رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا

مجموعه : موبایل
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا

ویژگی هایی از اپل واچ 3

 

اپل واچ تری یکی از برترین ساعت هاي هوشمند در دنیا هست که به تازگی کمپانی اپل از این ابر قدرت تبلیغ کرده هست .

 

شایعات به حقایق پیوستند و تنها پس از گذشت یک سال از معرفی Apple Watch 2، حالا شاهد رونمایی از Apple Watch 3 هستیم، در ادامه به نقد و بررسی نخست این ساعت هوشمند میپردازیم.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا
 
نقاط قوت
1-بهره‌گیری از فناوری ارتباطی LTE بدون نیاز به اتصال به یک آیفون
2-قابلیت سنجش ارتفاع
نقاط ضعف
1-ظاهر و کارایی نمونه و بدون پیشرفت جدی نسبت به نسخه پیشین
 
Apple Watch 3 در قیاس با نسل پیشین ساعت‌هاي هوشمند کمپانی اپل تغییر زیادی را نشان نمیدهد و بزرگ‌ترین پیشرفت این ساعت نسبت به سال قبل در محافظت آن از فناوری LTE و نیز وجود ارتفاع سنج در آن خلاصه میشود.
 
دوران ارائه و قیمت
نخستین نسخه Apple Watch در مدل پایه 349 دلار قیمت‌گذاری شد، نسل بعدی این ساعت هوشمند و یا Apple Watch 2 قیمتی 369 دلاری داشت و اپل در کنفرانس جدید خود ودر حین معرفی Apple Watch 3 قیمت مدل بدون قابلیت ارتباطی LTE را 329 دلار و قیمت پایه برای مدلی که از فناوری LTE محافظت میکند را 399 دلار اعلام کرد، بر این زمینه اپل بار دیگر سطح قیمت ساعت‌هاي هوشمند خودرا افزایش داده هست.
 
پیش‌فروش Apple Watch 3 از تاریخ 15 ماه سپتامبر شروع شده و قرار هست تا نخستین سفارشات در تاریخ 22 ام همین ماه به ارباب رجوع تحویل گردد، میدانیم که نسخه جدید سیستم عامل مخصوص ساعت‌هاي هوشمند اپل و یا WatchOS 4 در تاریخ 19 سپتامبر توزیع خواهد شد، بنابر این Apple Watch 3 بطور پیش‌فرض از این نسخه از سیستم عامل WatchOS بهرهگیری خواهد کرد.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا

ویژگی های ساعت هوشمند 3

 
 
همان طراحی همیشگی
در بحث طراحی نمی توان تمایز خاصی میان ساعت‌هاي هوشمند اپل قائل شد و هر 3 Apple Watch معرفی شده تا به امروز از همان صفحه نمایش مربعی شکل بهرهگیری می‌کنند.
 
صفحه نمایش 1.65 اینچی این ساعت هوشمند از نوع OLED هست که میتوان آن را با کیفیت‌ترین صفحه نمایش بکار برده شده در ساخت ساعت‌هاي هوشمند تا به امروز دانست، اما همانند نسخه قبلی کاربر به منظور اطلاع یافتن از دوران باید دست خودرا بالا بیاورد و با این که این قابلیت سریعا و بی‌نقص عمل می کند اما کاربران اپل هنوز توانا نخواهند بود تا با نگاه کردن به پایین و به سرعت از دوران اطلاع پیدا کنند.
 
در واقع عدم تغییر در طراحی کلی Apple Watch 3 میتواند برای بعضی از کاربران یک خبر موثر باشد چرا که به موجب شباهت کلی ساعت‌هاي هوشمند اپل شما می توانید از همان وسایل جانبی همیشگی «مثل بند ساعت» در این مدل بهرهگیری کنید و نیازی به پرداخت هزینه‌هاي اکثر برای خرید وسایل جانبی جداگانه نیست.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا
 
به نظر می ر‌سد تنها تغییر ظاهری اعمال شده در نسل سوم ساعت‌هاي هوشمند اپل مرتبط به نقطه قرمز‌ رنگی باشد که به دکمه تنظیم ساعت افزون شده هست.
 
طراحی کلی، نحوه اتصال بند به بدنه، شکل فیزیکی صفحه نمایش و سایز آن و کلیه فاکتور‌هاي ظاهری همانند نسخه پیشین میباشند و دیدنی هست که اپل توانسته بدون افزایش ضخامت خاصی در بدنه این ساعت، فناوری‌ها و ویژگی‌هایي رابه نسخه پیشین افزون کند.
 
