برتری های اندروید نسبت به آیفون ios چیست ؟

مجموعه : موبایل
برتری های اندروید نسبت به آیفون ios چیست ؟

برتری های اندروید نسبت به آیفون ios چیست ؟ اندروید و آیفون شباهت‌هاي‌ زیادی باهم دارند، اما برخی از کارها را فقط اندروید ها انجام می دهند. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بری شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد ویژگی هاي‌ برتر اندروید و برتری هاي‌ ان نسبت بـه آیفون را منتشر کرده ایم.

 

برتری های چشمگیر اندروید نسبت به آیفون

هنگامی کـه این نکات و هک هاي‌ مفید را یاد گرفتید، تلفن هوشمند اندرویدی شـما روان تر و کارآمدتر از همیشه کار می کند. و فکر کردی هم اکنون عاشق گوشیت شدي! همچنین باید بدانید کـه چگونه ان تبلیغات ترسناک فیس بوک را خاموش کنید. از آنجایی کـه سیستم‌هاي‌ نرم‌افزار اندروید دائما در حال بـه‌روزرسانی هستند، برخی از ویژگی‌هاي‌ زیر ممکن اسـت از طریق مسیرهای مختلف در سیستم‌عامل‌هاي‌ مختلف قابل دسترسی باشند.

 

1. برنامه های خارج از محیط بررسی شده را دانلود کنید

برنامه های خارج از محیط بررسی شده را دانلود کنید

یکی از بهترین چیزها در مورد تلفن هاي‌ هوشمند این اسـت کـه انها می‌توانند تعداد زیادی برنامه مختلف را در خود جای دهند کـه بـه شـما کمک می کند دریک لحظه حرکت کنید، بـه موسیقی گوش دهید و چیزهایی بخرید. می توانید این برنامه ها را بر روی گوشی هاي‌ اندرویدی از طریق گوگل پلی یا آیفون از طریق اپ استور دانلود کنید.

 

بزرگ ترین تفاوت بین iPhone یا iOS و Android در مورد برنامه ها، توانایی دانلود انها از خارج از محیط بررسی شده اسـت. کاربران اندروید میتوانند برنامه ها را مستقیماً از وبسایت ها دانلود کنند. او می گوید در همین حال، در آیفون، اپ استور یا هیچ چیز نیست. بـه گفته اپل، گزینه دانلود برنامه ها بدون مراجعه بـه اپ استور برای محافظت از کاربران در برابر بدافزارها در معرض نیست.

 

همچنین بـه همین دلیل اسـت کـه یکی از سخنگویان گوگل می گوید کـه انها دانلود برنامه ها را از Google Play توصیه می کنند—همچنین می توانید از Google Play Protect برای خاطرجمعی از ایمن بودن برنامه ها استفاده کنید.

 


مطالب مشابه: نسخه جدید اندروید توسط گوگل منتشر شد


 

2. با کابل micro USB-C شارژ کنید

با کابل micro USB-C شارژ کنید

بسته بـه دستگاه خاص، تلفن هاي‌ اندرویدی می‌توانند از کابل USB-C استاندارد برای انتقال داده و شارژ استفاده کنند. «این کابل ها همه ی جا هستند، بنابر این گرفتن کابل یدکی یا تعویض کابل شکسته ساده و کم هزینه اسـت. با این حال، کابل لایتنینگ اپل یک کابل رسمی اسـت کـه شـما را بیشتر از یک USB-C مشابه عقب می اندازد. 

 

3. چندین پروفایل کاربری داشته باشید

چندین پروفایل کاربری داشته باشید

تلفن هاي‌ اندرویدی بـه شـما امکان می دهند بیش از یک حساب کاربری فعال در هر گوشی داشته باشید. بنابر این می توانید یک حساب کاربری را برای ورود از صفحه قفل انتخاب کنید. «اگر میخواهید بـه بچه‌ها اجازه دهید از تلفن شـما استفاده کنند، کار مفیدی اسـت، اما نمیخواهید انها چیزهای شـما را خراب کنند.» آیفون‌ها از چندین پروفایل کاربری پشتیبانی نمیکنند و دارای FaceID و TouchID هستند تا از استفاده دیگران بـه جز شـما جلوگیری کنند. 

