طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب

دراین پست از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز از دستور العمل هاي‌ مواد مرینیت برای کباب مرغ انتشار کرده ایم. کباب مرغ گوشتی مرینیت شده روی سیخ می‌باشد و روی آتش کباب می شود. کباب یکی از خوشمزه ترین ایده هاي‌ غذایی اسـت کـه تا کنون ابداع شده اسـت.کباب مرغ غذایی بسیار راحت و خوشمزه و بدون عارضه اسـت.

 

برای درست کردن یک غذای عالی، نیازی بـه پیچیده کردن چیزها ندارید. تنها چیزی کـه لازم اسـت طعم هاي‌ مناسب اسـت!برای درشت کردن کباب دستتان باز اسـت و می‌توانید با تغییر سبزیجات یا تنظیم چاشنی طعم ان را تغییر دهید. 

 

مرینیت مرغ چیست و چرا باید مرغ را مرینیت کرد؟

ماریناد مرغ هر نوع سس یا ترکیبی از مایع و ادویه اسـت کـه برای طعم دادن بـه مرغ استفاده میکنید. همچنین از ان برای تزریق آب بیشتر بـه مرغ استفاده می شود زیرا هنگام کباب کردن یا پختن، گوشت مرغ خشک می شود. مرغ کبابی فقط با نمک و فلفل ملایم اسـت.

 

بنابر این، مرین کردن مرغ قبل از کباب کردن، طعم بیشتری بـه گوشت مرغ می دهد و یک بوم خالی را بـه یک اثر هنری خوشمزه تبدیل میکند.مرینیت کردن مرغ قبل از کباب کردن باعث میشود مرغ در اثر حرارت بالای گریل خشک نشود.ران‌هاي‌ مرغ تقریبا بـه‌اندازه سینه‌هاي‌ مرغ خشک نمی شوند، اما بهتر اسـت همه ی مرغ‌ها را قبل از کباب کردن، مرینیت کنید.

 

 طرز تهیه مواد مرینیت کباب مرغ با عسل

بهترین طعم ماریناد دارای تعادل خوبی از شیرینی و اسیدیته اسـت کـه باعث می شود یک ماریناد خوش طعم ایجاد شود! از دستور پخت ماریناد کـه آب لیمو، سس سویا یا سرکه می‌خواهد نترسید، طعم ان را بهتر می کند.

 

مواد لازم

500 گرم روغن نباتی

300 گرم عسل

2/3 سس سویا

نصف قاشق چایخوری فلفل سیر ساییده شده

2 قاشق چایخوری سیر خرد شده

4 سینه مرغ بدون پوست 

5 پیاز کوچک

2 فلفل دلمه اي قرمز

2 شماره کدو سبز 

1 آناناس

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

دریک کاسه متوسط ​​روغن، عسل، سس سویا، فلفل و سیر خرد شده را اضافه کنید سپس همه ی رابا هم مخلوط کنید. سپس مرغ مکعبی خورد شده را داخل کیسه زیپلاک قرار دهید و خاطرجمعی حاصل کنید کـه تمام سبزیجات بـه یک اندازه بریده شده و آن ها را دریک کیسه ي دومی قرار داده اید. مواد ماریناد را بـه دو قسمت تقسیم کنید. نصف مواد مرینیت را بـه مرغ و نصف دیگر را بـه سبزیجات اضافه کنید. کیسه هاي‌ مارینینگ را بـه مدت 4-6 ساعت در یخچال نگه داری کنید.

 

حتما کیسه ها را چند بار برگردانید تا همه ی قطعات بـه طور یکنواخت پوشش داده شوند. مرین کردن مرغ تا 8 ساعت بهترین طعم را بـه شـما می دهد، اما اگر زمان نداشتید، 1 ساعت کافی اسـت. پس از ان مواد را سیخ می‌کشید.

 

برای این کـه کباب ها ریز نشوند، مطمئن شوید کـه مرغ و سبزیجاتی کـه برای قرار دادن روی کباب انتخاب میکنید بـه خوبی از هم فاصله داشته باشند. کباب هاي‌ خودرا بیش از حد پر نکنید، در غیر این صورت در دسترس خطر افتادن چیزها هستید. اگر کباب رابا سیخ چوبی درست می‌کنید حتما سیخ هاي‌ چوبی را قبل از استفاده حداقل 15 دقیقه در آب خیس کنید. اینکار از سوختن انها در طول فرآیند پخت پیشگیری می کند.

