بهترین اپلیکیشن های نقاشی برای کودکان

مجموعه : موبایل
بهترین اپلیکیشن های نقاشی برای کودکان

خلاقیت و تخیل فرزندتان را تقویت کنید و او را ساعت ها درگیر نقاشی نگه دارید ؛ دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین اپلیکیشن هاي‌ نقاشی برای کودکان را منتشر کرده ایم.

 

15 بهترین اپلیکیشن نقاشی و طراحی آیپد و اندروید برای کودکان

یک برنامه نقاشی تعاملی برای بچه ها می‌تواند معجزه کند. امروزه کودکان نیازی بـه یادگیری نقاشی با مداد و کاغذ ندارند. در عوض، آن ها می توانند از تلفن هوشمند والدین خود بـه عنوان یک برگه و از انگشت خود بـه عنوان مداد استفاده کنند و خلاق باشند.

 

استفاده از این برنامه ها در موبایل و تبلت برای کوچولوها آسان و سرگرم کننده اسـت زیرا می توانند انگشتان خودرا بـه آرامی حرکت دهند ودر حین انجام اینکار لذت ببرند.

 

اگر می‌خواهید بدانید کدام برنامه میتواند برای انها مفیدتر باشد، خواندن پست ما میتواند مفید باشد. با این حال، خاطرجمعی حاصل کنید کـه فرزندان شـما بیش از حد از دستگاه ها استفاده نمیکنند زیرا ممکن اسـت مضر باشد.

 

15 برنامه طراحی برای کودکان

این برنامه‌هاي‌ نقاشی برای کودکان، آن ها را برای مدتی طولانی درگیر میکند ودر عین حال بـه ان‌ها فرصتی میدهد تا جنبه خلاقانه خودرا تقویت کنند.

 


مطالب مشابه: 30 سرگرمی برای کودکان در داخل خانه


 

1. Drawing with Carl

Drawing with Carl

گروه سنی: 2 تا 5 سال

با استفاده از این برنامه نقاشی، بچه ها می توانند طراحی و رنگ آمیزی را یاد بگیرند. این برنامه تعاملی اسـت و بـه کودکان امکان می دهد رنگ ها و الگوهای مختلف را کشف کنند. ویژگی هاي‌ خاصی مانند سطل رنگ الگو و نقاشی آینه وجوددارد. همچنین برچسب‌هایي برای جذاب‌تر کردن برنامه برای کودکان وجوددارد.

موجود در: iOS

 

2. Draw and Tell HD

گروه سنی: 3 تا 9 سال

این برنامه برای کودکانی کـه عاشق طراحی و نقاشی هستند طراحی شده اسـت، این برنامه دارای انواع مداد رنگی، قلم مو، برچسب، الگوها و موارد دیگر اسـت کـه می توانند انها را آزمایش کنند. کودکان می توانند از شابلون ها برای کشیدن تصاویر مختلف در زمینه هاي‌ مختلف استفاده کنند. باوجود چنین منابع بسیار متنوعی کـه در اختیار کودک شـما قرار دارد، فضای زیادی برای یادگیری برای آن ها وجوددارد. این اپلیکیشن دارای ویژگی هایي اسـت کـه با ان کودکان می توانند انیمیشن بسازند و داستان ضبط کنند.

 

3. Musical Paint for Kids

Musical Paint for Kids

گروه سنی: 2 تا 6 سال

وقتی می توانید از موسیقی نیز لذت ببرید، چرا فقط بـه نقاشی بسنده کنید؟ این بازی تمام حواس کودک شـما را درگیر می کند ودر عین حال وی را بـه طراحی شاهکارها ترغیب می کند. هر بار کـه کودک شـما انگشت خودرا روی صفحه نمایش می‌گذارد، موسیقی پخش می‌شود. این باعث می‌شود کـه کودک بیشتر بخواهد نقاشی کند زیرا می‌تواند یک ریتم ملودیک بشنود.

موجود در: iOS

 

4. Drawing Games to Learning Kids

گروه سنی: 2 سال بـه بالا

اگر کودک شـما علاقه مند بـه نقاشی اسـت، این برنامه را امتحان کنید زیرا بـه او کمک می کند حروف و اعداد جدید را هنگام نقاشی یاد بگیرد. ابزار تعاملی نظرات و ایده هایي برای استفاده کودکان دارد. همچنین دستورالعمل هایي برای نقاشی وجوددارد تا کودکانی کـه تازه شروع کرده اند بتوانند بـه اسانی یاد بگیرند.

موجود در: اندروید و iOS

 

5. Drawing Pad

گروه سنی: 3 سال بـه بالا

پد طراحی با مدادها، نشانگرها و مداد رنگی‌هاي‌ مختلف، انتخاب‌هاي‌ متنوعی را برای طراحی، طرح‌ریزی و نقاشی بـه کودکان ارائه می دهد. سینی رول کردن بـه فرزندان شـما این آزادی را می دهد کـه هر ابزار نقاشی را کـه میخواهند انتخاب کنند. پس زمینه هاي‌ مختلفی وجوددارد، از جمله یک بوم خالی کـه فرزندان شـما می توانند با ان آزمایش کنند یا یک منظره زیبا. این برنامه دارای حداقل منحنی یادگیری اسـت و حتی برای کودکان خردسال نیز ساده اسـت.

موجود در: iOS

 

6. Drawing for kids: Doodle Games

گروه سنی: 2 تا 8 سال

اگر می‌خواهید کودکتان نقاشی کاراکترهای ساده را یاد بگیرد، این برنامه میتواند انتخاب خوبی باشد. این بازی بـه فرزندان شـما فرصتی می دهد تا ابله بسازند و اشکال جدیدی از هنرهای تجسمی را کشف کنند. 128 صفحه نقاشی و رنگ آمیزی برای لذت بردن کودکان وجوددارد. علاوه بر طراحی و رنگ آمیزی، هماهنگی دست و چشم و مهارت هاي‌ حرکتی نیز با این برنامه افزایش مییابد. همچنین چندین موضوع برای فرزند شـما وجوددارد کـه میتواند از بین انها انتخاب کند.

موجود در: اندروید و iOS

 

7. Doodle Buddy Draw

Doodle Buddy Draw

معرفی اپلیکیشن های نقاشی برای کودکان

تصویر: اپل

گروه سنی: 3 تا 8 سال

این برنامه بیش از 1000 استیکر را برای استفاده فرزندان شـما ارائه می دهد و چندین پس زمینه نیز وجوددارد. انها می توانند از شابلون برای ساختن اشکالی استفاده کنند کـه در غیر این صورت بـه اسانی نمیتوانند بسازند. با استفاده از ابزارهای نقاشی مانند گچ، کودک میتواند خطوط را بدون کثیف شدن دست هایش لکه دار کند. یک نسخه ممتاز و بدون آگهی از برنامه وجوددارد کـه می توانید «Doodle Bucks» را نیز برای خریدهای درون‌برنامه خریداری کنید.

موجود در: iOS

 

8. 123 Color HD

گروه سنی: 2 تا 8 سال

برنامه کتاب رنگ آمیزی چندین تصویر بـه سبک کارتونی با گزینه هاي‌ Paint by Numbers و Letters دارد. صفحات بـه گونه اي طراحی شده اند کـه کودک بتواند با رنگ هاي‌ مختلف دست و پا بزند و با ترکیب رنگ ها آشنا شود. حتی برای بزرگسالانی کـه دربخش هنری خیلی خوب نیستند، می‌توان با استفاده از این برنامه یک شاهکار خیره کننده خلق کرد. این برنامه میتواند از 13 زبان و گویش برای آموزش اعداد «همراه با املای آن ها»؛ حروف و رنگ ها استفاده کند.

موجود در: iOS

 


مطالب مشابه: آموزش تصویری ادیت عکس با اپلیکیشن «light room «Lr


 

9. How to Draw

گروه سنی: 4 سال بـه بالا

اگر شـما یا فرزندتان می‌خواهید طراحی را یاد بگیرید، این برنامه اي اسـت کـه باید نصب کنید. این برنامه بـه شـما دستورالعمل هاي‌ گام بـه گام برای ترسیم چهره ها را می دهد، از ابتدایی ترین آن ها گرفته تا حیوانات پیشرفته، کارتون ها و انیمه ها. می توانید یک تصویر را از کاتالوگ آنلاین گسترده در برنامه انتخاب کنید. شـما همچنین می توانید یک تصویر را مطابق دستورالعمل برنامه یا توسط خودتان رنگ آمیزی کنید.

