آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

روش تولید ناگت سالم و خانگی

ناگت یکی از غذا های مدرن و خوشمزه اسـت که نظر علاقمندان بسیار زیادی را بـه خود جلب کرده اسـت عکس های‌ ناگت ها در بازار بـه صورت آماده عرضه میشوند که طبق معمولً مواد نگهدارنده دارند مصرف انها زیاد توصیه نمیشود دراین قسمت از تالاب معرفی چند نوع ناگت مرغ خانگی را برایتان آورده ایم.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

در این بخش طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمزه در خانه را مرور میکنیم. امروز قصد داریم بـه 2 روش تهیه ناگن مرغ را آموزش دهیم. 1 بـه صورت سرخ کردنی و 2 پخت ناگت مرغ در فر.

 

اینروزها به دلیل مشغله کاری بالا و کمبود وقت افراد ترجیح میدهند فست فود مصرف کنند. یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین فست فودها ناگت مرغ می باشد که در ادامه با روش تهیه این غذای عالی آشنا میشویم.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

غذا‌های سوخاری با تردی خاص خود یکی از پرطرفدارترین غذا‌ها بین افراد هستند. از طرفی پخت این نوع غذا‌ها در اغلب اوقات زمان چندانی از شما نخواهد گرفت؛ بنابراین انتخاب خوبی برای یک شام سریع و لذیذ هستند.

 

یکی از انواع غذا‌های سرخ ‌شده ناگت‌ها هستند. ناگت گوشت، سبزیجات، میگو، سیب‌زمینی و… از انواع ناگت‌ها هستند. پخت این غذا بسیار ساده و در کمتر از یک ساعت امکان ‌پذیر اسـت.

 

مواد لازم برای تهیه ناگت

۵۰۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان

۱ عدد پیاز کوچک

چند حبه سیر

۱۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده

۵۰ گرم آرد سوخاری

ادویه‌جات بـه مقدار لازم

زعفران

نمک و روغن سرخ کردنی بـه مقدار لازم

سس گوجه فرنگی

ناگت مرغ خانگی را با خیال راحت بخورید

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

چرخ کردن مرغ ها و اضافه کردن ادویه

پیش از هر چیز لازم اسـت مرغ‌ها کاملا چرخ شوند. برای این کار میتوانید از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید. در گام بعدی سیر و پیاز را رنده کرده و ادویه‌جات، نمک و زعفران را به ان‌ها اضافه کنید.

 

حال مرغ چرخ شده و ادویه‌جات را با هم ترکیب کرده و مواد ترکیب شده را به خوبی مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مرغ و ادویه‌جات بـه‌طورکامل با یکدیگر ترکیب شوند.

 

در آخر هم مواد را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. قرار دادن مواد درون یخچال باعث میشود تا مواد بـه‌خوبی ترکیب شده و مانند یک بافت یکپارچه، راحت قالب‌گیری شوند.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

اضافه کردن پنیر پیتزا به ناگت

بعد از گذشت نیم ساعت، ظرف را از یخچال بیرون آورده و پنیر پیتزا را به ان اضافه کنید. سپس مواد را به‌هم بزنید تا پنیر پیتزا اضافه شده با ان‌ها مخلوط شود. حال آرد سوخاری را درون یک ظرف ریخته و کنار دست خود قرار دهید سپس شروع بـه آماده کردن ناگت‌ها کنید.

 

این کار را میتوانید بـه صورت دستی انجام داده یا از قالب استفاده کنید. برای سرعت بیشتر در کار بهتر اسـت قالب‌های مخصوص فلافل را امتحان کنید. در آخر هم هر یک از ناگت‌ها را در آرد سوخاری غلتانده و در یک ظرف جداگانه قرار دهید.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

نحوه سرخ کردن ناگت ها

حال که همه ی ي چیز آماده اسـت، نوبت بـه سرخ کردن ناگت‌ها می رسد. ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن در ان بریزید. بگذارید روغن گرم شود. پس از آن ناگت‌ها را مانند کتلت در ماهیتابه بچینید. تا زمان طلایی شدن ناگت‌ها بـه سرخ کردنشان ادامه دهید.

 

روش دیگر سخ کردن ناگت مرغ خانگی

میتوانید ان‌ها را در روغن غوطه‌ور کنید. برای این کار بـه مقدار زیادی روغن و یک ظرف با ارتفاع زیاد نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید اگر قصد دارید ناگت‌ها را به این روش آماده کنید، بگذارید روغن بـه‌خوبی گرم شود؛ درغیراین‌صورت بـه محض این‌که ناگت‌ها را در رروغن می‌اندازید، از هم پاشیده شده و خرد می‌شوند.

