5 راهکار کاربردی برای لپ تاپ های خیس شده

مجموعه : موبایل
5 راهکار کاربردی برای لپ تاپ های خیس شده

چگونه لپ تاپ خیس را درست کنیم ؟

اگر لپ‎تاپ خیس شود و به روی کیبورد لپ‎تاپ آب یا هر مایعی ریخته شود ، اضافه بر صدمه زدن به سخت افزار ها میتواند تا مرز سوختگی هم پیش برود .

به گزارش تالاب با دقت به مطالعات انجام شده توسط ارائه دهنده ي بیمه ي لپتاپ Protrsure ، مایع ریخته شده روی لپتاپ در رتبه ي چهارم صدمات وارده به کامپیوترهای قابل حمل قرار دارد . 

 

موضوع قابل بحث این هست که برای اکران مایع و قرار گرفتن آن روی لپتاپ شما ، تنها چند ثانیه قرصت باقی ست تا باتری لپتاپ را خارج کرده و آداپتور را از برق جدا کنید .

اگر هر چه سریعتر اینکار را انجام دهید ، شانس خود را برای نجات لپتاپ خود و پیشگیري از اتصال کوتاه افزایش داده اید .

5 راهکار کاربردی برای لپ تاپ های خیس شده

۱ – خشک شدن با جریان هوا

اگر تها چند قطره از آب معمولی روی لپ تاپتان ریخته شده هست ، ساده ترین روش این هست که اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود . لپتاپ را به صورت وارونه و باز قرار دهید به طوریکه هوا در اطراف صفحه کلید آن جریان یابد .

 

همین طور شما می‌توانید آن را در مقابل پنکه قرار دهید . از گرما بهره گیری نکنید ، زیرا هوای گرم میتواند قطعات پلاستیکی داخل دستگاه را ذوب کند . پس از این که تقریبا به مدت ۲ روز اجازه دادیم دستگاه خشک شود ، بعد از چک کردن نهایی آن ، میتوانید باتری را دوباره وصل کرده و دستگاه را راه اندازی کنید .

 

۲ – استفاده از رطوبت گیرها

اگر مایع به عمق قسمت هاي داخلی از لپ تاپتان نفوذ کرده هست ، شما می‌توانید از یک رطوبت گیر بهره گیری کنید ؛ مثل ژل سیلیکا که اغلب در کنار محصولات اخیر برای خشک نگه داشتن آن ها قرار داده میشود یا مقداری برنج خام .

 

همین طور شما نیاز به یک ظرف به اندازه ي کافی بزرگ جهت نگه داری لپ‎تاپ خود دارید « ظرف پلاستیکی بزرگ دردار یا یک کیسه زباله و نوار چسب » که باید کاملا مهر و موم شده ، تا مانع از نفوذ رطوبت خارجی به داخل آن شود .

 

بعد از پر کردن ظرف با برنج کافی که کاملا روی لپتاپ را بپوشاند ، درب آن را محکم ببندید و آن را برای دو روز در گوشه اي بگذارید . یادتان باشد گذشته از روشن کردن لپتاپ ، با پارچه اي نرم آن را کاملا تمیز کنید .

 

۳-  خارج کردن کیبورد

آسیب پذیرترین نقطه از لپتاپ به هنگام ریختم مایع روی آن ، کیبورد می باشد و ممکن هست شما برای دسترسی به تمام مایع ریخته شده روی لپ‎تاپ احتیاج به خارج کردن کیبورد پیدا کنید . ابتدا شروع به جمع آوری و پاک کردن مایع ریخته شده از روی سطح کامپیوتر کنید .

 

پس از خارج کردن کیبورد با دقت به دستورالعمل هاي موجود در بخش پشتیبانی وب سایت سازنده ي لپ‎تاپ ، شما باید به پاک کردن مایع باقی مانده و بهره گیری از پاک کننده هاي ملایم که روی یک پارچه اسپری کرده اید ، اقدام کنید و کار را به پایان برسانید .

5 راهکار کاربردی برای لپ تاپ های خیس شده

۴  الکل

اگر کامپیوتر شما به طور کامل در مایعی غیر از آب غوطه ور شده باشد ، روش پاک کردن سطحی احتمالا جهت تمیز کردن تمام درزها و شکاف ها کارساز نخواهد بود . از الکل خالص یا الکل ایزوپروپیل ۹۹ درصد برای جابجایی با مایع بهره گیری کنید .

 

اگر از الکلی که خلوص آن پایین باشد بهره گیری کنید ، در هنگام تبخیر ممکن هست مقداری از آن باقی بماند . در یک ظرف بزرگ ، لپتاپ خود را برای چند دقیقه داخل الکل خالص قرار دهید تا کاملا به همۀ اجزای آن داخل شود. پس از خارج کردن لپتاپ از محلول الکل ، برای دو روز به آن اجازه دهید تا کاملا خشک شود .

 

۵. جداسازی قطعات لپ تاپ

به گزراش تالاب اگر تمام راه ها با شکست مواجه شد ، شما با تکیه بر اعتماد به نفس در توانایی فنی خود ، می‌توانید قطعات لپ‎تاپ خود را از هم جدا کرده و آن را تمیز کنید .

 

این را بدانید که احتمال خطر آسیب اکثر وجود دارد ، پس با احتیاط ، دستورالعمل هایي که روی وب سایت ساخت کننده وجود دارد را دنبال نمایید . بعد از جداسازی اجزای لپ‎تاپ ، هرگونه مایع باقی مانده را با پنبه اي آغشته به الکل ایزوپروپیل ۹۹ درصد پاک کنید . دستگاه باید برای ۴۸ ساعت گذشته از سرهم کردن قطعات و روشن کردن آن خشک شود.

جدیدترین مطالب سایت