error در ویندوز 10 پیام خطای THIS APP CAN’T RUN ON YOUR PC

error در ویندوز 10 پیام خطای  THIS APP CAN’T RUN ON YOUR PC

رفع پیام خطای THIS APP CAN’T RUN ON YOUR PC در ویندوز 10

در حالت کلی بیشتر پیغام‌هایي که از طرف فیلتر صفحه هوشمند نمایش داده می شوند فیلتر صفحه هوشمند «SmartScreen Filter» در ویندوز 10 از شما در برابر اپلیکیشن‌هایي که سازنده آن ها از سوی مایکروسافت تایید نشده هست محافظت میکند، اما در صورتی که از امنیت نرم افزار مورد نظر اطلاع داشته باشید میتوانید به سادگی این پیام را ببندید.

 

 

در حالت کلی بیشتر پیغام‌هایي که از طرف فیلتر صفحه هوشمند نمایش داده میشوند مربوط به سطح دسترسی میباشند و پس از ورود شما به حساب اصلی ویندوز از بین میروند. اما مشکل اصلی هنگامی پیدا میشود که با پیام This App Can’t Run On Your PC از سوی این فیلتر مواجه شوید.

 

 

در این پیغام تنها به شما توصیه میشود که با سازنده اپلیکیشن تماس بگیرید و هیچ راه دیگری برای اجرای نرم افزار مورد نظر وجود ندارد. این پیغام ممکن هست حتی برای اپلیکیشن‌هایي که پیش از این بدون مشکل اجرا می‌شدند نمایش داده شود. در ادامه روش حل پیام خطای This App Can’t Run On Your PC را دیدن می کنید.

 

This App Can’t Run On Your PC

error در ویندز10 پیام خطای  THIS APP CAN’T RUN ON YOUR PC

 

این پیام خطا معمولا به علت مطابقت نداشتن نسخه ویندوز 10 و اپلیکیشن نمایش داده می شود. گرچه این پیغام هنگامی که یکی از کاربران حساب‌هاي غیراصلی کامپیوتر درخواست اجرای نرم افزاری با “اجازه دسترسی چندان” داشته باشد نیز ظاهر می شود.

 

این پیام خطا در هنگام نصب اپلیکیشن‌ها نمایش داده می شود، به این ترتیب در صورتی که یک نرم افزار را به طور کامل روی کامپیوتر سوار کرده باشید امکان برخورد با این پیام را نخواهید داشت. برای حل این مشکل چند راه وجود دارد:

 

از اکانت ادمین استفاده کنید

هنگامی که با این پیام خطا مواجه شوید امکان دسترسی به حساب ادمین را نخواهید داشت. در صورتی که از یکی از حساب‌هاي مهمان و غیراصلی کامپیوتر بهرهگیری میکنید از انها خارج شده و با بهرهگیری از حساب کاربری ادمین وارد ویندوز شوید. اگر هنوز هنگام نصب اپلیکیشن با این پیام مواجه می شوید راه بعدی را امتحان کنید.

 

نسخه 32 بیت یا 64 بیت

در صورتی که از نسخه 32 بیتی ویندوز بهرهگیری می کنید اما قصد دارید تا اپلیکیشنی 64 بیتی را نصب کنید با این پیام مواجه میشوید. همینطور در حالتی که کاربر نسخه 64 بیتی ویندوز باشید و اپلیکیشن شما 32 بیتی باشد این احتمال وجود دارد

 

که پیام خطای This App Can’t Run On Your PC نمایش داده شود. در اینصورت تنها راه شما برای نصب این اپلیکیشن بهرهگیری از نسخه یکسان با ویندوز هست.

 

صفحه‌هوشمند را غیرفعال کنید

اگر هر دو نکته بالا را بررسی کرده‌اید اما هنوز با این پیام مواجه می شوید شاید بهتر باشد تا فیلتر صفحه هوشمند را به کل غیرفعال کنید.

 

برای این کار وارد بازرسی پنل «Control Panel» شده و روی آیکون سیستم «System» کلیک کنید. از پنجره باز شده وارد امنیت «Security» و سپس امنیت و نگه داری «Security and Maintenance» شوید.

 

در پنجره جدیدی که باز شده انتخاب صفحه هوشمند ویندوز «Windows SmartScreen» را پیدا کرده و روی تغییر تنظیمات «Change Settings» که زیر آن قرار دارد کلیک کنید.

 

error در ویندز10 پیام خطای  THIS APP CAN’T RUN ON YOUR PC

 

در صفحه تنظیمات گزینش Don’t do anything «turn off Windows SmartScreen» را انتخاب کنید.

error در ویندز10 پیام خطای  THIS APP CAN’T RUN ON YOUR PC

 

حالا دوباره با بهرهگیری از اکانت ادمین خود اپلیکیشن مورد نظر را نصب کنید، در صورتی که هنوز امکان نصب اپلیکیشن وجود نداشته باشد به احتمال چندان مشکل اصلی مربوط به نرم افزار هست.

 

در این حالت باید منتظر آپدیت‌هاي بعدی اپلیکیشن باشید و یا از نرم افزار مشابهی بهرهگیری کنید. در صورتی که مشکل این پیام با خاموش کردن صفحه هوشمند حل شد حتما بعد از نصب اپلیکیشن مورد نظر آن را دوباره فعال کنید. غیرفعال کردن ویژگی‌هاي امنیتی ویندوز به هیچ عنوان کار عاقلانه‌اي نیست.

 

جدیدترین مطالب سایت