید!!

 

جدیدترین مطالب سایت