 

طرز تهیه مواد مرینیت کباب با مالشعیر

سس سویا موجود دراین مرینیت بـه نمک زدن مرغ و مرطوب نگه داشتن ان در حین پخت کمک می کند. شکر موجود در عسل بـه کاراملی شدن قسمت بیرونی مرغ کمک می کند. حتما برایتان سوال پیش می‌آید کـه مالشعیر  دراین دستور چه تاثیری بر مرغ دارد؟ مالشعیر دارای آنزیم هایي اسـت کـه بـه تجزیه مرغ و لطافت بیشتر ان کمک می کند. همچنین یک لایه اضافی از طعم غنی بـه گوشت اضافه می کند!

 

مواد لازم

500 گرم سینه مرغ بدون پوست بدون استخوان

نصف فنجان سس سویا 

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 

2 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری آویشن خشک

1 قاشق غذاخوری سیر تازه خرد شده یا نصف قاشق چایخوری پودر سیر

نصف قاشق چایخوری پونه کوهی خشک

¼ قاشق چایخوری مریم گلی خشک

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1 برگ بو

1 قاشق چایخوری فلفل قرمز 

1 قوطی ماء الشعیر

 

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

سبزیجات لازم

3 شماره فلفل دلمه‌اي خرد شده، ساقه‌هاي‌ ان جدا شده و بـه شکل مربع خرد شده اسـت

1 کدو سبز، انتهای ان بریده شده، بـه برش هاي‌ کوچکی بریده شده اسـت

1 حبه سیر، پوست کنده

1 پیاز قرمز، پوست کنده، بـه صورت مربع خرد شده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چایخوری نمک 

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

 

سینه مرغ را تمیز کرده و بـه قطعات مکعبی برش دهید ودر یک کاسه بزرگ همه ی مواد بـه جز ماءالشعیر را اضافه کنید و با همزن بزنید. پس از مخلوط شدن، ماء شعیر را در ان بریزید و هم بزنید تا ترکیب شوند. مرغ را اضافه و مخلوط کنید، با یک درب بپوشانید و حداقل 2 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید. در حالی کـه مرغ در حال مرینیت شدن اسـت، تمام سبزیجات خودرا کـه قرار اسـت سیخ کنید برش دهید. پس از اتمام، روغن زیتون، نمک و فلفل را بریزید و مخلوط کنید تا سبزیجات آغشته شوند.

 

پس از مرینیت شدن مرغ، مواد را روی سیخ ها قرار دهید. بین هر تکه مرغ بـه طور متناوب سبزیجات مختلف قرار دهید. از آنجایی کـه پیاز قرمز نازک اسـت، تکه هاي‌ پیاز را بیشتر بگذارید.تا زمانی کـه گوشت کاملاً پخته شود و سبزیجات ذغالی شوند. هر چند دقیقه یک بار بچرخانید تا مرغ و سبزیجات بـه طور یکنواخت بپزند. توجه کنید کـه اگر سیر تازه در دست ندارید، می‌توانید پودر سیر را جای گزین کنید.برای کمی ادویه بیشتر، مقداری فلفل هالاپینو اضافه کنید. می‌توانید کمی آناناس نیز برای شیرینی ان اضافه کنید.

 

طرز تهیه مواد مرینیت کباب با روغن زیتون و جعفری تازه

این دستور غذا را بهتر اسـت با سایر غذا هاي کبابی مانند کباب میگو، کباب قارچ، نوشیدنی هاي‌ تابستانی و  سبزیجات کبابی مانند کدو سبز کبابی سرو کنید. ماریناد روح هر سیخ مرغ کبابی اسـت. شـما مرغ آبدار و خوش طعم میخواهید، بنابر این هر لقمه اي با طعم خوب شگفت انگیز ترش میکنید.

 

مواد لازم

1 قاشق غذاخوری و نصف روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری و نصف آب لیمو

1 قاشق چایخوری و نصف پاپریکا

نصف قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

2 حبه سیر، خرد شده

1/4 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق غذاخوری برگ جعفری تازه خرد شده

 

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

مرغ را بـه 16 مکعب بـه اندازه برش دهید، خشک کنید و همه ی ي مواد مرینیت را بـه ان اضافه کنید و مرغ رابا مواد اضافه کرده خوب هم بزنید تا مواد خوب بـه خورد گوشت رود سپس مرغ را در درون یخچال بگذارید و حدافل 1 سعت بـه ان وقت بدهید تا گوشت بـه خوبی طعم بگیرد.چهار تکه از گوشت مرغ را روی یک سیخ فلزی یا سیخ بامبو بکشید.

 

همین کار را تکرار کنید. گریل بیرونی «یا گریل داخلی» خودرا آتش بزنید و کباب مرغ را کباب کنید تا پخته شود. در حین کباب کردن، مرغ رابا برس روغن زیتون بمالید چرا کـه روغن زیتون با بستن آب داخل مرغ، مرغ را مرطوب و آبدار نگه می دارد. زیره آسیاب شده اضافه شده بـه مرغ طعمی عمیق تر و خوشبو بـه کباب می دهد.

