کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟

مجموعه : موبایل
کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟

چگونه از شبکه اجتماعی کلاب هاوس استفاده کنیم؟

یکی از شبکه هاي‌ اجتماعی کـه شاید این روز ها اسمش را زیاد می‌شنویم کلاب هاوس اسـت کـه درحال جذب جامعه مخاطب بسیار بالایی اسـت.

 

شخصیت هاي‌ اجتماعی ؛ علمی ؛ سیاسی ؛ فرهنگی و غیره این روز ها برای اظهار نظرها یا بیانیه هاي‌ خود بـه این محیط رجوع می کنند در ادامه این مقاله قسمت هاي‌ مختلف این شبکه اجتماعی را برای شـما معرفی می کنیم.

کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟

کارکرد و فواید شبکه اجتماعی کلاب هاوس

بـه گزارش تالاب در حال حاضر، تعداد قابل‌توجهی اتاق مصاحبه دراین شبکه ایجاد شده‌ اسـت و افراد، بسته بـه هدف و سلیقه‌شان، می توانند وارد یکی از ان اتاق‌ها شده و مشغول تعامل با اعضای دیگر شوند.

 

برخی از فواید و کارکرد های شبکه های اجتماعی کلاب هاوس که میشود نام برد:

۱. فرصت ایجاد مصاحبه

۲. شبکه‌سازی و ارتباط موثر با دیگران

۳. یادگیری موضوعات تخصصی

۴. نشان‌دادن استعداد‌هاي‌ خود

۵. کاهش استرس

 

چگونه عضو کلاب هاوس شویم؟

 

۱. عضویت در شبکه از طریق دعوت نامه

پیش از هر چیز، برای عضوشدن در کلاب هاوس، باید دعوت‌نامه داشته باشید. این دعوت‌نامه باید از سوی یکی از کاربران فعلی این شبکه برای شـما ارسال شده باشد. شـما بدون دعوت‌نامه هم می توانید برنامه ان را دانلود کنید؛ اما در چنین حالتی صرفا امکان نام‌نویسی در کلاب هاوس را خواهید داشت. این نام‌نویسی مانند نوشتن نام خود در لیست انتظار اسـت. این لیست بـه اطلاع دوستان و همکاران شـما در شبکه میرسد و آن ها می توانند با ارسال دعوت‌نامه، حساب شـما را فعال کنند.

 

پس از دریافت دعوت‌نامه، باید با ثبت عدد تلفن‌تان حساب کاربری خودرا بسازید. سپس، باید ایمیل معتبرتان را وارد و عکس و نام کاربری و گذرواژه دل‌خواهتان را نیز تعیین کنید. اگر حوصله این کارها را ندارید، میتوانید از اطلاعات حساب کاربری خود در توییتر برای ساخت حساب کاربری در کلاب هاوس استفاده کنید.

 

دقت کنید کـه هنگام ثبت عدد‌تلفن، همان عدد‌اي را ثبت کنید کـه دوست‌تان شـما رابا ان دعوت کرده اسـت. در غیر این صورت، برنامه شـما را بـه‌عنوان صاحب دعوت‌نامه شناسایی نخواهد کرد.

کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟
۲. موضوع مورد علاقه تان را انتخاب کنید

پس از ثبت‌نام، برنامه از شـما می خواهد زبان‌ها و موضوعات موردعلاقه‌تان را مشخص کنید. اینکار برای این اسـت کـه برنامه بتواند اتاق‌ها و افرادی را کـه با انتخاب‌هاي‌ شـما مشابه‌اند پس از ورود بـه کلاب هاوس بـه شـما پیشنهاد کند.

 

همچنین، دراین مرحله، برنامه از شـما اجازه می گیرد تا بـه دفترچه تلفن شـما دسترسی پیدا کند تا ان دسته از مخاطبانی را کـه در برنامه حضور دارند شناسایی و بـه شـما معرفی کند.

کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟

۳. حساب کاربری تان  را شخصی سازی کنید

حال کـه زیربنای حساب کاربری‌تان آماده شده، می توانید توضیحات یا پیوند‌هایي را بـه صفحه کاربری خود اضافه کنید تا خودتان را بهتر دراین شبکه بـه مخاطبان معرفی کنید.

 

دربخش توضیحات، می توانید بـه علایق، دغدغه‌ها یا حوزه‌اي کـه در ان کار می کنید اشاره کنید. همچنین، امکان افزودن پیوند حساب توییتر و اینستاگرام نیز زیر بخش توضیحات وجوددارد.

 

۴. در بخش خانه جستجو کنید

پس از ساخت و ویرایش حساب کاربری، وقت ان رسیده تا در محیط برنامه بـه جستجو بپردازید. برای دسترسی بـه بخش خانه «Homepage»؛ کافی اسـت دکمه برگشت تلفن همراه یا علامت برگشت در گوشه بالایی سمت چپ را «کـه در صفحه حساب کاربری شـما قرار دارد» لمس کنید. دراین صفحه، تازه‌ترین اخبار و اطلاعات مربوط بـه فعالیت‌هاي‌ اعضای شبکه آورده شده اسـت.

کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟

۵. امکان پیداکردن اتاق های بیشتر و کاربران دیگر

در گوشه سمت چپ بالای صفحه، یک علامت ذره‌بین وجوددارد کـه مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، سمبل بخش جست‌ و جوست. با لمس این علامت، صفحه‌اي جدید گشوده میشود. دراین صفحه، با توجه بـه علایقی کـه در مرحله دوم ثبت کرده اید، برنامه کاربران و موضوعاتی را بـه شـما پیشنهاد میدهد. با لمس هر موضوع، اتاق‌ها و گفت‌وگوهای مرتبط با موضوع انتخاب‌شده نمایش داده میشوند.