 

4. با جک 3.5 میلی متری هدفون گوش کنید

با جک 3.5 میلی متری هدفون گوش کنید

اپل درسال 2016 با آیفون 7 جک 3.5 میلی متری هدفون را حذف کرد. اکنون، کاربران آیفون بـه کانکتور لایتنینگ، آداپتور یا AirPods بی‌سیم نیاز دارند. «بعضی از گوشی‌هاي‌ اندرویدی از این روش پیروی کرده‌اند. با این حال، واقعیت این اسـت کـه اگر تلفنی با رابط هدفون کـه زمانی در همه ی جا وجود داشت می خواهید، اندروید تنها جایی اسـت کـه ان را پیدا خواهید کرد. 

 

5. سفارشی کردن پیش فرض های بیشتر

سفارشی کردن پیش فرض های بیشتر

اندرویدها بـه شـما امکان می دهند برنامه هاي‌ شخص ثالث را بـه عنوان گزینه پیش فرض خود تنظیم کنید. این یک لایه دیگر از سفارشی‌سازی را اضافه میکند، و چیز دیگری در فهرست هک‌هاي‌ اندرویدی کـه هرگز از ان خبر نداشتید. «آی‌فون یک مدل باغ دیواری را اجرا می کند کـه در ان کاربران نمی توانند واقعاً از محدوده خارج شوند و بـه طور تصادفی خودرا دچار مشکل کنند».

 

“اندروید از مرزهای وحشی دور اسـت، اما بـه کاربران اجازه می دهد نظارت بسیار بیشتری را در دست بگیرند.” بـه گفته سخنگوی گوگل، می توانید صفحه اصلی خودرا با ویجت هایي سفارشی کنید کـه اطلاعاتی مانند آب و هوا، تقویم یا عناوین اخبار را دریک نگاه نشان می دهند. این گزینه ها بـه شـما امکان می دهند ظاهر و احساس سیستم عامل رابا کمک تم ها یا لانچرها بازرسی کنید.

 

با این حال، اپل در حال عقب نشینی اسـت و با iOS 12 و نسخه هاي‌ جدیدتر شـما می توانید برنامه هاي‌ داخلی بیشتری را نسبت بـه قبل از آیفون خود حذف کنید. آیفون دارای برنامه هاي‌ داخلی اپل اسـت تا از اشغال حافظه اضافی توسط برنامه هاي‌ شخص ثالث جلوگیری کند. 

 

10 ویژگی پنهان اندروید که هرگز درباره آنها نمی دانستید

ممکن اسـت اکنون اندروید خودرا دوست داشته باشید، اما فقط منتظر بمانید تا بدانید چه کارهای بیشتری می تواند انجام دهد…

 

1. ارسال یک پیام

ارسال یک پیام

آیا تا بـه حال گوشی پیدا کرده اید، اما نتوانید بـه فهرست مخاطبین دسترسی پیدا کنید تا صاحب ان را پیدا کنید؟ دراین شرایط، «پیام صفحه قفل یک نجات‌دهنده اسـت».

 

“این بـه شـما امکان می دهد یک پیام کوتاه ایجاد کنید کـه روی صفحه قفل شـما نمایش داده شود، خواه آدرس ایمیل شـما باشد یا “لطفاً بـه [نام محل کار خود] برگردید.” دسترسی بـه این گزینه ممکن اسـت بسته بـه دستگاه متفاوت باشد، اما باید می توانید ان رابا جستجوی “قفل صفحه” در منوی تنظیمات خود پیدا کنید.

 

2. صبر کن، برگرد!

صبر کن، برگرد!

«اگر روی اعلان‌هایي کـه ظاهر میشود خیلی سریع تند بکشید، در واقع می توانید دوباره ان‌ها را پیدا کنید. تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه روی قسمت خالی صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید. یک حالت تنظیم صفحه ظاهر می شود. گزینه ویجت ها را بزنید و میانبر تنظیمات را پیدا خواهید کرد.

 

پس از ان؛ اگر ان نماد را بـه فضایی در پس‌زمینه خانه خود بکشید، فهرستی با گزینه ثبت اعلان ظاهر می شود. در آنجا، سابقه اعلان خودرا پیدا خواهید کرد.”