 

طرز تهیه کباب مرغ مدیترانه ای با سس ماست سیر

کباب مرغ مدیترانه اي با سس ماست سیر پر از طعم و مزه اسـت. این سیخ‌هاي‌ مرغ با ادویه‌هاي‌ مدیترانه‌اي، سیر و لیمو، کبابی شده و روی ان سس ماست سیر خنک شده اسـت. انها تقریبا یک وعده غذایی کاملا مستقل هستند. برای این کـه این کباب هاي‌ مرغ مدیترانه اي را بسیار خوش طعم کنید، باید آن ها را حداقل نیم ساعت قبل از کباب کردن «» مارینه کنید البته هر چه طولانی تر باشند، بهتر اسـت.

 

مواد لازم

2 شماره سینه مرغ مکعبی خرد شده

1 شماره پیاز قرمز چهار قسمت شده

1 فلفل دلمه اي، مربعی خرد شده

2 قاشق چایخوری پاپریکا شیرین

1 قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی

1 قاشق چایخوری جوز هندی

1/4 قاشق چایخوری پاپریکا دودی اسپانیایی، داغ

1/4 قاشق چایخوری هل

1 قاشق چایخوری نمک

3 حبه سیر خرد شده

آب لیمو 1 شماره

1/2 فنجان روغن زیتون 

 

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

سس ماست سیر

1 فنجان ماست طبیعی

2 حبه سیر ریز خرد شده

1 قاشق غذاخوری شوید خرد شده

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری

 

شـما باید تمام مواد ماریناد را مخلوط کنید، مرغ خودرا مکعبی کنید و فلفل و پیاز را نیز خرد کنید. همه ی چیز را دریک کاسه بریزید، ماریناد را روی ان بریزید و اجازه دهید مواد باهم ترکیب شوند. حداقل بعد از 1 ساعت و نیم میتوانید شروع بـه گرد آوری سیخ ها کنید.

 

اگر از سیخ هاي‌ چوبی استفاده میکنید، باید ان ها را تا زمانی کـه مرغ مرینیت می کند در آب خیس کنید. برای ملایم کردن همه ی ادویه ها، این سس ماست سیر ساده را فقط با چند ماده میتوانید درست کنید.

اگر از ماست یونانی بر خلاف ماست طبیعی استفاده می‌کنید، ممکن اسـت لازم باشد مقداری آب اضافه کنید تا شل شود. ماست یونانی بسیار غلیظ اسـت و اگر میخواهید بافت سس بیشتری داشته باشید، مقداری آب اضافه کنید.

 

طرز تهیه مواد مرینیت کباب مرغ یونانی

این کباب هاي‌ مرغ کبابی را می‌توان مرینید کرد، روی سیخ ها نخ کرد و یک روز قبل از کباب کردن در یخچال نگه داری کرد. از آنجایی کـه مرغی اسـت کـه در ماست لطیف و آب لیمو خیس شده اسـت، دیگر اینکار را انجام ندهید و ان را در مواد نخوابانبد وگرنه ممکن اسـت مرغ بد مزه شود.

 

مواد لازم

2 سینه مرغ بزرگ سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست 

1/3 فنجان ماست یونانی ساده

1/4 فنجان روغن زیتون

4 شماره لیمو، آب گرفته، بـه اضافه پوست یکی از لیموها

4-5 حبه سیر، فشرده یا ریز شده

2 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک

1 قاشق چایخوری نمک 

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1 پیاز قرمز، خرد شده

1 کدو سبز کوچک، برش داده شده 

1 عددفلفل دلمه اي قرمز، دانه گرفته و مربعی خرد شده

 

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

سینه هاي‌ مرغ را از طول بـه یک سوم برش دهید و سپس دوباره بـه قطعات حدود 1 اینچی برش دهید. تکه هاي‌ مرغ را در کیسه یا کاسه فریزر بریزید و کنار بگذارید.
ماست یونانی و روغن زیتون را بـه یک کاسه با اندازه متوسط ​​اضافه کنید. یکی از لیموها را داخل کاسه رنده کنید سپس ان لیمو رابا سه لیموی باقیمانده آب بگیرید و بـه کاسه اضافه کنید. سیر خرد شده، پونه کوهی، نمک کوشر و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید.

 

نیمی از ماریناد را در کیسه فریزر یا کاسه تکه هاي‌ مرغ بریزید و نصف دیگر ماریناد را برای سس نگه دارید. مرغ را بـه مدت 30 دقیقه یا حداکثر 3 ساعت در یخچال مرینیت کنید.مرغ را بـه طور متناوب با پیاز قرمز، کدو سبز و فلفل دلمه اي قرمز روی سیخ ها بچرخانید تا بـه انتهای سیخ برسید و با مرغ تمام شود. با سیخ هاي‌ باقیمانده اینکار را تکرار کنید.

