آیا محافظ شیشه ای و یا پلاستیکی برای گوشی فرقی هم دارد ؟

مجموعه : موبایل
آیا محافظ شیشه ای و یا پلاستیکی برای گوشی فرقی هم دارد ؟

محافظ گوشی 

برترین محافظ موبایل را می‌توان به برترین جنس اشاره کرد .

 

صفحه نمایش موبایل‌هاي هوشمند و تبلت‌ها یکی از مهم ترین بخش‌هایي هست که باید از انها در برابر صدمه محافظت شود، به همین علت شرکت‌هاي سازنده از فناوری‌هایي مانند گوریلا گلس بهرهگیری میکنند تا احتمال آسیب مشاهده نمایشگر را به حداقل برسانند.

 

با این که در حال حاضر گوریلا گلس 4 یکی از پیشروترین فناوری‌ها در صنعت شیشه‌هاي محافظ هست، در برابر خش و شکسته شدن صددرصد مقاوم نیست؛ درنتیجه تعداد زیادی از کاربران تصمیم می گیرند محافظ‌ صفحه‌ جداگانه‌اي روی دستگاه خود نصب کنند.

 

در بازار دو نوع محافظ صفحه نمایش «شیشه‌اي و پلاستیکی» وجود دارد که برای بهرهگیری در انواع دستگاه‌ها ساخته میشوند. اما کدام یک از این دو گزینش بهتری برای نصب و محافظت از نمایشگرهاست؟

 

در ادامه به معرفی 5 تفاوت محافظ‌هاي شیشه‌اي و پلاستیکی صفحه نمایش می پردازیم.

 

آیا محافظ شیشه ای و یا پلاستیکی برای گوشی فرقی هم دارد ؟

بهترین محافظ گوشی 

 

وضوح: محافظ‌هاي پلاستیکی تا حدی در انتقال نور و رنگ ابهام ایجاد میکنند، اما مشابه‌هاي شیشه‌اي به علت این که جنس صاف‌تر و روشن‌تری دارند، کیفیت نمایشگر را حفظ می کنند و در انتقال نور و عکس افت کمتری احساس میکنید. پس اگر حفظ کیفیت نمایشگر، مخصوصا اگر QHD باشد، برایتان مهم هست، محافظ شیشه‌اي گزینه بهتری برای بهرهگیری شما خواهد بود.

 

قیمت: مهمترین مزیت محافظ‌هاي پلاستیکی قیمت ارزان آنهاست. در حال حاضر محافظ‌هاي شیشه‌اي مرغوبی که در بازار وجود دارند با قیمت بالایی به فروش میرسند، در حالی‌که با پرداخت چند درصد از هزینه آن ها میشود نیم دوجین محافظ پلاستیکی تهیه کرد.
 

 

تاچ: به علت این که شیشه سطح صاف و نرمی دارد، هنگام لمس کردن و کار با آن حس بهتری به شما دست خواهد داد که موجب می شود حرکات انگشت به راحتی روی دستگاه صورت بگیرد. اما جنس پلاستیک اندکی چسبناک هست و به راحتی شیشه نمیشود با آن کار کرد و حس خوبی گرفت.

آیا محافظ شیشه ای و یا پلاستیکی برای گوشی فرقی هم دارد ؟

بهترین محافظ گوشی کدام است ؟ 

 

نصب: حتما میدانید نصب محافظ صفحه نمایشگر تا چه اندازه کار سختی هست و چقدر به مهارت نیاز دارد. محافظ پلاستیکی، به علت ضخامت کم، بسیار منعطف هست و شما را هنگام نصب به دردسر می‌اندازد؛ مخصوصا اگر حباب هوا زیر آن جمع شود. اما محافظ شیشه‌اي را، چون جنس سخت‌تری دارد، می شود راحت‌تر روی تلفن همراه نصب کرد.
 

ظاهر: همانگونه که گفتیم، محافظ‌هاي پلاستیکی ضخامت کمتری نسبت به مشابه‌هاي شیشه‌اي دارند «0.1 میلی‌متر در مقابل 0.5 میلی‌متر»، به همین علت وقتی محافظ شیشه‌اي را روی نمایشگر دستگاه بچسبانید، اختلاف سطح آن اکثر مشخص خواهد شد. شاید فکر کنید که ضخامت 0.5 میلی‌متر ضخامت بسیار کمی هست، اما وقتی از نزدیک با آن برخورد کنید، تاثیر منفی‌اي که بر ظاهر دستگاه می گذارد کاملا حس خواهید کرد.

 

با شمردن این تفاوت‌ها مشخص هست که محافظ شیشه‌اي صفحه نمایش حس بهتری به کاربر می دهد و در انتقال کیفیت اصلی نمایشگر پیروز‌تر عمل میکند.

 

اما ممکن هست خیلی‌ از کاربران، به علت قیمت بالای این نوع محافظ و همینطور تاثیر منفی آن بر ظاهر دستگاه، ترجیح دهند از محافظ پلاستیکی با قیمت ارزان‌تر بهرهگیری کنند. شما کدام یک از دو نوع محافظ صفحه را می‌پسندید و از آن روی دستگاه خود بهرهگیری میکنید؟

 

جدیدترین مطالب سایت