 

3. مزاحم نشوید

مزاحم نشوید

انچه ویژگی Do Not Disturb اندروید را متمایز می کند این اسـت کـه «شـما میتوانید انتخاب کنید چه چیزی را بـه تعویق بیندازید و چه چیزی را مجاز کنید». این بدان معناست کـه می توانید استثناهایی را تعیین کنید کـه تماس‌ها، یادآوری‌ها و اعلان‌هاي‌ رویداد اجازه دارند شـما را قطع کنند. برای دسترسی بـه DND، کاربران اندروید 9 میتوانند صفحه نمایش خودرا بـه پایین بکشند و روی Do Not Disturb ضربه بزنند.

 

اگر ان‌جا نیست، هنگام کشیدن انگشت بـه پایین روی صفحه اصلی باید نمادی وجود داشته باشد کـه عبارت «تنظیمات اعلان» را نشان می دهد. روی ان کلیک کنید و «مزاحم نشوید» را پیدا کنید. ساده اسـت. اگر می خواهید ویژگی‌هاي‌ DND خودرا سفارشی کنید، بـه Settings > Sound > Do Not Disturb Behavior بروید و از فهرستی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. 

 

4. پنهانش کن

پنهانش کن

آیا نمی خواهید یک سری برنامه گوشی آن ها را شلوغ کند؟ «بسیاری از تلفن‌هاي‌ اندرویدی بـه شـما این امکان را می دهند کـه برنامه‌ها را بـه طور کامل از صفحه اصلی خود حذف کنید، اما بدون حذف ان‌ها. برای استفاده از ان؛ کافی اسـت روی هر نمادی کـه می خواهید پنهان شود، بـه مدت طولانی فشار دهید.

 

باید گزینه «حذف» یا «حذف از خانه» را ببینید. وقتی از بین رفت، همان‌ گونه می توانید ان را در کشوی برنامه گوشی خود پیدا کنید، کـه با ضربه زدن روی نماد برنامه می توانید ان را پیدا کنید. بـه هرحال، فراموش نکنید کـه در بهترین فضای ذخیره سازی ابری اندروید موجود بـه روز بمانید – این واقعاً می تواند برای گوشی شـما تفاوت ایجاد کند.

 


مطالب مشابه: آموزش بررسی سیستم عامل گوشی موبایل


 

5. برو مخفیانه

برو مخفیانه

آدرس MAC تلفن شـما طبق معمولً تغییر نمیکند و می‌توان ان را در شبکه هاي‌ محلی و اپراتور دریافت کرد. این برای شـما چه معنایی دارد؟ شرکت‌هاي‌ تبلیغاتی از این آدرس برای ارسال تبلیغات بـه دستگاه‌هاي‌ موجود در مراکز خرید، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و غیره استفاده میکنند.

 

برای جلوگیری از این نوع هدف‌گیری، اندروید یک گزینه تصادفی‌سازی MAC WiFi دارد کـه هر بار کـه بـه وای‌فای متصل میشوید یک آدرس سخت‌افزاری جدید ارائه میدهد. می توانید این گزینه را در تنظیمات > تنظیمات وای فای پیدا کنید.

 

6. پیمایش کنید

پیمایش کنید

اگر تعداد زیادی برگه کروم باز دارید، لازم نیست کار طاقت‌ فرسایی را انجام دهید کـه روی هر برگه انباشته شده کلیک کنید تا انچه را میخواهید پیدا کنید. در عوض، راهی وجوددارد کـه می توانید بـه اسانی در همه ی برگه‌هاي‌ خود بـه‌طور هم‌زمان پیمایش کنید. «برای دسترسی بـه این ویژگی، کافی اسـت روی نوار URL بـه راست یا چپ بکشید. بسته بـه جهت کشیدن انگشتتان، بـه برگه هاي‌ جلو یا پشت برگه فعلی خود دسترسی خواهید داشت.

 

اگر اینکار را انجام می دهید و متوجه میشوید کـه برگه‌هایي را کـه بـه خاطر نمی‌آورید باز کرده اید، گوشی خودرا بررسی کنید و یاد بگیرید کـه چگونه نرم‌افزارهای جاسوسی را در تلفن اندرویدی درصورت پیدا کردن نرم‌افزارهای جاسوسی در حال مرور، حذف کنید.

 

7. از آن عکس بگیرید

از آن عکس بگیرید

گاهی اوقات، شـما فقط بـه شواهد عکاسی از آنچه روی صفحه نمایش خود نگاه میکنید نیاز دارید. «از لحاظ تاریخی، روش گرفتن اسکرین شات فشار دادن دکمه پاور همراه با دکمه کاهش صدا بوده اسـت، کـه وقتی در حال حرکت هستید کمی مشکل اسـت.

