چگونه برای کسی لوکیشن بفرستیم؟

مجموعه : موبایل
چگونه برای کسی لوکیشن بفرستیم؟

ارسال لوکیشن با چند روش ساده

تا حالا برای شـما هم ممکنه پیش اومده باشه کـه کسی میخواد بیاد دیدن تون یا شـما میخواید بقیه رو از جایی کـه هستید مطلع کنید اما نمیدونید چطور باید اینکار رو بکنید ؛ دراین قسمت از تالاب روش ارسال لوکیشن تون رو بـه بقیه آموزش دادیم ؛ در ادامه با ما همراه باشید.

 

چگونه برای کسی لوکیشن بفرستیم؟

 

اپلیکیشن هاي‌ مختلف مثل تلگرام، واتساپ و غیره.. این امکان را بـه صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار داده اند، اما روش هاي‌ دیگری نیز برای انجام اینکار وجوددارد. برای ارسال لوکیشن میتوانید هر یک از روش هاي‌ زیر را استفاده نمایید.

 

ارسال لوکیشن در پیام رسان واتساپ

اینروزها تعداد زیادی از مردم، واتساپ را بـه عنوان پیام رسان انتخاب کرده و تماس هاي‌ صوتی و تصویری خودرا توسط ان انجام میدهند.

 

اما ارسال لوکیشن قابلیت دیگری اسـت کـه واتساپ ارائه میدهد و شـما میتوانید در هر زمان، موقعیت مکانی خودرا برای دوستانتان ارسال کنید. با هر یک از سیستم عامل هاي‌ اندروید و آیفون میتوانید از روش زیر برای ارسال لوکیشن در واتساپ استفاده نمایید.

 

چگونه برای کسی لوکیشن بفرستیم؟

 

واتساپ را باز کنید.

بر روی Chats ضربه بزنید

صفحه گروه یا شخصی کـه می‌خواهید لوکیشن را برای او بفرستید، باز کنید.

روی علامت بعلاوه در موبایل هاي‌ آیفون و روی علامت سنجاق در موبایل هاي‌ اندروید ضربه بزنید.

“Location” را انتخاب کنید.

با انتخاب Send Your Current Location موقعیت مکانی خودرا فقط در همان لحظه بـه اشتراک می‌گذارید و با انتخاب Share Live Location لوکیشن خودرا برای مدت مشخصی در هر لحظه در اختیار فرد یا افراد موردنظرتان قرار میدهید.
Send را بزنید.

 

ارسال لوکیشن در اپلیکیشن تلگرام

تلگرام دیگر پیام رسانی اسـت کـه محبوبیت زیادی دارد. این اپلیکیشن در ارسال موقعیت مکانی بسیار نیرومند عمل کرده و افراد زیادی لوکیشن خودرا از طریق تلگرام برای دیگران ارسال می‌کنند. اما با استفاده از تلگرام چگونه لوکیشن بفرستیم ؟

 

تلگرام را باز کنید.

صفحه چت مربوط بـه شخص مورد نظر را انتخاب کنید.

از قسمت پایین صفحه، بر روی علامت سنجاق ضربه بزنید.

“Location” را انتخاب کنید.

انتخاب کنید موقعیت مکانی شـما در همان لحظه برای فرد ارسال شود «Send Your Current Location» و یا برای زمان مشخصی فرد مورد نظر بـه موقعیت مکانی شـما دسترسی داشته باشد «Share Live Location»

 

چگونه برای کسی لوکیشن بفرستیم؟

 

اگر از نسخه هاي‌ قدیمی تلگرام استفاده می‌کنید، ممکن اسـت Share Live Location را در صفحه مشاهده نکنید. بنابر این برای این کـه بتوانید از این قابلیت تلگرام استفاده کنید، ابتدا ان را آپدیت نمایید.

 

ارسال لوکیشن با پیامک

با استفاده از سرویس پیامک موبایل چگونه لوکیشن بفرستیم ؟ اگر بـه هر دلیلی ارسال لوکیشن در پیامرسان هاي‌ واتساپ و تلگرام برای شـما ممکن نبود، می‌توانید بـه اسانی از طریق سرویس پیامک، اینکار را انجام دهید.

 

چگونه برای کسی لوکیشن بفرستیم؟

 

صفحه ارسال پیامک شخص مورد نظر را باز کنید.

از قسمت پایین صفحه بر روی علامت سنجاق ضربه بزنید.

از منوی باز شده “Location” را انتخاب نمایید.

موقعیت مکانی خودرا انتخاب کرده و Done را بزنید.

 

ارسال لوکیشن در گوگل مپ

گوگل مپ، یکی از بهترین نرم افزارهای نقشه اسـت کـه طبق معمول بـه طور پیشفرض بر روی موبایل ها وجوددارد. اگر میخواهید موقعیت مکانی خودرا با دوستانتان بـه اشتراک بگذارید، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

 

گوگل مپ را باز کنید.

نقطه آبی رنگ در صفحه، نشان دهنده مکان شـما اسـت. اما اگر نقطه نشان شده گوگل با محل حضور شـما متفاوت اسـت، می‌توانید محل مورد نظر خودرا بـه طور دستی انتخاب کنید.

انگشت خودرا در نقطه مورد نظر نگه دارید تا علامت قرمز رنگ در ان نقطه و عبارت Dropped Pin در پایین صفحه مشاهده شود.

اکنون برای ارسال لوکیشن در گوگل مپ ؛ Share را انتخاب کنید.

در نهایت انتخاب کنید کـه از چه روشی لوکیشن خودرا ارسال میکنید.

 

چگونه برای کسی لوکیشن بفرستیم؟

اکنون فرد مورد نظر می‌تواند با باز کردن لینک، موقعیت مکانی شـما را در سایت یا اپلیکیشن گوگل مپ مشاهده کند.

 

اپلیکیشن هاي‌ زیادی وجوددارد برای مطلع کردن افراد از مکان تان کـه میتوانید از آن ها استفاده کنید ولی اپلیکیشن هاي‌ بالا از تمام موارد داخل وبسایت ها معتبر تر بوده و بیشتر کارایی دارد.

جدیدترین مطالب سایت