11 نکته جالب برای عکس گرفتن با موبایل

مجموعه : موبایل
11 نکته جالب برای عکس گرفتن با موبایل

11 نکته جالب برای عکس گرفتن با موبایل

اگر میخواهید عکس های خوبی با موبایل بگیرید به این 11 نکته خوب توجه نمایید.

 

شاید زمانی بعید به نظر می‌رسید،‌اما امروزه تقریبا همه دوربین عکاسی کوچکی در جیب یا کیف خود دارند که به استفاده از آن می‌توانند به راحتی به یک عکاس اجتماعی، طبیعت، ورزشی، مستند و انواع دیگر زمینه‌های عکاسی تبدیل شوند،‌ تنها باید دانست چگونه می‌توان با این دوربین‌های کوچک و محدود، بهترین عکسها را به ثبت رساند.

 

ریچارد کوچی هرناندز، روزنامه‌نگار چند‌رسانه‌ای و یک عکاس خیابانی آی‌فونی، درباره اینکه چگونه‌ می‌توان به یک عکاس اسمارت‌فونی عالی تبدیل شد به چند نکته اشاره کرده است. به گفته وی بسیاری از افراد از فرصت‌های غیر‌قابل وصفی که عکاسی موبایل در اختیار عکاسان قرار داده خبر ندارند.

 

به گزارش تالاب بر اساس گزارش CNN، از نظر هرناندز با رعایت 11 نکته زیر می‌توان با استفاده از دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها یا دیگر موبایل‌ها بهترین عکسها را به ثبت رساند:

 

1- همه‌چیز به نور بستگی دارد.

عکاسی یعنی نور‌دهی درست، صبح‌های زود و ساعات نزدیک به غروب خورشید از قدرت تبدیل کردن صحنه‌ای کسل‌کننده به صحنه‌ای بی‌نظیر و چشم‌نواز برخوردارند زیرا زاویه نور در این ساعات از روز بسیار برای عکاسی مناسب است.

 

2- هرگز زوم نکنید.

اولین قدم در راه عکسبرداری موبایلی ناموفق بزرگنمایی با استفاده از گوشی است. اگر می‌خواهید از موضوعی از فاصله نزدیک‌تر عکاسی کنید، به جای بزرگنمایی بر روی آن، از پاهایتان استفاده کرده و به آن نزدیک‌تر شوید، به این شکل کیفیت عکس نیز بهبود خواهد یافت.

 

3- نوردهی و فوکوس قفل شود.

به گفته هرناندز این‌کار کیفیت و وضوح تصویر را 100 درصد افزایش خواهد داد. با استفاده از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض دوربین موبایل، می‌توان با ضربه زدن و نگه‌داشتن انگشت بر روی صفحه نوردهی و فوکوس را تنظیم کرده و زمانی که مربع روی صفحه چشمک زد، یعنی این دو گزینه قفل شده‌اند. همچنین می‌توان از اپلیکیشن‌های دیگری مانند ProCamera برای تفکیک تنظیمات و قفل کردن نوردهی و فوکوس استفاده کرد.

 

4- ویرایش کنید:

از اشتراک‌گذاری روزانه عکسها خودداری کنید و تنها بهترین عکسی که گرفته‌اید را در اختیار مخاطبان قرار دهید، و بهترین عکس عکسی است که بهتر انتخاب و ویرایش شده‌باشد.

 

11 نکته جالب برای عکس گرفتن با موبایل

5- مهارت‌های فنی خود را تقویت کنید. قدرت مشاهده خود را بالا ببرید و بیاموزید که به هر موضوعی عمیق نگاه کنید.

 

6- فیلترها جایگزین چشم نمی‌شوند.

نسخه خام عکس همواره مورد نیاز خواهد بود. شاید بعد‌ها عکاس تصمیم بگیرد فیلترهای سیاه‌و‌سفید یا سپیا (تن قهوه‌ای رنگ بر روی تصویر) را بر روی تصویرش قرار دهد، اما در هنگام عکاسی از این فیلترها استفاده نکنید زیرا شاید اصل عکس مهمتر از عکس فیلتر‌شده باشد.

 

7- مخفیانه عکاسی کنید. زمانی که سوژه را انتخاب کردید موبایل را کمی بالاتر از کمر خود گرفته و عکاسی کنید، به این شکل سوژه مطلع نخواهد شد که شما درحال عکاسی از او هستید و واکنش‌های وی طبیعی‌تر خواهد بود.

 

8- برای خود تکلیف و ضرب‌العجل بگذارید.

از 20 زاویه مختلف از یک موضوع عکاسی کنید. به این شکل فراخواهید گرفت که دنیا را متفاوت ببینید،‌حتی اگر سوژه انتخابی چندان هم ویژه و عجیب نباشد، اما دیدن زوایای نور از جهت‌های مختلف تمرین بسیار خوبی برای متفاوت دیدن خواهد بود.

 

9- باید پیش از دیدن بدانید که چه می‌خواهید ببینید.

لیستی از عکس‌هایی که می‌خواهید به ثبت برسانید تهیه کرده و آنها را بیابید. برای مثال موضوعی مانند مرد‌های کلاه‌پوش را انتخاب کرده و در خیابان مردهایی که کلاه به سر دارند را بیابید و از آنها عکاسی کنید.

 

10- بر روی عکاسان دیگر مطالعه کنید.

بهترین راه برای عکاس خوب شدن، صرف مدت زمانی هنگفت برای دیدن عکس‌های دیگران است.

 

11- همیشه آماده باشید.

باید اطمینان داشته باشید زمانی که مغز و قلبتان دستور “عکس بگیر” را صادر می‌کنند، هیچ بهانه‌ای از قبیل “دوربین در کیفم بود” و یا “دوربین فعال نبود”،‌ نداشته باشید و این یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ویژگی‌های عکاسی با موبایل است، زیرا دوربین همیشه همراه شما‌ است.

 

جدیدترین مطالب سایت