 

در عوض، با آخرین نسخه‌هاي‌ اندروید، اکنون می توانید دکمه پاور را برای مدت طولانی فشار دهید و بـه جای ان روی Screenshot ضربه بزنید. اینکار گرفتن اسکرین شات با یک دست را سریع‌تر و آسان‌تر میکند و می توانید روی «ویرایش» روی اعلان ضربه بزنید تا حاشیه‌نویسی اضافه کنید.»

 

8. همیشه روشن

همیشه روشن

برای کسانی کـه از تلفن خود بـه عنوان ساعت یا تقویم استفاده می کنند، شاید دوست داشته باشید کـه بدانید صفحه نمایش شـما می تواند اطلاعاتی مانند زمان، تاریخ، آب و هوا و باتری باقی مانده را حتی زمانی کـه خود تلفن در حالت خواب اسـت نشان دهد.

 

«این برای دسترسی فوری بـه این اطلاعات با نگاه کردن بـه تلفن شـما، بدون نیاز بـه برداشتن یا فعال کردن ان بـه هیچ عنوان مفید اسـت. اکثر گوشی ها این ویژگی را بـه صورت پیش فرض فعال می کنند. اما اگر نه «یا اگر می خواهید ان را خاموش کنید»؛ باید از طریق منوی Lock Screens در تنظیمات شـما قابل دسترسی باشد. 

 

9. سرعت آن را افزایش دهید

سرعت آن را افزایش دهید

همان طور کـه تلفن ها قدیمی تر میشوند، سرعت انها کاهش مییابد – اما، حالت توسعه دهنده می تواند دراین مورد کمک کند. این باعث می شود همه ی انیمیشن‌ها دو برابر سریع‌تر پیش بروند و سیستم عامل بسیار سریع‌تری را برای افزایش سرعت گوشی شـما شبیه‌سازی کنند.»

 

برای دسترسی بـه این ویژگی، بـه Settings > About Phone > System > Software > روی “Build Number” ضربه بزنید تا زمانی کـه بگوید شـما یک توسعه دهنده هستید. در مرحله بعد، بـه System > Developer Options > اسکرول بـه پایین بـه بخش Drawing بروید. باید چندین گزینه “مقیاس انیمیشن” وجود داشته باشد کـه باید “1x” در زیر انها وجود داشته باشد.

 

روی آن ها کلیک کنید و آن ها را بـه “.5x” تغییر دهید. اگر سرعت گوشی شـما کند می شود، یک ویروس می تواند مقصر باشد. اگر بعد از انجام این مرحله گوشی شـما همان‌ گونه کند اسـت، گوشی خودرا بررسی کنید و یاد بگیرید کـه چگونه از شر ویروس در گوشی اندروید خلاص شوید.

 

10. همه چیز را سفارشی کنید

همه چیز را سفارشی کنید

کاربران آندروید بـه تماشای صفحه‌هاي‌ کاتر کوکی گیر نمی کنند. بـه گفته سورو، بـه این دلیل اسـت کـه خود تلفن ها بسیار قابل تنظیم هستند. برای مثال میتوانید تعداد برنامه‌ها را در هر سطر یا ستون صفحه اصلی تغییر دهید. همچنین می توانید شکل آیکون‌هاي‌ برنامه خود «دور، مربع و غیره» و حتی شکل ظاهری نمادها را تغییر دهید.»

 

بهترین راه برای انجام اینکار، دانلود یک «لانچر» از فروشگاه Google Play اسـت. این بـه شـما امکان می دهد ظاهر، احساس و عملکرد گوشی خودرا تغییر دهید. قبل از سفارشی‌سازی، با نگاه کردن بـه Google Play Protect در تلفن، مطمئن شوید کـه این برنامه‌ها برای بارگیری مناسب هستند. 

 


مطالب مشابه: ترفند های پنهانی اندروید 7 در تمامی گوشی ها


 

در پایان

هرچند اینروزها بـه نظر میرسد كه آیفون‌ها و اندرویدها همه ی جا هستند، اما هنوز بیشتر مردم ترجیح میدهند از تلفن‌هاي‌ ساده‌تر استفاده كنند. انتخاب درست یك تلفن‌ هوشمند میتواند هم از نظر مالی و هم از نظر كاربردی بسیار مهم باشد.

جدیدترین مطالب سایت