آموزش تهیه تاپاس سیب زمینی اسپانیایی خوش طعم

آموزش تهیه تاپاس سیب زمینی اسپانیایی خوش طعم

آموزش تهیه تاپاس سیب زمینی اسپانیایی خوش طعم

تاپاس سیب زمینی نام غذایی خوش طعم که البته میتوان پیش غذاهم نامید در ادامه با آموزش تهیه تاپاس سیب زمینی اسپانیایی خوش طعم سایت تالاب را دنبال کنید.

 

امروز برای شما آموزش تهیه یک نوع پیش غذا را داریم که از کشور اسپانیا انتخاب شده است و مطمئنا مورد علاقه شما نیز قرار خواهد گرفت. در اسپانیا به انواع مواد و غذاهای اشتهاآور خاص خودشان، تاپاس می‌گویند. تاپاس انواع مختلف دارد. تقریبا بین ۸ تا ۱۲ نوع تاپاس در رستوران‌های اسپانیا سرو می‌شود. این پیش‌غذا اغلب در زمانی بین پایان کار روزانه و سرو شام، میل می‌شود و ممکن است سرد یا گرم باشد.

 

مواد مورد نیاز:
سیب زمینی: 450 گرم
سوسیس (حلقه ای شده): 175 گرم
تخم مرغ: 3 عدد
کره (ذوب شده): 1 ق س
خامه: 150 میلی لیتر
نخود فرنگی: 1 پیمانه
گشنیز (ساطوری خرده شده): 2 ق س
لیموترش کوچک (آب گرفته شده): 1 عدد
پوست لیموترش (رنده شده): 1 ق س
پودر سیر: یک دوم ق چ
روغن مایع: 1 ق س
سس مایونز: 150 میلی لیتر
نمک و فلفل: به میزان لازم

 

روش پخت:
1- سیب زمینی را همراه با آب و مقداری نمک به مدت 20 دقیقه بپزید تا نرم شود. بعد پوست آن را گرفته، با چاقویی مکعبی خرد کنید و در کاسه ای بریزید. سپس کره، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و با هم مخلوط کنید تا سیب زمینی مزه دار شود.

 

2- سس مایونز، خامه، آب لیموترش و پوست لیموترش را درون ظرفی ریخته و با استفاده از چنگالی با هم مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.

 

3- تخم مرغ را درون ظرف دیگری ریخته و با استفاده از چنگالی بزنید تا زرده و سفیده آن مخلوط شود. سپس سوسیس، نخود فرنگی، نیمی از گشنیز و پودر سیر را به آن اضافه و مخلوط کنید.

 

4- مخلوط تخم مرغ، مخلوط سس مایونز و خامه را به سیب زمینی مزه دار شده، افزوده و مخلوط کنید.

 

5- مواد را داخل ظرف نسوزی که از قبل با روغن مایع چرب شده، بریزید. سپس سطح آن را صاف کنید. بعد در طبقه وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 20 دقیقه قرار دهید تا بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود. بعد بقیه گشنیز را روی آن بریزید و به صورت داغ سرو کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت