دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

مجموعه : موبایل
دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

آموزش رفع مشکل خاموش شدن گوشی

از این رو اگر این اتفاق برای شـما نیز رخ داده اسـت و سوالاتی از قبیل چرا گوشی من خاموش میشود در ذهن شـما ایجاد شده اسـت و هنوز موفق بـه برطرف کردن ان نشده اید.

 

در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی مجله تالاب قصد داریم شـما رابا راه هاي‌ رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آشنا سازیم کـه میتوانند بـه شـما کمک بزرگی دراین زمینه داشته باشند همراه ما باشید.

 

گوشی هاي‌ هوشمند اینروزها نقش موثری در زندگی هر یک از ما دارند و این در حالی اسـت کـه خب نیاز ما نسبت بـه گذشته بـه انها تغییر یافته و دیدی کـه بـه آن ها داریم، بیشتر از یک شی بی جان، بـه عنوان مغز دوم ما اسـت چرا کـه ما تمام اطلاعات خودرا در ان ذخیره میکنیم.

 

اما باوجود تمام این مزایا و مزیت هایي کـه ما تنها بـه یکی دو مورد آن ها اشاره کردیم، دارای نقاط ضعف نیز هستند کـه وقتی این نقاط ضعف نمایان شوند، می‌توانند فرایند روزمره زندگی هر یک از ما را متفاوت سازند.

 

با این حال هر یک از سیستم عامل هایي کـه اینروزها در گوشی هاي‌ هوشمند وجود دارند، از همان ابتدا کامل نبوده اند و بـه مرور زمان پیشرفت کرده اند و وقتی مشکلی در گوشی ها مشاهده می‌کنید، نشان دهنده یکی از ضعف هایي اسـت کـه در آینده اي نه چندان دور همانند سایر مشکلات برطرف خواهند شد و چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

 

اما یکی از مشکلاتی کـه اینروزها بـه میزان زیادی گزارش شده اسـت، خاموش شدن ناگهانی گوشی هاي‌ مختلف اسـت کـه طبیعتا این اتفاق برای هر یک از ما خوشایند نخواهد بود.

 

دلیل خاموش شدن خودکار گوشی

از میان دلایل مختلفی کـه وقتی رخ می‌دهند باعث می‌شوند گوشی ما به‌ صورت ناگهانی خاموش شود، می‌توان بـه موارد زیادی اشاره کرد کـه از اصلی ترین موارد می‌توان بـه گزینه هاي‌ ذیل اشاره کرد؛

اختلال در اتصال میان باتری و گوشی
ضربه دیدن گوشی در اثر افتادن و..
نصب برنامه هاي‌ بی هویت
دانلود فایل هاي‌ ویرانگر
گرم شدن بیش از حد گوشی
باگ نرم افزاری
ویروسی شدن گوشی و…

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی
 مکان قرار گیری باتری را چک کنید

گوشی هاي‌ قدیم و جدید موجود در بازار بـه دو دسته از قاب پشتی تقسیم میشوند کـه دسته اول متعلق بـه گوشی هایي اسـت کـه قاب پشتی جدا میشود و شـما می‌توانید باتری را بـه تنهایی از گوشی جدا کنید و دسته دوم هم گوشی هایي با قاب پشتی غیرقابل جدا شونده هستند کـه شـما نمیتوانید باتری را از گوشی خارج کنید.

اما حرف ما با گوشی هاي‌ دسته اول اسـت کـه گاها ممکن اسـت باتری قرار گرفته در آن ها در طی شرایطی، جایگاه اولیه خودش را از دست بدهد.

 

رفع عیب خاموش شدن گوشی

زمانیکه چنین اتفاقی رخ دهد، باتری در طی ساده‌ترین ضربه حتی در فاصله 3 سانتی متری نسبت بـه زمین می‌تواند خاموش شود چرا کـه باتری از جایگاه اصلی خود خارج شده اسـت.

بـه همین دلیل توصیه می‌شود بادقت قاب پشتی گوشی را هم زمانیکه باتری در ان قرار دارد و هم زمانیکه خارج کرده‌اید، بررسی کنید ودر صورت مشاهده مشکل، بـه تکنسین مراجعه کنید تا این مشکل را برطرف کند.

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

اپدیت نرم افزار نرم  گوشی 

گاها خاموش شدن ناگهانی گوشی میتواند مرتبط با دلایلی هم چون مشکلات نرم افزاری باشد کـه این طبیعی اسـت چرا کـه در هر نسخه از اندروید و یا حتی سیستم عامل هاي‌ دیگر باگ هایي وجود دارند کـه این باگ ها در نسخه هاي‌ بعدی کـه منتشر می‌شوند، رفع شده و اگر گوشی شـما و گوشی هم مدل دوستان شـما دچار چنین مشکلی شده اسـت، توصیه اي کـه برای شـما داریم این اسـت کـه حتماً آخرین نسخه از آپدیت اندروید گوشی را دانلود و نصب کنید تا این مشکل و سایر مشکلات نسخه قبلی برطرف شوند.

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

پاک کردن برنامه های بی هویت 

زمانیکه ما در گوگل در حال جست‌وجو هستیم و می‌خواهیم در مورد موضوع a اطلاعات کسب کنیم، ناخودآگاه وارد صفحات مختلفی خواهیم شد کـه شاید در انتهای یک برنامه از بدو ورورد بـه صفحات مختلف به‌صورت اتوماتیک دانلود شود و ما هم برای اطلاع از ان؛ فورا نصب میکنیم و این در حالی اسـت کـه ما هیچ اطلاعاتی در مورد این برنامه نداریم و حتی از یک فروشگاه معتبر دانلود برنامه هاي‌ موبایلی مانند گوگل پلی و اپ استور نیز دانلود نکرده ایم.

 

طبیعتا این یک برنامه بی هویت اسـت و بـه احتمال 50 درصد شاید بـه ما کمک کند و بـه احتمال 50 درصد شاید گوشی را تخریب کند!

 

بنابر این تنها توصیه اي کـه برای شـما داریم این اسـت کـه حتماً و حتماً برنامه هاي‌ مورد نیاز خودرا از طریق فروشگاه هاي‌ معتبر جهانی دانلود و نصب کنید و از طرفی برنامه هاي‌ ناشناس و بی هویتی کـه همین حالا در گوشی شـما هستند را حذف نصب کنید و مورد مشابه از فروشگاه هاي‌ ذکر شده دانلود کنید.

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

نگهداری  گوشی در محیط هاي‌ سرد و دوری از محیط هاي‌ گرم 

یکیدیگر از عواملی کـه باعث خاموش شدن گوشی موبایل می‌شوند، دقیقا این مورد اسـت چرا کـه زمینه را برای چنین مشکلی آماده میکند.

اما چگونه؟! وقتی شـما در محیط گرم گوشی را بـه شارژر متصل میکنید و یا حتی اصلا گوشی را رها می‌کنید «مانند زیر نور خورشید»؛ دمای باتری گوشی بالا خواهد رفت ودر طی یک نمودار صعودی بـه باتری کمک می‌کنید تا خودش را تخریب کند!!

بـه همین دلیل اسـت کـه گفته میشود وقتی گوشی را بـه شارژر متصل میکنید، آن را ابتدا از قاب خارج کنید و سپس بـه شارژر متصل کنید.

اینگونه دمای گوشی به‌ صورت ناگهانی افزایش پیدا نخواهد کرد.

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

چک کردن دائم سلامت باتری

در گوشی هاي‌ هوشمند امروزی دربخش تنظیمات گزینه اي بـه نام Battery information وجوددارد کـه شـما بـه سادگی میتوانید در اینبخش تمام اطلاعات مرتبط با باتری را مشاهده کنید.

برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و کمی بـه سمت پایین اسکرول کنید تا بـه گزینه about phone برسید. ا

ینک این گزینه را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده گزینه battery information را انتخاب کنید.

همین حالا میتوانید اطلاعاتی را در مورد باتری گوشی مشاهده کنید.

همچنین اگر بـه دنبال برنامه اي برای مشاهده دقیق تری این اطلاعات هستید،

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

جدا کردن قاب از گوشی 

همان گونه کـه در مورد چهارم توضیح داده شد، توصیه اي کـه داریم این اسـت کـه قبل از شارژ حتماً و حتماً قاب را از گوشی خارج کنید چرا کـه یک دلیل بسیار مهم پشت ان اسـت و باید بـه ان دقت کنید.

دلیل این کـه توصیه می‌شود قاب را از گوشی جدا کنید این اسـت کـه وقتی شـما گوشی را بـه شارژر متصل می‌کنید، باتری دچار افزایش دما می‌شود و وقتی کـه قاب روی گوشی باشد، دما دو چندان می‌شود ودر نهایت باتری گوشی در طی مدت زمان کمی دچار مشکل خواهد شد.

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

نصب انتی ویروس 

درمیان دلایلی کـه در قسمت بالا گفته شد و شـما انها را انجام دادید و هنوز پاسخ قطعی بدست نیاورده اید، اینک این گزینه را بـه شـما پیشنهاد می‌کنیم.

گاها ما فایل هایي را به‌ صورت خواسته و ناخواسته دانلود میکنیم کـه هیچ نیازی بـه انها نداریم و اما این فایل ها از قرار معلوم بـه نوعی یک فایل ویرانگر هستند کـه هدفشان سلامت و اطلاعات گوشی می باشد.

از این رو حتماً یک ویروس کش نصب کنید تا درصورت وارد شدن فایل هاي‌ این چنینی بـه گوشی، فورا شناسایی و حذف شوند.

برای آشنایی و دانلود آخرین نسخه از ویروس کش هاي‌ محبوب در جهان بر روی این لینــــک از نمناک کلیک کنید.

دلیل و راهکار هایی برای یهویی خاموش شدن گوشی

ریست فکتوری کردن گوشی 

 

اما اگر حالا شـما بعد از گذراندن 7 مرحله بالا هنوز بـه نتیجه دلخواه خود نرسیده اید و هنوز مشکل خاموش شدن گوشی در گوشی شـما وجوددارد، توصیه اي کـه همین حالا داریم این اسـت کـه از تمام اطلاعات موجود در گوشی اقدام بـه تهیه نسخه پشتیبان کنید و سپس گوشی را ریست کرده و بـه حالت کارخانه بازگردانید تا گوشی هوشمند شـما بـه حالت اول خود بازگردد.

 

همان طور کـه در قسمت بالا  چند دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی گفته شد و  از این رو اگر فکر میکنید کـه دلیل خاموش شدن گوشی چیزی غیر از موارد بالا اسـت و هنوز برطرف نشده اسـت، فورا گوشی را بـه تکنسین نشان دهید ممنون کـه با مجله تالاب همراه بودید.

جدیدترین مطالب سایت