فناوری LTE
قابلیت بهرهگیری مستقیم Apple Watch 3 از ارتباطات مخابراتی و بی‌نیاز شدن این ساعت هوشمند از اتصال به یک آیفون بزرگ‌ترین پیشرفتی هست که کاربران ساعت‌هاي هوشمند تا به امروز شاهد آن بوده اند، کاربر می تواند با دسترسی به منوی Control Center بهرهگیری از اینترنت دوست را فعال و یا غیر فعال کند، بر روی صفحه اصلی ساعت میتوانید میزان قدرت سیگنال دریافتی را دیدن کنید و از این به بعد کاربران Apple Watch میتوانند بدون نیاز به دوست داشتن آیفون از برنامه‌هاي ناوبری بهرهگیری کنند.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا
 
اگرچه خبر بد موجود در این قسمت این هست که چون تراشه ارتباطی تعبیه شده در Apple watch 3 قابلیت عوض کردن و جابجایی را ندارد گمان نمی کنیم قابلیت‌‌‌هاي‌ ارتباطی این ساعت در کشو‌رمان قابل بهرهگیری باشند ودر کشور‌هاي دیگر اتصال بدون موجب این ساعت هوشمند به اینترنت توسط اپراتور‌‌هاي مخابراتی‌اي بعنوان Verizon و T-Mobile محافظت می شود.
 
قابلیت دیگری که در نسل سوم Apple Watch شاهدش هستیم بکار‌گیری سنسور ارتفاع‌سنج در آن هست که به موجب آن ساعت هوشمند اپل از این به بعد میتواند به هنگام دویدن کاربر و اندازه‌گیری ارتفاع وی در هر لحظه تخمین دقیق‌تری از کالری مصرف‌شده توسط او داشته باشد.
 
باتری
شارژ باتری Apple Watch 3 در عرض 90 دقیقه از حالت صفر به 80 درصد ظرفیت خود می رسد و مدت دوران لازم برای تکمیل پروسه شارژ از حالت 80 درصد، 30 دقیقه هست.
 
اپل ادعا می کند که این ساعت هوشمند با داشتن ظرفیت کامل باتری میتواند 10 ساعت به هنگام انجام اعمال ورزشی، 5 ساعت در بهرهگیری از GPS، 4 ساعت در موقعیتی که GPS و اینترنت LTE به صورت همزمان فعال میباشند و 1 ساعت در مکالمه با بهرهگیری از باند پرسرعت LTE روشن بماند.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا

ویژگی های اپل واچ 3

سخت افزار و نرم‌ افزار
Apple Watch 3 بطور پیش‌فرض از آخرین نسخه سیستم عامل‌ ساعت‌هاي هوشمند اپل و یا WatchOS 4 بهرهگیری می کند که از جمله ویژگی‌هاي جدید این سیستم عامل در قیاس با نسل پیشین میتوان به بهبود در ویژگی‌هاي ورزشی، قابلیت اتصال به گجت‌هاي دیگر از طریق بلوتوث و نیز رابط کاربری نسبتا جدید آن اشاره کرد.
 
سیستم عامل جدید به پشتوانه پردازنده 2 هستهای تعبیه شده در Apple Watch 3 عملکرد بهتری خواهد داشت، با این که هیچ اطلاعاتی در مورد نام و یا مشخصات فنی پردازنده جدید در دست نیست اما اپل ادعا کرده که پردازنده نسل جدید در قیاس با نسل پیشین افزایش قدرتی 70 درصدی را سنجیدن کرده هست، تنها توضیحی که رسما در مورد سخت افزار این گجت داده شده در مورد تراشه W2 این ساعت هست که مسئولیت پردازش اعمال و ارتباطات بی سیم گجت را بر عهده دارد.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا
 
Apple Watch 3 در مقابل Apple Watch 2
تغییرات گسترده‌اي بین این دو گجت وجود ندارد و اگر از قابلیت Apple Watch 3 در برقراری تماس با اینترنت پر سرعت LTE صرف نظر کنیم، گزینه نهایی بین این دو ساعت واقعا دشوار خواهد بود.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا
 
Apple Watch 3 بر روی دکمه تنظیم خود نقطه‌اي قرمز رنگ دارد «برای انجام اعمال جدید» و ضخامت بدنه آن نیز باوجود ویژگی‌هاي سخت افزاری اکثر در قیاس با ضخامت بدنه Apple Watch 2 تنها چند میلی‌متر اکثر هست.
 
رونمایی از اپل واچ 3 فوق العاده هوشمند و زیبا

مشخصات خارق العاده اپل واچ 3

 
شتاب سنج، GPS، صفحه نمایش و دیگر فاکتور‌هاي موجود بین دو ساعت یکسان میباشند؛ افزون بر این انتظار داریم تا باتری ساعت هوشمند جدید پیشرفت‌هایي را نشان دهد و اگر اینترنت دوست آن را غیر فعال کنیم عمر باتری آن در قیاس با عمر باتری نسل پیشین کمی اکثر خواهد بود.
 
 
جدیدترین مطالب سایت