موجود در: iOS

 

10. Joy Doodle: Movie Color and Draw

Joy Doodle: Movie Color and Draw

گروه سنی: 2 تا 8 سال

بچه‌ها از دودل کردن لذت میبرند و اگر مداد رنگی درخشان را بـه انها پیشنهاد دهید، خوشحال خواهند شد. با برنامه طراحی Joy Doodle، بچه‌ها می توانند از دودل کردن روی پس‌زمینه سیاه با رنگ‌هاي‌ نئون درخشان لذت ببرند. با استفاده از این ابزارهای نقاشی، کودکان شـما می توانند صحنه هاي‌ جادویی خلق کنند. این برنامه رابط کاربری سهولت دارد.

موجود در: iOS

 

11. Peppa Pig: Paintbox

گروه سنی: 2 تا 6 سال

اگر فرزند شـما از طرفداران Peppa Pig اسـت، ممکن اسـت این بازی نقاشی را دوست داشته باشد. این برنامه بـه فرزند شـما اجازه می دهد تا دنیای Peppa Pig، خانواده و دوستانش را کشف کند. پس زمینه هایي وجوددارد کـه اغلب در کارتون استفاده می‌شود، همچنین برچسب هاي‌ متحرک و قلم موها. کودکان چندین ابزار نقاشی برای انتخاب دارند. این یک برنامه رایگان اسـت و حاوی هیچگونه تبلیغات یا خرید درون برنامه اي نیست.

موجود در: اندروید و iOS

 

12. Pico ToOns – Coloring Book

گروه سنی: 3 سال بـه بالا

Pico ToOns دارای چندین ابزار طراحی و نقاشی و جلوه هاي‌ ویژه اسـت. فرزندان شـما می توانند با استفاده از مداد رنگی واقعی، نشانگر، قلم مو، قلم، گچ، اسپری و سطل رنگ، شاهکارهای خودرا خلق کنند. انها می توانند نقاشی هاي‌ خودرا با برچسب هاي‌ رنگارنگ نیز تزئین کنند. کودکان باید بـه سادگی روی یک ابزار برای دسترسی بـه ان ضربه بزنند.

موجود در: iOS

 

13. Squiggles

گروه سنی: 2 سال بـه بالا

اگر چه Squiggles یک برنامه طراحی نیست، اما بـه کودکان اجازه می دهد تا اشکال خمیده را روی صفحه بکشند و سپس اشکال را بـه صحنه هاي‌ خلاقانه تبدیل می کنند. بـه عنوان مثال، یک قیچی فرفری می‌تواند بـه یال شیر یا دود اگزوز ماشین تبدیل شود. تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه بـه فرزندتان اجازه دهید روی صفحه ابله بزند و بازی را فشار دهید. این بازی برای دانلود رایگان اسـت.

موجود در: iOS

 

14. Scribblify

Scribblify

گروه سنی: 3 سال بـه بالا

Scribblify یک بازی عالی برای کودکان و بزرگسالان اسـت. مهم نیست کـه سطح مهارت شـما چقدر اسـت، می توانید با استفاده از این برنامه آثار هنری خودرا ایجاد کنید. این بـه فرزندان شـما اجازه می دهد تا رنگ ها، خطوط و تقارن ها را آزمایش کنند. برس هاي‌ دست ساز وجوددارد کـه هر کدام بافت و رفتار منحصر بـه فردی دارند. حالت‌ هاي‌ رسم کالیدوسکوپ و آینه بـه کودک شـما اجازه میدهد تصاویر جالبی ایجاد کند. شـما می توانید با هزینه اي اندک بـه پالت رنگی پیشرفته و گزینه هاي‌ پس زمینه دسترسی داشته باشید.