 

سرو کردن ناگت مرغ

حال ناگت مرغ خانگی شما آماده اسـت. می‌توانید آن را همراه سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری میل کرده و لذت ببرید. هم چنین می‌توانید ان‌ها را داخل نان ساندویچ ریخته و میل کنید.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

البته برای تزیین بهتر و اضافه کردن طعم‌های مختلف بـه غذا، می ‌توانید گوجه فرنگی، خیارشور، قارچ، سیب‌زمینی سرخ کرده، فلفل دلمه‌ای، ذرت و… هم کنار ناگت میل کنید.

 

 

مواد تشکیل دهنده ناگت مرغ خانگی

سینه مرغ را پوست و استخوان گرفته و چربی‌های آن را نیز کاملا با قیچی یا چاقوی تیز جدا کنید.
برای درست کردن خرده نان سوخاری می‌توانید مغز نان‌سفید راکه استفاده نکردید و خشک شده در غذاساز بگذارید. روش دیگر این اسـت که مقداری نان‌سفید برش زده را برداشته و لبه‌های برشته آن را جدا کرده و اسلایس کنید. هر برش نان تبدیل بـه ۴ اسلایس میشود.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

قبل از این کار فر را با حرارت ۱۲۰ درجه سلسیوس گرم کنید. نان‌های برش زده را در غذاساز بریزید تا خرد شود. سپس این خرده نان‌ها را در ظرفی کاغذ گرفته در فر بگذارید. بگذارید بـه مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر بماند.

 

هر ۵ دقیقه یک بار آن را بهم بزنید. برای جلوگیري از سوختن مرتبا آن را بهم بزنید. بعد بگذارید کامل خنک شود. آن را در ظرفی دردار ریخته و بـه مدت ۲ هفته نگهداری کنید. بـه مدت ۲ ماه میتوان در فریزر نگه داشت.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

روغن ‌زیتون:

روغن‌زیتون باعث افزایش رطوبت بـه نان شده و کمک می‌کند که رنگ ان‌ها قهوه‌ای شود.

 

پاپریکا، پودر سیر، آویشن و فلفل ‌قرمز:

این ادویه‌ها طعم خوبی بـه مرغ اضافه می کنند.

 

تخم ‌مرغ:

به عنوان یک چسب عمل میکند تا خرده نان بـه مرغ بچسبد.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

مواد مورد نیاز جهت برای ناگت خانگی

سینه مرغ پوست و استخوان گرفته:

۷۰۰ گرم، تقسیم شده بـه قطعات مکعبی ۱ اینچی

خرده نان سوخاری: ۲ پیمانه

روغن‌زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری

آویشن خشک: ۳/۴ قاشق چایخوری

فلفل ‌قرمز تند: ۱/۴ قاشق چایخوری «اختیاری»

نمک و فلفل سیاه: بـه اندازه لازم، فلفل تازه آسیاب شده باشد

تخم‌مرغ: ۲ عدد

 

تهیه ناگت خانگی با فر

فر را تا ۲۰۵ درجه سلسیوس گرم کنید. یک توری بزرگ شیرینی‌پزی را روی یک سینی فر ۱۸ در ۱۳ اینچی قرار داده، روی توری را با اسپری آشپزی، اسپری کنید.

 

پودر خرده نان سوخاری را در یک سینی ریخته، روی ان روغن‌زیتون بریزید و با انگشتانتان بـه هم بمالید تا بـه اندازه یکسان از روغن خیس شود. آن را توی سینی پخش کنید. ان را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در فر بگذارید تا بـه میزان جزئی طلایی قهوه‌ای شوند.

 

آن را از فر بردارید و با قاشق وسط سینی جمع کنید، پاپریکا، پودر سیر، فلفل‌قرمز و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید تا مزه دار شود. با قاشق بهم بزنید.

 

در کاسه‌ای، تخم‌مرغ‌ها را با ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و فلفل بهم بزنید. تکه‌های مرغ را داخل تخم‌مرغ بزنید سپس داخل ظرف خرده نان بگذارید.

 

نان‌ها را در عین حال که داخل خرده نان می‌زنید، فشار دهید تا خرده نان‌ها خوب بـه ان‌ها بچسبند.

 

تکه‌های مرغ را روی توری داخل سینی بگذارید. بین تکه‌های مرغ فاصله بگذارید.

 

در فر از پیش گرم شده بگذارید بپزید تا زمانی که وقتی دماسنج آشپزی را در ان فرو می‌کنید، ۱۶۵ درجه فارنهایت را نشان دهد و این کار حدود ۱۵ تا ۱۹ دقیقه طول میکشد. ان‌ها را گرم سرو کنید.

 

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه

 

همان طور که بالاتر برای تان توضیح دادیم ناگت مرغ خانگی صد در صد سالم تر بوده و لذتی که خودتان در درست کردن ان دارید چندین برابر ناگت های‌ مرغ آماده بازاری اسـت امیدوارم این مطلب برایتان مثمر ثمر باشد و بتوانید ناگت های‌ خوشمزه خانگی را برای خودتان و اعضای خانواده تان درست کنید.

جدیدترین مطالب سایت