 

طرز تهیه کباب مرغ کبابی به سبک خاورمیانه

این کاباب مرغ خوش طعم را در تمام تابستان درست خواهید کرد.این کباب هاي‌ مرغ روی یک تخت پلو برنج باسماتی طلایی با میوه هاي‌ خشک و بادام «تصویر» یا روی یک سالاد یونانی فوق العاده اسـت. برای این دستور ران مرغ بدون پوست بدون استخوان را مشخص کرده ام. انها آبدارتر و خوش طعم تر از سینه مرغ هستند، ودر این نوع ماست و ماریناد مبتنی بر لیمو بهتر عمل میکنند. همچنین پختن انها بدون خشک شدن بسیار راحت تر اسـت.

 

مواد لازم

1 فنجان ماست یونانی شیر کامل

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق چایخوری پاپریکا

½ قاشق چای خوری زیره

⅛ قاشق چایخوری دارچین

1 قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده «برای حرارت کمتر بـه ½ قاشق چایخوری کاهش دهید»

پوست یک لیمو

2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، از یک لیموترش

¾ قاشق چایخوری نمک

½ قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

5 حبه سیر، خرد شده

1 کیلو و نیم ران مرغ بدون پوست بدون استخوان و چربی اضافی 

1 پیاز قرمز بزرگ خرد شده

روغن نباتی، برای چرب کردن گریل

 

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

دریک کاسه متوسط، ماست، روغن زیتون، پاپریکا، زیره، دارچین، تکه هاي‌ فلفل قرمز، پوست لیمو، آب لیمو، نمک، فلفل و سیر رابا هم مخلوط کنید. مرغ را روی سیخ هاي‌ فلزی بکشید، توجه کنید کـه تکه هاي‌ مرغ را بـه طور متناوب با پیاز قرمز روی سیخ ها قرار دهید،اگر تکه هاي‌ ان بلند و نازک بود، بـه طور متناوب با پیاز قرمز تا کنید. دقت کنید کـه سیخ ها را فشرده نکنید. کباب ها را روی ورقه پخت آماده شده قرار دهید. ماریناد را روی گوشت بمالید و خوب بپوشانید. روی ان را بپوشانید و حداقل هشت ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید.

 

طرز تهیه مواد مرینیت کباب مرغ عسلی خوشمزه

کباب مرغ کـه دریک سس ترش و شیرین طعم گرفته اسـت، یک جای گزین سرگرم کننده برای غذا هاي معمولی باربیکیو اسـت. مخلوط عسل و سویا بـه عنوان مرینیت و سس کار دوچندان می کند و بـه هر لقمه مرغ آبدار طعم لذیذی می بخشد. از قارچ‌هاي‌ تازه، گوجه‌فرنگی‌هاي‌ گیلاسی یا سایر سبزیجات استفاده کنید. 

 

مواد لازم 

سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست 

بسته بـه سلیقه خود میتوانید از هر نوع پیازی کـه می‌خواهید استفاده کنید – قرمز، سفید یا شیرین.

این دستور کباب مرغ نیاز بـه دو شماره فلفل دلمه اي قرمز دارد

دو حبه سیر تازه

عسل

سس سویا

روغن 

فلفل سیاه

 

طرز تهیه انواع مواد مرینیت برای کباب مرغ و طعم دار کردن مرغ

عسل، سس سویا، روغن و فلفل سیاه را دریک کاسه بزرگ باهم مخلوط کنید. ¼ فنجان از ماریناد را بـه یک شیشه کوچک منتقل کنید و ببندید. مرغ، پیاز، فلفل و سیر را بـه مواد مرینیت داخل کاسه اضافه کنید. روی ان را بپوشانید و حداقل دو ساعت اما ترجیحا یک شب در یخچال قرار دهید.

 

مرغ و سبزیجات را آب کش کنید، سپس مواد مرینیت اضافی را دور بریزید. مواد را روی سیخ ها بکشید. سعی کنید تمام مواد را تقریبا بـه یک اندازه و یک شکل برش دهید تا بـه طور یکنواخت بپزند. سپس سیخ ها را بر روی گریل چرب شده یا منقل بگذارید و تمام مدت بچرخانیدشان. سعی کنید با یک براش بقیه مواد مرینیت را بر روی کباب بمالید تا کباب نسوزد.

 

در پایان

در مطلب برای شـما همراهان مجله تفریحی تالاب گلچینی از دستور درست کردن بهرین مواد مرینیت کباب را بـه انتشار گذاشته ایم. دراین پست دستور پخت هاي‌ عجیبی و متفاوتی از مواد مرینیت کباب اسـت کـه بسیار سلیقه اي . امیدوارم از این پست لذت برده باشید.

جدیدترین مطالب سایت