 

۶. عضو شدن به یک باشگاه

هر باشگاه «Club» شامل مخاطبان و اتاق‌هایي اسـت کـه بـه موضوعی خاص اختصاص دارند. مانند گروه‌هاي‌ لینکدین و فیس‌بوک، با عضویت دراین باشگاه‌ها، اخبار و اطلاعیه‌هاي‌ مربوط بـه هر اتاق بـه اطلاع شـما خواهد رسید. عضویت در باشگاه‌هاي‌ موردعلاقه‌ بـه شـما فرصت می دهد با افراد مشابه نیز ارتباط برقرار کنید.

 

برای جست‌وجوی باشگاه موردنظر و یافتنش، کافی اسـت یا دربخش جستجو گشت‌وگذار کنید یا عبارت موردنظرتان را در قسمت جستجو بنویسید. سپس بـه صفحه باشگاه موردنظر بروید و با دنبال‌کردنش «Follow»؛ عضوی از ان شوید.

 

۷. ساختن و راه اندازی یک باشگاه

پیش‌نیاز راه‌اندازی باشگاه در کلاب هاوس میزبانی از دست‌کم ۳ اتاق مصاحبه اسـت. پس از رسیدن بـه این وضعیت و برای تأسیس باشگاه، بـه صفحه کاربری خود مراجعه کنید. سپس، علامت چرخ‌دنده در گوشه بالای سمت راست را لمس کنید. صفحه جدیدی باز میشود کـه همان بخش تنظیمات اسـت.

 

کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟

روش استفاده از کلاب هاوس

با لمس عبارت Clubhouse FAQ وارد صفحه‌اي می شوید کـه قوانین ایجاد باشگاه و راهنمایی‌هاي‌ لازم برای راه‌اندازی ان نوشته شده اسـت. در همین صفحه محلی برای ثبت تقاضای وجوددارد. پس از ثبت باشگاه و تأیید ان؛ امکان ویرایش صفحه ان و راه‌اندازی اتاق‌هاي‌ مصاحبه از طریق ان را خواهید داشت.

 

از آنجا کـه باشگاه‌ها محبوبیت زیادی دارند، روند تأیید باشگاه‌ها بـه‌شکل دستی از سوی گردانندگان برنامه صورت میگیرد ودر حال حاضر، فقط امکان ثبت یک باشگاه برای هر کاربر وجوددارد. بهتر اسـت پیش از راه‌اندازی باشگاهتان، روی موضوعش تأمل کنید.

 

۸. درخواست صحبت در کلاب هاوس

برای صحبت در اتاق باید تقاضای بدهید. برای اینکار، علامت دست را در پایین صفحه لمس کنید. با اینکار، تقاضای شـما بـه اطلاع تسهیلگران اتاق خواهد رسید. تسهیلگر میتواند تقاضای شـما را تأیید یا رد کند. درصورت تأیید، میکروفن شـما فعال خواهد شد و شـما روی «سن» قرار می گیرید تا صحبت کنید.

 

۹. اضافه‌ کردن دوستان به اتاق های گفت‌وگو

اگر میخواهید دوستان و مخاطبان خودرا بـه اتاقی خاص وارد کنید، کافی اسـت علامت مثبت را کـه کنار علامت دست قرار گرفته لمس کنید و از بین افراد، آنهایی را کـه میخواهید انتخاب کنید.

کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟

۱۰. خارج شدن از اتاق گفت‌ و گو

از آنجا کـه مصاحبه‌ها در اتاق ممکن اسـت ساعت‌ها طول بکشد، هیچ منعی برای خروج از اتاق وجود ندارد. کافی اسـت عبارت «ترک‌کردن «Leave»» را لمس کنید. اگر میخواهید هنگام حضور در اتاق سایر اتاق‌ها را هم بررسی کنید، عبارت «همه ی اتاق‌ها «All Rooms»» را در بالای صفحه لمس کنید.

 

با اینکار، اتاق فعلی بـه پایین صفحه شـما منتقل میشود و هم‌زمان با شنیدن صدای اتاق قبلی، لیست سایر اتاق‌ها برای شـما نمایش داده می شود.

کلاب هاوس چیست + چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟
۱۱. دعوت کردن دوستانتان به کلاب هاوس

حال کـه شـما عضوی از این شبکه هستید، می توانید برای دیگران دعوت‌نامه عضویت بفرستید. برای اینکار، علامتی را کـه شبیه نامه‌اي گشوده‌شده اسـت لمس کنید. دراین صفحه، میتوانید لیست مخاطبان دفترچه تلفن خودرا بررسی و کسانی را کـه میخواهید دعوت کنید.

 

تعداد کسانی کـه می توانید دعوت کنید محدود اسـت. در ابتدا، فقط می توانید برای ۲ نفر دعوت‌نامه بفرستید. ممکن اسـت در ادامه و بـه‌واسطه شهرت یا فعالیت‌هاي‌ شـما، ظرفیت ارسال دعوت‌نامه‌تان افزایش یابد.

 

بـه طور کلی کلاب هاوس فضای خیلی صمیمی و دوستانه ودر عین حال همانند توییتر نخبگانی می‌باشد کـه از سلسله بحث ها و گردهمایی ها می توان دستاورد خوبی کسب کرد و هرروز تعداد مخاطبان و علاقه مندان بیشتری را بـه خود جذب می کند.

جدیدترین مطالب سایت