موجود در: iOS

 

15. Crayola Create and Play

گروه سنی: 3 سال بـه بالا

این برنامه طراحی تعاملی طراحی و نقاشی را از طریق درس هاي‌ مختلف هنری بـه شـما آموزش می دهد. انواع مختلفی از جمله وسایل نقلیه، حیوانات، شاهزاده خانمها و هیولاها وجوددارد. این برنامه بـه کودکان کمک می کند تا با استفاده از خطوط نقطه چین شکل ها را بـه تصویر بکشند. هنگامی کـه فرزندان شـما بر روی این خطوط تسلط پیدا کردند، می توانند تصاویر خودرا در صفحه طراحی برنامه ایجاد کنند.

موجود در: اندروید و iOS

 

1. برنامه نقاشی رایگان برای کودکان کدام است؟

Tux Paint، Simple Paint، Coloring Book، ABC Drawing School، و Fruits Coloring Game & Drawing Book برخی از برنامه هاي‌ نقاشی رایگان برای بچه ها هستند.

 

2. بهترین برنامه طراحی مداد کدام است؟

VansPortrait، Image to Sketch AI، Sketch My Pic، Pencil Photo Sketch و Image Online برخی از برنامه هاي‌ طراحی مداد خوبی هستند کـه بـه کودک شـما کـه کنجکاو برای یادگیری طراحی کمک می کند. این برنامه‌ها همچنین بـه ان‌ها کمک میکنند تا تفاوت‌هاي‌ ظریف طراحی را درک کنند و ان را بـه یک تجربه سرگرم‌کننده تبدیل کنند.

 

3. بهترین اپلیکیشن برای کشیدن کارتون کدام است؟

Adobe Photoshop Sketch، Procreate، Adobe Illustrator Draw، Graphic، Pixelmator، Animation Desk، Inspire Pro، Photo Cartoon Camera، Animator و Animate Me چند برنامه جالب برای کودکان برای کشیدن کارتون هستند.

 

4. نقاشی چگونه می تواند به رشد اجتماعی و شناختی فرزندم کمک کند؟

نقاشی می‌تواند با پرورش خلاقیت، ارتقاء مهارت هاي‌ حرکتی ظریف، تشویق بـه بیان خود و التیام توانایی هاي‌ حل مسئله بـه رشد اجتماعی و شناختی کودک کمک کند. این همچنین میتواند بـه رشد مهارت هاي‌ حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم آن ها کمک کند. علاوه بر این، نقاشی می‌تواند کودکان را بـه تفکر انتقادی و حل مسئله در هنگام ایجاد تصاویر دعوت کند کـه میتواند مهارت هاي‌ شناختی انها را التیام بخشد.

 

هنر درمانی همچنین میتواند بـه ویژه برای کودکان با نیازهای ویژه مفید باشد و بـه رشد مهارت هاي‌ خواندن و هوش هیجانی کمک کند. با درگیر شدن در فعالیت هاي‌ هنری، کودکان می توانند احساسات و افکار خودرا بیان کنند و بـه تقویت احساس خود و رشد کلی آن ها کمک کنند.

 


مطالب مشابه: ترفند های شگفت انگیز تلگرام را یاد بگیرید


 

در پایان

این برنامه‌هاي‌ نقاشی برای بچه‌ها بـه کودک شـما کمک می کنند تا بـه جنبه خلاقانه‌اش ضربه بزند و وی را برای چندین ساعت مشغول نگه دارد و بـه او کمک میکند بـه چیزهایی کـه تجسم میکند شکل دهد. با کمک این برنامه هاي‌ نقاشی، کودکان شـما نیز می توانند تخیل و مهارت هاي‌ شناختی خودرا التیام بخشند.

 

ما گزینه هاي‌ برنامه را برای پلتفرم هاي‌ اندروید و iOS انتخاب کرده ایم تا بتوانید بر اساس نیازها و ترجیحات خود انتخاب کنید. با این حال، خاطرجمعی حاصل کنید کـه فرزندان شـما در مدت زمان اختصاص داده شده خود بـه این بازی ها و فعالیت ها مشغول شوند و زمان زیادی را صرف این برنامه ها نکنند.

 

منبع

https://www.momjunction.com

جدیدترین مطالب سایت